מסלול טיול עצמאי ובתחבורה ציבורית באירלנד – המלצות למקומות לינה, מסעדות, אטרקציות וסיורים

מאת: נופר רונן

הטיול שלנו לאירלנד היה כבר ממזמן (באוקטובר שנה שעברה), אבל לא יצא לי לכתוב פוסט מסכם על המסלול והגיע הזמן לעשות את זה.

הטיול שלנו לאירלנד

טסנו לאירלנד בעקבות כנס בלוגרים שרציתי להיות בו ולא תכננתי יותר מדי מה נעשה שם אלא התכנון יצא תוך כדי הטיול ובסוף זה יצא לאחד הטיולים המוצלחים שעשינו. אני מחכה כבר לבקר שוב בארץ הזאת בגלל שיש עוד המון מה לראות ולעשות שם. אנחנו החלטנו לא לשכור רכב שם , אלא להתנייד בתחבורה ציבורית ולקחת סיורים.

לחצו פה לחיפוש אטרקציות וסיורים באירלנד

המסלול שלנו באירלנד

קילרני -> דבלין (עם סיורי יום מחוץ לעיר) -> בלפסט

איך מגיעים לאירלנד

המסלול טיול שלנו התחיל בקילרני כי שם היה את הכנס בלוגרים.

לקחתי טיסה לדבלין עם עצירה באמסטרדם (אין טיסות ישירות לדבלין). הזמנתי את הטיסות כמה חודשים מראש והיא עלתה בערך 400 דולר לשני הכיוונים (מנוע לחיפוש טיסות זולות). התחלתי את הטיול לבד (בכנס) ורומן הצטרף אליי מאוחר יותר בדבלין.

מדבלין לקחתי רכבת לקילרני שהנסיעה שלה אורכת בערך 4 שעות.

איך מתניידים באירלנד

ניתן לשכור רכב (פוסט עם טיפים איך לשכור רכב בחו"ל), האמת שאנחנו מאוד אוהבים לשכור רכב במדינות שבהן אנחנו מטיילים.  ככה אפשר לחקור יותר אזורים ויש גמישות להיות בכל מקום כמה שרוצים. אבל בגלל שהיה לנו זמן יחסית מועט לטיול וגם הנהיגה באירלנד הפוכה עם כבישים צרים, החלטנו שהפעם לא נשכור רכב.

התחבורה הציבורית באירלנד התגלתה כנוחה מאוד וגם לא יקרה מדי ובנוסף יש סיורי יום להרבה מקומות, ככה שאפשר להספיק הרבה גם בלי לשכור רכב.

איפה ישנים באירלנד

בקילרני ישנתי במלון משפחתי קטן שהיה בסיסי, אבל במחיר טוב ובמיקום טוב (מרחק קצר של הליכה ממרכז העיר) Harmoni inn Glena house.

בדבלין ישנו במלון 3 כוכבים במיקום מעולה Blooms hotel .

בבלפסט ישנו בדירת Airbnb חמודה (קישור לדירה) במרכז העיר ( באתר Airbnb).

מתי מומלץ לבקר באירלנד?

החיסרון הבולט באירלנד (ולדעתי גם היחיד) זה שהיא גשומה ברוב ימי השנה, אבל אם יהיה לכם מזל (כמו שלנו היה) תוכלו ליפול על טיול בלי גשם כמעט. החודשים הכי מומלצים לטיול בה הן אפריל-יוני וספטמבר- אוקטובר. אנחנו היינו באוקטובר וירד לנו גשם שלוש פעמים ובכל הפעמים אחרי חצי שעה-שעה הוא הפסיק והיום נהפך ליפה מאוד.

מסלול הטיול שלנו באירלנד

קילרני

כמה זמן הייתי בה? חמישה לילות (יומיים מתוכם היו לכנס).

איך הגעתי? ברכבת מדבלין

דברים מומלצים לעשות בקילרני

אני ממש נהניתי מהטיול בGap of Dunloe . הטיול באזור כולל שייט בסירה של שעה וחצי במקום מהמם ביותר והליכה של שלוש שעות בנופים מהפנטים. המסלול הליכה לא הוא ברמה קלה- בינונית. יש עליות וירידות אך לא מדובר במסלול קשה מדי.

עוד דברים מומלצים הם: בית מקרוס שנבנה בשנת 1840 והוא נמצא מול אגם יפהפה ומוקף בגנים קסומים.  הפארק הלאומי קילרני שיש בו המון מסלולי הליכה ואפשר לטייל בו גם עם אופניים (לצערי לא היה לי זמן לחקור אותו) ויש גם את נקודת התצפית Ladies View שאליה צריך להגיע עם רכב (הגעתי לשם עם בלוגר אחר ששכר רכב).

בנוסף אפשר להסתובב בעיירה עצמה שיש בה מסעדות טובות, בתי קפה, ברים וחנויות. זוהי עיירה קטנה וממש כיף לטייל בה.

פוסט מורחב על קילרני ועל הדברים המומלצים לעשות בעיר

דבלין

כמה זמן היינו בה? ארבעה לילות

איך הגענו? ברכבת מקילרני

דברים מומלצים לעשות בדבלין

מקילרני חזרתי ברכבת לדבלין ושם פגשתי את רומן. היה לנו לו"ז מלא לדבלין והאמת שגם אהבתי מאוד את העיר וגם את כל הסיורים שלקחנו בעיר ומחוץ לעיר.

ביום הראשון שלנו לקחנו סיור חינם בעיר (מבוסס על טיפים) ולמדנו על העיר וההיסטוריה שלה, משם המשכנו לסיור במוזיאון הוויסקי עם טעימות של וויסקי וסיימנו את היום במסעדת כוכב מישלן מדהימה.

ביום השני לקחנו סיור של חצי יום בדבלין עצמה לטירה ולאזור הנמל וסיימנו את הערב בארוחה אירית מסורתית ובר מקומי.

ביום השלישי לקחנו סיור של יום שלם לצוקי מוהר (מקום שחובה לבקר בו במיוחד אם יש יום עם מזג אוויר טוב) שכלל גם עצירה בעיר גלאווי וביקור בבארן Burren.

ביום הרביעי עשינו קצת שופינג, הסתובבנו בעיר, הלכנו לשני פארקים יפים וסיימנו בארוחה אירית

מודרנית.  למסלול המלא שלנו בדבלין עם המלצות על המקומות, מסעדות, אטרקציות וסיורים.

חיפוש אטרקציות וסיורים בדבלין

בלפסט

כמה זמן היינו בה? לילה אחד

איך הגענו? באוטובוס אקספרס מדבלין

דברים מומלצים לעשות בבלפסט

האמת שלא תיכננו להגיע לבלפסט בהתחלה, אבל אז גילינו שיוצא ממנה סיור של משחקי הכס וזה היה משהו שידענו שאנחנו חייבים לעשות (בתור חובבי הסדרה). נסענו במיוחד בשביל הסיור ונסענו לשם ללילה אחד. הנסיעה לשם היתה באוטובוס אקספרס ותוך שעתיים הגענו לעיר.

הגענו לעיר בערב וחזרנו יום למחרת אחרי הסיור, ככה שלא היה לנו זמן לחקור את העיר עצמה. אחד הדברים שלא יצא לנו להיות בהם ורצינו הוא מוזיאון הטיטאניק (אחת האטרקציות המפורסמות בעיר). אבל אין ספק שההגעה לבלפסט היתה שווה אפילו רק בשביל הסיור,  כי הוא היה מדהים!!! וגם יצא לנו לבקר בסוף הסיור באזור מהמם Giant’s Causeway. שטח של כ -40,000 עמודי בזלת משולבים, תוצאה של התפרצות געשית עתיקה (לא קשור לסדרה פשוט הוא באיזור ומאוד מומלץ לבקר בו). לכל הפרטים על הסיור בעקבות משחקי הכס והחוויה שלנו.

הסיור מומלץ גם למי שלא ראה את הסדרה כי המקומות שעוברים בהם בסיור מהממים.

4 תגובות בנושא “מסלול טיול עצמאי ובתחבורה ציבורית באירלנד – המלצות למקומות לינה, מסעדות, אטרקציות וסיורים”

כתיבת תגובה

יש להזין תגובה יש להזין שם יש להזין כתובת מייל תקינה מייל לא תקין
תודה! תגובתך נוספה בהצלחה וממתינה לאישור
שגיאה בהוספת ההודעה, אנא נסה שנית מאוחר יותר

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *