כל מה שצריך לדעת על העיר נירנברג בגרמניה

מאת: נופר רונן

לפני מספר חודשים קיבלנו הזמנה ממשרד התיירות בנירנברג לבוא לטיול בעיר ובאזור. מסתבר שיש עכשיו טיסות ישירות מתל אביב לנירנברג וזה יעד שעוד לא מוכר כל כך לקהל הישראלי. אחרי שקראנו על העיר והאזור וראינו תמונות החלטנו שזה בהחלט יעד ששווה לטוס ולחקור אותו.

בשל אילוצי זמנים שלנו ושל משרד התיירות יצא שנוכל להגיע רק לארבעה ימים לטיול.  מאחר שהיו מלא דברים שרצינו להספיק גם בנירנברג וגם בסביבה החלטנו לבנות יחד איתם תוכנית גדושה בפעילויות. ידענו שזה הולך להיות לא פשוט לעמוד בתוכנית העמוסה, אבל החלטנו שזה יהיה שווה לנסות!
אני אגלה לכם כבר מעכשיו שהצלחנו לעמוד בכל המשימות ואפילו הספקנו עוד דברים מעבר לתוכנית 🙂

מידע על נירנברג

השם נירנברג ישר מחזיר אותנו לחוקי נירנברג ולשואה, אבל אנחנו בחרנו לטייל בה כמו שבחרנו לטייל בערים אחרות בגרמניה ובפולין כחלק מזיכרון למה שהיה וגם כדי להמשיך ולחיות את ההווה. יש כאלה שפחות מתחברים לזה וקשה להם לבקר במדינות האלה וזה ברור ומובן, אבל אם אתם כן בוחרים לבקר בגרמניה אז נירנרברג והאזור שלה יהיו הפתעה נהדרת עבורכם.

נירנברג היא עיר מודרנית עם המון בתי קפה טובים, ברים מקומיים ומסעדות טובות. תוכלו למצוא בה דוכני אוכל רחוב ואת אחד המאכלים שהתאהבתי בהם : נקניקיות נירנברג (נקניקיות קטנות וממש טעימות). יש שם מוזיאונים מיוחדים כמו מוזיאון של כלי תחבורה, בעיקר רכבות ומוזיאון לצעצועים. יש שם גם הרבה פסטיבלים וירידים ויש שם את אחד משווקי חג המולד המפורסמים בעולם כבר 400 שנה. יש בה סיורים מרתקים ואווירה כיפית ומלאת אנשים. נירנברג קרובה לפרנקוניה השוויצרית, כשעה נסיעה  ( אזור מהמם לטייל בו ויש שם גם הרבה מבשלות בירה ).

איך מגיעים לנירנברג?

אנחנו הגענו בטיסה ישירה עם חברת גרמניה אירליינס. זאת טיסה סדירה ולא לואו קוסט ולכן היא כוללת גם מזוודה לכל אדם וגם אוכל במטוס. איזה כיף. אנחנו כבר התרגלנו לטוס לואו קוסט, ככה שבשבילנו זה כבר היה שדרוג. אפשר למצוא מחירים זולים לטיסה בסביבות 180 דולר , אם מזמינים הרבה זמן מראש כמו למאי 2019 (עכשיו אוקטובר 2018). בטיסה שידרגנו את המושבים שלנו למושבים עם מקום לרגליים (שנינו גבוהים, ורומן במיוחד ) וקיבלנו שובר למשקה אלכוהולי חינם במטוס ככה שמושב עם מקום לרגליים יחד עם יין היו אחלה התחלה לטיול שלנו .

השכרת רכב

אין צורך ברכב בנירנברג (יש שם תחבורה ציבורית מאוד נוחה וכמו בכל עיר גדולה יש בעיות חנייה שם), אבל אנחנו החלטנו לשכור רכב בגלל שמנירנברג המשכנו לאזור פרנקוניה השוויצרית ולשם צריך רכב. דרך חברת Europecar (ניתן להשוות מחירים בין סוכנויות רכב שונות דרך מנוע החיפוש הישראלי פאפם פאפם). קיבלנו רכב חדש לגמרי והשירות היה מעולה.

איפה ישנים בנירנברג?

לשמחתינו יצא לנו לישון במלון דירות Melter hotel and apartments. מלון 4 כוכבים במיקום סופר מרכזי. החנינו את הרכב בחנייה שקרובה למלון (5 דקות הליכה , עלות חנייה 16 יורו ליום אבל לאורחי המלון היא עולה 10 יורו ליום).  
קיבלנו את הדירה שלנו שהיתה מרווחת עם מטבחון קטן ומאובזר . עם מכונת קפה , כיריים ומקררון. חדר מקלחת עם דוש מפנק ומיטה זוגית נוחה. בנוסף יש שולחן אוכל שאפשר גם לעבוד עליו בנוחות עם הלפטופ (מעולה למי שעובד גם תוך כדי טיול.. רמז.. אנחנו כאלה:)). יש כורסה נוחה וטלויזיה.

ארוחת בוקר

צמוד למלון דירות יש את המסעדה Mondo שאפשר לאכול בה ארוחת בוקר בופה ב12 יורו לאדם. המחיר כולל גם קפה כמו קפוצ'ינו, קפה קר וכדומה.

הארוחה כללה גבינות ונקניקים, לחמים, פנקייקים עם פירות יער, ריבות, גרנולה, ירקות ועוד. בהחלט תמורה טובה למחיר.  יש אפשרות גם לקחת רק קרואסון, יוגורט וקפה ב4.5 יורו למי שלא מעוניין בארוחת בוקר מלאה.

מיקום המלון

המיקום של המלון מעולה. הוא ממש במרכז העניינים. כל המוזיאונים והדברים שעשינו היו במרחק הליכה. מעבר לכך ליד המלון יש מלא חנויות, דוכני אוכל, מסעדות, בתי קפה וכמובן גם ברים. יצאנו לשני ברים שהיו במרחק של 3 דקות הליכה מהמלון.

עוד קצת על המלון

השירות במלון היה מעולה והדירה עצמה היתה ממש נקייה ונעימה. אה וגם הwifi עבד מצויין. המלון חדש ונפתח רק מלפני שנתיים ועוד לפני שהגענו אליו ראינו שיש עליו ביקורות ממש טובות אז אני שמחה שיצא לנו להיות בו. 

החזר מע"מ בשדה תעופה

ברוב הטיולים לא יוצא לנו לעשות שופינג בגלל שבדרך כלל אנחנו רק עם טרולי,  אבל הפעם היינו עם מזוודה גדולה והחלטנו לנצל את זה כדי לקנות כמה בגדים לטיולי החורף שלנו. הלכנו לחנויות טיולים טובות והמחירים היו בהתאם אבל עדיין יותר זולים מהארץ. חשוב לזכור לבקש מהם טופס להחזר מע"מ בשדה תעופה אחרת לא תוכלו לקבל החזר.

בשדה תעופה בקומה הראשונה צריך לפנות שמאלה ולהמשיך ישר עד הסוף. בסוף תראו את עמדת האבידות ולידם יש עמדה של המע"מ ששם מקבלים את החותמת על הטפסים. בגלל שהטיסה שלנו היתה ב6 בבוקר לא יכלנו ללכת אחרי זה לעמדת מע"מ עצמה כדי לקבל את הכסף חזרה (נפתחת רק ב10 בבוקר) אז במצב הזה צריך לשלוח בדואר בארץ את הטפסים החתומים לחברת Global blue .

הגעה מהשדה תעופה למרכז העיר

אנחנו הגענו עם הרכב ששכרנו אבל אם אתם לא שוכרים רכב אז האפשרות הכי נוחה היא לקחת סאבווי (רכבת תת קרקעית U2) שלוקח אתכם עד לתחנה המרכזית בעיר העתיקה  תוך 12 דקות. אני ממליצה לבדוק בגוגל מפס כי אולי יהיה לכם שווה לרדת בתחנה המרכזית ולהמשיך משם ברגל למלון שלכם או להחליף לרכבת אחרת לתחנה שקרובה יותר למלון שלכם.

כרטיס 48 שעות של נירנברג

אם אתם רוצים לבקר במוזיאונים ולחקור הרבה את העיר אז אני ממליצה בחום לרכוש את הכרטיס של נירנברג. זהו כרטיס שתקף ל48 שעות ומאפשר כניסה חינם לכל המוזיאונים ועוד להרבה אתרים וגם נסיעה חופשית בתחבורה הציבורית. עלות כל כרטיס כזה עולה 28 יורו לאדם ליומיים וזה יוצא ממש משתלם אם באמת הולכים להרבה אתרים ונוסעים בתחבורה הציבורית (קישור לרכישת הכרטיס ופרטים נוספים).  את הכרטיס ניתן להזמין מראש ולאסוף בעמדת מידע בשדה תעופה או בעמדות מידע לתייר ברחבי העיר.

דברים לעשות בנירנברג

אנחנו ביקרנו במוזיאון הרכבות, מוזיאון צעצועים, עשינו סיור במרתפים ששימשו כמבשלות בירה בעבר, סיור בעיר עצמה, ביקור בטירה ובגנים שלה, צפייה במופע קצר של באר בעומק 50מ', שופינג, אוכל רחוב, יריד דוכני מזכרות ואוכל, ביקור במוזיאון של המפלגה הנאצית, בילינו בברים מקומיים ועוד. את כל הדברים שעשינו ומסלול מומלץ תוכלו לקרוא בפוסט על מסלול של 3 ימים לנירנברג .

כתיבת תגובה

יש להזין תגובה יש להזין שם יש להזין כתובת מייל תקינה מייל לא תקין
תודה! תגובתך נוספה בהצלחה וממתינה לאישור
שגיאה בהוספת ההודעה, אנא נסה שנית מאוחר יותר

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *