המלצות לדברים לעשות בעיר סן דייגו, קליפורניה – טיול פרטי בארצות הברית

מאת: נופר רונן

כחלק מהטיול שלנו בקליפורניה ביקרנו גם בסן דייגו. הטיול היה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת Tierra Marina Tours . זוהי חברה אמריקאית שמוציאה טיולים פרטיים מישראל לקליפורניה (הטיולים דרכם טיפה שונים מהרגיל. יש מארח שישן איתכם בבית, הוא אחראי על כל הפעילויות והוא מסיע אותכם ממקום למקום ברכב של החברה).

יצא לנו להיות בעיר שלושה ימים והאמת שהיה צריך יותר זמן בשבילה. יש שם המון דברים מגניבים לעשות ולראות.  היא מתאימה למי שחובב טבע ולמי שמחפש חיי עיר רגועים.

לנו שם בבית מהמם של החברה שנמצא על גבעה עם נוף מקסים.

דרך אגב, אם אתם עושים טיול עצמאי בארצות הברית אז אתם יכולים להעזר בספרים המקיפים, המסלולים והמפות של נטע דגני שהיא יועצת ומתכננת טיולים לארצות הברית. קישור לאתר של נטע.

איך מגיעים לסן דייגו?

אנחנו הגענו ברכב מלוס אנג'לס. הטיול כולל מארח שהוא ישן איתכם בבית וגם מסיע אתכם לאטרקציות וממקום למקום. אז המארח שלנו כריסטיאן הסיע אותנו מלוס אנגל'ס לסן דייגו. נסיעה של בערך שלוש שעות.

דברים לעשות בסן דייגו

עיירת סן קלמנטה San Clemente

זוהי עיירה חמודה שנמצאת בדרך מלוס אנגל'ס לסן דייגו. למי שמגיע ברכב מלוס אנג'לס זאת אחת העיירות הפופולריות שעוצרים בהם.

אנחנו עצרנו שם לארוחת בוקר מוצלחת בבית קפה בר- Pierside מפת הגעה.

אני הזמנתי טוסט עם אבוקדו וחביתה ותפוחי אדמה מתובלים בצד וזאת היתה אחלה מנה. רומן הזמין אגס בנדיקט עם אבוקדו וגם זאת היתה  מנה מצויינת. אם אתם מחפשים מקום לאכול בו בעיירה אני חושבת שזאת אופציה מעולה ואם יושבים בחוץ יש נוף לים.

אחרי הארוחת בוקר הלכנו להסתובב קצת על הרציף ובעיירה עצמה.

חצי אי קורונדו Coronado Island

הנסיעה לקורונדו היא בעצמה חוויה כי עוברים על גשר שממנו יש נוף ציורי ומדהים לנמל, למפרשיות, מים כחולים ועוד. באזור הנמל יש חנויות ובתי קפה. אני ממש אהבתי את החנויות כי לא מדובר בחנויות של מזכרות אלא חנויות של בגדים מגניבים במחירים טובים וגם אביזרים כמו אביזרי חוף, תיקים ועוד.

מהנמל לקחנו מעבורת למרכז הכנסים שזהו איזור  עם מלא חנויות, מסעדות ומלונות. אפשר לשכור שם אופניים כדי להסתובב או פשוט ללכת ברגל ולהנות מהנוף לים ומהיאכטות היוקרתיות שעוגנות שם.

עלות המעבורת היא 5 דולר לאדם לכיוון ו10 דולר לשני כיוונים. השייט במעבורת  הוא של 10 דקות אבל זאת חוויה  נחמדה .

בנוסף מומלץ מאוד לבקר במלון Hotel Del Coronado (מפת הגעה) זהו מלון היסטורי שנראה מבחוץ כמו טירה. הוא היה נחשב לריזורט הגדול בעולם כשנפתח ב1888 ואירח שם את השמות הגדולים ביותר כמו מרלין מונרו והנסיך אדוארד.

בריכות הגאות ומגדלור בקברילו Cabrillo

זהו אזור פופולרי ביותר וגם קסום ממש. ממליצה לבוא לבריכות הגאות Tide Pools עם סנדלים שניתן להרטיב כי אם תרצו לחפש דברים מגניבים תצטרכו להתאמץ בחיפושים וגם להרטיב מעט את הרגליים.

זהו מקום שמתאים מאוד לילדים שיכולים לחפש במשך שעות יצורים שונים בין הסלעים כמו סרטנים, תמנונים, לובסטרים, דגים ועוד.

אנחנו הגענו לשם בשעות הצהריים בחודש אפריל ולא היה עמוס מדי אבל הבנתי שהמקום גם יכול להיות עמוס מאוד. אם אתם צלמים שווה לבוא עם עדשות מאקרו כי אפשר לצלם שם אחלה דברים.

בלי קשר לחיפוש ההפתעות שיש בסלעים ובבריכות גם זה אזור שממש נחמד סתם לשבת בו מול הים וגם ללכת לבקר במגדלור שנמצא במעלה הגבעה.

במגדלור אפשר לראות  את איך שגרו שם ויש מוזיאון קטן שמראה איך המגדלור עבד. יש  נקודת תצפית קטנה/קטנה ויפה במעלה המגדלור (בקומה שלישית). כשהיינו שם היו יחסית הרבה אנשים וכל פעם יכולים לעלות למעלה רק שלושה אנשים כי המדרגות מאוד צרות.

בנוסף בדרך לבריכות גאות יש גם מסלולי הליכה שאפשר לעשות ויש גם בית קברות Fort Rosecrans National Cemetery . זהו בית קברות צבאי פדרלי ענקי שאי אפשר לפספס.

ספארי סן דייגו San Diego Zoo Safari Park

זהו מקום שגם ביום שלם קשה לראות את כל מה שיש לו להציע. זאת אחת האטרקציות הגדולות והמפורסמות ביותר בסן דייגו. המקום נפתח ב2010 והוא מתפרש על 1800 דונם!

בפארק יש מגוון רחב של בעלי חיים בסכנת הכחדה, כולל מינים מאפריקה, אסיה, אירופה, צפון ודרום אמריקה ואוסטרליה. הוא מכיל מעל 2,600 בעלי חיים המייצגים יותר מ -300 מינים, כמו גם 3,500 מיני צמחים.

יש שם מופעים שונים כמו מופע של ציפורים (ממש נהננו ממנו) ויש שם גם אטרקציות שונות כמו אומגות (בתוספת תשלום ). אני מאוד אהבתי את הנסיעה ברכבת באיזור של אפריקה שבה המדריכה מספרת קצת על החיות בדרך.

בעיקרון ההתניידות בפארק היא ברגל אז מומלץ לבוא עם נעליים נוחות ולהיות מוכנים להרבה הליכה אבל באזור של אפריקה יש את הנסיעה ברכבת (שלרוב צריך להמתין בתור בערך 40 דקות או להזמין מקום בתשלום כדי להכנס בלי תור).

יש גם מופע  קצר של צ'יטה שהיא רצה אחרי בובה. למה המופע  קצר? כי הצ'יטה רצה כל כך מהר שרואים אותה רק לשתי שניות אבל זה  עדיין מגניב לראות.

יש בפארק הרבה מסעדות. אנחנו אכלנו במסעדה The Watering Hole at Kijamii Overlook שיש ממנה נוף מדהים לאזור של אפריקה ובזמן שאתם אוכלים תוכלו לראות ג'ירפות.

4 תגובות בנושא “המלצות לדברים לעשות בעיר סן דייגו, קליפורניה – טיול פרטי בארצות הברית”

כתיבת תגובה

יש להזין תגובה יש להזין שם יש להזין כתובת מייל תקינה מייל לא תקין
תודה! תגובתך נוספה בהצלחה וממתינה לאישור
שגיאה בהוספת ההודעה, אנא נסה שנית מאוחר יותר

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *