מסלול הליכה בהרי סינדרל Cindrel mountains במחוז סיביו , רומניה

במרחק של חצי שעה נסיעה מדירת הAirbnb ששכרנו בכפר Gura Raului יש מסלול הליכה ממש נחמד ביערות בהרים שמתחיל הכפר פלטיניס Platinis (פוסט על דירת הAirbnb ששכרנו). אנחנו מאוד אוהבים לעשות מסלולי הליכה ולכן כשהיינו בכפר החלטנו שבא לנו לעשות מסלול הליכה נחמד באזור. חיפשנו איפה יש מסלולי הליכה מעניינים ומצאנו את הרי סינדרל Cindrel mountains. ראיתי שיש מסלול של 3-4 שעות, מסלול של 5-6 שעות ומסלול של 10 שעות.

מאחר שהיה אמצע אוגוסט חששתי שיהיה חם מדי למסלול ארוך והחלטנו לבחור במסלול של 3-4 שעות הליכה.  את המידע אודות מסלולי ההליכה השונים בהרי סינדרל מצאתי באתר הזה. אין הרבה מידע אודות המסלולים האלה אבל המידע הזה כבר עזר.

אפשר להגיע למסלול הזה גם אם אתם בעיר סיביו עצמה. בערך כשעה נסיעה מהעיר סיביו (פוסט על דברים מומלצים לעשות בעיר סיביו).  אנחנו הגענו לשם עם רכב שמצאנו דרך חברת Autonom (ניתן להשוות מחירים בין סוכנויות רכב שונות דרך מנוע החיפוש הישראלי פאפם פאפם).

מסלול ההליכה בהרי סינדרל

במסלול עוברים דרך מספר נקודות ציון וחשוב להיות מודעים אליהם כי יש פיצולים במהלך המסלול ואם תטעו תוכלו למצוא את עצמכם על מסלול ארוך יותר. המסלול הוא מסלול מעגלי.ההמלצה שלי היא ללכת ליד הרכבל למפה הגדולה. שם תראו את מסלולי ההליכה האפשריים. אני ממליצה לצלם את המסלול ואת המפה כדי לוודא שאתם עוקבים אחרי המסלול שלכם.

נקודות הציון של המסלול

Păltiniş – Vf. Onceşti – Poiana Muncel – Stâna Găujoara – Izvorul Dorul Clujului – Păltiniş

בכל פעם שתתקלו בצומת עם שילוט תשימו לב לנקודת הציון הבאה ותלכו לפי החץ שמצביע עליה. שימו לב שאתם רואים סימונים על הדרך בהתחלה המסלול מתחיל בסימון של משולש כחול ובשלב מסויים לסימון של שני קווים אדומים ואז סימון של עיגול כחול ובסוף סימון של צלב אדום.

תחילת המסלול

המסלול הליכה בחלקו הראשון הוא עלייה ארוכה על ההר בערך שעה עלייה במסלול מסודר. מתחילים מגובה 1450 מ' ועולים לגובה 1700 מ'.

העלייה לא תלולה מדי ולא קשה מדי אבל אם אתם פחות בקטע של עליות אתם יכולים לדלג על החלק הזה של ההליכה ופשוט לעלות אותו ברכבל.

המסלול מתחיל ליד החנייה של הרכבל בכפר (מפת הגעה) . מהחנייה צריך להמשיך ללכת ישר וכשרואים סימון של העצים של משולש כחול משם מתחילים את המסלול הליכה בעלייה.

מידע על המסלול עצמו

המסלול נחשב למסלול קל. הקטע היחיד שטיפה יכול להקשות זה החלק הראשון של העלייה אבל אם אתם קצת בכושר אז לא תהיה לכם בעיה איתו. ראינו גם משפחה עם ילדים במסלול.

המסלול מסומן לאורך כל הדרך עם סימונים על העצים וגם סימונים של צבע ורוד זוהר על האבנים. המסלול ברובו זאת הליכה ביער ולכן אין נופים יותר מדי מרשימים, אבל בתחילת הדרך יש נוף ממש יפה ובנוסף זהו מסלול הליכה כיפי וקליל.

מתי מומלץ לעשות את מסלול ההליכה

ההמלצה שלי היא לעשות את המסלול בחודשי הקיץ.  היתרון במסלול הזה שרוב ההליכה היא בתוך יער ולכן רוב ההליכה היתה בצל, זה היה מעולה בגלל שהיינו באמצע אוגוסט, בנוסף בגלל שמדובר במסלול הררי המזג אוויר היה נעים ביותר.

במהלך המסלול יש כמה אזורים של זרמי מים שצריך לעבור מעל אבנים, בקיץ הזרמים איטיים ולא היתה בעיה לעבור אותם, אבל אם אתם מטיילים בחודשי הסתו או האביב חשוב מאוד לא לעשות את המסלול אם יורד גשם או אם ירד גשם יום – יומיים לפני, אחרת עלולים להיות זרמי מים מאוד חזקים ולא תוכלו לעבור אותם.

מסעדה עם נוף מהפנט בסיום ההליכה

אחד הדברים הכיפיים במסלול הזה הוא שאחרי ההליכה (בערך 5 שעות עם עצירות וצילומים) , ישבנו במסעדה Restaurant Bar Tiffany Paltinis (מפת הגעה) ממש ליד הרכבל. המסעדה הזאת מאוד פופולרית והסיבה המרכזית לכך היא המרפסת שצופה על נוף ההרים הירוקים.

בהתחלה ישבנו בשולחן פינתי ופחות טוב מבחינת הנוף, אבל כמובן שאני עשיתי תצפית על השולחנות במיקומים הטובים וברגע שזוג אחד עזב את השולחן ביקשתי מהמלצר שלנו לעבור לשם.

תפריט המסעדה

התפריט במסעדה רק ברומנית (אין להם תפריט באנגלית) וזה היה טיפה מאתגר ולרגע שקלנו להזמין המבורגר מפאת חוסר הבנת התפריט אבל אז שלפנו את הפלאפונים עם גוגל טרנסלייט ויש שם אפשרות לתרגם כתב לפי תצלום. אז כל פעם צילמתי חלק מהתפריט וראיתי תרגום וזה ממש עזר בהזמנה.

רומן הזמין מרק צ'ורבה להתחלה ולעיקרית הוא לקח פירה עם בשר ואני הזמנתי ירקות חתוכים ולעיקרית דג פילה עם ריזוטו. חששנו שהאוכל יהיה ברמה נמוכה, אבל דווקא היה לנו ממש טעים (אולי זה גם בגלל שהיינו ממש רעבים אחרי 5 שעות הליכה). בנוסף הזמנו גם בירה מקומית ולקינוח עוגת גבינה עם שוקולד ופרופיטרול שוקולד עם קפה (מגיע לנו אחרי הליכה כזאת, לא? :)).

בקיצור המסעדה הזאת מומלצת גם אם זה לארוחה מלאה וגם אם רק לקפה עם עוגה. זה היה אחד הרגעים הנפלאים בטיול שלנו ברומניה.

4 תגובות בנושא “מסלול הליכה בהרי סינדרל Cindrel mountains במחוז סיביו , רומניה”

• נופר היי

האם יש סיכוי להתקל בדובים במסלול ההליכה בסינדרל? אשתי דווקא לא מעוניינת להתקל באחד מהם.
    תודה מראש .
    בני .

• היי בני,
      אנחנו לא נתקלנו בדובים והאמת שלא בשום חיה 🙂
      אני לא יודעת אם יש שם דובים או לא אבל ראינו גם משפחות וקבוצות מטיילים שם אז אני מאמינה שזה מקום בטוח להליכות

• הי נופר
    היה מאד מעניין לקרוא את הפוסט. הוא מלא במידע מעניין.
    אם אפשר לשאול:
    אנחנו מתכננים לנסוע לרומניה ביולי, לשהות באזור בראן/ברשוב
    אנחנו גם אוהבים לטייל בטכע, מסלולים של 3-4 שעות.
    אולי את יכולה למליץ איך אפשר למצוא מידע על מסלולים?