דברים מומלצים לעשות בעיר הלסינקי פינלנד – טיול חורף

מאת: נופר רונן

את הטיול שלנו לפינלנד התחלתי לתכנן חצי שנה מראש. האמת היא שאף פעם לא טיילתי בחורף עם אטרקציות של שלג והתרגשתי מאוד מההחלטה לטוס לשם. תיכננתי לי ולרומן  מסלול של יום וחצי בהלסינקי ומשם לסאריסלקה לפלנד ורובניימי ואז חזרה להלסינקי ומשם לארץ.

בחזור היו לנו רק כמה שעות להעביר בעיר ולכן איחסנו את המזוודות שלנו בשדה תעופה הלסינקי. יש אפשרות לשים בשמירה את המזוודה בלוקר או בשירות לשמירת מזוודות והעלות היא 6 יורו למזוודה (ללוקר או בשמירה למזוודות) זוהי אופציה טובה מאוד למי שרוצה לצאת מהשדה תעופה לכמה שעות ואז לחזור.

הטיול שלנו התקיים בסוף חודש ינואר תחילת חודש פברואר. היה מזג אוויר קר ביותר שדרש הכנה מוקדמת של קניית ביגוד חם לטיול. ניתן גם לקנות בגדים וציוד בהלסינקי במידה ומשהו יחסר לכם.

הלסינקי

הלסינקי היא בירת פינלנד . זוהי עיר קומפקטית שניתן לחקור בקלות ברגל.  תמצאו בה עיצוב, ארכיטקטורה, תרבות וקניות ויש מה לעשות בה כל השנה. בחורף היא קסומה ביותר ובקיץ אפשר לבקר בה בפארקים גדולים, יערות ואגמים.

איך מגיעים להלסינקי

אנחנו מצאנו טיסה עם עצירה באמסטרדם עם חברת KLM . הערה: אל תקחו טיסה עם עצירה קצרה מדי באמסטרדם זהו שדה תעופה גדול ואתם עלולים לפספס את טיסת ההמשך במיוחד אם יש עיכוב כלשהו.

איפה ישנים בהלסינקי

אנחנו ישנו בדירת Airbnb (עדכון: הדירה כבר לא קיימת באתר)  חמודה במיקום יחסית מרכזי (15 דקות הליכה לתחנת הרכבת ולמרכז העיר). אם

חיפוש מקומות לינה נוספים בהלסינקי

כרטיס סים בהלסינקי

הכרטיס סים הפתיע אותנו. הייתי בטוחה שהוא יהיה יקר כי פינלנד נחשבת למדינה יקרה אבל דווקא הוא היה ממש זול. הכרטיס עלה 7 יורו לשבוע לאינטרנט ללא הגבלה. קנינו אותו בשדה תעופה בחנות נוחות לפני היציאה מהשדה תעופה.

איך מגיעים מהשדה תעופה בהלסינקי למרכז העיר

זה פשוט מאוד. יש רכבת ישירה מהשדה תעופה למרכז העיר והיא מגיעה כל 10 דקות. בחנות נוחות שבה קנינו את הכרטיס סים גם רכשנו כרטיס לרכבת שעלותו 5 יורו והוא תקף לשעתיים מרגע העברתו ברכבת. זה אומר שאם צריך גם אוטובוס אחרי הרכבת אז ניתן להשתמש באותו כרטיס. הנסיעה למרכז העיר אורכת כחצי שעה.

התניידות בעיר

הלסינקי נחשבת לעיר יחסית קטנה ואפשר להתנייד בה רגלית, אבל אם מדובר בחורף וקר מאוד כמו בטיול שאנחנו עשינו אז התניידנו הרבה פעמים עם אובר (דרך אפליקציית Uber). במידה ולא כזה קר אפשר גם לקחת אוטובוסים. התחבורה הציבורית בהלסינקי מפותחת מאוד וקל להתנייד שם.

דברים מומלצים לעשות בעיר הלסינקי

סיור חינם מבוסס טיפים בעיר

אחד הדברים שאנחנו הכי אוהבים לעשות בטיול בעיר חדשה זה לקחת סיור חינם (מבוסס טיפים) על מנת להכיר את העיר יותר טוב ולשמוע על ההיסטוריה של העיר והמדינה. לקחנו את הסיור דרך חברת Free tour (קישור לסיור). אנחנו נרשמנו אליו מראש אבל אפשר גם פשוט להגיע לנקודת המפגש בכנסייה הראשית 10 דקות לפני הסיור (הסיור לא מתקיים כל יום אז תבדקו באתר באילו ימים ושעות יש אותו). ביום שעשינו את הסיור ירד שלג ואנחנו חשבנו שנהיה היחידים בסיור אבל היינו בסוף קבוצה גדולה של בערך 30 איש. היה לנו מדריך מקסים ששמו קספר Kasper שהסביר באנגלית על העיר.

הסיור בעיר בשלג לא היה פשוט אבל בהחלט היה מעניין ושווה את המאמץ (טיפ : אם אתם עושים סיור בשלג ממליצה להביא שקיות חימום ולשים בכיסים של המעיל זה עוזר). הסיור ארך כשעתיים וקצת וקספר נתן גם טיפים טובים למסעדות וברים מומלצים על הדרך.

כנסיית טמפליאוקיו (כנסייה חצובה בסלע)

אחרי הסיור בעיר עצרנו בנקודה שממנה היתה הליכה של 10 דקות לכנסיית טמפליאוקיו  ובאנגלית מכונה Rock church. זוהי אחת הכנסיות המיוחדות שיצא לי לראות ואני בהחלט ממליצה לבקר שם. הכניסה לכנסייה עולה 3 יורו. חלל הכנסייה נחצב בסלע גרניט, וקירות הסלע הם בגובה של 5 עד 8 מטרים.

הכנסייה מאוד שלווה וכמעט ולא היו בה אנשים וברקע התנגנה מוזיקה מרגיעה. זהו מסוג המקומות שאפשר לבוא אליהם ופשוט אפשר לשבת שם בלי לעשות כלום להרבה זמן. מפת הגעה

שוק אוכל מקומי מקורה

פינלנד היא גן עדן לאוהבי הסלמון ומקום מצויין לטעום מהסלמון הוא השוק המקומי Old Market Hall. בשוק הזה יש מספר דוכנים שבהם תוכלו למצוא מנות מקומיות ולנסות סוגים שונים של סלמון ומרק סלמון שנחשב למרק מפורסם בפינלנד.

עברנו בשוק הזה גם בסיור ואחרי הביקור בכנסיית טמפליאוקיו חזרנו אליו לארוחת צהריים מאוחרת. אני אכלתי שם סנדויץ סלמון טעים ביותר ורומן ניסה את המרק הסלמון ואהב אותו מאוד.  בשוק יש גם חנות יינות, חנות לחמים באפייה ביתית ועוד תוצרת מקומית. מפת הגעה

קתדרלת הלסינקי

זוהי הקתדרלה המפורסמת בהלסינקי ואין סיכוי שתפספסו אותה. היא גם נקודת המפגש לסיור בעיר.

זוהי אחת הקתדרלות המרשימות שיצא לי לראות. במיוחד ביום מושלג כשהשמיים כמעט לבנים וכל המדרגות לבנות. הקתדרלה מבפנים לא כזאת מיוחדת אבל מבחוץ היא מהממת. תקדישו לה זמן לתמונות 🙂 מפת הגעה

קתדרלה אורטודוקסית אוספנסקי Uspenski

עוד קתדרלה ממש יפה ששווה ללכת לראות אותה. מאחר שלא היה לנו זמן רב בעיר החלטנו ללכת אליה רק לכמה דקות על מנת לצלם אותה אבל אם יש לכם יותר זמן בעיר אז כדאי להקדיש לה יותר מכמה דקות. מפת הגעה

מסעדת גורמה

לפני הביקור בעיר עשיתי מחקר על מסעדות מומלצות בעיר ומצאתי את מסעדת Grön  שהיו עליה המלצות ממש טובות והחלטנו שנלך בערב שלנו בפינלנד ובעיר לארוחת ערב יוקרתית.

הזמנו מקום מראש (מומלץ כי היא היתה מלאה ביום רביעי בערב אז אני משערת שבלי הזמנת מקום לא יהיה אפשרות לשבת שם). בערב יש להם תפריט מובנה של 4 מנות שעלותן 60 יורו לאדם. ניתן להוסיף עוד מנות בתשלום (יש שלוש אפשרויות נוספות).

השירות במסעדה היה ללא רבב ובהחלט עמד בציפיות של מסעדת גורמה והאוכל היה מיוחד ומורכב מהמון טעמים. כל המנות היו מחומרי גלם מקומיים בהתאם לעונה. המנות שהכי אהבנו היו הסקאלופ והקינוח. אם אתם מחפשים מסעדה יוקרתית וטובה זאת בהחלט אופציה טובה מפת הגעה

בית קפה בוטיק

ביום האחרון שלנו לטיול חזרנו להלסינקי מרובניימי בטיסה והיו לנו ארבע שעות להעביר בעיר. חיפשתי בית קפה טוב ללכת אליו ומצאתי את בית קפה La Torrefazione שקיבל ביקורות טובות. הוא נמצא במרחק של 10 דקות מתחנת הרכבת המרכזית בעיר. הגענו לבית קפה במטרה לשתות קפה אבל היינו רעבים ולבסוף החלטנו לאכול ארוחת צהריים ואז לשתות קפה. זהו בית קפה בוטיק מודרני עם אווירה מעולה. הוא פופולרי בקרב המקומיים. אני הזמנתי פסטה ארביאטה ורומן לקח ריזוטו עם בריזולה ושתי המנות היו מצויינות, מוגשות בקפידה ומשביעות. לאחר מכן שתינו קפה שהיה גם איכותי.  בקיצור זהו בית קפה שאני ממליצה עליו בחום.  מפת הגעה

ספרייה The National Library of Finland

אחרי הבית קפה החלטנו ללכת לעבוד בספרייה שהתגלתה כאחת הספריות היפות ומקום טוב לעבוד בו. אם אתם מחפשים מקום לשבת עם הלפטופ ולעבוד בשקט אז הספרייה הזאת נמצאת במרחק של כמה דקות מהתחנה המרכזית של הרכבת. מקבלים שם סיסמא לאינטרנט (בהצגה תעודה מזהה ) יש לוקרים לאחסון של הדברים (כי אסור להכניס תיקים, מעילים ואוכל). ובלי קשר גם שווה לבקר שם כי היא באמת ספרייה יפה. מפת הגעה

סאונות

פינלנד ידועה כמלכת הסאונות. יש במדינה כ5.5 מיליון איש וכ-3 מיליון סאונות!!! בהלסינקי יש סאונות רבות. מאחר ששהינו זמן יחסית קצר בעיר לא יצא לנו להיות בסאונות בעיר אבל זה משהו שכדאי לנסות. יש סאונות שיש בהן הפרדה בין נשים לגברים ויש כאלה שלא אז תבדקו זאת לפני. הנה קישור לפוסט שמצאתי שכתוב בו על הסאונות הטובות ביותר בעיר.

להסתובב בעיר

השוק המקומי נמצא ליד הים הבלטי (בחורף הוא קפוא). אני ממליצה לבוא לשם לקראת השקיעה (לפחות בחורף) כי זה מקום קסום ביותר. בקיץ יש שם גם דוכנים של אוכל (בחורף הם סגורים). בנוסף כל האזור המרכזי של העיר מלא בשדרות עם בתי קפה, מסעדות וחנויות.


שופינג

ביום האחרון הלכנו לשם לחפש לרומן בגדים, מאחר שרומן מאוד גבוה וידוע שפילנלנד היא מדינה של גבוהים אז היינו אופטימיים למצוא שם בגדים שיתאימו לרומן ואכן לא התבדנו. ומצאנו חנות במחירים טובים ועם מידות לגברים גבוהים :)) חנות Dressmann  מפת הגעה  פינלנד נחשבת לארץ יקרה אבל היה בדיוק מבצעים של סוף עונה והיו אחלה מחירים.

2 תגובות בנושא “דברים מומלצים לעשות בעיר הלסינקי פינלנד – טיול חורף”

כתיבת תגובה

יש להזין תגובה יש להזין שם יש להזין כתובת מייל תקינה מייל לא תקין
תודה! תגובתך נוספה בהצלחה וממתינה לאישור
שגיאה בהוספת ההודעה, אנא נסה שנית מאוחר יותר

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *