לישון בטירה בפרנקוניה השוויצרית, גרמניה – חוויה מלכותית מימי הביניים

כשהוזמנו לטיול ע"י משרדי התיירות של נירנברג ופרנקוניה השווצרית מאוד התלהבנו כי ראינו שהעיר נירנברג מאוד מעניינת ויפה והאזור של פרנקוניה השווצרית היה נראה ממש מלהיב ומלא בנופים וטבע, אבל אז גם הסתבר שאנחנו הולכים לישון בטירה בפרנקוניה השווצרית וזה כבר בכלל היה מדהים.

הגענו לטירה מהעיר נירנברג עם רכב ששכרנו. כבר לפני שהגענו לשם התרגשנו מאוד כי ראינו תמונות של המלון ואת החוות דעת הטובות שיש עליו.

הנסיעה לטירה עצמה היתה מהממת ורצינו לעצור כל שנייה כדי לצלם. עברנו בין כפרים ממש יפים והכל היה ירוק ועם התחלה של צבעי השלכת (טיילנו בסוף חודש ספטמבר).

הטירה Burg Rabenstein

למזלנו היה לנו מזג אוויר מעולה! הוא היה שמשי וחמים ואפילו טיפת גשם אחת לא ירדה. בקיצור בסוף הגענו לטירה Burg Rabenstein. נכנסנו עם הרכב לחנייה ובהתחלה עצרנו את הרכב ליד הכניסה לטירה כדי להוציא את המזוודות ואז שמנו את הרכב בחנייה ליד.

הכניסה לטירה מאוד מרשימה. יש דלת ענקית כסופה ועוברים על גשר קטן כדי להגיע אליה. צלצלנו בפעמון ופתחו לנו את הדלת. הבחורה שקיבלה אותנו היתה מאוד נחמדה היא נתנה לנו מפתח לחדר (המפתח הכי כבד שהיה לנו אי פעם למלון :)) וקיבלנו סיסמאות לwifi (לכל מכשיר מקבלים סיסמא אחרת) והיא הובילה אותנו לחדר.

החדר עצמו

החדר היה ממש גדול ונעים. כשנכנסים אליו ישר מרגישים כאילו חזרנו בזמן ואנחנו נמצאים בחדר מלוכה בטירה. יש מיטה זוגית עם ספסל כזה לפניה (ממש כמו פעם) שתי כורסאות עם שולחן , חדר מקלחת עם אמבטיה ושירותים ושני חלונות עם נוף להר הירוק.

בחדר אין טלויזיה ואין מזגן (בקיץ נעים ובחורף יש חימום). החדר שלנו הרגיש כמו חדר של נסיכות כי הכל היה בגווני ורוד ועם שטיח מקיר לקיר ורוד.

מאחר שהגענו בשעת הצהריים החלטנו שזאת הזדמנות טובה לאכול משה

ארוחת צהריים

מחוץ לטירה יש מסעדה בשם Gutsschenke  זאת מסעדה ביר גארדן. יש מקומות ישיבה בחוץ וגם בפנים.  סבינה Sabine המנהלת ובעלת המלון באה להגיד לנו שלום ולהראות לנו קצת את הטירה, אבל בגלל שהיינו ממש רעבים החלטנו להמיר את הסיבוב בטירה בארוחת צהריים 🙂 והיא הצטרפה אלינו. היה מזג אוויר טוב אז ישבנו בחוץ הזמנו כמובן בירות (אני לקחתי בירה קלילה שהיא ערבוב עם לימונדה, זה ממש טעים ומרענן ). סבינה הסבירה לנו על התפריט ואני החלטתי לקחת מנה טבעונית של דאמפלינגס פטריות (זה לא כמו דים סאם אלא סוג של קציצת לחם שמעליה יש פטריות ) רומן לקח בשר עם כדורי תפוחי אדמה וכרוב כבוש וסבינה הזמינה מנת דג עם סלט (המנה שלה הצטלמה הכי יפה).

סבינה סיפרה לנו על המלון ועל הפעילויות שיש להם כמו אירועים מיוחדים בטירה, יש להם ערב של קסמים וערב של ימי הביניים, ערב של תעלומת רצח ויש את ערב "לילה של סופי" (אירוע במערת סופי). יש להם מסלולי הליכה, יש שמורה של עופות דורסים, יש ארוחות ערב גורמה וסיורים בטירה. כל הפעילויות האלה פתוחים גם למי שלא אורח במלון.

בהמשך היום היינו בלוח זמנים מלא ונסענו לפארק חבלים וסיור מבשלות בירה ובעיר קרובה (על כך תוכלו לקרוא בפוסט על פרנקוניה השווצרית).

את הבוקר למחרת התחלנו בארוחת בוקר במלון

ארוחת בוקר

כמו שאפשר לצפות מטירה גם הארוחת בוקר היא ברמה גבוהה ומאוד טעימה. יש גבינות קשות טובות, סלמון מעושן, לחמים, פירות (מנגו, תאנים, אננס ועוד), ביצים קשות , ירקות, מאפים ועוד

יש כל מיני סוגי תה ומיצים, יש קנקן קפה על השולחן ואני כמובן הזמנתי גם קפוצ'ינו.

מסלול הליכה

ליד הטירה יש הרבה מסלולי הליכה והרבה אנשים מגיעים לשם סתם בשביל להסתובב באזור גם אם הם לא אורחים של המלון. המסלול שאנחנו עשינו היה בערך 6 ק"מ ועשינו אותו תוך שעה וחצי (היינו בלו"ז צפוף ולא רצינו לאחר לתוכניות לאחר מכן אז כמעט שלא עצרנו וצילמתי תוך כדי ההליכה).

המסלול היה בתוך יער ומדי פעם עברנו ליד מערות. יש שילוט לאורך כל המסלול ואפשר גם לראות כמה ק"מ יש עד לנקודת ציון הבאה. המסלול היה מעגלי ואני מאוד אהבתי אותו כי הוא היה קליל יחסית (יש די הרבה עלייה כי הטירה על הר אבל זאת עלייה לא תלולה ואפשר ללכת אותה ברוגע) וזאת היתה אחלה התחלה ליום שלנו. יש שלב שיש ממנו נקודת תצפית על הטירה וזה היה ממש נחמד לראות את הטירה מרחוק ולדעת שאנחנו ישנים שם.

אחרי המסלול הליכה היתה לנו חצי שעה פנוייה אז ישבנו בטירה והזמנו עוד קפוצ'ינו. שמחנו שהצלחנו לסיים את מסלול ההליכה חצי שעה לפני הזמן וככה יכולנו להנות עוד קצת מהטירה.

סיור בטירה

בכל יום החל מהשעה 11:00 (כל שעה עגולה) יש סיור של חצי שעה בחדרי המלון השונים. הסיור בגרמנית (מקווה שבעתיד יהיו גם באנגלית) אבל גם אם אתם לא דוברי גרמנית , זאת הזדמנות טובה לסייר בכל הטירה ולראות את החדרים המיוחדים כמו חדר שנראה כמו חדר נשפים, וחדר אבירים עם שולחן עגול גדול ובאמצע יש אביר גדול. את הסיור מתחילים מהחדר עם האח. זהו חדר שתמיד יש גישה אליו ואפשר לשבת בערב עם כוס יין מול האח או לשבת שם בשעות היום ולקרוא ספר ובאמת ששם מרגישים כמו מלכים בטירה.

הסיור עולה 5 יורו ואפשר להגיע לסיור גם אם אתם לא אורחי המלון .

שמורה של בזים ועוד עופות דורסים

ליד המלון יש שמורה של עופות דורסים ובינהם בזים. השמורה נפתחת באחת ויש שעות מסויימות בהם יש מופע (כי גם מאמנים אותם בשמורה). יש אפשרות גם לפגוש את קוסמה הבזה. אנחנו החזקנו את קוסמה שהיא בת 11 שנים. סברינה המאמנת היתה ממש נחמדה והראתה לנו איך להחזיק אותה וסיפרה לנו על השמורה ועל הציפורים שיש שם. מה שמטורף זה שסברינה עובדת שם כבר 15 שנים (מגניב שיש עבודה שכל כך אוהבים).

אירוע "לילה של סופי"

למזלנו כשהיינו בטירה היה בערב השני אירוע מיוחד ואנחנו זכינו להיות ב"לילה של סופי".

את הערב התחלנו בחדר עם האח. כל משתתפי האירוע הגיעו לשם וקיבלנו שם קוקטייל לקבלת פנים ומשם המשכנו למערת סופי. מדובר בהליכה קלילה של 10-15 דקות עד למערה. בהתחלה המארחת דיברה כמה דקות בכניסה למערה, היא דיברה בגרמנית אז אין לי מושג מה היא סיפרה על המערה 🙂 אבל כשהיא סיימה לדבר, ביקשתי ממנה להסביר לי מה חשוב לדעת. אז היא אמרה לנו שיש זמן חופשי במערה של בערך 25 דקות וצריך להיזהר לא להחליק שם ולא לגעת בנטיפים.

המערה ממש גדולה ומרשימה היו שם אורות ומוזיקה ופשוט היה ממש יפה להסתובב שם. הלכנו שם לאט לאט וצילמנו הרבה תמונות. אני ממש אהבתי את המערה הזאת. משומה היו לי כמה חוויות קלסטרופוביה במערות אחרות כשטיילנו באסיה וזאת היתה סוג של חוויה מתקנת.

אחרי הביקור הקסום במערה חזרנו לטירה לארוחת ערב חגיגית

ארוחת ערב גורמה

בתחילת הערב קיבלנו כרטיס עם מספר המושבים שלנו בשולחן. כשחזרנו לטירה הלכנו לחדר האוכל ושם התיישבנו ליד המקום שלנו. בכל שולחן היה מקום ל8 אנשים והיו 6 שולחנות (ממליצה בחום להזמין מראש מקום לאירועים כי הם מבוקשים).  על השולחן היו לחמים עם חמאה והיה אפשר להזמין משקאות בתוספת תשלום. אנחנו כמובן הזמנו שתי כוסות יין לבן (יש אפשרות גם להזמין ארוחה צמחונית מראש).

הארוחה היתה ארוחה של 3 מנות ואמנם היינו ממש רעבים אבל אני יכולה לספר לכם שזאת היתה בין הארוחות היותר טובות שיצא לנו לאכול. למנה ראשונה קיבלנו מרק דלעת עם קרם שמנת. וואי איזה טעים היה המרק הזה. חיסלנו אותו מהר מאוד. למנה עיקרית קיבלנו פילה חזיר שהיה עשוי מושלם יחד עם ירקות צלויים ורוטב מדהים. ולקינוח קיבלנו פנקוטה עם פירות יער.

הארוחה הזאת היתה נהדרת עם שירות של 5 כוכבים.  לא ציפיתי שהארוחה תהיה בכזאת רמה גבוהה אבל תקשיבו גם אם אתם לא מתארחים במלון אתם חייבים לאכול שם ארוחת ערב וגם ללכת לאירוע מיוחד (במידה שיש בתאריכים שאתם נמצאים). זאת חוויה נהדרת.

עוד על המלון Burg Rabenstein

כל הדברים שתיארתי כמו המסלול הליכה, סיור בטירה, שמורת העופות הדורסים והאירועים המיוחדים הם דברים שגם מי שלא אורח במלון יכול לבוא ולהנות מהם ואני ממליצה על כך בחום כי זה אזור ממש יפה וגם האירועים של הטירה נחשבים לממש מבוקשים. במלון עצמו יש רק 22 חדרים אז מומלץ להזמין חדר כמה שיותר זמן מראש במיוחד בשיא העונה. אה ואפילו אפשר להתחתן שם אז למי שרק התארס עכשיו זה מידע שטוב לדעת 🙂

בנוסף אחד הדברים שממש אהבתי בטירה זאת האפשרות שאפשר להסתובב בה וכל פעם לגלות משהו אחר. פעם אחת גילינו איזשהי מרפסת נחמדה ובפעם אחרת אחד העובדים הראה לנו מרפסת ממש קסומה עם צמחייה ונוף משגע להרים. כל פעם שיצא לי לבקר בטירות חלמתי שמתישהו יצא לי לישון במקום כזה ובגרמניה זה קרה! ישנו בטירה וזאת בהחלט היתה חוויה מיוחדת ומפנקת. אני ממש הרגשתי כאילו אני בתוך סרט מימי הביניים ונהנתי מכל רגע.