דברים מומלצים לעשות באגם קומו איטליה

מאת: נופר רונן

אגם קומו הוא אחד המקומות היפים שיצא לי להיות בהם באיטליה ובכלל. מקום כל כך פסטורלי ומיוחד. הרבה מה לראות, הרבה מה לעשות, מסעדות מעולות, נופים עוצרי נשימה ואנשים מאוד נחמדים.

הגענו לאגם קומו מהעיר לוקה בטוסקנה.

טיפים לפני שמטיילים באגם קומו

סים לחו"ל 

אני אישית ממליצה על Esim שזה סים אלקטרוני אני ממליצה על חברת Airalo. הייתי מאוד מרוצה מחווית המשתמש שלהם (סרטוני הדרכה פשוטים לתפעול כרטיס הסים) והכל עבד בלי בעיות מיוחדות. כתבתי עליהם יותר בפוסט מורחב בנושא כרטיס סים לחו״ל וגם על אפשרויות אחרות כמו לקנות כרטיס סים מקומי. 

מטבע באגם קומו

באגם קומו ובאיטליה בכללי משתמשים במטבע ביורו Euro. אפשר לשלם בכרטיס האשראי שלכם, רק קחו בחשבון שיש עמלות של המרת מט"ח ברוב כרטיסי האשראי של כ-2.5% וגם השער המרה של חברות האשראי הוא בפער של עוד בערך אחוז מהשער הרשמי. זה אומר שאם אין לכם הטבות מיוחדות בכ. האשראי אתם בעצם תשלמו בערך 3-4 אחוז יותר על כלל ההוצאות שלכם בחופשה, אבל זאת האופציה הכי זמינה.

אני ממליצה לפני הטיסה לעשות המרת מטבע דרך פליי מאני FlyMoney (קישור לאתר) כי תמיד צריך גם מזומן וזה יכול לחסוך תקלות שפתאום כ. האשראי לא עובד או שנחסם. מזמינים מראש באינטרנט ואוספים בשדה התעופה בדלפק של בנק הפועלים (יש להם דלפקים בדיוטיפרי גם בטרמינל 3 וגם בטרמינל 1). שער ההמרה מהם זול יותר מהבנק והדואר וגם תמיד אפשר לבטל בחינם אם בסוף הטיסה מתבטלת.

ביטוח נסיעות

במידה שעוד לא עשיתם ביטוח נסיעות לטיול אני ממליצה לא לחכות לדקה ה90. למה לא לחכות? כי הביטוח כולל הגנה גם לתקופה שלפני היציאה לחו"ל – למשל אם יש אשפוז או מחלה עוד בארץ, לפני הטיסה עצמה! אני ממליצה על סוכנות הביטוח Safe4you – הם עובדים עם כל חברות הביטוח, המחירים זולים והשירות שלהם יוצא דופן לטובה (מנסיון). כדאי שתקראו גם את הפוסט שכתבתי לגבי איפה משתלם לעשות ביטוח נסיעות לחו"ל.

איך מגיעים לאגם קומו?

מהארץ יש טיסה ישירה למילאנו באיטליה. משם הכי קל לשכור רכב ולנסוע (נסיעה של שעה וחצי בערך). אפשר גם להגיע ברכבת אבל אני אישית ממליצה לשכור רכב כי זה אזור שמאוד כיף לחקור וקל יותר לעשות את זה עם רכב. חיפוש טיסות זולות למילאנו.

איפה לישון באגם קומו?

באגם קומו יש הרבה אפשרויות שינה והרבה מקומות בהם אפשר לישון. אנחנו לקחנו דירת Airbnb בכפר Dervio.   זהו כפר קטן ומאוד שקט אם מחפשים מקום יותר שוקק חיים אז עדיף לישון בבלאג'יו. בנוסף אפשר לישון בעיר עצמה של אגם קומו שבה יש חיי לילה והרבה מסעדות ובתי קפה.
השוואת מחירי מלונות באגם קומו.

אטרקציות באגם קומו

תוכלו לקבל רעיונות לסיורים מדליקים שתוכלו לעשות,באתרי האטרקציות השונים ואף להזמין דרכם (לעיתים במחיר מוזל). אתר האטרקציה הראשון נקרא tiqets, השני הוא האתר Get Your Guide או דרך Viator.

השכרת רכב באגם קומו

תוכלו לחפש רכב במנוע החיפוש הישראלי פאפם פאפם. אישית אני מאוד אוהבת לחפש דרכם כי הם חוסכים לי זמן (במקום שאכנס לכמה אתרים) וגם יש להם אפשרות לסנן החוצה חברות השכרה לא מומלצות. כתבתי פוסט מורחב על כל נושא השכרות הרכב בחו״ל ואני ממליצה לקרוא אותו במיוחד אם זאת השכרת הרכב הראשונה שלכם.

לטייל בין כל הערים והכפרים סביב האגם

אפשר לטייל בקלות באמצעות רכבת, רכב ומעבורת.
אנחנו ביקרנו בבלאנו Bellano, בעיר בלאג'יו Bellagio, בכפר וארנה Varenna, בכפר ליארנה Lierna  וישנו בכפר דרביו Dervio.

בלאנו, ורנה וליארנה היו באותו צד כמו הכפר שלנו, אז אליהם הגענו ברכב ועל מנת להגיע לבלאג'יו לקחנו מעבורת מורנה.
בכל מקום יש מסעדות ובתי קפה ליד האגם, יש דברים מיוחדים לעשות כמו ביקור בנקיק ובמפל וביקור בגנים בוטניים יפיפיים.
כתבתי שני פוסטים מפורטים על בלאג'יו ובלאנו ושם כתבתי על דברים מומלצים לעשות, מסעדות טובות ובר יין מדהים

ללכת למסעדה הכי טובה שאכלנו בה באיטליה

בערב האחרון שלנו לטיול, החלטנו ללכת למסעדה ברמה גבוהה.
חיפשנו המלצות על המסעדות באגם קומו והיו כמה שקיבלו המלצות ממש טובות ודירוג גבוה. התלבטנו בין כמה מסעדות ובסוף בחרנו בOsteria Quatro Pass שנמצאת בוארנה.

אנחנו ממש שמחים שבסוף יצא לנו לאכול שם, כי זאת היתה המסעדה הכי טובה שאכלנו בה בטיול (המסעדה השנייה הכי טובה בטיול שלנו היתה בעיר לוקה בטוסקנה, להמשך קריאה על לוקה).
המסעדה נמצאת בירידה מהרחוב הראשי.

כשהגענו למסעדה אהבנו את האווירה הרומנטית והאינטימית בה. היא אמנם לא צופה לאגם, אבל העיצוב שלה ממש יפה והשירות שם היה מדהים. יש אפשרות לשבת גם בחוץ, אבל באותו ערב היה קצת קריר ובחרנו לשבת בפנים. במקרה יצא לנו לשבת בשולחן ליד זוג שגם פגשנו בבר יין בבלאג'יו. שזה צירוף מקרים מדהים.
למנות ראשונות הזמנו קרפצ'יו דג, חציל בגבינת פרזמן ורביולי ממולא בדג.

וואי כמה שהמנות האלה היו טעימות. כל ביס תענוג. טעמים עדינים וטעימים כל כך.
למנות העיקריות אני הזמנתי מנת ספגטי לובסטר ורומן הזמין צלעות. רומן אמר שהצלעות היו עשויות בצורה מעולה והוא ממש אהב אותן ואני עפתי על הספגטי לובסטר.

היה כל כך טעים. לא הצלחתי לסיים הכל, אבל כל ביס היתה חוויה. הביאו לי סינר ללובסטר וזה ממש הצחיק אותי, אבל האמת שצריך סינר, כי באמת כשמנסים לשבור אותו הרוטב משפריץ לכל עבר.
כל המנות הוגשו בצורה ממש מהממת ונראו כמו ציור. עם הארוחה לקחנו שתי כוסות של יין הבית וזה היה סיום מושלם לטיול מושלם באיטליה. מומלץ ביותר !!!

כתובת
Via XX Settembre, 20, 23829 Varenna LC
פתוח כל יום מ12:00-14:20 ו18:30-22:30

מסלול הליכה מהמם בין הכפרים Sentiero del Viandante

קראנו שיש הרבה מסלולי הליכה בכפר קומו והיינו מרוצים מכך, כי אנחנו אוהבים ללכת הרבה. חיפשנו איזה מסלול כדאי לעשות, אבל אז גילינו ש20 מטר מהדירה שלנו (בכפר Dervio) יש חץ שמוביל למסלול הליכה. לא היה לנו מושג לאן זה יוביל, אך החלטנו לנסות ולראות מה יהיה.

בהתחלה המסלול היה יחסית מישורי עם מדי פעם עליות וירידות והיה ממנו נוף יפהפה לאגם. עברנו בין כפרים קטנים ונהננו מההליכה. בשלב מסויים התחילה רק עלייה ואז הבנו שזה הולך להמשיך כל הדרך ככה. העלייה במסלול מסודר בין יערות וכפרים. המסלול מסומן לאורך כל הדרך ככה שאי אפשר לטעות.

העלייה לא קשה מדי, אבל בהחלט מתישה כי היא בערך 3 שעות של רק של עלייה. בסופו של דבר הגענו לPasello ראינו שם מסעדה, אבל לצערנו היא היתה סגורה.  מPasello ממשיכים במסלול האפר לתחנת הרכבת staz di piona.  ההמשך מPasello יכול לבלבל, כי יש שם התחלה של מסלול אחר ל MADONNA DI VAL POZZO ולא כתוב על השילוט על איזה מסלול אתם.

פשוט חשוב לשים לב שמPasello תמשיכו ישר על הכביש ואל תפנו ימינה לפי השילוט (אנחנו עשינו את זה בטעות וזה האריך לנו את הטרק בשעה). ומשם אפשר לקחת רכבת חזרה לDervio או מונית בעלות של בערך 20 יורו. המסלול שאנחנו עשינו היה מסלול B.

הוא אמור לקחת בין 4-5 שעות הליכה בלי עצירות.  אנחנו עצרנו יחסית הרבה, כדי לצלם תמונות אז יצא שסיימנו את המסלול אחרי 7 שעות (כולל טעות של שעה בדרך) 🙂 המסלול הזה היה בין מסלולי ההליכה היותר יפים שעשינו. עוברים בין הרבה סוגים של נופים והמסלול מאתגר, אבל לא מסוכן או מפחיד.

עוד מסלולי הליכה שממש אהבנו היו בגיאורגיה, תאילנד וויאטנם.

לשתות קוקטייל מול נוף האגם ולהנות מהנוף היפהפה

אחרי הביקור בבלאנו רצינו לחפש בית קפה לשתות קפה, בסוף הגענו לכפר ליארנה ושם מצאנו בר-מסעדה על האגם Pizzeria Riva Bianca. הזמנו שם שם קוקטיילים. אני הזמנתי קמפרי ורומן הזמין אפרול ספריטס Aperol spritz (משקה נפוץ באיטליה).

המשקאות האלה היו מרעננים והיה ממש כיף לשתות אותם מול הנוף היפהפה. אני לא יודעת אם האוכל טעים שם, מאחר ורק הזמנו משקאות, אבל לדעתי זה אחלה מקום בשביל לבוא לשתות קפה או קוקטייל מול נוף קסום.

עוד דבר נחמד במקום הזה, זה שיש אזור רחצה בירידה מהמסעדה. יש שם כסאות נוח ובקיץ זה מקום מושלם לרחצה באגם.
כתובת
Via Riva Bianca, 9-10, 23827 Lierna LC

אין ספק שאנחנו עוד נחזור לאגם קומו הקסום. יש עוד המון דברים לעשות באזור.מקווה שהפוסט שלי עזר לכם. אם כן אשמח מאוד שתגיבו פה בתגובות ואם יש לכם עוד שאלות אז גם מוזמנים לשאול אותן בתגובות או לכתוב לי ברשתות החברתיות של הבלוג: בפייסבוק ובאינסטגרם. מחפשים מידע נוסף על אגם קומו? יש לי בבלוג עוד פוסטים על אגם קומו ופוסטים על איטליה.

9 תגובות בנושא “דברים מומלצים לעשות באגם קומו איטליה”

  • היי
    תודה על הטיפים.
    אנונו מתכננים לטוס לשבועיים. אני רוצה לדעת, ברשותך, איך אני מוצאת בתי הארחה, אולי משפחות מקומיות שמארחים ללינה… לא דרך אתרי הזמנת המלונות. האם את מכירה אישית?

    • היי עדי,
      אני אישית לא מכירה משפחות שמארחות אבל אנחנו ישנו באגם קומו בכפר דרביו בדירת airbnb. היתה לנו דירה מדהימה שמתאימה לזוג לשני ילדים. באתר airbnb היו הרבה דירות מקסימות .

  • נופר הגעתי אליך דרך הסרטון וממש נראה טיול מדליק
    אני אשמח לשמוע ממך על כל המסלול במדויק אנחנו טסים באמצע אוקטובר לאיטליה לא בחרנו יעד מסוים עדין אבל בפרוש רוצים איטליה
    יש לך רעיון לטיול לחמישה ימים מלאי כיף בלי להחליף מלון כל החמישה ימים
    נ.ב בלי מסעדות אנחנו לארונה בכל הטיולים שלנו מבשלים לבד קונים בשוק מוצרים ומבשלים בכיף
    תודה
    תרצה

    • היי תרצה. תודה רבה 🙂 שמחה לשמוע שאהבת את הסרטון. אם יש לכם חמישה ימים אז הייתי מתרכזת באזור האגמים. אגם קומו ואגם גארדה למשל. לא הייתי בוחרת יותר משני יעדים ועדיף משהו קרוב אחד לשני.

  • היי תודה על הפוסטים המועילים! האם לדעתם יש טעם להגיע לאגם קומו אם לא נשארים שם לילה? והאופן כללי על כמה לילות היית ממליצה שם?

    • היי נעה 🙂 שמחה שאהבת את הפוסטים.
      אני בהחלט ממליצה להגיע לאגם קומו גם אם זה רק ליום אחד. בכל אופן מספר הלילות שהייתי ממליצה להיות שם הוא בין 3-5. אנחנו היינו בארבע איזורים ויש שם עוד מה לראות ולעשות.

  • שלום נופר אני ובעלי מתכננים להיות באיטליה למשך שבוע בקומו ולאחר מכן בגרדה ובדולימטים . בעקרון אנחנו שוחרי טיולים ברגליים אך לפי התוכנית נשהה בקומו רק ליממה . האם כדאי לעשות את הטרק שסיפרת עליו מדרביו לפזלאו או שעדיף להתמקד בסיור ברחבי האגם במעבורת מכפר לכפר.,תודה.

    • היי אילה 🙂 בעיקרון הטרק היה ממש מוצלח אבל אם יש לכם רק יממה אחת באגם נראה לי שעדיף לכם לבקר בכפרים ובבלאג'יו. כי הטרק הוא יום שלם ואז לא יצא לכם לראות עוד מקומות .

כתיבת תגובה

יש להזין תגובה יש להזין שם יש להזין כתובת מייל תקינה מייל לא תקין
תודה! תגובתך נוספה בהצלחה וממתינה לאישור
שגיאה בהוספת ההודעה, אנא נסה שנית מאוחר יותר

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *