מסלול מושלם לשלושה ימים לקנצ'נבורי – כולל ביקור בשוק הצף ושוק הרכבת

ב2017 כשעסקתי לתקופה קצרה בתכנון טיולים תכננתי למשפחה טיול יום עם נהג פרטי ששמו טום לשני שווקים (שוק צף ושוק שעוברת דרכו רכבת) מבנגקוק ועוד כמה אטרקציות על הדרך. המחיר עם טום יצא להם יותר זול מאשר טיול מאורגן כי הם היו משפחה של 6 נפשות. הם היו ממש מרוצים מהטיול ומהנהג. בגלל ההמלצות החמות שלהם המלצתי לעוד לקוחות לקחת את השירות של טום וכולם נתנו פידבקים ממש טובים עליו .ולכן  אחרי שהזמנו טיסות לתאילנד ידעתי שאני רוצה שנעשה גם טיול עם טום.

יצרתי קשר עם אישתו די שאחראית על ניהול ההזמנות (קישור לאתר של Naka service) לקוראי הבלוג תינתן הנחה של 5% על שירותי ההסעות החל מה15.1.24 (תציינו שהגעתם דרך הבלוג) ואמרתי לה שאנחנו רוצים לעשות טיול לשני השווקים ומשם לקנצ'נבורי. היא הציעה שנוסיף גם יום לאחר מכן רפטינג במבוק ומפל. זה היה נשמע לי אחלה מסלול.

טום מקסים וחייכן, אבל חשוב לדעת שהוא לא דובר אנגלית טוב. התקשורת מולו היא דרך גוגל טרנסלייט. הוא לא מדריך טיולים! רק נהג. את המסלול סוגרים מראש מול די ואז טום מסיע אתכם מיעד ליעד.

דיברתי עם די בנובמבר 2023 והיא אמרה לי שהעסק התרחב ויש יותר נהגים. אתם יכולים לברר מולה אם יש נהגים דוברי אנגלית טובה יותר אם זה חשוב לכם. אנחנו אישית היינו עם טום ומאוד נהננו.

בנוסף חשוב לדעת שאם קובעים עם די שהנהג יהיה איתכם 10 שעות ביום אז מדובר ב10 שעות רצוף. אי אפשר לחלק את הזמן ל5 שעות בבוקר ואז 5 שעות בערב. לכן אני ממש ממליצה לסגור את כל המסלול מראש ואת הזמנים של כל יעד ואטרקציה כדי להמנע ממצבים של אי הבנה בינכם לבין הנהג.

יום 1- שוק הרכבת, השוק הצף וקנצ'נבורי (טיול עם נהג פרטי )

בתשע בבוקר טום ודי והתינוק שלהם חיכו לנו מחוץ לגסטהאוס ששהינו בו בבנגקוק בצ'ינה טאון Pho Place (קישור לאתר של טום לקוראי הבלוג תינתן הנחה של 5% על שירותי ההסעות עם הקוד trvbox). לא הספקנו לאכול ארוחת בוקר אז ביקשנו מטום שיעצור לנו בדרך לאכול משהו. ביציאה מבנגקוק טום עצר בתחנת דלק שהיו שם גם הרבה מסעדות. שתינו קפה ואכלנו משהו קטן והמשכנו את הנסיעה. די מדברת אנגלית ברמה טובה וטום גם יודע קצת אנגלית, אז שוחחנו איתם הרבה בדרך.

אני רומן ודי בשוק הרכבת

שוק הרכבת Maeklong railway market

הגענו לשוק הרכבת Maeklong railway market  בסביבות עשר ורבע. הרכבת עוברת בשוק מספר פעמים ביום אז חשוב לדעת מתי כדי להגיע בזמנים הנכונים. הכי שווה להגיע לפני עשר וחצי כי היא עוברת גם בעשר וחצי וגם באחת עשרה ואז אפשר לעבור את החוויה הזאת פעמיים:).

מה שמיוחד בשוק הרכבת זה שהשוק בנוי ממש על מסילת הרכבת. כל דוכני השוק נמצאים על המסילה וכמה דקות לפני שהרכבת מגיעה יש קרוז שמודיע שיש לזוז מעבר לקו. כל הרוכלים מזיזים את הדוכנים שלהם אחורה ומקפלים חלק מהעמדות. הכל קורה מאוד מהר. אנחנו ניסינו לעמוד בכל מיני מקומות והרוכלים כל פעם הזיזו אותנו.

בגלל שהשוק הפך להיות מאוד פופולרי יש המון תיירים וכולם רוצים לצלם אז זה יוצא שעומדים מאוד צפוף אחד לשני ויש אזורים שהרוכלים לא מוכנים שתעמדו בהם כי זה מפריע להם. בסוף מצאנו איפה לעמוד והרכבת עברה. הרכבת נוסעת ממש לאט ועוברת ממש בתוך השוק. זה כזה מגניב.

שוק הרכבת מאקלונג

די סיפרה לנו שפעם הרכבת היתה מהירה מאוד, אבל מאז שהשוק נהיה פופולרי  היו הרבה תאונות בגלל שהתיירים לא ידעו איפה לעמוד. אז הממשלה נתנה הוראה שהרכבת תסע ממש לאט כשהיא עוברת בשוק.

יש אפשרות גם לנסוע ברכבת כי היא נשארת באזור השוק. אז אם אתם מגיעים לפני עשר וחצי אני ממליצה שבעשר וחצי תהיו בשוק עצמו ותראו אותה עוברת ואחרי זה תלכו לעלות על הרכבת ובאחת עשרה תעברו איתה בתוך השוק. אנחנו לא עשינו את זה וזאת נראה לי חוויה ממש נחמדה.

השוק הצף אמפוואה Amphwa

משוק הרכבת המשכנו לשוק הצף, שהוא במרחק של כמה דקות נסיעה. הגענו לאזור לפני השוק עצמו ששם אפשר לקחת שייט בסירה לשוק. די המליצה לנו על השייט, כי ככה רואים את כל השוק ולא רק חלק ממנו וזאת חוויה גם יותר מעניינת.

לקחנו את השייט של שעה וחצי (יש אפשרות לשעה, שעה וחצי ושעתיים). השייט היה מגניב ממש. יצא לנו לראות דרך הסירה את השוק הצף ואפילו לקנות פירות מהסוחרים שישבו בסירות אחרות.

הכניסה לשוק עצמו היתה עמוסה יחסית בסירות של התיירים ובסופ"ש הבנו מדי שעוד הרבה יותר עמוס. אז ממליצה לכם לעשות את הטיול הזה באמצע שבוע. בשלב מסויים עצרנו גם בחוות קוקוסים. יצא לנו לעבור גם ליד בתי המגורים שעל הנהר והיה מסקרן לראות איך אנשים חיים שם. בקיצור חוויה מיוחדת ומעניינת.

סוחר בשוק צף אמפוואה

אחרי השוק נסענו לאכול ארוחת צהריים במסעדה מקומית. אנחנו ביקשנו מדי וטום לקחת אותנו למסעדה שהם היו אוכלים בה ולא מסעדה תיירותית. ואכן כך היה. במסעדה שהיינו היה רק תפריט בתאילנדית אז הסברנו לדי מה אנחנו אוהבים והיא הזמינה עבורינו. הזמנו הרבה מנות לאמצע השולחן וחלקנו. האוכל היה מאוד טעים ונהננו מהארוחה. החשבון יצא 420 באט לארבעתינו והזמנו 6 מנות.

קנצ'נבורי

משם המשכנו לקנצ'נבורי. ראשית הלכנו לגסטהאוס Baan Ma Fueng לעשות צ'ק אין ולשים את הדברים בחדר. הגסטהאוס היה מאוד נחמד ונקי ויש לו בית קפה עם קפה טוב וארוחות בוקר. הוא נמצא באזור פחות מתוייר.

בית קברות לזכר שבויי המלחמה והגשר על נהר הKwai

לאחר מכן נסענו לבית קברות שנבנה לזכר השבויי מלחמה (מלחמת עולם שנייה) שנהרגו בעת בניית מסילת הרכבת (הם היו שם בתנאים נוראיים) ולאחר מכן המשכנו לגשר המפורסם על נהר ה Kwai. זהו גשר שהתחיל להבנות ב1942 והבנייה שלו נמשכה שנה וארבעה חודשים. המטרה היתה לבנות מסילת ברזל מתאילנד לבורמה על מנת להעביר אספקה ליפנים.

צילמנו הרבה תמונות של הגשר ויצא לנו להיות שם גם לקראת שקיעה אז השמיים היו ממש יפים. ירדנו לצלם את הגשר גם מלמטה. בחזור כשהלכנו על הגשר עברה רכבת אז היינו צריכים לעמוד ברציפים קטנים בצד של המסילה.

צילום ל גשר הקאווי בקנצ'נבורי

ארוחת ערב בשוק לילה

משם חזרנו לגסטהאוס וקבענו עם די וטום שניפגש איתם למחרת בתשע בבוקר בבית קפה של הגסטהאוס.

אחרי מנוחה בחדר הלכנו לאכול ארוחת ערב בשוק לילה שקרוב לגסטהאוס. זהו שוק אוכל מקומי ורוב האנשים שם הם מקומיים. כמעט ולא היו תיירים. האוכל שם היה מאוד מוצלח ויצא לנו לאכול שם עוד פעמיים בשהות שלנו בקנצ'נבורי.  השוק נמצא ליד מגדל השעון מפת הגעה

יום 2- מפל ורפטינג (טיול עם נהג פרטי) וחזרה ברכבת מקומית

בבוקר אכלנו ארוחת בוקר בבית קפה של הגסטהאוס ואז די וטום באו ונסענו לרפטינג.

בדרך עצרנו במפל יפה Sai Yok Noi Waterfall.

הרפטינג

הרפטינג יתגלה יותר כשייט רגוע על רפסודת במבוק. זה היה ממש נחמד. ממליצה לבוא עם בגד ים כי אפשר לקפוץ למים. אני השתזפתי לי קצת ונהנתי מהנוף.

יש באזור בתי מלון עם חדרים ליד הנהר. אם היה לנו יותר זמן היינו שמחים לישון שם איזה לילה או שניים. נראה רגוע ויפה ממש.  השייט היה בערך 40 דקות. אורך השייט משתנה בהתאם לעוצמת הזרם של הנהר.

משם נסענו לתחנת הרכבת. בשלב הזה נפרדנו מדי וטום והתינוק. די המליצה לנו יום לפני שנחזור ברכבת מאזור הרפטינג כי הדרך מאוד יפה וזה היה נשמע לנו רעיון טוב. קצת התבאסנו שהיינו צריכים להפרד מהם כי ממש נהננו איתם. הם ממש אנשים מקסימים והרעיון לקחת את טום כנהג פרטי היה מדהים.

כל הטיול איתם היה לפי הקצב שלנו ובהתאם לדברים שאנחנו רצינו לעשות. איפה שרצינו להשאר יותר נשארנו יותר ואיפה שפחות אז נשארנו פחות. כשרצינו קפה או לאכול אז טום לקח אותנו בהתאם. זאת היתה חוויה ממש מעולה ובמחירים מאוד טובים. יש להם שירות הסעות להרבה מקומות וגם חבילות טיול שכוללות אטרקציות ומקומות לינה. מה שאהבתי זה שיכולתי לבנות עם די את המסלול טיול שלנו בהתאם למה שחיפשנו והיא הציעה רעיונות לפי הדברים שאמרתי לה שאנחנו אוהבים (קישור לאתר של טום לקוראי הבלוג תינתן הנחה של 5% על שירותי ההסעות עם הקוד trvbox ).

רכבת חזרה לקנצ'נבורי

באזור תחנת הרכבת יש הרבה מסעדות אז הלכנו לאכול צהריים קודם ואז חזרנו לתחנת רכבת. קנינו כרטיס נסיעה ב100 באט לאדם ועלינו על הרכבת. הנסיעה היתה בערך שעתיים והדרך באמת היתה מאוד יפה. המושבים היו יחסית נוחים והיו מאווררים וחלונות פתוחים ככה שהיה אוויר טוב. זוהי דרך נחמדה לחוות חוויה מקומית אבל בתנאים טובים.

יום 3- מפלי ארוואן נסיעה באוטובוס מקומי

בבוקר נסענו באוטובוס למפלי ארוואן Erawan Waterfall המפורסמים. על הטיול למפלים תוכלו לקרוא בפוסט שכתבתי "מפלי ארוואן בקנצ'נבורי"

כשחזרנו מהמפלים הלכנו קצת לנוח בחדר ואז הלכנו לארוחת ערב בשוק שליד הגסטהאוס ולאחר מכן החלטנו לצאת קצת לאזור המתוייר ששם יש הרבה ברים. רומן ראה שיש בר רחוב קטן שכתוב שאפשר להשתכר בו ב10 באט והחליט שנשב בו Get drunk for 10 baht. לאחר שהוא ראה את הויסקי של ה10 באט הוא החליט לקחת את הויסקי של ה20 באט מעורבב עם קולה (עלה עוד 10 באט). הרחוב Don Rak Road הוא רחוב ראשי עם הרבה ברים, מסעדות, בתי קפה ועוד…

חזרה לבנגקוק

יום למחרת חזרנו לבנגקוק.. הנסיעה באוטובוס היא בערך 3 שעות לעומת רכבת שלוקח לה בערך 4-5 שעות. יש תחנת אוטובוס מרכזית שממנה יש אוטובוסים לבנגקוק (כל חצי שעה) אבל האוטובוסים ישנים עם מאווררים (הנסיעה עולה 100 באט) מפת הגעה . קצת לפני התחנה המרכזית יש משרד נסיעות שממנו תוכלו לקחת אוטובוס חדש עם מזגן בעלות של 120 באט. גם יוצא כל חצי שעה מפת הגעה.

3 תגובות בנושא “מסלול מושלם לשלושה ימים לקנצ'נבורי – כולל ביקור בשוק הצף ושוק הרכבת”

• היי,
    הייתי רוצה ליצור קשר עם הנהג טום ולקבל ממנו הצעת מחיר אך הקישור לא עובד.
    איך ואיפה אני יכולה למצוא אותו? או שאולי יש לך עוד נהגים מומלצים? תודה מראש על העזרה