אופנועי שלג בהרים – אטרקציה חורפית ברובניימי, פינלנד

מאת: נופר רונן

הטיול שלנו לפינלנד היה טיול עצמאי. בנינו לבד את המסלול וחיפשנו אטרקציות מיוחדות לעשות בכל יעד.

לפני הטיול הבנו שכדאי לבקר בעיר רובניימי (שנמצאת בלפלנד) כי יש בה אטרקציות רבות של חורף כמו אופנועי שלג, גן חיות, סיורי לילה בעקבות הזוהר הצפוני, מזחלות עם כלבי האסקי  ועוד… מאחר שידענו שאנחנו נעשה מזחלות איילים וכלבי האסקי בבקתות הזוהר הצפוני אז החלטנו לחפש אטרקציה של אופנועי שלג.

חיפשתי באינטרנט חברות שמציעות אטרקצית אופנועי שלג ולבסוף בחרתי בחברת Arctic life שהיו עליה ביקורות טובות ברשת ובנוסף חברה זו  מציעה מגוון רחב של אטרקציות גם לחורף וגם לקיץ.

חווית אופנועי שלג בהרים

ביום שעשינו את האופנועי שלג היתה טמפרטורה של 30- מעלות. זה היה היום הכי קר שלנו בטיול ועקב כך זה גרם לחוויה הזאת להיות אקסטרים בשבילי.

ביום של האטרקציה הגענו למשרד של החברה שנמצא במרכז העיר. הגענו לשם ב-9:30 והמדריך שלנו בא עם ואן לאסוף אותנו. הצטרפו אלינו גם זוג משוויץ שהיו פעם ראשונה בפינלנד גם. נסענו ברכב בעלייה להרים ובמהלך הנסיעה המדריך סיפר קצת על החברה שלהם ועל הנהיגה על האופנועים.

ציוד לאופנועי שלג

כעבור בערך 20 דקות הגענו למתחם של החברה בהרים. נכנסנו לאזור גדול שבו היה הרבה ציוד לאופנועים. כל אחד קיבל אוברול חורפי, מגפי שלג, גרבי צמר, מסכת צמר לפנים, כפפות וקסדה.

לאחר שלבשנו את כל הביגוד והצטלמנו קצת המדריך נתן לנו לחתום על הצהרה שבמידה ויש תאונה ואנחנו אחראים לה אז יש השתתפות עצמית בנזק שיכול להגיע לעד 1000 יורו. יש אפשרות לעשות ביטוח במידה שרוצים (בתוספת של כמה עשרות יורו).

רק מי שנוהג על האופנוע צריך לחתום. באותו שלב הייתי עוד אופטימית ותמימה וחשבתי שיהיה שלב שגם אני אנהג אז חתמתי גם על ההצהרה.

המסלול עצמו

לאחר מכן יצאנו לכפור והמדריך שלנו הסביר לנו על הנהיגה על האופנועי שלג. בעיקרון התפעול של האופנועים פשוט ואין צורך בניסיון קודם או ברשיון מיוחד. לכל מי שיש רישיון רכב יכול לנהוג עליהם. החלק המאתגר הנהיגה הוא הפניות כי צריך לעשות את הפנייה בצורה איטית כדי להישאר על השביל של השלג ולא לסטות לכיוון העצים.


אמרתי לרומן שהוא ינהג ראשון ובהמשך נחליף (רמז: זה לא קרה באף שלב והאמת שגם הבחורה משוויץ לא התחלפה עם בעלה :)) ואני ישבתי מאחוריו. התחלנו את הנסיעה בהרים המושלגים בין העצים. החוויה עצמה היתה סופר מיוחדת ולבנה. בהתחלה נסענו ביער המושלג ולאחר בערך חצי שעה נהיגה הגענו לאגם הקפוא ונסענו עליו.

הנוף באגם היה מהמם ולצערי לא הצלחנו לצלם אותו תוך כדי נהיגה. הכל היה לבן והשטח עצמו עצום והיה מגניב לדעת שאנחנו נוהגים על אגם קפוא. זה משהו שלא זוכים לראות כל יום ואין ספק שזאת אחת הסיבות לעשות את האטרקציה הזאת.

באמצע הנהיגה עשינו גם הפסקה קצרה ואז יכלנו קצת לצלם תמונות ולאחר מכן נסענו קצת יותר לאט והמדריך עצר מדי פעם כדי להסביר לנו על עצים מיוחדים בדרך.  בשלב מסוים נהיה לי כבר ממש קר והרגשתי שהפנים שלי נהיות קרח בעצמן וגם הכפות ידיים שלי ממש קפאו למרות הכפפות שקיבלנו.

אני חייבת לציין שהציוד היה באמת טוב מאוד ורומן והזוג שהיה איתנו לא התלוננו על קור אבל לי אישית זה לא הספיק. המדריך היה גם ממש נחמד וכשהוא ראה שממש קר לי הוא ניסה לתת לי טיפים כמו למשל להחזיק חזק את הידיות של האופנוע כי הפעולה הזאת גורמת ליותר זרימת דם לידיים ואז זה אמור קצת לחמם אותן ובנוסף הוא ניסה לסדר לי את כובע הצמר ככה שהוא יהיה לי יותר על המצח.

המסלול היה מעגלי ולבסוף הגענו לנקודת ההתחלה ושם החלפנו את הבגדים והחזרנו את כל הציוד.


סיכום חווית אופנועי השלג

אין ספק שאטרקציית אופנועי השלג היא אטרקציה ששווה מאוד לעשות בפינלנד והיא שילוב של אקסטרים עם נופים מהממים. יש לחברת Arctic life גם קארטינג בשלג.

אני בטוחה שאם היה קצת פחות קר הייתי מצליחה להנות הרבה יותר אבל לפחות רומן ממש נהנה וגם הזוג שהיה איתנו.

טיפים לקור לאופנועי שלג

  • אם אתם לא רגילים להיות בקור ויש 30- מעלות אז כנראה שפחות יהיה לכם כדאי לעשות את האופנועי שלג .
  • אני מציעה להביא שקיות חימום ולשים אותן בכפפות ובגרביים (אני בטוחה שאם היו לי שקיות חימום זה היה עוזר מאוד לקור).

*האטרקציה היתה בשיתוף פעולה עם החברה

כתיבת תגובה

יש להזין תגובה יש להזין שם יש להזין כתובת מייל תקינה מייל לא תקין
תודה! תגובתך נוספה בהצלחה וממתינה לאישור
שגיאה בהוספת ההודעה, אנא נסה שנית מאוחר יותר

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *