מסעדות מומלצות בתל אביב – מסעדות ממטבחים שונים בעולם, טבעוניות, צמחוניות , גורמה והמבורגריות

מאת: נופר רונן

אחת הסיבות שתל אביב נחשבת לאחת הערים הטובות היא בזכות החוויה הקולינרית שאפשר למצוא בה. יש בה מסעדות מדהימות מהמון סוגי מטבחים. תוכלו למצוא בה כל מה שחשקה נפשכם ובכל טווחי המחירים.

מאחר שבתל אביב יש המון מסעדות וכל הזמן נפתחות גם מסעדות חדשות אז קשה לכתוב על כל המסעדות הטובות שיש. היתרון בזה שאני גרה פה,  זה שיש לי אפשרות לנסות הרבה מסעדות ולפוסט הזה החלטתי לכתוב על המסעדות שאני הכי אוהבת (האמת שיש עוד אבל אני אוסיף אותם בהדרגה :)).

ההחלטה על אילו מסעדות להכניס לפוסט התבססה על כמה פרמטרים, רציתי לכתוב על מסעדות מומלצות ממטבחים שונים, סגנונות מגוונים ומטווחי מחירים שונים. היה לי חשוב לבחור מסעדות שהאוכל בהן ברמה גבוהה ושיש להן שירות טוב. בנוסף בדקתי את הביקורות באינטרנט על כל מסעדה ובחרתי את אלה שהרוב המוחלט של הביקורות שלהן ממש טובות.

רשימת המסעדות המומלצות

מסעדות טבעוניות/צמחוניות

416 ,משק ברזילי

המבורגריות

פרוזדוראמריקה בורגרס

מסעדות גורמה

בלו סקיי ,טאיזוטופופולמופופופינה

מסעדות ממטבחים שונים בעולם

קלמטהדלידהדלאלטנאת ,וונגאוקינוואה 

פירוט על המסעדות הטובות בתל אביב

מסעדת 416 

מדובר באחת המסעדות שהפתיעו אותי השנה בחיפוש אחר מסעדות טובות לבלוג. דבר ראשון זוהי מסעדה שברגע שנכנסים אליה מתאהבים בה העיצוב שלה מודרני ומגניב. היא מלאת בחללים שונים . קומה תחתונה, קומה עליונה, בר וישיבה בחוץ. לא משנה אם תבואו לדייט רומנטי או בילוי עם חברים היא תענה לכם על הציפיות. מעבר לעיצוב המיוחד הדבר שממש הלהיב אותי במסעדה הזאת הוא הקוקטיילים שברמה ממש גבוהה. אני מאוד אוהבת ברי קוקטיילים וזאת אחת המסעדות שהצליחו לעמוד בסטנדרט של בר קוקטיילים מקצועי.

טעמתי שני קוקטיילים שהיו ממש מעולים ומה שכיף זה שאת כל המרכיבים לקוקטייל הם מכינים במקום. אין סירופים או דברים מתועשים , הכל מיוצר שם. עכשיו הגיע הזמן לדבר על האוכל. אז נכון, היא טבעונית ולא כולם מתחברים לזה, אבל בואו נגיד את זה ככה, אם לא הייתי יודעת מראש שזאת מסעדה טבעונית לא הייתי שמה לב לזה בכלל. לא יודעת איך, אבל השף שם הצליח לקחת מנות לא טבעוניות כמו קלמארי וסטייק וליצור מנה טבעונית שזהה בטעמים ובמרקמים. ניסיתי שם כמה מנות וכל מנה הלהיבה אותי ממש. מנת הקלמארי היתה פשוט כמו מנת קלמארי רגילה (חובה לנסות) , מנת הסטייק היתה גם הזייה לא רגילה כי הטעם והמרקם היו ממש כמו סטייק רגיל, ניסיתי גם מנה בסגנון תאילנדי עם דלעת ושעועית לימה שהיתה מצויינת והקינוחים, טירמיסו ומאפה פטיסייר היו מדהימים!

אני פחות בקטע של קינוחים והאמת שהייתי גם ממש שבעה, אבל הייתי חייבת לטעום מהקינוחים והם היו שווים את זה ממש. בקיצור המסעדה הזאת היא גם בילוי וגם חוויה קולינרית והיא ממש מומלצת.
כתובת הארבעה 16,  מפת הגעה,  קישור לאתר

מסעדת קלמטה

מסעדה יוונית. זאת אחת המסעדות עם הנוף הכי יפה שיש. היא ממוקמת ממש מול הים ביפו והעיצוב שלה מאוד מיוחד, בתוך מבנה אבן יפיפייה כבן 500 שנה, בכיכר קדומים ההיסטורית.

הייתי במסעדה הזאת פעמיים ובשתי הפעמים ממש נהנתי. גם מהנוף, גם מהאוכל וגם מהאווירה. בפעם הראשונה הייתי עם ההורים ובעלי ולקחנו מנה של דגיגי ים מטוגנים והקבב דג ים. המנות היו ממש מוצלחות ומאוד נהננו.

בפעם השנייה באתי לבד במיוחד בשביל הבלוג ולקחתי את החציל בלאדי, פטה, פלפלים, איולי בזיליקום וטפנד זיתים , את הסביצ'ה מוסר ים בסגנון ערבי ולחם כפרי ומטבלים אה וכמובן גם קוקטייל, קמפרי פיז, קמפרי מנוער עם וודקה בניחוח אשכוליות, ג'ין, נגיעות ליצ'י, סודה ופרח נענע. תקשיבו זאת היתה ארוחה סופר כיפית וקלילה. השילוב של הנוף המהמם עם הקוקטייל המר חמוץ והמנות הראשונות המעולות היה שילוב מנצח.
זאת בחירה מצויינת לארוחת צהריים בשישי אחרי סיבוב בנמל יפו.  כתובת כיכר קדומים 10 יפו, מפת הגעה, אתר מסעדה

מסעדת דלידה

את המסעדה הזאת גיליתי כשעברנו לגור באזור פלורנטין. במסעדה הזאת תמצאו אוכל בשילוב של מטבח ערבי, צרפתי ואיטלקי. הייתי בה כמה פעמים ומה שאהבתי בה זה את האווירה הכיפית בה ואת האוכל הטעים ממש. עוד יתרון במסעדה זה שיש להם happy hour באמצע שבוע ומה שמגניב בזה, זה שהאוכל ב50% הנחה (לא כולל את התפריט הספיישלים, קינוחים ושתייה). אז גם אם בא לכם ארוחת שחיתות מלאה במנות אתם יכולים לבוא בזמן של הhappy hour  ולהתפרע באוכל ולצאת עם מחיר טוב לארוחה מלאה.

למסעדה יש תפריט רגיל ותפריט מנות ספיישל עונתי. כשבאתי למסעדה במיוחד בשביל הבלוג החלטתי לקחת מנת ספיישל קיצית של טרטר שרימפס עם אבוקדו (שמן שרימפס מעושן, ליים, צ'ילי, ענבים, חול שרימפס, שמן פיסטוק, שיסו אדום). מנה שהיא חגיגת של טעמים והיא גם מרעננת וכמובן שהייתי חייבת לקחת גם קוקטייל והזמנתי בזיל ג'ין ( ג׳ין, מלפפונים, בזיליקום, סאוור ומי טוניק). משקה קליל שבא בטוב עם מנת הטרטר.

פעם אחרת כשהייתי עם רומן הזמנו את מנת הדגל של הקרם בורלה עם פטה ופלפלים קלויים (חובה לנסות), רומן לקח את מנת הבריוש ומח עצם , זאת מנה שלא טעמתי כי אני פחות בקטע של מח עצם אבל רומן ממש התלהב ממנה והזמנו גם את הסלט זוקיני נא (הרוטב פלפלים השרוף היה מעולה במנה).

בקיצור דלידה היא מסוג המסעדות שתרצו לבוא עם חברים ולחלוק הרבה מנות, כדי לנסות כמה שיותר מנות ולהנות מקנקן סנגרייה או קנקן קוקטייל אחר כמו בזיל ג'ין 🙂
כתובת  זבולון 7, מפת הגעה, קישור לאתר

מסעדת בלו סקיי

זוהי מסעדת גורמה. היא שייכת לשף מאיר אדוני ויש סיבה לכך שהוא נחשב לאחד השפים הטובים בארץ. היכולת שלו לשלב מלא חומרי גלם וטעמים במנה אחת הוא כישרון שאין להרבה. כל ביס ימלא אתכם בשמחה ובווואוו אחד גדול. אני מתה על מסעדות שיש להן מנות שמצליחות להפתיע אותי.

המסעדה ממוקמת בקומה העליונה של מלון קרלטון ומשם תוכלו להנות מארוחה מדהימה יחד עם נוף של הים וגם של גורדי השחקים בתל אביב (אפשר גם לשבת בתוך המסעדה אבל אני מן הסתם ממליצה לשבת בחוץ כי האוכל, עם הקוקטיילים והנוף זה לא משהו שתרצו לפספס).  דרך אגב המסעדה הזאת כשרה.

באתי עם רומן למסעדה לארוחת ערב מוקדמת אז גם יצא לנו להנות מהשקיעה היפייפייה. הזמנו שני קוקטיילים שהיו מדהימים! ביקשנו מהברמן קוקטיילים עם חריפות וחמיצות ולא מתוקים והוא קלע בול. למנות ראשונות לקחנו את הפריחולס ים תיכוני והקרפצ'יו לוקוס (אני לא מפרטת מה המנות כוללות כי כמות המרכיבים לא נגמרת :)). כפי שכבר הבנתם כל ביס היה בומבה של טעמים ופשוט התלהבות והנאה מכל ביס. אה ואיך אפשר לשכוח את סלסלת הלחמים שכללה גם לחמניות ממתכון של סבתא של מאיר (איזה טעימות ורכות הן , אגלה לכם שביקשנו תוספת של הלחמניות של סבתא)  שהוגשו עם חמאה וממרח פפריקה. למנה עיקרית לקחנו את החריימה התאילנדי שהיתה ממש טעימה ומשביעה אבל האמת שהייתי מעדיפה להזמין עוד שתי ראשונות במקום העיקרית, כי הראשונות העיפו אותי .

אם בא לכם ארוחה יוקרתית ומפתיעה בטעמים ועם נוף שמרגיש כמו בחו"ל זוהי מסעדה ששווה ממש לבקר בה. היא מתאימה לחגיגות של מאורע מיוחד או סתם אם בא להתפנק בארוחה ממש טובה. אפשר גם סתם לבוא לשם ולהנות עם קוקטייל טוב מול השקיעה.
כתובת אליעזר פרי 10, מפת הגעה, אתר למסעדה

המבורגריות

אני חייבת להודות, אני אוהבת המבורגרים אבל לעיתים רחוקות בא לי לאכול אותם. אני צריכה להיות ממש רעבה ובמצב רוח מסוים, בשביל המבורגר . מאחר שהיה לי חשוב לכתוב על המבורגריות לפוסט על מסעדות בתל אביב לקחתי איתי את רומן שיחווה את דעתו על ההמבורגרים.  בחרתי שתי המבורגריות מאוד מומלצות בתל אביב ולקחתי איתי את רומן  לבדוק אותן. פרוזדור ואמריקה בורגרס .

פרוזדור

המסעדה ממוקמת במיקום אטרקטיבי (קרוב לים) אז כל מי שחוזר רעב אחרי הים, זהו מקום ששווה להגיע אליו. מי שבא לפרוזדור צריך להבין שפה מדובר בחבר'ה שבנו תפריט עם המבורגרים בשילוב עם מרכיבים שונים וכל המבורגר הוא חוויה שונה. אם אתם באים לשם זה אומר שאתם יודעים להעריך אוכל מושקע ואתם לא מהסוג המשעמם שיקחו המבורגר עם עגבניה, חסה ומלפפון חמוץ. כמובן שמי שרוצה את ההמבורגר הפשוט יוכל לקבל את זה שם, אבל ההמלצה שלי ושל המסעדה, זה לנסות את ההמלצות של המסעדה ולהיחשף להמבורגר שהוא חגיגה של טעמים.

בנוסף לכל המבורגר יש שם משלו ולחלקם יש שמות מסרטים ותוכניות טלויזיה וזה אומר שיש איזה טוויסט במנה שקשור לסדרה. למשל יש את המבורגר "כדאי לקרוא לסול" (Better call Saul) שזה המבורגר עם טוויסט של פלפל חריף קלוי (כמו סול :)). יש גם המבורגרים כפולים והמבורגר החודש ואם בא לכם עוד משהו חוץ מהמבורגר אז יש את אזור "הלא המבורגרים" ששם תמצאו כנפיים, צ'יפס, כדורי חלפיניו, צ'יפס בטטה, סלט ועוד. יש להם גם עסקית משתלמת ויש גם אפשרות להוסיף קציצה נוספת להמבורגר אם אתם ממש רעבים. אה ויש גם המבורגר לצמחוניים.

רומן החליט להזמין את ההמבורגר "אל תשוויץ" שהוא מאזור ההמבורגרים הכפולים ובנוסף קיבלנו גם כנפיים וצ'יפס. הכנפיים חוסלו מהר , הצ'יפס גם היה מעולה ואז רומן היה אחראי על אכילת ההמבורגר ובואו נגיד שלא נותר ממנו פירור. רומן אמר שההמבורגר שלהם מאוד מוצלח ולכן החלטתי להכניס אותם לרשימת המסעדות.

עוד משהו שחשוב להזכיר זה שבמסעדה הזאת תמצאו בירה Draft beer ממבשלות בוטיק קטנות בארץ. ככה אתם זוכים גם לשתות בירה טובה וגם עוזרים לקידום בירה מקומית ישראלית.
כתובת מנדלי 6, מפת הגעה, קישור לאתר

אמריקה בורגרס

המסעדה נמצאת ממש קרוב לרוטשילד ולכן אם אתם רעבים ובחשק לבשר באזור הזה, אז זאת אופציה מעולה. המקום מעוצב בסגנון של דיינר אמריקאי עם אחלה אווירה. אמנם אני לא אכלתי את ההמבורגר אבל גיליתי שיש להם גם בר טוב עם קוקטיילים אז זאת כבר היתה התחלה טובה בשבילי. רומן הזמין את הצ'יזבורגר שהיה נראה ממש טוב עם קציצה עסיסית ועשוי במידת עשייה מדיום.

אני לקחתי קוקטייל צ'ילי בום (עם טקילה, מנגו, פסיפלורה , לימון וכמובן צ'ילי… אם עוד לא יצא לכם להכיר את הטעם שלי בקוקטיילים אז אני מאוד אוהבת קוקטיילים עם חריפות כמו צ'ילי או גי'נג'ר). והחלטנו להזמין מנת צד לא שגרתית, חמוצים מטוגנים!! אני פחות אוהבת אוכל בטיגון עמוק אבל אני חייבת להודות שזה קונספט נחמד וזה שינוי מרענן מצ'יפס.

הקוקטייל היה מוצלח ביותר ובגזרת ההמבורגר אז אין ספק שרומן היה ממש מרוצה. הוא גם ממש אהב את החמוצים המטוגנים. מי שמחפש המבורגר איכותי ואווירת בר דיינר טובה זה מקום מאוד מומלץ.  אה ויש גם בתפריט המבורגר פרגית והמבורגר צמחוני מקציצת פטריות פורטבלו ושמפיניון. ושמעתי שהפרח בצל כתוספת בצד הוא גם ממש מוצלח ונחשב למנת הדגל של מנות הצד 🙂 וכמובן כמו כל דיינר אמריקאי אז תוכלו למצוא שם גם גלידה אמריקאית.
כתובת אלנבי 112, מפת הגעה, קישור לאתר

דלאל

יצא לי להיות כמה פעמים בדלאל והאמת שרוב הפעמים היו לחגיגות יום מיוחד כמו חגיגת יום הנישואין שלנו או כשהבלוג הגיע ל10,000 עוקבים בפייסבוק 🙂 האמת שבאנו לשם לעסקית כי העסקית שלהם היא עד שעה מאוחרת והיא ממש משתלמת . מבחינתי המנות הראשונות המנצחות הן הטורטליני עם מסקרפונה ופטריות יער וסלמון בפריסה דקה.

כל פעם מחדש התלבטנו אם להזמין משהו אחר, אבל בסוף הזמנו אותן שוב כי הן פשוט טעימות מדי. בעיקריות הדג חריף עם הקוסקוס ממש מוצלח ואם בא להתפנק על המבורגר גורמה אז זה המקום, כי הוא מוגש בלחמניית בריוש עם קציפת כמהין! יאמי. יש במסעדה גם ארוחות בוקר ובראנצ' טובים וגם קוקטיילים מוצלחים.
כתובת שבזי 10, מפת הגעה, קישור לאתר

משק ברזילי

מסעדה שנמצאת בנווה צדק והיא מסעדה צמחונית אורגנית ואם בא לכם אוכל טעים ובריא פה תמצאו אותו. יש גם אפשרות לקנות לחמים, ריבות, גבינות (טבעוניות), עוגות מעולות (כמו גזר) הביתה. יש להם גם מעדנייה שאני הולכת אליה די הרבה כדי לקחת אוכל טייקוואי הביתה. מה שכיף במעדנייה זה שאפשר לקחת מספר מנות בקופסא ואז לעשות ארוחת טעימות של מלא דברים כמו קובה פטריות, טופו בקארי, לזנייה, מוסקה (והכל צמחוני)

במסעדה עצמה יש גם ארוחות בוקר מוצלחות. אני אוהבת את ארוחת הבוקר משק עם השקשוקת טופו (גם חביתת החומוס טובה מאוד). יש גם פנג'אבי חצילים שהוא ללא גלוטן והוא חמצמץ וקליל ומנה שכיף לחלוק אותה.  דרך אגב אם אתם מגיעים עם רכב אז קניון רוטשילד ממש קרוב אליה.  כתובת אחד העם 6, מפת הגעה, קישור לאתר

טנאת

לפני כמה שנים גיליתי שאני ממש אוהבת אוכל אתיופי והאמת שזה בגלל מסעדת טנאת. אמנם לא יצא לי להיות באתיופיה ואני לא יודעת עד כמה הם נאמנים פה לאוכל המסורתי שיש שם, אבל אני מכורה למסעדה הזאת. זוהי מסעדה טבעונית עם אוכל מעולה והרבה פעמים שאני ורומן מתלבטים איפה לאכול בסוף אנחנו מוצאים אותנו שם . אפילו בסילבסטר החלטנו שזאת המסעדה שבה אנחנו רוצים להתחיל את השנה החדשה 🙂

תמצאו שם כמובן את האינג'רה (לחם אתיופי מטף ללא גלוטן) ועם הרבה תבשילים טעימים. ואחת המנות האהובות עליי היא האינג'רה עם פטריות (מנה פשוט מעולה!!!) וגם המנה של הלחם עם חמאה ורוטב עגבניות מדהים. בקיצור אם עוד לא הייתם במסעדה הזאת אתם חייבים לנסות.  כתובת צ'לנוב 27  מפת הגעה, קישור לאתר

אוקינוואה

אני ממש אוהבת מסעדות אסייתיות ואוקינוואה היא מסעדה מעולה למי שמחפש סושי טוב, סשימי, גיוזות (ממש מומלץ להזמין אותן כי הם מכינים אותם שם במקום), נודלס ממש טעים ובקיצור אחלה מקום לאוכל יפני מצוין באווירה קלילה ועם שירות טוב.
כתובת שבזי 46,  מפת הגעה, קישור לאתר

וונג

מסעדה ויאטנמית על רוטשילד. היא כבר קיימת הרבה זמן והרבה פעמים שאני קובעת עם חברות או האחיות שלי לשבת איפשהו זה יוצא שם. יש להם אוכל טעים ומבחר גדול של מנות. אחת המנות האהובות עליי היא צ'ה קה לה וונג שמזכירה מאוד את המנה הויאטנמית צ'ה קה, אבל עם טוויסט ישראלי. הסלט פאפאייה ממש מוצלח ומנת הנודלס האהובה עליי היא הקארי הצהוב עם פירות ים ואטריות אורז רחבות. מאזור הבאנים הבאן שאני הכי אוהבת זה הבאן עם הבשר בבישול ארוך. 

בקיצור האווירה שם קלילה ונחמדה והיא בהחלט מתאימה כמקום למפגש עם חברים. כתובת רוטשילד 15, מפת הגעה , קישור לאתר

מסעדות גורמה

אם תשאלו אותי אלו מסעדות גורמה הכי טובות בתל אביב (מלבד הבלו סקיי) אז התשובה שלי היא פופינה, טאיזו וטופופולומפו.  לצערי יצא לי לאכול בהן בזמן האחרון והתמונות שיש לי משם לא טובות (אני לא מוכנה לשים פה תמונות שיביישו את יכולת הצילום שלי ואת המסעדות עצמן :)), אבל בקרוב אחזור לשם ואוכל לעדכן את מלאי התמונות אבל בינתיים הייתי חייבת לכתוב עליהן כי לא יכולה להיות רשימה של מסעדות טובות בלעדיהן.

פופינה

התפריט של פופינה מחולק לפי סגנון בישול וכל מנה שם תשגע אתכם. המסעדה הזאת לדעתי מתאימה במיוחד לערב רומנטי או לחגיגה של מאורע מיוחד.כתובת אחד העם 3, מפת הגעה, קישור לאתר

טאיזו

היא אחת המסעדות הכי נחשבות ומדוברות בתל אביב וכל הזמן תראו אותה מלאה. היא מגישה מנות אסייתיות מדוייקות וטעימות מאוד וגם העיצוב של המסעדה ממש מרשים. יש להם גם ערב הודי כל ראשון בערב ויש לה גם עסקיות צהריים. כתובת דרך מנחם בגין 23, מפת הגעה, קישור לאתר

טופופולומפו

אם בא לכם ממש להתפנק ויש לכם תקציב גבוה לארוחה, לכו לשם! אנחנו חסכנו כסף לארוחה שם וזאת היתה אחת הארוחות הטעימות שאכלנו, שילוב של צבעים, טעמים וחומרי גלם הכי איכותיים שיש. יש להם גם עסקיות צהריים, אבל אני ממליצה בחום גם להגיע לשם בשעות הערב ולנסות כמה שיותר מנות כי כל מנה תדהים אתכם. כתובת הסוללים 14 , מפת הגעה, קישור לאתר

כתיבת תגובה

יש להזין תגובה יש להזין שם יש להזין כתובת מייל תקינה מייל לא תקין
תודה! תגובתך נוספה בהצלחה וממתינה לאישור
שגיאה בהוספת ההודעה, אנא נסה שנית מאוחר יותר

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *