כפר לפקרה קפריסין: חופשה משפחתית קסומה בכפר פאנו לפקרה

מאת: נופר רונן

אחד הדברים שאנחנו הכי אוהבים בקפריסין זה היכולת לבקר בכפרים קסומים במרחק קצר של נסיעה. מאז שעברנו לגור בקפריסין (במאי 2021) ישנו ב3 כפרים שונים- כפר ציורי קלבאסוס, כפר בהרי טרודוס  ועכשיו בכפר פאנו לפקרה Pano Lefkara.

כל פעם אנחנו מגלים כמה האנשים בכפרים האלה צנועים ומקסימים וכמה הארכיטקטורה מיוחדת וצבעונית. כפר פאנו לפקרה הוא בין הכפרים המתויירים בקפריסין, אבל עדיין שומר על הקסם שלו (במיוחד בזמנים שלא בשיא העונה) ואנחנו ממש נהננו מהחופשה בו.

פרטים על כפר פאנו לפקרה

זהו אחד הכפרים המפורסמים והמתויירים יותר בקפריסין הואו נמצא במחוז לרנקה. הוא נודע בזכות הארכיטקטורה המהממת בו ובזכות מסורת יצירת התחרה ומוצרי הכסף והכל עבודת יד. לפקרה הוא השם של איזור בקפריסין ויש בו שלושה כפרים אחד ליד השני. הכפר הגדול ביניהם הוא פאנו לפקרה וזה הכפר שאנחנו היינו בו. פאנו זה אומר למעלה כי זה הכפר העליון ויש את קאטו (למטה) לפקרה שהוא הכפר התחתון. אפשר להגיע לקאטו ברגל. בכפר יש הרבה בתי קפה, מסעדות וחנויות עם התוצרת המקומית.

איפה לישון בכפר לפקרה

מלון בוטיק מקסים עם נוף מושלם

באפריל 2022 ישנו במלון Archontiko Kiverniti לשני לילות עם מאיה שהיתה בת שלוש וחצי וסופי שהיתה בת חצי שנה. המיקום של המלון פסטורלי עם נוף קסום להרים. זה מלון בוטיק משפחתי עם אווירה ביתית ונעימה. יש מסעדה שמגישה אוכל כל היום (האירוח היה על בסיס ארוחת בוקר שהיתה טובה). למלון יש בריכה (לא יצא לנו להכנס אליה כי היה קר מדי באפריל). המרחק למרכז הכפר הוא 10 דקות הליכה (אולי אפילו פחות) והוא בשביל בטבע שממש כיף ללכת בו עם ילדים.

להזמנת המלון Archontiko Kiverniti ועוד חוות דעת

צימר בלב כפר לפקרה

אנחנו הזמנו דירה או במונחים של ישראל צימר 🙂 במתחם דירות מקסים במרכז הכפר Iosiphis Stonebuilt House . במתחם יש דירות עם חדר שינה אחד או שני חדרי שינה. אנחנו הזמנו דירת שני חדרי שינה בגלל שנוח לנו ולמאיה שלכל אחד יש חדר משלו. המחיר היה זול ועלה 68 יורו. וכשהגענו הסתבר שכל המתחם מלא לאותו סוף שבוע וזה עוד לא בשיא העונה (אז אני ממליצה להזמין מקומות מראש כמה שיותר מוקדם). בדירה היה מטבח מאובזר (עם מכונת קפה וקפסולות וטוסטר קופץ).

בדירה היה מזגן בכל חדר וגם בסלון וגם מערכת חימום חדשה (שלצערנו לא עבדה כשהגענו כי היא היתה חדשה ועוד לא הספיק להתקין אותה). ממליצה בחורף לברר מראש שהחימום עובד כי המזגן על חום מאוד מיבש.

מעבר לדירה עצמה יש למתחם חנייה פרטית וגולת הכותרת זאת החצר המהממת. ישבנו שם לשתות קפה וגם בבוקר העדפנו להכין ארוחת בוקר הדירה ולשבת בחצר מאשר ללכת לבית קפה.

להזמנת הצימר ועוד חוות דעת

איפה לאכול בכפר : מסעדות ובתי קפה מומלצים בפאנו לפקרה

בית קפה Lefkara Biscuit Cafe

אנחנו ממש התלהבנו מהמקום הזה כי יש בו קינוחים שאופים על המקום וממש טעים שם. אנחנו ניסינו את הפאי תפוחים שיצא בדיוק מהתנור (היה גם פאי שוקולד) וגם לקחנו פודינג אורז שמאיוש עפה עליו וקפה.

מקומות הישיבה הם בחוץ על המדרכה והאווירה שם ממש נחמדה. ממליצה בחום לנסות את העוגות שלהם. הוראות הגעה

בית קפה House 1923

House 1923 בית קפה חמוד ביותר עם מקומות ישיבה בחוץ ובפנים. הלכתי לשם עם מאיוש לדייט וממש נהננו. אני הזמנתי קפוצ׳ינו ולמאיה שוקו (דאגו להכין אותו פושר ולא חם מדי עבורה) והזמנו פאי תפוחים שהיה טוב מאוד. העובדים שם היו ממש נחמדים ובקיצור אחלה מקום לשבת בו לקפה.

מסעדת Pavilion

אני חושבת שזאת מסעדה טובה למי שמגיע עם ילדים כי השירות שם מהיר והמחירים טובים. בעיקרון אנחנו רצינו ללכת לטברנה אחרת שהיינו בה לפני כמה שנים שהיתה ממש טובה מסעדת Adamos אבל היא היתה סגורה אז הלכנו לPavilion. הזמנו שם סלט יווני, חזה עוף וקציצות בקר. המנות היו טובות פשוט לא משהו מיוחד. הוראות הגעה.

יש בכפר יש מלא בתי קפה שנראו ממש טוב ולא יצא לנו לנסות אותם אז ההמלצה שלי היא להסתובב בכפר ופשוט לנסות את המקומות שתראו כי רובם מקבלים ביקורות מעולות.

מה לעשות בכפר פאנו לפקרה Pano Lefkara והסביבה

לשוטט בכפר

טוב אז מן הסתם שאתם חייבים לשוטט בכפר ואם אתם אוהבים לצלם תתכוננו להמון תמונות כי ממש יפה שם. הכפר לא גדול אבל הארכיטקטורה בו כל כך יפה ויש בו הרבה חנויות ופינות חמד וגם יש הרבה בתי קפה עם תוצרת מקומית. בקיצור אפשר להסתובב שם שעות כי כל פעם יושבים לקפה או נכנסים לחנות או מצלמים תמונות. באחת הסמטאות מול מסעדת Adamos גם מצאנו דוכן למיץ רימונים טרי שהיה ממש מוצלח אז אם הדוכן פתוח שווה לקחת ממנו מיץ כזה.

סכר לפקרה Lefkara dam

הסכר נמצא במרחק של 15 דקות נסיעה מהכפר והוא ממש יפה. יש מקומות שאפשר לעצור בהם עם הרכב ואפילו לרדת למטה ברגל. הכניסה למים אסורה והדיג מורשה רק למי שיש רשיון דייג. ממש נחמד לנסוע באזור שם ולעצור בנקודות תצפית שונות. הוראות הגעה.

טארה אוליבה חוות זיתים אורגנית  Terra Oliva Organic Olive Farm

הגענו לחווה הזאת במקרה סתם בזכות שילוט שראינו על הכביש והאמת שזה היה אחד משיאי החופשה. כל כך התלהבנו מהמקום שבטוח נחזור אליו שוב. שילוב של נוף מטורף, תוצרת מקומית על טהרת הזיתים שהיתה כל כך טעימה ואנשים מקסימים.

כשהגענו לשם מאיוש נרדמה ברכב אז אני ורומן יכולנו לשבת בשקט בחוץ ולהנות מהנוף וגם לנסות את המוצרים שהם מוכרים בחווה. הבעלים הביאה לנו זיתים שונים לטעימות, שלושה סוגי שמן זית, טפנדים זיתים ולחם. כמובן גם קפה.

כשמאיוש התעוררה נכנסנו לחנות וטעמנו מלא סוגים של ריבות, ממרחים (גם מתוקים וגם מלוחים) ואפילו אלכוהול והכל מעץ הזיתים. הכל היה כל כך טעים שמצאנו את עצמינו קונים חצי חנות חח סתם לא באמת כי יש שם מלא דברים אבל קנינו ב112 יורו (2 סוגי שמן זית, 2 טפנדים של זיתים, 2 ריבות, 2 ממרחים, זיתים שלמים, זיתים חתוכים ועוד). כמובן שגם מאיוש נהנתה מאוד להסתובב גם באזור החווה ולראות עץ זיתים בן 800 שנה.

הטבה לעוקבי הבלוג

אם אתם מתכננים להגיע לקפריסין ומחפשים מישהו שיתכנן עבורכם טיולים שתוכלו לעשות באופן עצמאי עם רכב (מינימום ל-3 ימים) או שאתם רוצים לעשות טיול פרטי עם נהג (מתאים גם לקבוצות גדולות) אז אני ממליצה בחום לפנות לרוני שוורץ. נפגשנו לא מזמן והתרשמתי מאוד מהידע שיש לו לגבי קפריסין (גר פה כבר 5 שנים בפאפוס) ומעבר לכך הוא ממש מקסים והוא עוסק בתכנון טיולים כבר המון שנים.

קישור לוואטסאפ של רוני ליצירת קשר

אם תזמינו את אחד מהשירותים של רוני ותגידו שהגעתם דרכי, תזכו בהטבה

אם תזמינו "טיול פרטי" למשפחה, או קבוצה קטנה, רוני יעשה עבורכם "תכנית מפורטת ליום סיור, בדגש קולינרי" , בפאפוס, או לרנקה, או לימסול, כולל המלצות חמות ! תכנית שכזו עולה 50 – 40 אירו ברגיל, אבל אתם תקבלו אותה חינם.
אם תזמינו תכנון טיול תקבלו יום אחד על חשבוני, שלמו על תכנון של שלושה ימים ותקבלו ארבעה.
אם תזמינו טיול לקבוצה של מעל 7 משתתפים תקבלו הסעה לשדה התעופה וחזרה במחיר אטרקטיבי או תכנון טיול קולינרי מפורט לטיול עצמאי בחינם.

לסיכום, החופשה בלפקרה היתה מוצלחת אפילו יותר מהמצופה. היינו בכפר הזה לפני 4 שנים ושכחנו כמה יפה הוא ובנוסף הסכר והחוות זיתים היו תוספת מעולה לחופשה. גילינו שיש כפר ליד עם ארוחת בוקר מומלצת (אבל צריך להזמין כמה ימים לפני מראש) וגם מנזר מיוחד.

מקווה שהפוסט שלי עזר לכם. אם כן אשמח מאוד שתגיבו פה בתגובות ואם יש לכם עוד שאלות אז גם מוזמנים לשאול אותן בתגובות או לכתוב לי ברשתות החברתיות של הבלוג: בפייסבוק ובאינסטגרם.מחפשים מידע נוסף על קפריסין ? יש לי בבלוג עוד פוסטים על קפריסין.

4 תגובות בנושא “כפר לפקרה קפריסין: חופשה משפחתית קסומה בכפר פאנו לפקרה”

• האם יש תחבורה ציבורית משדה התעופה ללרנקה ומכאן ללפקארה, או שחייבים לשכור רכב

שתי האפשרויות הן או לשכור רכב או נהג מונית

• היי נופר!
    כמו תמיד נהנית לקרוא את הבלוג 🙂
    אנחנו זוג עם בת שנתיים וחושבים לעשות טיול של חמישה ימים בעוד כשבועיים.
    איפה את הכי ממליצה לישון? בהנחה שאנחנו רוצים לטייל בכפרים כמו זיגי ופנו לפקרה, מאוד אוהבים טבע אז נרצה להגיע להרי הטרודוס לטיול + נשמח לקנח בחוף נחמד או אגם נעים לרחצה?