ביטוח נסיעות לחו"ל לתאילנד – המדריך המלא לביטוח לטיול

מאת: נופר רונן

תאילנד היא אחת המדינות האהובות שלי ויצא לי להיות שם פעמיים ובמצטבר שלושה חודשים. אם תשאלו אותי לאן בא לי לטוס השנה? אני אגיד לתאילנד !! מבחינתי זאת הארץ המושלמת לפינוק אמיתי. שילוב של מסאז' תאילנדי, שייק מנגו , חופים מדהימים, נופים עוצרים נשימה, אוכל מעולה וחוויות מקומיות מדהימות.

כשהייתי בתאילנד בטיול של חודשיים נהיה לי פתאום כאב ברך מאוד חזק שגרם לי לצליעה. כשהיינו בצ'אנג מאי החלטנו ללכת שם לבית חולים בשם Ram. בהתחלה חששתי מבית חולים בתאילנד אבל בדיעבד הטיפול שם היה אחד המקצועיים ביותר שיצא לי לקבל וגם הבית חולים היה ממש נקי והשירות מהיר ביותר. תוך שעה הספקתי להרשם, לדבר עם אחות, ללכת לרופא, ללכת לצילום, לחזור לרופא ואז לקנות תרופות ולשלם. הטיפול גם היה ממש זול. אבל יש מצבים שחס וחלילה צריכים גם אשפוז ואף טיפול יקר יותר ולכן אני ממליצה בחום לעשות ביטוח נסיעות טוב ולא להתפשר עליו. צריך לשים לב לדברים כמו גניבות, חילוץ, כיסוי עלויות אשפוז ועוד. 

אני עשיתי את הביטוח דרך סוכנות נסיעות Safe4you. היתרון בלעשות ביטוח דרך סוכנות ולא דרך החברה עצמה זה שהסוכנות עובדת מול הרבה חברות והם יכולים להתאים לכם את הביטוח שיתאים לסגנון טיול שלכם. בנוסף מקבלים בסוכנות יחס יותר אישי וגם לסוכנויות לרוב יש שירותים נוספים. למשל בSafe4you מקבלים גם צ'אט חינם עם רופא במהלך הטיול וגם אפליקצייה מיוחדת לזמן חירום בטיול. 

מידע על ביטוח נסיעות לתאילנד

איזה סוג ביטוח כדאי לעשות לטיול בתאילנד?

מה כדאי שהביטוח יכלול כשטסים לתאילנד?

מה קורה אם הכבודה לא מגיעה כשנוחתים בתאילנד?

לאילו בתי חולים ומרפאות אפשר ללכת עם הביטוח בתאילנד?

איזה סוג ביטוח כדאי לעשות לטיול בתאילנד?

נתחיל בנושא כיסוי למזוודה – בתאילנד לרוב ישנם טיסות פנים רבות מה שאומר שהסכנה לאיחור מזוודה גבוה יותר, לכן נוח מאוד לרכוש ביטוח נסיעות פספורטכארד או מגדל שמזכות את כרטיס האשראי ב-150$ מיידית בעת איחור מזוודה ולא מבקשות קבלות של דברים חיוניים שרכשתם כמו חברות ביטוח אחרות.

בצד הרפואי – כל החברות המובילות בישראל מעניקות כיסויים מעולים ורחבים ללא הגבלה בסוג המקום הרפואי. ההבדל האמיתי הוא בנוחות ובהשתתפות העצמית בעת הפעלת הביטוח.

מלבד פספורטכארד שיש לה כרטיס נטען והפניקס שמאפשרת ללכת לרופאים ספציפיים ולא לשלם, בכל חברות הביטוח יש לשלם ולהביא דוח רפואי וחשבונית ולקבל החזר כספי. יש לציין כי מגדל משלמת תביעות בצורה מהירה ובלתי רגילה כאשר מצרפים קבלות בתוך אפליקציה וזה עובד מדהים!

הכי נוח, זה פספורטכארד. אם אין לכם בעיה לשלם ולקבל החזר כספי מהיר, לכו על מגדל והפניקס בהן תקבלו החזר כספי מהיר ביותר [בעיקר במגדל] ללא השתתפות עצמית. זאת בהנחה שהמחיר מתאים לכם בהתאם למצב רפואי, הרחבות מבוקשות ועוד.

האם יש הנחות מחברות הביטוח אם עושים ביטוח משפחתי לתאילנד?

המחיר בביטוח נסיעות תמיד אחיד ליום בהתאם למצב רפואי וגיל המבוטח ללא תלות בכמות המבוטחים.

האם יש הבדלים בין ביטוח למבוגרים מאשר לילדים לתאילנד?

ב-90% מחברות הביטוח בישראל, מתמחרים את עלות הביטוח ליום בעלות נמוכה יותר עבור ילדים, מאשר מבוגרים.

האם הביטוח מחייב לעשות חיסונים לתיאלנד?

לא, אבל הביטוח גם לא יעניק לכם החזר כספי אם החלטתם לעשות אותם בתאילנד פתאום ליתר זהירות. מומלץ לגשת למרפאות מטיילים ולשאול אילו חיסונים יש לבצע לכל יעד.

מה נחשב לאתגרי מבחינת הביטוח בתאילנד?

בכל חברת ביטוח ישנם הגדרות שונות בנושא אתגרי, לרוב מדובר באותם הדברים הדורשים הרחבה לספורט אתגרי דוגמת בנג'י, רפטינג, ספורט ימי, טיפוס ועוד.

מה כדאי שהביטוח יכלול כשטסים לתאילנד?

הוצאות רפואיות, צד ג', ביטול וקיצור נסיעה למקרה וביטלתם את החופשה או נאצלתם לחזור בטיסה מהירה לארץ [שנחשבת ליקרה], כיסוי למזוודה, ספורט אתגרי במידה ומתכננים, למטיילים עם בעיות רפואיות קיימות יש לרכוש כמובן כיסוי למצב רפואי קיים ובמידה ורוצים ניתן לבצע הרחבה גם למכשירים ניידים, לפטופ ומצלמה בהתאם לצורך ועלות.

אני למשל עשיתי את הביטוח של הפניקס כי המצלמה שלי יקרה והפניקס מבטחת אותה בעד 2000 דולר לעומת חברות אחרות שהכיסוי שלהן נמוך יותר.

מה קורה אם הכבודה לא מגיעה כשנוחתים בתאילנד?

ישנו כיסוי לאיחור בהגעת מזוודה, יש להביא אישור מיד שנוחתים מהדלפק של חברת התעופה ולהעביר אותו לחברת הביטוח.

בחלק מחברות הביטוח יזכו אתכם ב-150$/170$ באופן מיידי ובחברות אחרות ידרשו לקבל חשבוניות של הפריטים שרכשתם [מה שקשה מעט לספק ביעד כמו תאילנד].

האם ניתן להאריך ביטוח כשנמצאים כבר בטיול?

בהחלט. בהתאם למצב רפואי יציב ולכמות הימים. בכל חברה ניתן להאריך עד שנה לכל היותר, למטיילים עם בעיות רפואיות קיימות או מעל גיל 60 ניתן להיות מבוטחים עד חצי שנה וגם פחות מזה [תלוי בגיל ומצב רפואי].

האם מומלץ לבטח מצלמה ופלאפון לטיול?

תלוי ביעד, ישנם יעדים בולטים שנגנבים שם מכשירים אלקטרוניים [דוגמת דרום אמריקה, מדריד וברצלונה ועוד] וישנם יעדים שאפשר לטייל בחופשיות. כמו כן, זה תלוי מאוד באופי המטייל ובאחריות האישית שלו וזה צריך להיות השיקול העיקרי יותר.

לאילו בתי חולים ומרפאות אפשר ללכת עם הביטוח בתאילנד?

חברות הביטוח לא מגבילות בסוג המקום הרפואי אליו ניתן להגיע. ניתן לחפש באפליקציית SAFE4YOU על שירותי רפואה מומלצים ושווים.

את כל המידע לגבי הביטוח כתבתי מהנסיון שלי והתייעצות עם סוכן ביטוח, אבל הפוסט שכתבתי הוא אינו תחליף להתייעצות עם סוכן ביטוח מוסמך והכל בגדר המלצה 🙂

מקווה שלא תצטרכו להפעיל את הביטוח בזמן הטיול אבל אם כן לפחות שתרגישו שאתם בידיים טובות ותטוסו בראש שקט. 

מחשבון ביטוח נסיעות לחו״ל

כתיבת תגובה

יש להזין תגובה יש להזין שם יש להזין כתובת מייל תקינה מייל לא תקין
תודה! תגובתך נוספה בהצלחה וממתינה לאישור
שגיאה בהוספת ההודעה, אנא נסה שנית מאוחר יותר

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *