אירוח דרוזי בשילוב מורשת ומסורת בחורפיש

מאת: נופר רונן

אם אתם מחפשים רעיון לחופשה בישראל בסגנון שונה, אז כדאי לכם לקרוא על האירוח הדרוזי בחורפיש (צפון ישראל). חופשה שמתאימה למשפחות, חברים או זוגות שרוצים חוויה דרוזית אותנטית ומרתקת. חורפיש הוא כפר דרוזי ששוכן בגליל העליון. הוא מונה כ6300 איש מתוכם 96% דרוזים ו4% נוצרים. הכפר נקי ושקט, האנשים שם צנועים ומקסימים והוא מלא באתרים מעניינים.

יש בו מקומות קדושים, מיזמים מדהימים , מרכז הנצחה, מסלולי טיולים ואוכל טעים ביותר. מפת הגעה. המלצות על מה לאכול בחורפיש תוכלו למצוא בפוסט על מסעדות מומלצות ביותר בחורפיש.

צימרים מומלצים בחורפיש

צימרים יערות הוואדי

צימר רומנטי, נקי ומעוצב בסגנון דרוזי יפהפה. במתחם יש שני צימרים, מרפסת ענקית וג'קוזי ספא חיצוני משותף. בחדרים עצמם יש חדר אמבטיה עם ג'קוזי פרטי. בכל חדר יש גם גלריה במידה ומגיעים עם ילדים.
אנחנו הגענו שני זוגות לצימרים והיה מדהים. הוא רומנטי ועם נוף מהמם שמשקיף על הגליל.

האירוח בצימר כולל ארוחת בוקר במחיר והמחיר הוא בסביבות ה500 ש"ח לזוג ומאה ש"ח לכל ילד. קישור לצימר. יש אפשרות להזמין ארוחת ערב דרוזית בתשלום ויש אפשרות לרכוש שמן זית ביתי וריבות שהם מכינים. אנחנו קנינו שמן זית וריבת תפוחים והיינו מאוד מרוצים.

נעמן ומשפחתו היו מארחים מקסימים ומאוד נהננו לשהות אצלם בצימרים. מומלץ בחום.

yaarot-avadi-hurfeish-zimmer-breakfast

yaarot-avadi-hurfeish-zimmer-room

yaarot-avadi-hurfeish-zimmer-bathyaarot-avadi-hurfeish-zimmer-view

צימר ענן בחורפיש

הצימר הוא מתחם של ארבעה חדרים. שלושה חדרים אשר בכל חדר יש מיטה זוגית ומיטת יחיד ושירותים ומקלחת פרטיים. וחדר אחד ענק עם מיטה זוגית ומקום להרבה מזרונים.

יש מטבח מאובזר ומרפסת ענקית שחלקה מקורה. המקום מתאים לאירוח למשפחות, חברים וגם לזוגות לבד. בחוץ יש מרפסת גדולה עם שולחן אוכל שבו מוגשת ארוחת הבוקר. ובערב כשקר אפשר לשבת באזור סגור במרפסת שגם בו יש שולחן לאכול. הנוף מהמרפסת יפהפה ומשקיף על כל הכפר חורפיש.

האירוח בצימר כולל ארוחת בוקר במחיר והמחירים נעים בין 400-500 ש"ח לזוג. אתר הצימר. יש אפשרות להזמין גם ארוחת ערב (דרוזית או על האש) בתשלום נפרד. מעבר לארוחות בעל הצימר חמדאן, מציע סיור בתשלום בכפר. הסיור מקיף מאוד ומעניין ביותר. פירוט על הסיור תוכלו לקרוא בהמשך. ניתן לקבוע סיור או ארוחת ערב אצל חמדאן גם אם לא שוהים בצימר שלו.

חמדאן ומשפחתו מקסימים ביותר והם מארחים בחמימות ונותנים יחס מדהים.

hurfeish-anan-zimmer-view

hurfeish-anan-zimmer-balcony

hurfeish-anan-zimmer-room

hurfeish-anan-zimmer-breakfast

 דברים לעשות בחורפיש

מסלול טיול רגלי

מסלול רגלי בשביל הבנים (מסלול טיולים מסומן ומשתרע לאורך 226 ק"מ אשר עוברים דרך 18 כפרים דרוזים). המסלול היה בערך 6 ק"מ עם מעיינות בדרך. היה ממש כיף ללכת ובדרך ראינו תרמילאים מקליפורניה שעושים את כל המסלול מכפר לכפר.  המסלול לא מעגלי ולכן כדאי להשאיר רכב בסוף המסלול.

המסלול מסומן בסימונים. ואפשר לעשות מסלול של כמה דרגות קושי. המסלול הפשוט הוא מישורי ומתאים גם למשפחות.

hurfeish-anan-zimmer-trail

hurfeish-trail2

סיור בחורפיש

לכל המקומות  ניתן להגיע עצמאית, אבל אני חושבת שלסיור יש ערך מוסף. חמדאן (בעל צימר "צימר ענן") עושה את הסיור הזה בתיאום מראש (גם אם לא ישנים בצימר שלהם) והוא מסביר על הכל. מספר על המורשת, המסורת, ההיסטוריה של כל מקום ועונה על כל שאלה. בקיצור מומלץ מאוד.

מרכז מבקרים של ד"ר זיאד דבור-

ד"ר דבור היה בעברו רוקח בצבא (23 שנה בקבע). לאחר שהשתחרר פתח מפעל בבית ג'אן ושם התחיל לרקוח תכשירים לעור, שיער ואנטי איג'ינג מצמחי מרפא ( עלי עץ הזית, צמחי אורכידיאה ועוד). יש לו פטנט לתכשיר לפסוריאזיס שזכה להצלחה גדולה.

הוא הקים את מרכז המבקרים בחורפיש לפני שנה, בו הוא מוכר את כל מוצריו ומעביר סרטון שמסביר על המקום . מעבר לעזרה שהוא מציע לקהל הרחב במוצריו, הוא מעסיק במפעל רק נשים לא מלומדות והמטרה שלו היא לעזור להן להתפרנס. במפעל מלמדים אותן את העסק, עברית ומחשבים ובכך הוא עוזר למשפחות רבות.

המרכז פתוח משני- שבת 10:00-16:00 כניסה ללא תשלום.hurfeish-doctor-dabur

מול מרכז המבקרים נמצא מרכז ההנצחה לאלוף משנה נביה מרעי.

נביה מרעי הוא יליד הכפר. הוא הדרוזי הראשון שגוייס לצנחנים והיה במותו הקצין הדרוזי בעל הדרגה הבכירה ביותר שנהרג בעת שרותו הצבאי.

הוא נהרג ב1996 וכחצי שנה לאחר מכן נפתח מרכז ההנצחה בקומה התחתונה של בית אחיו מופיד מרעי (היום מכהן כראש מועצה). אישתו אמאל מתחזקת את אתר ההנצחה בהתנדבות.

רוב הקורסים הצבאיים עוברים דרך מרכז ההנצחה במהלך שירותם. באים למרכז תיירים מחו"ל ומכל הארץ והוא מהווה חלק בלתי נפרד מהתיירות בחורפיש. בביקור תוכלו לצפות בסרטון על חייו ומורשתו. במרכז ניתן לבקר בתיאום מראש עם אמאל.hurfeish-nabi-memorial

משם המשכנו לגרעין הכפר העתיק שעבר שחזור

hurfeish-streetמיזם להעצמה נשית "רוקמות התחרה"

עפאף מנהלת את החוג מ2009. ב2009 התחיל הפרוייקט כדי לתת מענה לנשים עקרות בית ודתיות שלא יכלו להשתלב במקומות עבודה. ארגון ג'וינט ישראל והמועצה עזרו בהקמת הפרוייקט ובהדרכה, אך ב2011 כשהפרוייקט הסתיים, עפאף המשיכה לנהל אותו בהתנדבות עם עוד מספר מתנדבים כמיזם ללא מטרת רווח.

מאז כ70 נשים משתתפות במיזם שבמהלכו מעבירים להן קורסים להעצמה נשית ועוזרים להן לייצר הכנסה מעבודות יד שהן יוצרות, על ידי מכירה ומהעברת סדנאות לעבודות יד.

התהליך שהנשים עברו במיזם הוא מדהים ואני בהחלט ממליצה לכל מי שמחפש לרכוש עבודות יד (מסיכה לראש ועד למצעים ) יכול לרכוש דרך המיזם וגם להזמין סדנאות.

וכמובן שאפשר להגיע למקום עצמו ולשמוע על המיזם המדהים מעפאף ולהתרשם מעבודות היד שמוצגים במקום.

hurfeish-for-woman2

hurfeish-for-woman3אנדרטת בשביל הבנים

שביל טיולים המוקדש לחללי העדה הדרוזית, אותו מוביל תת אלוף במיל' אמל אסעד. מסלול טיולים מסומן ומשתרע לאורך 226 ק"מ אשר עוברים דרך 18 כפרים דרוזים.

מול האנדרטה בבית קפה יצא לנו לפגוש את ראש המועצה מופיד מרעי ואת סגנו.

דיברנו איתם על חורפיש ועל החזון להפוך את חורפיש ליעד תיירותי. אפילו צילמתי תמונה שלהם עם חמדאן ואחראי תחום התיירות במועצה.

hurfeish-bishvil-habanimכפר הילדים בחורפיש- כפר הילדים הראשון במדינת ישראל והיחיד מסוגו, המיועד לילדים מן המגזר הדרוזי. מטרת הכפר להעניק לילדים אלו חוויה מתקנת ולנסות להעניק להם הרגשת בית ומשפחה באמצעות מודל הקרוב ביותר לתא המשפחתי. hurfeish-kfar-hayaledנבי סבלאן- אחד הנביאים של העדה הדרוזית. הוא הפיץ את הדת הדרוזית לפני 1000 שנה בחורפיש והוא היה חי שם במערה. המערה וכל המתחם נחשב למקום קדוש.

המתחם נמצא בראש ההר ויש ממנו נוף יפהפה. כל עשירי לספטמבר יש עליה ברגל למערה שלו מכל הארץ והעולם.hurfeish-nabi-sablanhurfeish-nabi-sablan2

מקווה שעשיתי לכם חשק לנסוע לחורפיש לאירוח דרוזי מיוחד בצפון הארץ, זהו בהחלט מקום מהמם, עם אנשים לבביים ואוכל טעים ביותר.

2 תגובות בנושא “אירוח דרוזי בשילוב מורשת ומסורת בחורפיש”

  • אכן מרשים מאד!!אני מכירה את חמדאן מצויין מתקופת היותי חיילת. (היה מפקד מחנה ביחידתי) איש. חייל ומפקד מדהים ולבבי ומהכירותי איתו בטוח שברוח זו גם מתנהל הצימר. משפחה מקסימה! ממש כיף וחייבת גם לבקר ולהתארח אצלהם.

כתיבת תגובה

יש להזין תגובה יש להזין שם יש להזין כתובת מייל תקינה מייל לא תקין
תודה! תגובתך נוספה בהצלחה וממתינה לאישור
שגיאה בהוספת ההודעה, אנא נסה שנית מאוחר יותר

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *