פיצוי בעקבות עיכוב או ביטול טיסה – דעו את זכויותיכם

מאת: נופר רונן

לאחרונה נתקלתי בחברה שסיפרה לי שהיא קיבלה פיצוי על טיסה שהתעכבה לה (גובה הפיצוי היה גבוה יותר ממחיר כרטיס הטיסה ) ועל ידיד שבוטלה לו טיסה והוא כרגע בתהליך לראות אם מגיע לו פיצוי כספי.  בתור אחת שטסה די הרבה, טפו טפו לא יצא לי להיות ביותר מדי מצבים שבהם נדחתה לי טיסה או בוטלה. אבל אחרי שראיתי שזה קורה לחברים שלי  וגם יצא לי לקבל כמה מיילים עם שאלות לגבי הנושא הזה, הבנתי שזה נושא ממש חשוב כי יש מצב שגם אני וגם אתם זכאים לכסף כפיצוי ואפילו לא מודעים לכך.

אז החלטתי לחקור את הנושא הזה יותר לעומק וגם התייעצתי (יותר נכון חפרתי ) עם חברה למימוש זכויות נוסעים בטיסות מול חברות תעופה והגעתי למסקנה שכדאי לי לכתוב על זה פוסט מפורט.  מי יודע אולי בזכותי יצא לכם לקבל כמה מאות יורו בהשקעה של דקה 🙂

דבר ראשון נתחיל מזה שאני התחלתי לחקור את כל הטיסות שהיו לי בשלוש שנים האחרונות (יש חוק התיישנות ולכן ברוב המקרים תהיו זכאים לפיצוי רק אם תבעתם בשנתיים- שלוש האחרונות. לצערי ולשמחתי גיליתי שלא היו לי מקרים בעייתיים עם חברות התעופה . שלחתי לחברה כמה מקרים שחשבתי ששווה לנסות, והיה מקרה אחד מורכב אבל יש מצב שאני זכאית לפיצוי !! הידד! עכשיו רק נותר לחכות בערך 4 חודשים (כי זה היה עם חברת תעופה ישראלית והם יותר נוקשים) ואולי אצליח לקבל פיצוי.

אז ההמלצה שלי עכשיו היא, תנסו להיזכר עכשיו בכל הטיסות שהיו לכם לאחרונה ובמידה שיש טיסה שבוטלה לכם או נדחתה אז תשלחו את הכרטיס טיסה לחברת שמתעסקת בנושא ואולי תגלו שאתם זכאים לפיצוי או שתשלחו מייל ישירות לחברת התעופה.

איך אפשר לתבוע את חברת התעופה במקרה שמגיע לכם פיצוי ?

יש שתי אפשרויות

לפנות ישירות לחברת התעופה או לעשות את זה דרך חברה או עורך דין שמתמחה בנושא כמו AirHelp.
כרגיל יש יתרונות וחסרונות לכל אפשרות. אם אתם פונים לחברת תעופה ישירות ולא מודעים לזכויות שלכם אתם עלולים לקבל פחות כסף ממה שמגיע לכם או בכלל לא. אם תפנו לחברה שמתמחה בנושא, אז במידה ואתם זכאים לפיצוי הם יקחו עמלה של 15%-25% מגובה הפיצוי.

מבדיקה שעשיתי כל החברות שמתעסקות בתחום (גם ישראליות וגם לא) הזה גובות בסביבות ה25-35% מגובה הפיצוי (במידה ואתם לא זכאים לפיצוי אז הן לא גובות כלום).

מידע על אייר הלפ Air help

"אייר הלפ" (AirHelp) – חברה מוכרת בעולם ובעיקר באירופה נכנסה לשוק הישראלי ב2018. "אייר הלפ" Airhelp מסייעת לנוסעים לממש את הפיצויים המגיעים להם מחברות התעופה במקרים של עיכובים בטיסות, דחיות וכדומה. החל מבירור הזכויות, דרך הגשת התביעה לחברת התעופה ועד לייצוג בהליכים משפטיים מול חברת התעופה באמצעות האתר והאפליקציה שלה.

מתי כדאי להיעזר בחברה חיצונית ומתי עדיף לפנות לבד לחברת התעופה?

במידה ואתם יודעים בוודאות שאתם זכאים לפיצוי ויודעים בדיוק גם כמה מגיע לכם, אז אני אישית מציעה לפנות לבד לחברת התעופה, אבל… אם יש לכם מקרה מסובך , או שאין לכם כוח/זמן להתעסק בזה, או שיש לכם כמה מקרים אז אני מציעה פשוט לשלוח הכל לחברה שמתמחה בזה (כמו AirHelp), ולתת להם לבדוק את זה עבורכם. התהליך מולם גם ממש קל ולוקח דקה, פשוט שולחים להם את הכרטיס טיסה  ואם אין לכם אותו אז מספיק גם לשלוח booking number , reference number.  וזהו.. הם כבר יבדקו הכל בשבילכם וידאגו להעביר לכם את הפיצוי שמגיע לכם.

מי בכלל זכאי לפיצוי במקרה של ביטול טיסה?

ניתן להגיש בקשה לפיצוי אם הטיסה המריאה מהאיחוד האירופי , אם הטיסה נחתה באיחוד האירופי וגם אם בסיס חברת התעופה (המקום שמשרדי חברת התעופה נמצאים) נמצא באיחוד האירופי. לכן גם אם הטיסה היא ביבשת שלא אירופה אבל חברת התעופה היא מהאיחוד האירופי – ניתן להגיש בקשה לפיצוי.

מעבר לכך יש עוד דברים שצריך לקחת בחשבון

* חברת התעופה הודיעה לנוסע על ביטול הטיסה פחות מ – 14 מים טרם הטיסה.  

* ביטול הטיסה הוא לא עקב אירוע ביטחוני או מזג אוויר בעייתי או שביתות של עובדים (אבל כן אם מדובר בבעיות טכניות.)

מה גובה הפיצוי שמגיע בגין ביטול טיסה?

הפיצוי מחושב לפי שלושה פרמטרים, מרחק הטיסה, האם הטיסה היתה באיחוד האירופי, והאם ומתי עליתם על טיסה חלופית. המרכיב העיקרי של קביעת גובה הפיצוי הוא מרחק הטיסה. לדוגמא במידה ובוטלה לכם טיסה ולא היו עצירות ביניים והיא היתה באיחוד האירופי אתם זכאים לפיצוי של 250 יורו.
בעיקרון גובה הפיצוי יכול להגיע אפילו ל600 יורו! ככה שמדובר בהרבה כסף. 

מה קורה במידה ובוטלה אחת הטיסות בטיסה לא ישירה?

במידה והטיסה שלכם מורכבת מכמה טיסות כלומר טיסה עם עצירות ביניים אז תוכלו לקבל פיצוי על חלק מכל המסלול במידה שהזמנתם את הטיסות באותה הזמנה (לא לחוד). החברה שאחראית לפצות אתכם היא החברה הראשונה שביטלה את הטיסה במסלול הטיסות שלכם.

פיצוי בעכבות עיכוב טיסה

לצערינו החוק הישראלי מחמיר יותר מהחוק האירופי ולכן רק אם יהיה לכם עיכוב של מעל 8 שעות תהיו זכאים לפיצוי .

לעומת זאת, על פי החוק האירופי, על עיכוב מעל 3 שעות אתם זכאים לפיצוי, ניתן להגיש פיצוי עד 3 שנים אחרונה.

ומה לגבי החוק האמריקאי? שם אין חיוב לפצות נוסע אבל אני תמיד בעד לנסות.

מקווה שהפוסט שלי עזר לכם. אם כן אשמח מאוד שתגיבו פה בתגובות ואם יש לכם עוד שאלות אז גם מוזמנים לשאול אותן בתגובות או לכתוב לי ברשתות החברתיות של הבלוג: בפייסבוק ובאינסטגרם.

40 תגובות בנושא “פיצוי בעקבות עיכוב או ביטול טיסה – דעו את זכויותיכם”

  • היי נופר,
    תודה על עוד מידע מועיל!
    רציתי לשאול אם נתקלת במצב שחברת התעופה מבטלת כרטיס לחזור אם לא עלית על הטיסת הלוך?
    (בקיץ טסנו לפולין עם חברת לוט ובתי החיילת לא יכלה לטוס עימנו, לכן רכשנו לה כרטיס למועד אחר ואפילו ציינו את זה אצל דיילת הקרקע כשעשינו צק אין. אבל יום לפני הטיסה חזרה לארץ הסתבר שהחברת תעופה ביטלה לה את הכרטיס טיסה חזרה לארץ. הם טענו שזה כתוב בחוזה של הכרטיס???(לא היה ניתן ליצור עימם קשר אנושי רק דרך מסנג'ר)
    הם חייבו אותנו לקנות כרטיס חזרה חדש, אחרי התמקחויות הסכימו להוזיל מעט את מחירו.
    נתקלת במקרה כזה?

  • הי נופר,
    האם מגיע פיצוי במקרה של ביטול טיסה של למעלה מ14 ימים לפני הטיסה, אבל הביטול גרם לי לוותר על הטיסה, לשלם דמי ביטול ולשלם על המלון שהזמנתי מראש?

    • היי שירלי 🙂 צר לי לאכזב אותך. חוקים נועדו להגן, אבל הם לא מעניקים הגנה מוחלטת בפני כל הפגיעות. ולכן החליטו כי הודעה לנוסעים על ביטול טיסה למעלה מ 14 ימים לפני מועד הטיסה, לא מזכה את הנוסעים בפיצוי כספי. בעולם התעופה השינויים בתוכניות נפוצים מאוד ולכן בכדי שלא להעמיס הגבלות יתר על חברות תעופה נקבע כי הגבול ב 14 ימים.

  • היי, במקרה שלי הקדימו טיסה חזור מיוון ב-9 שעות. כמובן שזה שיבש הרבה תוכניות וגרם להוצאות רבות לא מתוכננות. האם יש פיצוי במקרה כזה?

    • כן. בתנאי שקיבלת הודעה על הקדמת הטיסה פחות מ14 יום. במקרים כאלו תמיד יהיו הוצאות בלתי מתוכננות ולכן אני ממליצה לצלם את החשבוניות עם הטלפון כדי שלא ילכו לאיבוד. כמובן שיש להגיש תביעה לפיצוי בהקדם האפשרי.

  • שלום נופר,ב23/7 הייתי אמורה לטוס לגרמניה,אבל לפני צ'ק אין, אמרו לי שאני לא מכורטסת/או אוברבוקינג.
    לאחר ויכוחים עם הדיילות לא נענתי וחזרתי הביתה.
    יום למחר דיברתי איתם והם לא מבינים מה קרה,שהם כן רואים כרטיס טיסה והכל בסדר.
    הם שינו לי למועד חדש שזה ב26/7,וכמובן שגם באותו יום לא הייתה טיסה בגלל בעיה במנוע אז היינו בעיכוב של 8 שעות והחזירו אותנו הביתה והובטח שיום למחר הטיסה תתקיים.
    יום למחרת הגיע ושוב פעם עיכוב של שעתיים וסוף סוף טסים.
    השאלה היא האם מגיע פיצויים פעמיים??

    • היי איילה
      התייעצתי לגבי השאלה שלך עם החברה שמתמחה בזה, זה מקרה די מסובך ולכן זה מקרה טוב לפנות אליהם שיעזרו לך . בעיקרון
      החוק אומר שיש לבחור את המקרה החמור ביותר ועליו יש לפצות הנוסע. במקרה שלך, אוברבוקינג הוא החמור יותר מאשר עיכוב בטיסה של 8 שעות.
      אבל, גובה הפיצוי לפי החוק האירופאי הוא זהה במקרה של אוברבוקינג ועיכוב בטיסה. לכן הייתי ממליצה לתבוע על עיכוב בטיסה

  • אנחנו טסנו עם לוט. הגענו לוורשה ואחרי המתנה לטיסה ליפן ברגע האחרון אחרי 7 שעות המתנה בשדה ביטלו את הטיסה. טענו שהטייסים החליטו לשבות. א. הפסדנו יום בטוקיו. הגענו בשלוש במקום בשמונה. ב למה המתינו לרגע העליה למטוס למה לא כתבו קודם היו הרבה שהמתינו סתם שעות ללא מים וכלום. הפסדנו טיול עם מדריך שהוזמן ועוד….יש לנו סיכוי

    • היי צילה

      לפי מה שאני מבינה הטיסה הייתה אמורה לצאת מוורשה ליפן ולכן חל עליה החוק האירופאי. על פי החוק, עיכוב או ביטול טיסה עקב שביתה של צוות חברת התעופה, יכול לזכאות את הנוסעים בפיצוי כספי.
      לכן התשובה הראשונית היא כן ! 🙂
      את יכולה למלא את הפרטים של הטיסה שלך (דרך הלינק ששמתי באתר של החברה שהמתעסקת בנושא) ואז הם יבדקו לעומק את הטיסה שלך

  • הי.
    קיבלתי הודעה שהטיסה שלי נידחית .זה בגבול ה3 שעות אז ב"יבש"אולי לא מגיע לי פיצוי אבל כתוצאה מהדחייה אני שוקל לעשות צק אין מאוחר שכמובן יעלה לי האם זו סיבה לבקש פיצוי?
    הטיסה היתה אמורה לצאת ב1900 ואז ב1600 אז יוצא לכיוון אבל דחו ל2145 אז יוצא לקראת 1900 אז זה הרבה זמן "לשרוף
    בברכה
    דן

    • היי דן
      ממה שידוע לי זאת לא עילה לפיצוי אבל אתה יכול להתייעץ עם חברות שמתמחות בנושא כמו החברה שציינתי בפוסט

  • הי נופר.
    תודה על המידע המועיל.
    ביצעתי הזמנה אחת, ל 5 נוסעים, עם Air Serbia מתל אביב, דרך בלגרד, לברצלונה – הלוך וחזור. כל הטיסות עם חברה זו.
    החברה הודיעה לי מספיק זמן מראש (חודשים), על ביטול 2 הטיסות מתל אביב לברצלונה, ועל עיכוב בחזרה מסרביה לתל אביב, שכמובן איני צריך לחזור, אם לא קיבלתי כרטיס חלופי…

    1. האם אני רשאי לבטל את הטיסה חזרה, בגלל שהדרך לשם בוטלה על-ידי החברה?
    2. האם אני זכאי למלוא ההחזר הכספי?
    3. כיצד פונים לחברה שמשרדיה אינם בארץ? (נתנו לי מספר טלפון בסרביה).

    תודה לך
    דוד

    • היי דוד
      בעיקרון אם החברה שינתה את המסלול או ביטלה את הטיסות אז אתה אמור לקבל החזר מלא
      במייל שקיבלת מהחברה אמור להיות דרך התקשרות
      לאחרונה היה משהו דומה לאמא שלי עם חברת נורוויג'ן איירליינס אז התקשרתי אליהם לחו"ל דיברתי עם נציגה באנגלית והיא דאגה לבטל את הטיסות ולתת החזר מלא
      ממליצה לך להתקשר לטלפון שקיבלת או לשלוח מייל
      שיהיה בהצלחה
      🙂

  • היי נופר אחרי שהגעתי לשדה התעופה ועשיתי ציק אין וישבנו שעתיים במטוס החליטו לבטל לי את הטיסה עקב בעיות חשמל במטוס וזאת הייתה טיסת קונקשיין זאת אומרת שהכל התעקב ונוצר בלאגן שלם הם סגרו טיסה חדשה למחרת בבוקר עכשיו אני לא יודעת עם מי לדבר ואיך בדיוק אני מקבלת את הפיצוי שלי כי זאת חברה רוסית aeroplot אני אשמח אם תוכלי להסביר לי מה אני יכולה לעשות בנוגע לפיצוי ?

    • היי חגית,
      נשמעת חוויה לא נעימה :\
      אני אישית פחות מתמצאת בדקויות של הנושא ולכן אני חושבת שעדיף לפנות לחברה שעוסקת בתחום כדי שהם יוכלו להגיד לך אם את זכאית או לא ומה ניתן לעשות

  • היי טסנו לתאילנד דרך החברה הרוסית אירופלוט ואחרו את הטיסת המשך ממוסקבה ב12 שעות.
    לא מצאתי התייחסות לגבי המדיניות שם. האם זכאים לפיצוי?

  • שלום רב. אנחנו משפחה (2+2) שטסנו לזקינטוס. בחזרה, עלינו למטוס, עשה push-back עד מרחק מסויים ואז חיכנו שעה במטוס, עקב תקלה. לאחר שעה, הורידו אותנו מהמטוס לטרמינל, שם חיכנו עוד 3 שעות, בתקווה שהתקלה תתוקן. לאחר 3 שעות נמסר לנו כי לא יכולים לתקן את התקלה ואנחנו נעשה את כל התהליך כניסה חזרה לזקינטוס ונתפזר באוטובוסים למלון, להישאר לילה יום שישי בזקינטוס, עד יום למחרת, יום שבת, בשעה 11:00, כשמטוס חלופי יגיע מישראל. לציין כי היינו אמורים להמריא ביום שישי בשעה 17:00 ולהגיע לישראל בשעה 19:00, יום שישי. הגענו למלון במרכז העיר, על כביש הראשי, מלא מועדונים ומאוד רועש ומלא מעירים, שמבלים עד שעות הבוקר. בקבלה חיכתה לנו הודעה: בין השעות 3 ל7 בבוקר לא יהיה חשמל ומים במלון, עקב עבודות תחזוקה, כאשר בחוץ חום של 30 מעלות ורחוב מאוד רועש. עד השעה 23:30 לא הצלחנו להיכנס לחדר, כאשר הילדים שלנו הקטנים, רעבים ועייפים. חדר ראשון היה מעל פחי האשפה, חדר שני היה לזוג ולא ל4, חדר שלישי היה ל3, מול הבריכה, רק החדר הרביעי היה ל4. לאחר עליות וירידות עם כל המזוודות, כל פעם בצד אחר של המלון, בשעה 23:30 נכנסנו לחדר לישון. בשעה 4:30 לפנות בוקר, קמנו בגלל הצעקות של חבורת צעירים, אשר ביקשו מאנשי ההצלה שהיו במקום, להציל את החברה שלהם. מלא משטרות ואמבולנסים היו במקום (לפי מה שהבנו היה שם מקרה נורא – לא עלינו). בשעה 8:30, רק חצי שעה אחרי שהמים והחשמל חזרו, באו האוטובוסים לקחת אותנו לשדה. שם, עברנו שוב את כל התהליך של הציק-אין, בידוק וביקורת דרכונים. כרגע מחכים לטיסה, מקווים שהיא תצא בשעה 11:00 (לציין כי בלוח, כאן בשדה, כתוב שעה 17:00). תודה

    • וואי איזו חוויה לא נעימה :\ צר לי לשמוע שזה מה שקרה
      ממליצה לפנות לחברה שמתמחה בתביעות פיצוי כמה זאת שהמלצתי בפוסט ולראות מה מגיע לכם

  • הי נופר,
    כמה חשוב הפוסט הזה! בעיקרלאנשים אובדי עיצות…
    במרץ רכשנו זוג כרטיסים לברלין ב OPODO. בעת רכישת הכרטיס שילנו עבור ביטול הכרטיסים מכל סיבה שהיא.
    לצערי, נפצעתי, נותחתי בברלין ולא יכולתי לשוב ארצה במועד המקורי.
    שלחתי פניה לחברה, השיבו לי בסופו של דבר שאכן יחזירו לי את הכסף, אך מזה כחודשיים עדיין הכסף לא הועבר. אני לא מצליחה לדבר עם מענה אנושי.

  • שלום רב,
    אם חברת תעופה ביטלה טיסה (3 שבועות לפני תאריך הטיסה) שהיו לנו עליה 5 כרטיסים, האם זכותם להשיב לי את כספי רק אחרי שבועיים?? אין לי מספיק אשראי להזמין על חשבוני טיסה חלופית עד שהכסף יחזור והם מציגים טיסות חלופיות שמצריכות תשלומים נוספים

  • היי נופר, תודה על הפוסט המחכים!
    קבעתי טיסה באיזי-ג'ט למוצאי שבת, כלומר בשבת בערב בשעה 21:50. כחודש לפני הטיסה קיבלתי התראה מאיזי שהטיסה הוקדמה במספר שעות, מה שגרם לכך שהטיסה יוצאת בשבת לפני שקיעה. אני שומרת שבת ומבחינתי אין סיכוי להמריא בכזה עיתוי. האם מגיע לי פיצוי?
    תודה

    • היי טלי 🙂 שמחה לשמוע

      אם החברה הודיעה בהתראה של יותר מ14 יום על השינוי אז לא מגיע פיצוי
      מה שכן, על כל שינוי הם שולחים לך מייל שאת צריכה לאשר את השינוי . את יכולה לבחור גם לא לאשר ולבקש לבטל את הכרטיסים ללא קנס

  • הי נופר,
    תודה על הדברים, מעניין.
    שאלה לי- יש לנו טיסה לאיזמיר ישירה הלוך חזור. כ-4 ימים לפני הטיסה לשם הודיעו לנו שהטיסה בוטלה ובמקומה הציעו לנו טיסה בשעות אחרות עם קונקשיין באיסטנבול. בחזור הורידו לנו יום מהטיול לשם כך. הסכמנו בלית ברירה . האם לדעתך מגיע לנו פיצוי, אפילו שהסכמנו לשינוי בטיסה(בלית ברירה)?

    • היי נועה,
      בעיקרון אני יודעת שיש לכם אפשרות לא להסכים ואז לקבל החזר או לקבל טיסה חלופית אבל בגלל שהסכמתם לשינוי אני לא סגורה לגבי הזכאות שלכם.
      הייתי ממליצה לפנות לחברה שמתמחה בתחום כמו זאת שהמלצתי בפוסט או חברה אחרת ולברר מולם

  • היי נופר
    כתבה מצויינת.
    יש לי שתי שאלות:
    1. רכשנו כרטיס טיסה מרומניה לישראל מחברה ישראלית, בכרטיס היה רשום שעת יציאה ב11 בבוקר. כשבאנו לשדה התעופה מסתבר שהטיסה בכלל יוצאת ב11 בלילה. לא הודיעו לנו מראש לא במייל ולא בטלפון. האם זו עילה לתביעת פיצויים על איחור/ביטול?
    2. אם כן, אז אני אמור לבקש פיצויים לפי החוק הישראלי או לפי החוק האירופי? הרי הטיסה יצאה ממדינת האיחוד האירופי.

    • היי אבי,

      תודה רבה 🙂 בעיקרון לפי מה שאתה מתאר אז היה עיכוב של 12 שעות טיסה וזה אומר שאתם אמורים לקבל פיצוי
      אני חושבת שזה נחשב לחוק האירופאי כי הטיסה היתה מרומניה אבל יכול להיות ששווה לך גם לנסות ולברר עם חברה שמתמחה בתחום כמו זאת שהמלצתי בפוסט
      או לנסות לפנות לבד לחברת תעופה ולראות מה מגיע לך
      בכל מקרה זה שווה בדיקה 🙂

  • הי נופר
    הזמנו 5 כרטיסי טיסה הלוך ושוב עם אלעל. טיסות סדירות. להפתעתנו קיבלנו ביטול על הטיסה חזרה עם אופציות לשינוי מועדי טיסה דבר שלא מתאפשר לנו בגלל הזמן מלונות רכב אטקרציות וכו.
    כל מה שאנו רוצים זה טיסה חזרה באותו מועד 1 מה הסיכוי לרבל טיסה חלופית בחברה אחרת או ממיקום אחר באותו תאריך?
    תודה מראש ורד

    • היי ורד,
      האם מועד הטיסות הוא בעוד פחות מ14 יום? כי אם כן ממה שידוע לי אז יש זכאות לקבלת פיצוי
      אם לא אז זה מותר לחברת תעופה ואז יש לכם אפשרות או להסכים לשינוי או לבטל את הכרטיסים בהחזר מלא ולהזמין מחדש בחברה אחרת.

  • בזמן קורונהוירוס הזמנתי טיסה דרך חברה wizz
    בשדה תעופה נאמר לי ע"י צוות שירותי קרקע שיכול להיות סיבוכים בטיסה בחזרה כי מטוס היה כמעט ריק ללא נוסעים
    החלטתי לא לטוס
    לפני טיסה חזרה קבלתי מייל מהחברה ובו הודעה על ביטול טיסת חזרה
    במקום זה הציעו לי טיסה באיחור של שבוע וללונדון במקום לתל אביב
    כמובן שניצלתי אחת האופציות שהייתה במייל ובקשתי ביטול והחזר כספי עבור הטיסה.
    הייתי בארץ ולא טסתי, אך ביטלתי רק טיסה חזרה
    האם מגיע לי החזר
    לא יתכן שהחברה תנצל את המצב ותבטל לא רק מועד הטיסה אלא גם יעד
    אשמח אם תעזרו לי

    • היי מילה,
      לצערי זה מצב שאין לי ידע לגביו
      אני חושבת שהיא טוב זה לפנות לחברה שמתמחה בפיצויים מטיסות או לעורך דין שמתמחה בנושא

  • היי. מה לגבי טיסות שבוטלו בעקבות הקורונה? האם אין אפשרות לקבל עליהם פיצוי במקרה שקניתי כרטיס בסיסי, ללא אפשרות שינוי או ביטול?
    מה לגבי טיסות שלא בוטלו עדיין משום מה, אך ידוע לי מראש שלא ייעלו אותי לטיסה כיוון שמדינת היעד סגורה לאזרחי ישראל כעת?
    האם על מנת להגיש בקשה להחזר כספי עליי להוכיח שלא העלו אותי לטיסה על ידי שאגיע לשדה התעופה ואסורב פיזית?
    (הטיסות כנראה כן ימריאו לבעלי ויזות רלוונטיות)
    מי שיוכל לענות לי על שאלות אלו יעזור מאוד!!!
    כרגע אני מנסה לבטל עצמאית את הכרטיסים לטיסות האלו על מנת לנסות לקבל החזרים- וההתחמקויות של חברות התעופה גורמות לי לייאוש מוחלט וחוסר אונים.

    • היי מיכל,
      התייעצתי עם עורכת דין גל זוטא שמתמחה במקרים כאלה
      היא אמרה שאם הטיסה בוטלה אז את תקבלי את הכסף חזרה
      במידה והטיסה עוד לא בוטלה
      אז אל תבטלי אותה בעצמך כי אז לא תקבלי שום החזר
      ולכן עדיף להשאיר אותה ולראות מה יקרה (יש שני תרחישים)
      1. הטיסה תבוטל ואת תקבלי את ההחזר (אבל בלי פיצוי רק החזר של הסכום)
      2. הטיסה לא תבוטל ותצא כי היא יכולה לצאת מהארץ גם ליעד שלא ברשימה הירוקה לבעלי דרכון אירופאי
      ואז לצערינו הכסף לא יוחזר והדבר היחיד שאפשר לעשות זה לפנות לחברת טיסה ולקוות שהם יתחשבו בך במצב ויצנו החזר

      בכל מקרה הכי חשוב לא לבטל בעצמך כי אז לא יהיה שום סיכוי להחזר
      עדיף לחכות כי שהסברתי

  • שלום,
    אם הטיסה שלי לאיסטנבול ע"י טורקיש ארליינס ביום א' בשעה 07:30 בבוקר וביטלו לי במייל ביום שישי בעשר בלילה ולא ראיתי את ההודעה ולאחר מכן התקשרו בשבת בשעה שלוש להודיע על ביטול, רכשתי את הכרטיסים דרך איסתא ובית מלון דרך בוקינג, איסתא גובים לי עמלת ביטול 30 $ והמלון על עמלת ביטול 300 יורו , האם אני יכולה לתבוע את טורקיש על המלון ועל העמלת ביטול של איסתא? (את הכסף של הכרטיסים הבטיחו להחזיר אחרי 45 יום.

    • היי ריקי
      אינני מתמחה בנושא הפיצויים ואני ממליצה לפנות לחברה או לעורך דין שעוסקים בתחום

  • היי נופר,
    אל על הודיעה לנו על ביטול טיסה חזרה לארץ מרומא כ14 שעות לפני החזרה. בשיחה עם נציג אל על הוטח לנו מקום בטיסת טורקיש איירליין בשעה 6 בבוקר,. הגענו לשדה לאחר ששילמנו 100 יורו למונית בארבע לפנות בוקר ו,,,שמנו לא הופיע על הטיסה. בלית ברירה הזמנו טיסה דרך פגסוס ושילמנו 780 דולר לזוג.
    בנתיים נגשנו לדלפק אל על, לחצנו עליהם והועךינו לטיסה בעשר בבוקר. 10 שעות לפני הטיסה המקורית. האם יש עילה לתביעה- עוגמת נפש, הקדמת טיסה, הפסד כספי?? תודה

  • איזי ג'ט הודיעו לי שהטיסה שלי שהתאריך שלה זה לעוד שישה חודשים אוחרה ב-4 שעות, האאם אני זכאי לבקש ביטול והחזר מלא בגלל השינוי? תודה

    • היי דותן
      כן אפשר לבקש החזר
      הם אמורים לתת לך אפשרות לביטול הטיסה וקבלת החזר או להציע לך אפשרות טיסה אחרת
      הנה מה שכתןב באתר
      Except in the case of "minor flight schedule change", you can get a refund when the airline modifies the schedule of your flight. In other words, you're entitled to a refund in cases of "significant flight schedule change" and flight cancellations. Note that the airline may offer you a rerouting instead of a refund.

כתיבת תגובה

יש להזין תגובה יש להזין שם יש להזין כתובת מייל תקינה מייל לא תקין
תודה! תגובתך נוספה בהצלחה וממתינה לאישור
שגיאה בהוספת ההודעה, אנא נסה שנית מאוחר יותר

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *