בקתות הזוהר הצפוני בסאריסלקה, פינלנד, לפלנד – חוויה של פעם בחיים

בחודשים האחרונים יצא לי להיתקל באינסטגרם בתמונות מטורפות של בקתות מושלגות עם גג שקוף בפינלנד ולכן ברגע שהתאפשר לנו לשתף פעולה עם Northern lights village ישר הזמנו טיסות לפינלנד וככה בעצם הוחלט על טיול חורפי לפינלנד.

מעבר לבקתות היינו גם בהלסינקי ורובניימי אבל ללא ספק החוויה שהיתה לנו בבקתות היתה חוויה של פעם בחיים אבל בואו נתחיל מההתחלה …

איך מגיעים לבקתות הזוהר הצפוני

לקחנו טיסה להלסינקי (עם עצירה באמסטרדם) דרך חברת KLM. שהינו בהלסינקי יום וחצי ואז לקחנו טיסת פנים לשדה תעופה Ivalo בשנמצא בצפון פינלנד באזור לפלנד.

אנחנו קיבלנו כחלק משיתוף הפעולה עם הבקתות חבילה של שתי לילות שכללה גם איסוף מהשדה תעופה.

כשנחתנו חיכו לנו שני חבר'ה עם שלט ונסענו לבקתות בהסעה מסודרת של המקום (נסיעה של 20 דק' בערך).

בקתות הזוהר הצפוני פינלנד, לפלנד

כשהגענו לבקתות עשינו צ'ק אין בקבלה וקיבלנו כרטיס לחדר ואז הסיעו אותנו עם המזוודות לבקתה שלנו.

הבקתה שלנו היתה בשורה הראשונה .מצד אחד זה האזור המרוחק יותר מהמתחם של חדר האוכל והקבלה (זה רק 5 דק' הליכה אבל ב20- מעלות כל שנייה מורגשת). אך מצד שני אני חושבת שהשורה הראשונה הכי טובה כי זה אומר שאין בקתות מקדימה ואז יש פרטיות מלאה (הגג שקוף ואם הוא לא מכוסה בשלג אז ניתן לראות מה קורה בבקתה מבחוץ).

בכל אופן הגענו לבקתה שלנו עם המזוודות והרגשנו בחלום! הבקתה בסיסית ברהוט אבל האמת שלא צריך יותר מדי במקום כזה. בהתחלה הגג היה מכוסה בשלג אז לא ראינו את מה שקורה בחוץ אבל אחרי כמה דקות של הפשרת השלג (לוחצים על כפתור שיפשיר אותו) נתגלה בפנינו נוף לבן וקסום.

הבקתה עצמה

הבקתה מחוממת ונעימה ממש. בואו נגיד שאחרי שמתלבשים עם כל הבגדים החמים לפני היציאה מהבקתה אז מרגישים שעומדים להתעלף. בבקתה יש מיטה זוגית, שתי שידות של מגירות לציוד, קומקום עם כוסות, וחדר אמבטיה (המים החמים מספיקים ל-10 דק' ואחרי זה צריך לחכות חצי שעה שהם יתחממו, אז אל תבנו על מקלחות ארוכות). חוץ מזה החוויה של לשכב על המיטה ולראות את העצים המושלגים והשמיים הבהירים היא חוויה שקשה לתאר במילים.

מה עושים באזור של הבקתות

אז מעבר לזה שהחוויה של השינה בבקתה היא אטרקציה בפני עצמה אז בקתות הזוהר הצפוני מציעות מגוון אטרקציות חורפיות שונות כמו אופנועי שלג, מזחלות עם כלבי האסקי, מזחלות עם איילים, דייג בקרח, סאונות חמות ואם יש מזל (כמו שלנו היה) אז זוכים לצפות גם בזוהר הצפוני!!

החבילה של השתי לילות כוללת חוויה של מזחלות עם איילים ל-25 דקות וחווית מזחלות עם כלבי האסקי של שעתיים.

הזוהר הצפוני

אחת החוויות הבלתי נשכחות שהיו לנו בבקתות היא שזכינו לראות את הזוהר הצפוני!!  אני חייבת לציין שהסיכוי לראות את הזוהר הצפוני הוא לא כזה גדול ולכן חשוב לא לבוא עם ציפיות גבוהות מדי שתראו אותו.
בלילה הראשון לא יצא לנו לראות אותו (לקחנו מהקבלה גם שעון בעלות של 10 יורו . השעון מצלצל במידה והזוהר הצפוני מופיע מאחר שזה יכול לקרות גם באמצע הלילה). בערב השני הלכנו לחדר אוכל לארוחת ערב ופתאום הוא נגלה מולנו. היינו באקסטזה ולמרות הקור הורדתי את הכפפות הבאתי את החצובה חיברתי אותה למצלמה והתחלנו לצלם בהתלהבות ענקית.

הערה: לא ניתן לצלם את הזוהר הצפוני בפלאפון (יש אפשרות עם אפליקציות מסויימות אבל זה לא יצא באיכות טובה) יש צורך בצילום במצלמה טובה על חצובה ולצלם בחשיפה ארוכה). למזלינו היה לנו את הציוד המתאים כדי להוציא את התמונות שהראו את הזוהר אפילו יותר זוהר ממה שהיה (במציאות הירוק פחות זוהר ממה שיצא בתמונות אך בהחלט רואים אותו במיוחד אם השמיים בהירים בלי עננים. אחד העובדים אמר לנו שהיה לנו מזל וראינו את הזוהר הכי ברור ומיוחד שהיה להם בעונה הזו).

גם בלי הזוהר הצפוני השהייה שלנו בבקתות היתה מדהימה אבל אין ספק שזה היה הדובדבן שבקצפת שהפך את החוויה למשהו שנזכור לכל החיים.

מזחלות השלג עם האיילים

בקבלה יש מסך שבו רואים את כל האטרקציות שיש בכל יום ומצוין גם כמה אנשים רשומים לכל אטרקציה. לכל אטרקציה צריך להגיע רבע שעה לפני כן ולחכות בקבלה שיבואו לאסוף אתכם (חוץ מחווית כלבי האסקי שצריך להגיע חצי שעה מראש). לאטרקציה הזאת יצא שהיינו רק שנינו באותו היום,. חיכינו בקבלה והגיע איש נחמד ולקח אותנו למזחלות עם האיילים. לפי מה שהוא אמר אז המהירות של האיילים יכולה להגיע ל-55 קמ"ש אבל אותנו הם לקחנו בהליכה זריזה ככה שזאת אטרקציה שמתאימה לכל גיל.

הנסיעה היתה רגועה וקרה ואני ממליצה להתלבש ממש חם כשיוצאים לאטרקציות כאלה כי הישיבה בלי שעושים משהו אקטיבי גורמת לגוף להתקרר יותר מהר ויש גם קצת רוח ברכיבה. האיילים היו כאלה חמודים ובסוף גם ליטפנו והאכלנו אותם. הרגשנו ממש כמו סנטה קלאוס והרגשנו באגדה.

מזחלות השלג עם כלבי האסקי

המקום שבו נמצאים כלבי האסקי נמצא יחסית רחוק מהבקתות ונסענו לשם ברכב בערך 20 דקות. היינו עם עוד זוג אוסטרלים. כשהגענו לחווה של הכלבים הם ישר רצו וקפצו עלינו והיו ממש חמודים. אנחנו והזוג הנוסף התפצלנו לשתי מזחלות. במזחלת שלנו אני ישבתי ורומן עמד מאחור כנהג ובמזחלת השנייה הזוג ישב.

במחצית הדרך התחלפנו במזחלות כדי שגם הם יוכלו לנהוג במזחלת. אני אישית לא רציתי לנהוג כי היה לי קר מדי אבל בדיעבד יכול להיות שעדיף לעמוד ולעשות פעילות מסויימת כדי להתחמם ולא רק לשבת. תוך כדי הרכיבה כולי התכסיתי בשלג אפילו הריסים וזה היה ממש קר. ההמלצה שלי היא לבוא אקסטרה לבושים לאטרקציה הזאת כי כלבי האסקי רצים מהר לעומת האיילים ויש רוח וזה גם באזור פתוח. אבל מה שכן זאת חוויה מטורפת עם נוף שנראה כאילו לקוח מסצנה בסרט ואני ממש ממליצה לעשות את זה.

אחרי בערך שעה של רכיבה חזרנו לחווה ואז המדריך שלנו הדליק מדורה כדי שנתחמם והעובדות שם הביאו לנו גם עוגיות ומיץ חם. לקח לי קצת זמן להפשיר אבל המדורה בהחלט עזרה וזאת היתה הרפתקאה מגניבה ממש.

סאונות

במתחם של הבקתות יש סאונה יבשה וגם בריכה של מים קפואים שנמצאת בחוץ. רומן איכשהו עזר אומץ ונכנס למים הקפואים אחרי הסאונה. אני לא העזתי לעשות זאת מחשש שאמות 🙂 יש חדר הלבשה ליד הסאונות. הכניסה לסאונה היא בתשלום נוסף (בסביבות 10 יורו לאדם) ויש גם אפשרות לשכור את המתחם לשעה בתשלום של 100 יורו.

אוכל בבקתות הזוהר הצפוני

החבילה של שלי הלילות כללה גם פנסיון מלא. זה אומר שבערך כל היום יש אוכל חופשי מאחר שכל ארוחה היא לכמה שעות. הארוחות מוגשות בצורת הגשה של בופה וכל פעם היה אוכל שונה ומגוון והאמת שגם ממש טעים. לא מדובר במסעדת שף והמגוון לא גדול מדי אבל אני אישית מעדיפה מגוון מצומצם ושהאוכל יהיה טעים ולא שומני וזה בדיוק מה שהיה שם. בבוקר יש עמדת להכנת ופל בלגי, יש ירקות, פירות, יוגורטים, ביצים, נקניקיות, לחמים, כמובן סלמון, גבינות, עוגיות וקינוחים.

בצהריים ובערב היו שני מרקים כל פעם ומנות מתחלפות כמו למשל בשר צבי, ריזוטו, דג, נודלס מוקפץ ועוד.

יש עמדת קפה ותה שזמינה תמיד ויש גם בר שממנו אפשר לקנות אלכוהול וקפה טוב כמו קפוצ'ינו או אספרסו.

בנוסף האזור עצמו של חדר האוכל מאוד גדול ויש שולחנות עם כסאות ויש גם אזורי ישיבה מול אח ושם ישבנו במשך שעות עם קפה ויין וזה היה פשוט תענוג.

איזה לבוש צריך להביא לבקתות בחורף

הטיול שלנו התקיים בסוף ינואר- תחילת פברואר ובאזור של הבקתות הטמפרטורה היתה בסביבות 20- מעלות. בעיקרון לבקתות עצמן לא חייבים להביא יותר מדי ציוד חם כי שם אפשר לקבל אוברולים מסיביים שמתאימים לחורף, מגפיים ונראה לי שאפילו כפפות. אבל מאחר שאנחנו הגענו לטיול של עוד מספר מקומות מלבד הבקתות אז כבר באנו מצוידים עם מגפיים טובות, מכנס וחולצה טרמית, כפפות (דקות שמתאימות לשימוש במובייל וכפפות עבות), חם צוואר, צעיף, כובע צמר וגרביים טרמיות. בנוסף, טיפ שלי זה להביא שקיות חימום כי זה ממש עוזר. אני כן לבשתי בנוסף את האוברול כי הרגשתי צורך בעוד שכבה אבל רומן למשל לא השתמש בציוד של המקום.

הערות נוספות על בקתות הזוהר הצפוני

ליד מתחם האוכל יש גם בר קרח שלנו אישית לא יצא להיות בו כי אני הרגשתי שקר לי מספיק. האזור של הבקתות די מבודד אבל אם רוצים סופר או מסעדות אחרות אז בהליכה של רבע שעה אפשר להגיע לאזור שיש בו כמה מסעדות וסופר (אנחנו לא עשינו את זה).

הלינה בבקתות אינה זולה אבל אני חושבת שמדובר במשהו שנותן תמורה למחיר (החבילה לתאריכים שאנחנו היינו עלתה 1500 יורו לשני לילות לזוג
כולל העברות מהשדה תעופה, פנסיון מלא, מזחלות עם איילים ומזחלות עם כלבי האסקי) יש אפשרות גם להזמין לינה בלי חבילה ואז יש להם לפעמים מבצעים כמו להזמין 2 לילות + לילה אחד חינם, שווה לבדוק מה יוצא משתלם יותר אם זה להרכיב חבילה לבד או לקחת חבילה מובנית.
הבקתות חדישות ונעימות וכל המתחם של הבקתות מעוצב יפה וברמה גבוהה. לא מדובר בריזורט של חמישה כוכבים אלא במקום שנותן לכם חוויה שלא תחוו באף מקום אחר.

10 תגובות בנושא “בקתות הזוהר הצפוני בסאריסלקה, פינלנד, לפלנד – חוויה של פעם בחיים”

• יוווווו!
    איזה חשק עשית לי..אחד מהיעדים שמזמן על הכוונת שלי..וכולם אמרו שרק בטיול מאורגן אפשרי..שמחה ששברת לי את הסטיגמה.וכמובן שלוקחת את הטיפים.

• קראתי בשקיקה! חוויה מטורפת, חלום ישן שלי להגיע לראות את הזוהר הצפוני, מקווה שייזדמן לי….תודה

• זה גם תמיד היה החלום שלי והתעלה מעל הציפיות 🙂 בטוחה שתגשימי אותו בקרוב

• למדתי שכדאי לקחת מס לילות כדי להגביר את הסיכוי לראות זוהר צפוני. ושאין חובה לתכנן פעילויות כי אפשר לעשות הכל מהמלון עצמו. מה שם המלון אגב ? תודה

• היי,
    אנחנו מתכננים טיול לבקתות הזוהר הצפוני בספטמבר.
    קודם כל, האם זה תאריך טוב לראות את הזוהר?
    ועכשיו שאני קוראת את הבלוג שלך, נראה לי שנעשה גם לילה בהלסינקי ורובניימי.
    יש לך אנקדוטות בקשר לרובניימי?
    תודה

• היי ליזי 🙂
      בעיקרון יש יותר סיכוי לראות את הזוהר הצפוני בחודשי החורף כמו כשאנחנו היינו
      אבל עדיין זה עניין של מזל
      מכירה גם כאלה שהיו בספטמבר וראו וכאלה שהיו בחורף ולא ראו

רובניימי מקסימה והתבאסנו שלא היה לנו יותר זמן לחקור אותה יש שם כמה אטרקציות מיוחדות שלא היינו בהם כמו הבית של סנטה קלאוס

• היי נופר,
    באתר של הבקתות יש 3 אופציות.
    עם מה כדאי ללכת?

• היי (:
      אז אנחנו לקחנו חבילה שכללה שני לילות , פנסיון מלא ומזחלות עם איילים וכלבי האסקי. אני לא יודעת אם הם מציעים עדיין את החבילה הזאת . שווה לברר מולם במייל אבל בהחלט ממליצה לקחת פנסיון מלא האוכל מעולה ואין אפשרויות אחרות באזור (: