כפר ציורי בקפריסין: כפר קלבאסוס Kalavasos

מאת: נופר רונן

קלבאסוס הוא כפר ציורי מהמם ביותר שאני ורומן התאהבנו בו בשנייה שהגענו. כפר קטן, עם בתים מיוחדים, נוף להרים, 3 טברנות, בתי אירוח ומלון מקסים.

ישנו שם לילה אחד וחזרנו עוד כמה פעמים כדי להסתובב שם עם המשפחה כי ממש מיוחד שם.

איפה נמצא כפר קלבאסוס נמצא ואיך מגיעים אליו?

הכפר נמצא במחוז לרנקה, במרחק של כ-40 ק"מ מהעיר. נבנה על הגדה המערבית של נהר וסיליקוס Vasilikos, בגובה ממוצע של 80 מ'. אנחנו הגענו אליו מלימסול בנסיעה קצרה של 25 דקות ממרכז העיר. בגלל שאנחנו גרים פה אז יש לנו רכב. אם אתם רוצים להגיע אליו אני אישית ממליצה לשכור רכב ליום או יומיים ולשלב את הכפר הזה עם ביקור בעוד כפרים. אופציה נוספת זה לשלם לנהג מונית שיעשה איתכם חצי יום או יום טיול. אין תחבורה ציבורית לשם.

מקום לינה בקלבאסוס

ישנו שם בצימר/דירה Kalavasos View Traditional Apartments מהממת עם פינות ישיבה מול הנוף. מיטה נוחה ועיצוב כפרי קסום. בחצר (יותר נכון מרפסת) יש עצי לימון ומנדרינות והמארח ממש נחמד.

יש במתחם כמה דירות שמתאימות לזוג ולמשפחה. כל דירה יש מטבח מאובזר חדר מקלחת וחדר שינה. יש גם ספה נפתחת אם צריך. 

מסעדות מומלצות בקלבאסוס – איפה לאכול?

ארוחת בוקר במלון ליד הדירה

את ארוחת הבוקר אכלנו במלון The Library Hotel Wellness Retreat. ארוחת בוקר בסיסית בבופה בעלות 8 יורו, אבל החצר של המלון פשוט נהדרת והארוחה כוללת גם שתיה חמה וקלה ככה שאני ממש ממליצה ללכת לשם אפילו רק בשביל קפה אחר הצהריים. העובדות שם היו סופר נחמדות והאווירה שם נהדרת. יש שם גם מסעדה לארוחה ים תיכונית שלא יצא לנו לנסות אבל לפי הביקורות היא אמורה להיות טובה. בכללי יש ביקורות מאוד טובות על המלון עצמו והשירות שם. המלון נמצא במרחק דקה הליכה מהדירה. 

ארוחת ערב בטברנה 

יש 3 טברנות בכפר ואנחנו החלטנו לאכול בטברנת George restaurant taverna. ראינו על המקום המלצות טובות ולא התאכזבנו. הישיבה בחוץ ברחבה עם עצים ומול המטריות היפות שתלויות בחוץ. 

הזמנו שם ארוחת מאזה קפריסאית שכללה מלא מנות טעימות: סלט יווני, מזאטים, נקניק עם חלומי, תבשיל קישואים בביצה, צלעות כבש, נקניקיות, רביולי, כדורי בשר ועוד בעלות של 33 יורו לזוג (על מאיוש לא שילמנו).

עוד דבר שמאוד אהבתי בכפר זה שב6 בערב הכביש למרכז הכפר נסגר ויש טברנה שמוציאה את כל השולחנות שלה לכביש וזה יוצר אווירה מאוד כפרית ושלווה.

דברים לעשות בכפר

הכפר עצמו מאוד קטן, אבל נחמד להסתובב בו ברגל (ביום שבת בבוקר נפתחו בו גם שני דוכנים של עבודות יד) ובכניסה אליו עם הרכב אפשר לעצור בנקודת תצפית יפה.
הוא נמצא קרוב לחוף גובורנר שזה אחלה חוף עם טברנות נוספות באזור.

וגם יש סכר ממש יפה במרחק 10 דקות נסיעה Kalavasos Reservoir. ובכללי ממש כדאי לטייל שם עם הרכב מסביב לשמורה ולסכר. 

הטבה לעוקבי הבלוג

אם אתם מתכננים להגיע לקפריסין ומחפשים מישהו שיתכנן עבורכם טיולים שתוכלו לעשות באופן עצמאי עם רכב (מינימום ל-3 ימים) או שאתם רוצים לעשות טיול פרטי עם נהג (מתאים גם לקבוצות גדולות) אז אני ממליצה בחום לפנות לרוני שוורץ. נפגשנו לא מזמן והתרשמתי מאוד מהידע שיש לו לגבי קפריסין (גר פה כבר 5 שנים בפאפוס) ומעבר לכך הוא ממש מקסים והוא עוסק בתכנון טיולים כבר המון שנים.

קישור לוואטסאפ של רוני ליצירת קשר 

אם תזמינו את אחד מהשירותים של רוני ותגידו שהגעתם דרכי, תזכו בהטבה

אם תזמינו "טיול פרטי" למשפחה, או קבוצה קטנה, רוני יעשה עבורכם "תכנית מפורטת ליום סיור, בדגש קולינרי" , בפאפוס, או לרנקה, או לימסול, כולל המלצות חמות ! תכנית שכזו עולה 50 – 40 אירו ברגיל, אבל אתם תקבלו אותה חינם.
אם תזמינו תכנון טיול תקבלו יום אחד על חשבוני, שלמו על תכנון של שלושה ימים ותקבלו ארבעה.
אם תזמינו טיול לקבוצה של מעל 7 משתתפים תקבלו הסעה לשדה התעופה וחזרה במחיר אטרקטיבי או תכנון טיול קולינרי מפורט לטיול עצמאי בחינם.

לסיכום, למי שמחפש חופשה שקטה וציורית או יום טיול קסום הכפר הזה מומלץ בחום.

מקווה שהפוסט שלי עזר לכם. אם כן אשמח מאוד שתגיבו פה בתגובות ואם יש לכם עוד שאלות אז גם מוזמנים לשאול אותן בתגובות או לכתוב לי ברשתות החברתיות של הבלוג: בפייסבוק ובאינסטגרם.מחפשים מידע נוסף על קפריסין ? יש לי בבלוג עוד פוסטים על קפריסין.

כתיבת תגובה

יש להזין תגובה יש להזין שם יש להזין כתובת מייל תקינה מייל לא תקין
תודה! תגובתך נוספה בהצלחה וממתינה לאישור
שגיאה בהוספת ההודעה, אנא נסה שנית מאוחר יותר

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *