דברים מומלצים לעשות ביורט דה מאר, קוסטה בראווה

מאת: נופר רונן

יורט דה מאר Lloret De Mar היא עיירת חוף בקוסטה בראווה. מעבר לחופים יפים וחיי לילה תוססים, תוכלו למצוא בה גם מוזיאון, גנים מהממים, נקודת תצפית על כל האזור, מסלולי הליכה ועוד.

איך מגיעים ליורט דה מאר?

אנחנו הגענו לשם עם רכב ששכרנו (ניתן להשוות מחירים בין סוכנויות רכב שונות דרך מנוע החיפוש הישראלי פאפם פאפם). נסיעה של שעה וקצת עם הרכב.

יש אפשרות לשם גם  ברכבת ואז עוד אוטובוס או באוטובוס ישיר מברצלונה ויש גם שדה תעופה בעיר גירונה (שמשם אפשר לקחת גם אוטובוס) . אם אתם מתכננים גם לטייל הרבה אז מומלץ לשכור רכב/ אופנוע/ ATV. אבל גם אם תחליטו להתנייד רק בתחבורה ציבורית אז אין בעיה כי יש אוטובוסים לכל האזורים.

איפה ישנים ביורט דה מאר?

אנחנו ישנו במלון Hotel Delamar, מלון 4 כוכבים ברמה ממש גבוהה למבוגרים בלבד 18+. הזמינו אותנו להתארח במלון הזה והחלטנו להענות להזמנה כי ראינו שהביקורות על המלון ממש טובות וכשהגענו לשם הבנו למה. זהו מלון מושלם לחופשת בטן גב. הוא ממוקם במרחק של דקה הליכה לים, יש מסביבו הרבה מקומות לאכול בהם וכל חיי הלילה בקרבתו. פוסט מורחב שכתבתי על החוויה שלנו במלון Delamar

חוות דעת על המלון והשוואת מחירי מלון.

דברים לעשות ביורט דה מאר

פעילויות של משרד התיירות של יורט דה מאר

משרד התיירות של יורט דה מאר משקיע המון בפעילויות חינמיות או במחיר סמלי עבור התושבים ותיירים של העיירה. אפשר למצוא באתר שלהם לוח זמנים של הפעילויות שלהם לפי מה שיש באותו חודש.

אנחנו היינו היה סיור ששילב את ההיסטוריה של יורט דה מאר יחד עם ביקור בבית של ניקולא (שכעת משמש כמוזיאון).  אני ממליצה בחום לבקר באתר שלהם ולראות אילו פעילויות יש כשאתם נמצאים.

סיור ביורט דה מאר

במהלך חודש אוגוסט משרד התיירות הציע סיור בעיירה ובבית של אינדיאנוס (משמש כיום כמוזיאון, האינדיאנוס היה כינוי לכאלה שעשו הון מארצות הברית וחזרו למולדתם אחרי שהתעשרו. לרוב הם הקימו בתים מפוארים וביורט דה מאר נותרו רק שני בתים מקוריים של האינדיאנוס.). מאחר שבזמן הביקור שלנו לא תוכנן אף סיור (הגענו רק לשלושה ימים), משרד התיירות של יורט דה מאר היה ממש נחמד וסידר שנעשה את הסיור הזה באופן פרטי כדי שנחווה את אחד הסיורים של העיירה.

המדריכה של הסיור הייתה מרתה שהייתה סופר נחמדה ומעניינת וגם תושבת מקומית שגרה ממש במרכז העניינים. הטיילת נוצרה בעקבות זה שמילאו חול בים וככה הרחיקו את הים מהחוף והסיבה שעשו זאת זה שיהיה יותר מקום לבתים לאינדיאנוס שחזרו. 

הסיור התחיל בטיילת ולאחר מכן בכנסייה Iglesia de Sant Romà  שהעיצוב שלה מבחוץ הזכיר לי ארמון כמו בסרט אלאדין וממש התלהבתי ממנו. חלק מהכנסייה נהרסה במהלך מלחמת האזרחים אבל בעקבות מאמצים רבים הצליחו לשחזר חלקים ניכרים וחלק הצליחו להציל במלחמה. היה מעניין לשמוע על מה שקרה שם. לאחר מכן המשכנו לCant Font זהו בית שהוזמן ע"י ניקולאו גופן מאג. ניקולאו היה בחור בן 27 שחזר מקובה לאחר שהתעשר שם (הוא נשלח לעבוד שם כשהיה נער) . הבית נבנה ב1877. לבית יש מרתף, שלוש קומות ועליית גג והוא מעוצב בסגנון מודרניסטי.

הבית ממש מגניב! קשה להאמין שעיצבו אותו לפי 141 שנה. זה נראה שלניקולאו היה חוש עיצוב ממש מודרני ושהקדים את זמנו. מועצת העיר יורט רכשה את הנכס ב -1981,  על מנת לשמר את אחד הבתים המקוריים מתקופת האינדיאנוס שנותרו בעיירה.אנחנו ממש אהבנו את הסיור בבית הזה . רוב הריהוט הוא מקורי מימי ניקולאו ורק חלק קטן שוחזר. זה היה נחמד לדמיין איך הוא גר שם בעבר.

טיפ: הבית הזה ממש מיוחד והעיצוב שלו מעניין ביותר. אין דרך לבקר שם באופו עצמאי ולכן במידה ואתם נמצאים ביורט דה מאר ואין סיור באותו זמן שאתם שם לCant Font אתם יכולים ליצור קשר מראש דרך הקישור הזה  ולתאם את הביקור שלכם מראש שם.

גנים סנטה קלוטיד Santa Clotilde Gardens

אם בא לכם משהו מרגיע לנפש הגנים האלה ימצאו חן בעיניכם מאוד. הגנים עוצבו על ידי האדריכל המפורסם ניקולאו מריה רוביו א טודורי. יש בהם מזרקות, מדרגות, עצים, צמחים ים תיכוניים ואחד הדברים שהכי אהבתי זה נקודת תצפית לאחד החופים הכי יפים שיש ויש שם גם ספסלים שאפשר לשבת עליהם ופשוט להנות מהרוגע שם.

הכניסה לגנים היא בתשלום.

מפת הגעה

חוף ים ליד הגנים Cala Boadella

כשתהיו בגנים תוכלו לצפות בהם בחוף ים מהמם. אני ממליצה שלא רק תצפו עליהם אלא שתלכו לשבת בחוף עצמו :). ההגעה לחוף היא דרך שביל להולכי רגל. אין דרך להגיע ישירות לחוף ברכב. את הרכב צריך להחנות באזור של הגנים ומשם ללכת ברגל. יש פנייה לשביל (נקודת ציון) ואחרי הליכה של חמש דקות בערך מגיעים לחוף.

אנחנו הגענו לשם בשעות הצהריים והיינו רעבים אז החלטנו קודם לאכול במסעדה של החוף ולאחר מכו ללכת לשבת בחוף עצמו. המסעדה נחמדה עם אוכל של חופים. הזמנו פסטה, המבורגר וצ'יפס שהיו סבבה (המחיר גם היה טוב ויצא 20 וקצת יורו לארוחה).

אחר כך פרסנו את המגבות על החוף ונחנו שם. החול עצמו הוא אבנים קטנטנות ולא חול חולי שמבחינתי זה היה מעולה כי ככה החול לא נדבק אלינו וחשוב לציין שאם הולכים לצד הימני שלו זה כבר חוף נודיסטים. אז שימו לב לא ללכת יותר מדי ימינה אם זה פחות הקטע שלכם 🙂 מפת הגעה

נקודת תצפית עם קפה Sant Pere Del Bosc

על המקום הזה קיבלנו המלצה מהמדריכה שלנו לסיור בעיר,מרתה. בלעדיה לא היינו מגיעים לשם ולדעתי זוהי המלצה סופר מגניבה ומיוחדת. המקום הזה נמצא במרחק של בערך 20 דקות נסיעה עם הרכב. אין דרך להגיע לשם בתחבורה ציבורית.  זהו מקום שפעם שימש כמקלט לאנשים במצב לא טוב וכיום הוא משמש כמלון .

אז דבר ראשון אם אתם מחפשים מלון באזור מבודד לכמה ימים של שקט מוחלט זה מלון ששווה לכם לבדוק אותו. הוא נמצא במעלה ההר , יש שם בריכה ונוף יפהפה ביותר.

אנחנו נסענו לשם בשביל להנות מהנוף ומה שנחמד זה שיש בר קטן ליד הבריכה של המלון ופשוט הזמנו שם קפה וישבנו למעלה על ספות מול הנוף של הים ושל כל האזור.

יש בתוך המלון גם מסעדה שאפשר לאכול בה ועוד אפשרות מעולה זה לבוא לשם בשעות הערב למסעדה שנמצאת מחוץ למלון (לא שייכת למלון) ולאכול שם ארוחה רומנטית מול הנוף המהמם.  מפת הגעה טלפון להזמנת מקום למסעדה 972-36-1248. 
בנוסף יש שם מסלולי הליכה מסומנים במידה ובא לכם לצאת למסלול הליכה נחמד בהר.

חוף ליד מלון

אחד הדברים הכיפיים ביורט דה מאר הוא החופים בה, הרי זאת עיירת חוף. המלון שלנו Hotel Delamar ממוקם ממש קרוב לים ומאוד נהננו ללכת לשבת. אם לשכור מיטת שיזוף עם שמשיה או פשוט לבוא עם מגבת ולשבת על החוף.

חיי לילה

יורט דה מאר מפורסמת בזכות חיי הלילה התוססים בה. חלק מהסיבות שאנשים מגיעים לשם זה לשם חיי הלילה של ברים ומסיבות. האמת שאנחנו טיילנו כל כך הרבה במהלך היום שבלילה כבר היינו עייפים מדי כדי להנות מחיי הלילה, אבל כן הסתובבנו ברחובות שמלאים בברים ומסעדות וגם לאורך הטיילת. מי שבא לשם בשביל הבילויים בטוח לא יתאכזב.

כתיבת תגובה

יש להזין תגובה יש להזין שם יש להזין כתובת מייל תקינה מייל לא תקין
תודה! תגובתך נוספה בהצלחה וממתינה לאישור
שגיאה בהוספת ההודעה, אנא נסה שנית מאוחר יותר

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *