מפלי ארוואן קנצ'נבורי Erawan waterfalls

מאת: נופר רונן

בפעם השנייה שהיינו בתאילנד החלטנו לטייל גם בקנצ'נבורי ששמענו עליה הרבה דברים טובים והאמת שלא התאכזבנו. הגענו לקנצ'נבורי עם נהג פרטי (קישור לאתר של טום לקוראי הבלוג תינתן הנחה של 5% על שירותי ההסעות עם הקוד trvbox) מבנגקוק. עשינו איתו טיול של יומיים עם עצירות בשווקים ושייט רפטינג ועוד.  

איך מגיעים למפלים מקנצ'נבורי?

אנחנו נסענו למפלים מקנצ'נבורי באוטובוס. האוטובוס יוצא מהתחנה המרכזית של האוטובוסים מפת הגעה העלות של הנסיעה היא 50 באט. הנסיעה היא נסיעה של שעתיים עד למפלים.

זמני הנסיעות שלו: 



https://youtu.be/bSoBfmKsf6o

*ממליצה להגיע לאוטובוס רבע שעה לפני ולתפוס מקום כי יכול להיות מצב שהוא יהיה מלא ותאלצו לשבת על הרצפה או לחכות לאוטובוס הבא.

עלות כניסה

הכניסה למפלים עולה 300 באט לאדם. אנחנו לא היינו מודעים לכך ולא הבאנו מספיק כסף איתנו. אין שם אפשרות להוציא כסף אז חשוב להביא מספיק כסף מראש לנסיעות, כניסה למפלים אוכל ושתייה. למזלנו מצאנו זוג ישראלים נחמד וביקשנו מהם שילוו לנו כסף ואחרי זה עשינו להם העברה בנקאית (חלק ממה שאני אוהבת בטיולים זה שיוצא להכיר אנשים נחמדים על הדרך).

מפלי ארוואן

אזור המפלים הוא גדול מאוד ויש שבעה מפלים. צריך לקחת בחשבון שאם רוצים לבקר בכל שבעת המפלים זה משהו שלוקח זמן כי מדובר במרחק של 2 ק"מ עד למפל השביעי אבל כל ההליכה לשם היא בעלייה.

העלייה לא קשה מדי אבל מהמפל החמישי עד לשביעי היא נהיית יותר קשה ותלולה.

ממליצה לבוא עם נעלי הליכה נוחות ולא עם כפכפים (את הכפכפים תשימו בתיק). הדרך הכי טובה לדעתינו היא ישר ללכת למפל השביעי ואחרי זה ללכת למפלים האחרים. ככה תגיעו לשם יחסית מוקדם ופחות יהיה עמוס וגם יהיה לכם יותר כוח לעלייה היחסית קשה למפל השביעי. רוב ההליכה היא בצל כי יש עצים אבל הקושי בהליכה היא הלחות הגבוהה והחום (אנחנו היינו בסוף ינואר) אז זה יכול להיות די מעייף.

עוד המלצה מאוד חשובה : תביאו איתכם אוכל ושתייה לנשנוש או שתקנו בכניסה למפלים אוכל ושתייה ותקחו אותם איתכם. אנחנו קנינו רק בקבוק מים גדול אחד ובמפלים עצמם אין מקום לקנות אוכל ושתייה ואחרי העלייה למפל השביעי הרגשנו קצת רעבים וצמאים ולא היה לנו אוכל.

עד למפל הראשון יש הליכה מישורית של בערך 20 דקות. המפלים הראשונים יחסית קרובים אחד לשני ואחרי כמה דקות הליכה תגיעו למפל השני , השלישי והרביעי.





המפלים ממש יפים ולדעתי שווה להגיע לפחות למפל הרביעי והחמישי. היה גם מאוד כיף להכנס למים אחרי ההליכה בחום .

לי אישית המים היו קרים מדי (אבל אני חושבת שמדובר רק בי כי לא ראיתי שאנשים אחרים התלוננו על זה :)) וגם יש דגים במים שאוכלים את העור היבש ברגליים (היו כמה בנות שממש נבהלו מזה אז חשוב להיות מודעים לכך).

אוכל

בכניסה לאזור המפלים יש הרבה מסעדות שאפשר לקנות בהן אוכל ולקחת למפלים או לאכול שם ארוחת צהריים. אנחנו אכלנו באחת המסעדות שם והאוכל היה טוב. מדובר באוכל תאילנדי תיירותי אבל הוא סבבה.

איך חוזרים מהמפלים לקנצ'נבורי?

אנחנו עלינו על האוטובוס של ארבע שהוא אחד לפני האחרון. (אוטובוס אחרון בחמש)

הגענו לאוטובוס בחמישה לארבע והוא כבר היה מלא. אני מצאתי מושב ורומן ישב על הרצפה. הנסיעה לא נוראית אבל עדיף לשבת במושב ולא על הרצפה.

סיכום על מפלי ארוואן

בהחלט שווה לבקר בהם אם אתם בקנצ'נבורי.  המפלים מאוד יפים. חשוב לשים לב לטיפים שכתבתי כי אנחנו לא היינו מודעים אליהם וזה קצת פגע לנו בחוויה

טיפים לגבי המפלים

  • להביא מספיק כסף מזומן
  • להגיע לפחות רבע שעה לפני לאוטובוס ולתפוס מקום אחרת יש מצב לשבת על הרצפה או שצריך לחכות לאוטובוס הבא
  • לקחת למפלים עצמם אוכל או נשנושים (פירות, חטיפים, פיצוחים וכדומה )
  • לבוא עם נעלי הליכה נוחות
  • לשים את הבגד ים עליכם בכניסה למפלים או במפל הראשון והשני (שם יש שירותים ומקלחות, במפלים האחרים כבר אין).
  • עדיף להגיע כמה שיותר מוקדם בבוקר ולא בשעות הצהריים על מנת שיהיה לכם יותר זמן להיות במפלים וגם שהמפלים יהיו פחות עמוסים
  • עלויות: נסיעה באוטובוס 50 באט, כניסה למפלים 300 באט, ארוחת צהריים בממוצע 200 באט לאדם, מים בממוצע 40 באט לאדם.

כתיבת תגובה

יש להזין תגובה יש להזין שם יש להזין כתובת מייל תקינה מייל לא תקין
תודה! תגובתך נוספה בהצלחה וממתינה לאישור
שגיאה בהוספת ההודעה, אנא נסה שנית מאוחר יותר

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *