סוף שבוע בגליל – צימר במושב אמירים

הרבה זמן לא יצא לנו לנפוש בצימר בישראל. האמת שמאז שהתחלנו לטוס כל חודש לחו"ל (לפני שלוש שנים) לא נשאר לנו זמן לחופשות בישראל. ההריון המתקדם אילץ אותי להפסיק לטוס אבל מצד שני זה גרם לי לחזור לטייל בארץ שלנו ולמזלי יש לנו ארץ מהממת. הפעם החלטנו לנסוע לסוף שבוע בגליל לצימר במושב אמירים. התלבטתי לאן לנסוע, אבל כשנתקלתי בצימר הזה הרגשתי שזה בדיוק המקום שיתאים לנו לסוף שבוע רגוע ויפה.

בקצרה על הסוף שבוע באמירים

• ישנו בצימר אור בראשית – ניתן להזמין אותו גם דרך אתר בוקינג
  • היינו בסוף שבוע בסוף אוקטובר 2019
  • הגענו לשם ברכב
  • מושב אמירים הוא מושב צמחוני
  • באזור של המושב של הרבה מה לעשות (מתאים גם למי שמחפש סוף שבוע של מנוחה וגם למי שמחפש טבע ומסלולי הליכה)

מושב אמירים

לפני שאספר לכם על הצימר עצמו אז אתחיל קודם במושב אמירים. זאת פעם ראשונה שיצא לי להיות בו אבל שמעתי עליו רבות (במיוחד מחבריי הטבעוניים) ועכשיו אני מבינה למה. קשה להאמין אבל מושב אמירים נוסד בשנת 1958 מתוך אידיאולוגיה למקום בריא יותר ושומר על הסביבה (לדעתי המקימים של המושב היו פורצי דרך בגישה הזאת). המושב כולו מושתת על צמחונות וכל הגידולים הם אורגניים (כי הקהילה החליטה לא לרסס בחומרים כימיים במושב).

במושב יש מסעדות צמחוניות מעולות ומבחר גדול מאוד של צימרים איכותיים. לחלק מבעלי הצימרים יש עסקים נוספים כמו למשל סדנאות של נגרות, עבודות זכוכית, ספא ועוד…

אנחנו ממש אהבנו את האווירה במושב והרגשנו שם בחופשה רגועה ושלווה בדיוק כמו שהיינו צריכים.

איפה ישנו באמירים? צימר אור בראשית

הצימר שנסענו אליו הוא צימר אור בראשית. צימר מהמם עם נוף לגליל. לעוד מידע על הצימר והמלצות לדברים לעשות באזור.

מה שאהבתי במיוחד בצימר זה שיש לו בריכה פרטית מחוממת כל השנה (בערך 29 מעלות) וגם בסוף אוקטובר היה ממש נעים להיות בתוכה. בנוסף, הצימר עצמו יפהפה.

הצימר בנוי מעץ עם ג'קוזי עגול בפנים ומיטה זוגית, מטבח מאובזר, סלון קטן וחדר מקלחת עם שירותים. הצימר היה נקי מאוד ועם תשומת לב לפרטים הקטנים גם בעיצוב וגם בכיבוד. היה לנו בקבוק יין, שוקולדים, פירות, חלב במקרר וחליטת תה. יש גם מכונת אספרסו, מקרר קטן ומיקרוגל. לצימר היה גם חדר נוסף עם שתי מיטות יחיד (ככה שהוא מתאים גם למשפחות).

הבעלים של הצימר שלום ודבי היו מקסימים ביותר. הם נתנו לנו המלצות למסעדות ושלום אפילו עזר לנו לתקן בעיה ברכב בערב שבת.

האירוח לא כולל ארוחת בוקר אבל בתוספת של 120 ש"ח לזוג אפשר לקבל ארוחת בוקר זוגית מפנקת לצימר (צריך ליידע את שלום יום לפני למתי רוצים שהיא תגיע).

איפה אוכלים במושב?

המקום של יש"י

המקום של יש"י היא מסעדה שחובה ללכת אליה למי שחובב חומוס ושקשוקות. החיסרון היחיד במסעדה זה שהיא סגורה בשישי מהצהריים ובשבת. אחרת היינו הולכים אליה כמה פעמים חח

זוהי מסעדה עם נוף ירוק ואוויר צח. הבעלים היה נחמד מאוד והוא מכין הכל על המקום. הזמנו שם שקשוקה וחומוס עם קטניות מונבטות וסלט ישראלי עם כדורי פלאפל. הכל היה ממש טעים ומשביע אבל זה שהיינו שבעים לא עצר בעדינו להזמין את הקינוח של הסופלה שוקולד עם קוקוס וקרם שמנת. הוא נקרא גן עדן והוא באמת כזה. לחובבי השוקולד לא כדאי לפספס את הקינוח הזה.

מסעדת אל גליל

מסעדת אל גליל היא מסעדה ערבית טבעונית עם תפריט מובנה שכולל ממרחים להתחלה (בערך שמונה אם אני זוכרת נכון). וכל ממרח היה יותר מוצלח מהשני (היה ממרח שעועית לבנה, ממרח חומוס, ממרח פלפלים ועוד) ולחמניות ממש טעימות. לא רצינו להתמלא מהממרחים אבל לא יכלנו להפסיק לאכול אותם.

לאחר מכן קיבלנו מרק קטן של ירקות שורש ועדשים ואז קיבלנו ארבעה תבשילים שונים לשולחן : מג'אדרה, סינייה, תבשיל חצילים ועגבניות ומקלובה וגם סלט ירקות . הכל היה טבעוני וטעים ביותר. ובואו נגיד שרוב הסיכויים שלא תוכלו לסיים את כל המנות כי זאת ארוחה מאוד משביעה. לסיום קיבלנו תה ושתי בקלאוות קטנות.

הקפה של הלנ'ס

כשרק הגענו למושב התחשק לנו לשתות קפה ואז מצאנו את הקפה של הלנ'ס. מקום ששייך לאישה מקסימה ויש בחוץ כמה מקומות ישיבה. יש תפריט אוכל אבל אנחנו רצינו קפה וגם התפתינו לקחת עוגת תפוחים כי היא סיפרה לנו שהיא בדיוק הוציאה אותה מהתנור. העוגה היתה מעולה והיא באה עם גלידת וניל וזה בהחלט מקום נהדר לקפה ועוגה.

מה אפשר לעשות במושב אמירים?

במושב אמירים יש כל מיני דברים שאפשר לעשות, לא יצא לנו להתנסות בהם אבל בפעם הבאה שנהיה שם בטוח ננסה.

אפשר לעשות שם סדנת נגרות, סדנת יצירה בזכוכית (דבי בעלת הצימר שלנו היא הבעלים של הסדנא).

יש אפשרות ללכת לטיפול ספא או להזמין לצימר עצמו ובעצם אפשר למצוא כל דבר מפנק שרוצים לחופשה במושב (גם פדיקור, מניקור).

בקיץ ובחגים בכל יום שישי יש קונצרטים שונים מול הכנרת באמפיתאטרון הפתוח.

מה יש לעשות ליד מושב אמירים?

מושב אמירים נמצא במיקום מעולה. הוא קרוב לצפת, ראש פינה, כרמיאל, מעלות ועוד ישובים באזור.

הוא קרוב למסלולי הליכה שונים כמו נחל צלמון, נחל פרוד ונחל עמוד.

אטרקציה מעולה בקרבת אמירים היא אגמון החולה. היינו באגמון בעבר שם שכרנו אופניים וטיילנו איתם וזה היה ממש נחמד ואפשר לטייל שם גם רגלית או לשכור רכב ממונע לטיול באגמון.

ניתן גם לנסוע למבצר מונפורט ואגם מונפורט שבמעלות. ואפילו אפשר להגיע ב-40 דקות נסיעה לעכו או לצד השני לכנרת.

ובקיץ אפשר לנסוע לירדן כדי לעשות קאייקים. בקיצור לא חסרים דברים ואטרקציות באזור.

מחלבת שירת רועים ישוב לוטם

במרחק של 20 דקות נסיעה מאמירים נמצא ישוב לוטם. אפשר למצוא בו מחלבת גבינות שאפשר לקנות ממנה גבינות שזכו באליפות עולם לגבינות ובשישי שבת מוגשת שם גם בראנץ'. בשישי שבת אפשר פשוט להגיע ובאמצע שבוע אם רוצים להגיע לחנות צריך לתאם מראש. מעבר לגבינות יש גם שמן זית, ממרחים שונים, דבש וריבות למכירה. טיפ קטן: אחרי שקנינו גבינות ושמן זית הזמנו סיידר קר ביתי ויצאנו לשתות אותו בחוץ מול הנוף המקסים.

יקב לוטם

ממול למחלבה יש את יקב לוטם שזה מקום מושלם ליין ואוכל מול נוף נהדר.  ביקב אפשר לעשות סיור וגם לעשות טעימות יין ואפשר פשוט לשבת במרפסת ולהזמין יין ואוכל מעולה. רומן הזמין שם בשר בסיו ואמר שזאת היתה מנה מעולה. הוא הזמין גם נתח קצבים שהיה מוצלח והזמנו גם בטטה אפויה וסלט יווני. הבטטה לדעתי היתה ממש טעימה. לצערי לי לא יצא לטעום מהיין אבל רומן הזמין שתי כוסות של קברנה סביניון סולו (יין אדום) אז כנראה שהוא היה מרוצה ממנו.

מומלץ להזמין מקום מראש אבל לא ניתן לשמור מקום במרפסת אלא רק בפנים אז אם אתם רוצים לשבת בחוץ מומלץ להגיע קרוב לזמן הפתיחה (בסביבות 11 בבוקר) במיוחד אם אתם קבוצה של כמה אנשים.

עצירה בדרך לאמירים – דאלית אל כרמל

נסענו מתל אביב למושב אמירים והחלטנו לעצור בדרך בדאלית אל כרמל. בעלייה של הכביש למועצה המקומית יש מספר מקומות שמוכרים פיתה דרוזית ועוד מטעמים ערביים. אנחנו החלטנו לעצור בעצירה הראשונה והיא היתה מעולה. אכלנו פיתה דרוזית, עלי גפן ממולאים וחציל על האש.  ואם יש לכם זמן אז כמובן שגם מומלץ להמשיך לדאלית אל כרמל עצמה ולהסתובב קצת באזור (יש שם הרבה חנויות מעניינות) ואפשר גם לאכול שם כנאפה.

שופינג באזור הגליל -ירכא

בדרך חזרה מאמירים החלטנו לעצור בירכא , ישוב דרוזי בגליל המערבי (נסיעה של חצי שעה מאמירים) ויש שם מרכז קניות ענקי גם למבוגרים וגם לדברי תינוקות (My Baby), בנוסף יש שם פארק טרמפולינות גדול ועוד אטרקציות.

לסיכום, מושב אמירים הוא מושב מעולה בשביל חופשה רגועה ובפרט הצימר שהיינו בו. בגלל ההריון המתקדם אנחנו הגענו במטרה לנוח ולאכול אוכל טעים ופחות בשביל מסלולי הליכה ואטרקציות, אבל האזור של המושב מלא בדברים לעשות וכל אחד יכול למצוא משהו שיתאים לסגנון שלו.

2 תגובות בנושא “סוף שבוע בגליל – צימר במושב אמירים”

• היי , הצפון שלנו הוא ממש טוסקנה , אומנם במחירים פלצנים אבל ממש מרגיש חו"ל .לפעמים לילה כזה מרצה ומעניין ללא טיסות , המתנות ,ביזבוז זמן .

לידה קלה נעימה .

• מסכימה שהמחירים בארץ לא אטרקטיבים לעומת חו"ל אבל באמת לפעמים לילה אחד או שניים נותנים אחלה אנרגיות ובלי כל ההתעסקויות 🙂