טיול בעכו – המלצות למה לעשות בעיר, איפה לישון ועוד טיפים

מאת: נופר רונן

חצי שנה אחרי שפתחנו את הבלוג התחלנו לטייל כל חודש ביעד אחר בעולם (התמדנו כמעט שלוש שנים בקונספט הזה), אבל לאחרונה הגעתי לשבוע 32 בהריון וזה היה הזמן לקחת פסק זמן מחו"ל ובעצם לצאת לפגרת טיסות לתקופה הקרובה. אני מקווה שעם התינוקת נוכל לחזור ולטוס ולטייל הרבה בעולם, אבל לבינתיים החלטנו שגם ההפסקה הזאת טובה והיא תאפשר לנו לטייל בארץ שלנו יותר.

הפעם החלטנו לנסוע לטיול בעכו שהיא אחת הערים האהובות עליי בארץ. אני גדלתי בקרית ביאליק (מרחק של 10 דקות נסיעה מעכו) ולכן הייתי מגיעה לעכו הרבה, אבל האמת שתמיד שהגעתי לשם עשיתי את אותם הדברים ולא ממש חקרתי אותה.

אז לפני שנסענו לטייל שם עשיתי מחקר מקדים למה כדאי לעשות והאמת שהופתעתי מכמה דברים יש לעשות בעיר העתיקה עצמה. היינו שם ליומיים וזה השאיר טעם של עוד.

  • ישנו בסוויטת זידאן סארי.
  • הגענו לעכו ברכב וחנינו ליד המגדלור בחנייה חינם.
  • טיילנו בתחילת אוקטובר 2019
  • משך טיול: יומיים

קצת על עכו

העיר העתיקה של עכו , נמצאת על קו חוף הים התיכון של ישראל בצפון הארץ (בין הקריות לנהריה), היא תערובת קסומה של רחובות מרוצפים שראו שליטים ביזנטיים, צלבניים, אסלאמיים ועות'מאניים;  יש בה שוק ערבי תוסס; מלונות בוטיק מדהימים; מסעדות חומוס ידועות ומסעדות דגים טובות אף יותר.

איפה לישון בעכו? מלון מומלץ בעיר

זאת הפעם הראשונה שיצא לנו לישון בעכו והאמת שזאת היתה חוויה מדהימה. מצאתי לנו את סוויטת זידאן סארי שהזמנתי דרך אתר Airbnb (חיפוש מקומות לינה נוספים בעכו) שימו לב שהתשלום דרך האתר לא כולל מע"מ כמו רוב האתרים בארץ. הסוויטה עצמה נמצאת בסמטאות בתוך העיר העתיקה וזה נותן הרגשה של בית וחוויה מקומית. מבחוץ אין משהו שמסגיר את היופי של הסוויטה אבל כשנכנסים פנימה המילה הראשונה שיוצאת מהפה היא "וואוווווו!!!".

אבל רגע אני אתחיל מההתחלה ואסביר קצת על הסוויטה. הסוויטה עצמה שייכת למשפחת זידאן, ומי שמנהל אותה הוא מלון ערבסק. היתרון שהמלון מנהל אותה זה שיש קבלה במלון ששם אפשר לעשות צ'ק אין וגם להשאיר את התיקים אם מגיעים מוקדם ורוצים להסתובב בעיר לפני קבלת הסוויטה (וגם בצ'ק אאוט אפשר להשאיר את הדברים שלכם וללכת לטייל עוד בעיר). בנוסף אפשר להוסיף 100 ש"ח לזוג ולאכול ארוחת בוקר במלון. אני אישית ממש ממליצה על ארוחת הבוקר. המחיר בהחלט שווה למה שמקבלים (סלטים לשולחן, לחמים, ביצים עשויות לפי הבקשה, חציל בטחינה, גבינות ומיץ תפוזים).

בנוסף יש למלון מרפסת על הגג שאפשר לעלות אליה עם קפה ובקלוואות (גם כלול בארוחת בוקר) ולהנות מהנוף לים. יש אפשרות גם לישון במלון ערבסק (לא יצא לנו לראות את החדרים שם אבל ראיתי שהוא קיבל ביקורות מאוד טובות).

הסוויטה של זידאן סראי

בכל אופן אחרי שהסתובבנו בעיר מועין הגיע ולקח אותנו לסוויטה. הסוויטה ענקית! כ80מ' והיא שייכת למשפחה. פעם היתה שם הנגרייה של המשפחה ואז הם החליטו להקים שם סוויטה לאירוח. הם בנו אותה במשך 4 שנים. ויש שם השקעה בכל פרט ופרט. יש שם מטבח, סלון , חמאם טורקי (חוויה ייחודית בתוך סוויטה), חדר שינה ומקלחת מפנקת וענקית עם שני דושים (מאפשר להתקלח כזוג ולכל אחד יש הדוש שלו :)).


https://youtu.be/PJE1nSZveWc

איפה לאכול בעכו? המלצות למסעדות בעיר

מסעדת אורי בורי

טוב זוהי אחת המסעדות המוכרות והמומלצות ביותר בעיר ויש לכך סיבה. אנחנו אכלנו שם לפני כמה שנים וזכרנו את הארוחה כממש מוצלחת והחלטנו לחזור אליה שוב. המסעדה ממוקמת מול הים ומומלץ להזמין אליה מקום מראש. אנחנו באנו אליה לארוחת ערב.

יש תפריט מגוון של דגים ומאכלי ים וגם יש אופציות טבעוניות וצמחוניות. יש אפשרות להזמין ארוחת טעימות, שזה מה שאנחנו לקחנו הפעם. הקונספט של ארוחת הטעימות היא שאומרים למלצרית אם יש רגישויות או עדיפויות מסוימות (אני עדכנתי אותה שאני בהריון) ולפי זה השף מתאים לכם את הארוחה. כל פעם יוצאות מנות אחרות בלי שתדעו במה מדובר וברגע שמרגישים שבעים אומרים להם להפסיק להוציא מנות.

אנחנו היינו שם בערך כשלוש שעות. הארוחה היתה מדהימה ביותר ולמרות שהיינו שבעים בשלב מסויים עדיין רצינו לטעום עוד. לאורחי מלון ערבסק וגם הסוויטה שהיינו בה מגיע 10% הנחה במסעדה שזה נחמד. הארוחה עלתה לנו בסביבות ה400 ש"ח כולל כוס יין, תה , קינוח וטיפ. מפת הגעה

מסעדת רומין

מסעדה ערבית באמצע השוק. תמצאו שם דגים, בשרים מאכלי ים ,סלטים וחומוס. רומן הזמין שני שיפודי כבש והם הגיעו עם צ'יפס ועוד מלא סלטים לשולחן (מחיר 95 ש"ח ) ואני הזמנתי סלט ירקות קצוץ וגרגירי חומוס. השירות היה ממש טוב והסלטים היו טעימים. רומן אמר שהשיפודים היו גם ממש מוצלחים. בקיצור אחלה אופציה למי שמחפש לפתוח שולחן עם סלטים ובשר או דגים.

דוכן סמבוסק ופיתות זעתר

הדוכן הזה נמצא גם בשוק עצמו ותוכלו למצוא שם סמבוסקים שונים שמכינים על המקום, פיתות זעתר, פיתות דרוזיות ופיתות מחיטה מלאה. הסמבוסק עם הגבינה הבולגרית והזעתר היה מדהים (מחיר 15 ש"ח). הוא היה כזה טעים שהחלטנו לקנות עוד כמה כדי להקפיא בבית וגם קנינו את הפיתות מהחיטה המלאה שהיו טובות ממש.

חומוסיות – סעיד וסווהילה

הפעם לא יצא לנו לאכול בחומוסיות, כי זה פחות מומלץ בהריון אבל יש שני מקומות שכדאי שתכירו. חומוס סעיד (מפת הגעה) המפורסם שנמצא גם בלב השוק ותמיד יש שם תור וחומוס סווהילה (מפת הגעה) שנמצא ברחוב לפני הכניסה לשוק והאמת שמאז שאני קטנה אכלתי רק שם חומוס ואני חושבת שהוא בין המוצלחים ביותר.

מה לעשות בעכו

הופתעתי לגלות כמה דברים אפשר לעשות בעיר העתיקה. אנחנו רכשנו כרטיס משולב ממלון ערבסק בעלות 60 ש"ח לאדם (אם קונים בקופות זה עולה 64 ש"ח) והוא כולל כניסה לכל המוזיאונים וגם למנהרת הטמפלרים אז אם אתם מתכננים ללכת אליהם מומלץ לקנות את הכרטיס. העיר העתיקה ממש קטנה (500 מ' על 500 מ' ), ככה שאפשר להגיע לכל מקום תוך כמה דקות ברגל ואפשר להספיק הרבה גם ביום אחד. שעות פתיחה של כל האתרים בעכו העתיקה.

שוק ראשי בעכו

טוב זה אחד הדברים העיקריים שיש לעשות בעיר ואני אישית ממש אוהבת את השוק הזה. אפשר למצוא פה תבלינים, מזכרות, קפה, בגדים, קינוחים, מסעדות, דוכני מיצים טבעיים והרבה ריחות של הכל מהכל. נכון שהריח של הדגים לא כזה להיט (לפחות לדעתי:)) אבל זה חלק מהחוויה ואפשר למצוא שם הרבה אוצרות כמו סבון טבעי משמן זית, זיתים מעולים, שמן זית איכותי ועוד.  השוק פתוח כל יום ושעות הפעילות יכולות להשתנות בחגים.

בזאר טורקי

הוא נבנה במאה ה18 וב1948 הוא ננטש כשהעיר העתיקה נכבשה ע"י צה"ל. השוק היה סגור במשך שנים רבות ולאחרונה עיריית עכו החליטה לפתוח אותו מחדש לאחר שחזור. היום ניתן למצוא בו גלריות לאמנות, בתי קפה ומסעדות. הרבה שפים צעירים פתחו שם את המסעדות שלהם ומעבר לזה המקום עצמו ממש יפה ומי שאוהב צילום אני בטוחה שיתלהב ממנו כי הוא שוק מאוד פוטוגני.
השוק פתוח כל יום מהבוקר עד אחר הצהריים.

נמל עכו

כשהייתי ילדה אהבתי לקפץ בין הסלעים בנמל עצמו וללכת לצפות בדייגים. בנוסף יש אפשרות לעשות שייט בסירת מרוץ או בספינה (הפעם לא עשינו את זה אבל אני זוכרת שאהבתי את זה בעבר).

בסביבת הנמל נפתחו בשנים האחרונות בתי קפה ומסעדות וגם גלריות ויש שם נוף יפה לים.

לצפות בסנוניות בשקיעה מהגג של המלון

אחד הדברים שאהבנו מהטיול שלנו בעיר זאת החוויה של הסנוניות בערב. אני לא יודעת למה אבל לקראת שקיעה (כשהיינו זה היה בסביבות שש ועשרים) צצות פתאום מלאן סנוניות שעפות בשמיים ויש חתולים על הגגות שמנסים לתפוס אותן (ולפעמים אפילו מצליחים).  מועין המליץ לנו לעלות למרפסת של מלון ערבסק, כדי לצפות בתופעה וזאת היתה המלצה מעולה. הכנו לנו קפה בכניסה ואז עלינו למרפסת. גם אם אתם לא אורחי המלון ותבקשו לעלות למרפסת אני בטוחה שהם יתנו לכם כי ממש נחמדים שם.

מנהרת הטמפלרים

מנהרת הטמפלרים היא מנהרה תת-קרקעית הנמצאת מתחת לרחובותיה של עכו העתיקה.
גובה המנהרה הוא כשני מטרים ובקטעים מסוימים, גובהה הוא פחות ממטר וחצי. בואו נגיד שלרומן שהוא כמעט 2מ' היא מאתגר וגם לי בגלל ההריון ההתכופפות לא היתה כזאת פשוטה חח אז קחו את זה בחשבון, אבל זאת בהחלט חוויה נחמדה וגם ההליכה הכפופה לא נמשכת הרבה זמן. המנהרה פתוחה כל יום.

לשוטט בסמטאות

העיר העתיקה מלאה בסמטאות ואנחנו פשוט נהננו לשוטט בהם גם בלי מטרה מיוחדת. כל פעם גילינו בסמטאות משהו חדש. איזה חנות מיוחדת או מקום יפה לצילום. האנשים שם מאוד נחמדים ועוזרים ואם אתם מאבדים קצת את עצמכם תמיד אפשר לפתוח גוגל מפות ולשים נקודת ציון כמו המלון שלכם.

חנויות מיוחדות

עוד דבר שגילינו במהלך השיטוט בין הסמטאות הוא חנויות מיוחדות כמו חנות זאת  ART192 (מפת הגעה) חנות של נשים גליליות יוצרות. גם חנות מהממת של עבודות יד של נשים מהגליל. יש שם כלים לבית, קישוטים לבית ועוד והכל ממש צבעוני ויפה. אם אתם מחפשים מתנה יפה למישהו שאתם אוהבים או שאתם רוצים מתנה לעצמכם זאת אחלה חנות לבקר בה.

ליד החנות הזאת תוכלו למצוא חנות לתכשיטים ממטבעות ישנים Meran Shavit. אתם חייבים להכנס לחנות , כי זה מדהים לראות איזה יצירתיים אנשים. הם הכינו שם תכשיטים כמו טבעות ממטבעות ישנים והמחירים גם לא יקרים.

סדנאות סיתות ופיסול באבן Almadrasa

במהלך השיטוט שלנו בעיר העתיקה נתקלנו במבנה שהיה עליו שלט של סדנאות סיתות ופיסול באבן. החלטנו להכנס פנימה ומצאנו בית מלאכה מרשים עם הרבה פסלים מאבן ובחור מקסים ששמו עמאר שהוא אומן והא בעל המקום. הוא הסביר לנו קצת על מה שהוא עושה ואמר שהוא גם מעביר סדנאות פרטיות ולקבוצות בתיאום מראש. עלות סדנא של שעה וחצי עולה כ120 ש"ח לאדם שבה מסותתים בשיש. לצערנו לא היה לנו זמן לעשות את הסדנא, אבל זה היה נראה ממש נחמד ואני בטוחה שבעתיד עוד ננסה אותה.  גם אם אתם לא עושים שם סדנא שווה להכנס לשם ולראות את העבודות אומנות שלו כי הן ממש יפות.

מוזיאונים בעכו העתיקה

מוזיאון אוצרות בחומה

מוזיאון אוצרות בחומה נמצא בלב החומה המזרחית של עכו העתיקה. המטרה שלו היא לשמר את המורשת ההיסטורית של העיר ולשחזר מראות אותנטיים מהעבר. מה שאני אהבתי במוזיאון הזה הוא המיצגים של בעלי המקצוע שהיו בעבר בעיר. אפשר לראות שם איך החנויות ובתי העסק שלהם היו נראים כמו של הסנדלר, הרופא שיניים ועוד.. ואפשר גם לראות מקצועות שכבר לא קיימים היום כמו הרצען והכובען. בקיצור שווה ביקור.

מוזיאון חמאם טורקי –חמאם אל באשה

מוזיאון חמאם אל באשה הוא שילוב של אלמנטים ויזואליים, סטטיים ודינמיים ופסקול המשלב את הווי החמאם בסיפורי עכו. בערך כל רבע שעה מתחיל המופע שבעצם מאפשר ללמוד על התקופה שהיתה כשבנו את החמאם, מי בנה אותו מה היה תפקידו. החמאם בנוי מכמה חדרים ובכל חדר יש סיפור אחר. זוהי חוויה שמתאימה גם לילדים וגם למבוגרים ואנחנו מאוד נהננו ממנה.
בכניסה לאתר מקבלים נגן אלקטרוני שאותו מחזירים בסוף הביקור. ניתן לשכור נגן בעברית, אנגלית, ערבית, צרפתית, רוסית, גרמנית, ספרדית ואיטלקית.

מוזיאון אולמות האבירים

גם בכניסה למוזיאון האבירים ניתן לקבל נגן אלקטרוני (זה כלול במחיר הכניסה ומומלץ ביותר לקחת אותו, כי זה חלק חשוב מהחוויה במוזיאון). המקום מתאים גם למבוגרים וגם לילדים וכולל סיפורים והסברים. הנגן הוא אוטומטי והוא מנגן את החלק המתאים בהתאם למיקום שתהיו בו ולכן אין צורך לגעת בו או להקליד מספרים כמו בחלק מהמוזיאונים. פשוט צריך ללכת במצודה הענקית וכל פעם ינוגן הסיפור על איפה שאתם נמצאים.

קצת על המוזיאון, מתחת למבנה מצודה שבנה השליט העות'מאני נמצאים השרידים של מצודה הוספיטלרית מתקופת הצלבנים. את המצודה הצלבנית חשפו ארכיאולוגים במשך עשרות שנים.

האולמות שנחשפו מתחת לפני האדמה נקראים גם אולמות האבירים וככה מקבלים הצצה אל חייהם של האבירים הצלבנים  שחיו כאן לפני מאות שנים.

דרך אגב מחוץ לעיר העתיקה יש גם את הגנים הבהאים שיצא לי להיות בהם בעבר אבל לא הספקנו לבקר שם הפעם.

לסיכום, עכו היא אחת מהערים המיוחדות בישראל. יש לה היסטוריה מרתקת, סמטאות קסומים, שווקים מקומיים, מסעדות מעולות והיא על קו החוף.  אני ממליצה להגיע לעיר לפחות ליום טיול ואם יש אפשרות אז גם לישון בה, כי החוויה שונה כשישנים שם ויש שם מלונות בוטיק וסוויטות ששווים את זה.

12 תגובות בנושא “טיול בעכו – המלצות למה לעשות בעיר, איפה לישון ועוד טיפים”

כתיבת תגובה

יש להזין תגובה יש להזין שם יש להזין כתובת מייל תקינה מייל לא תקין
תודה! תגובתך נוספה בהצלחה וממתינה לאישור
שגיאה בהוספת ההודעה, אנא נסה שנית מאוחר יותר

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *