דברים מומלצים לעשות בבראשוב

בראשוב Brasov היא עיר באזור טרנסילבניה של רומניה, מוקפת בהרי הקרפטים. היא ידועה בחומותיה, בכנסייה השחורה בסגנון גותי ובבתי קפה תוססים.
בראשוב עצמה היא עיר מאוד מיוחדת עם הרבה קסם וארכיטקטורה ממש יפה.
כל הזמן עצרתי כדי לצלם תמונות.

אחרי בראשוב המשכנו לצימרים מיוחדים ולאחר מכן לסינאיה (המסלול שלנו ברומניה).

אנחנו ישנו בדירת Airbnb במרכז העיר (הדירה כבר לא זמינה באתר – קישור לחיפוש מקום לינה בבראשוב). הדירה היתה דירת שני חדרים. דירה נקייה, גדולה ובמיקום נוח. כשהגענו לא פגשנו את בעלי הדירה אבל קיבלנו הוראות מדוייקות על איך להגיע ומאיפה לקחת את המפתח.

דברים לעשות בבראשוב

רכבל בבראשוב Tampa cable car

אני מאוד אוהבת נקודות תצפית גבוהות שמאפשרות להשקיף על העיר מלמעלה.
הרכבל בבראשוב בדיוק מתאים לזה. הוא מאפשר לעלות למעלה לנקודת תצפית גבוהה ולראות את כל בראשוב היפה.

בדרך לרכבל קנינו תירס ופופקורן מדוכן קטן בדרך וזה היה חטיף נחמד לעלייה לרכבל. הרכבל עצמו די מיושן ויש רק קרון אחד, אז כולם צריכים להכנס לקרון אחד בעמידה ואז עולים. העלייה לא ארוכה ולכן זה לא בעייתי שצריך לעמוד וגם יש כמות אנשים מקסימלית שמכניסים לקרון אחד.

כשהגענו למעלה ראינו שיש מסעדה נחמדה עם נוף יפה לעיר ויש מספר מסלולי הליכה. יש אפשרות לרדת ברגל חזרה לעיר דרך מסלול מסודר ויש גם מסלולים ביערות. מפאת חוסר זמן החלטנו לעלות ולרדת ברכבל.
מעבר למסלולי ההליכה יש נקודת תצפית על כל העיר בראשוב. זוהי נקודת תצפית שפעם היתה בה מסעדה, אבל היא נשרפה ומאז יש רק את התצפית.

Aleea Tiberiu Brediceanu, Brașov
שלישי עד ראשון 9:30-17:00, שני 12:00-18:00
עלות כרטיס
הלוך חזור 17 ליי למבוגר

סיור חינם בעיר

כל יום בשש בערב יוצא סיור חינם (על בסיס טיפ) של שעתיים-שעתיים וחצי מהכיכר המרכזית.
הסיור הוא דרך חברת walkabout שהתחיל בבוקרשט והתרחב גם לעיר בראשוב. לסיור הגיעו הרבה אנשים. היינו קבוצה של בערך 20 איש. המדריכה היתה מקסימה ומצחיקה.

בסיור עצמו למדנו הרבה על ההיסטוריה של רומניה ובראשוב בפרט באמצעות סיפורים ותמונות שהמדריכה הראתה לנו. הסיור היה ממש מרתק והכרתי בו בחורה מגניבה מאל סבדור שמטיילת כבר עשרה חודשים באירופה לבד והיא מתכננת לטייל עוד חצי שנה לפחות.

אני מאוד אוהבת סיורים בעיר. בכל עיר שאנחנו הולכים אליה אנחנו לוקחים את הסיור חינם וזה כל פעם מחדש מוכיח עצמו. זאת דרך נפלאה לראות את העיר, ללמוד על ההיסטוריה שלה ולהכיר אנשים מכל העולם.

לעבור באחד הרחובות הצרים באירופה

זאת אמנם לא החוויה הכי מסעירה שקיימת, אבל זה ממש מגניב לעבור באחד הרחובות הצרים באירופה. פעם הבתים בבראשוב היו כמקשה אחת ואם רצית לעבור לצד השני, היה צורך ללכת את כל הרחוב עד למעבר. אחרי שריפה קשה שהיתה בבראשוב ולא היה דרך לכבאים לעבור מרחוב לרחוב, הוחלט ליצור מעברים צרים בין הרחובות המרכזיים.

המעברים האלה נותרו ברוחב שיתאים בדיוק לאיש עם שני דליי מים. כיום כבר אין כמעט מעברים כאלה חוץ מאחד ואם בא לכם אז אתם יכולים לעבור דרכו. עברנו ברחוב הזה גם במהלך הסיור.
כתובת
Rope Street)  Strada Sforii)

להסתובב באזור הכיכר המרכזית

באזור הכיכר המרכזית היה פעם שוק ססגוני, אבל בתקופת הקומוניזם ביטלו את השוק והפכו את הכיכר לפארק חנייה, מאחר שלא רצו שאנשים יפגשו וידברו על המצב הפוליטי.

כיום הכיכר המרכזית היא אזור שוקק של בתי קפה, מסעדות וחנויות. אני נהנתי לשתות קפה קר בשולחנות בחוץ של המאפייה הגרמנית German bakery בכיכר. האווירה שם מאוד שמחה וכיפית ויש שם גם הרבה אירועים.

מסעדות בבראשוב

מסעדה איטלקית מדהימה Sapori

כשהגענו לבראשוב התחשק לנו ללכת למסעדה טובה ולא מקומית (רצינו לגוון קצת מהאוכל הרומני), קיבלתי המלצה למסעדה אבל כשהתקשרנו אליה הסתבר שהיא היתה כבר מלאה. החלטנו לנסוע לשם בכל זאת ולקוות שהתפנה שולחן, למרות שהיינו ממש רעבים.

חנינו בחניון ובדרך למסעדה פתאום נתקלנו במסעדה איטלקית שהיו ממנה ריחות ממש טובים. הסתכלנו בתפריט שהיה נראה ממש מוצלח והחלטנו לנסות אותה וטוב שכך.

למנה ראשונה הזמנו ברוסקטה עם טפנאד זיתים, מרק ירקות וקלמרי צרוב בגריל. שלושת המנות היו מעולות אבל הקלמרי היה מדהים ביותר. כשהמנה הגיעה לשולחן חששתי שהוא יהיה צמיגי או משעמם, אבל הוא היה טרי ובמרקם מצוין. ממש נהננו מהמנות.
למנות עיקריות רומן הזמין קרבונרה ואני הזמנתי ספגטי עם שרימפס וקרם שקדים.

שתי המנות היו מפסטות שנעשות במסעדה עצמה.
הקרבונרה של רומן היתה מאוד טעימה והמנה שלי היתה כל כך מיוחדת בטעמים שהיה לי קשה להפסיק לאכול אותה גם כשכבר הייתי מלאה.
אחרי ארוחה כל כך מוצלחת החלטנו להזמין גם את הקינוח של השטרודל תפוחים.

ועל זה אני חייבת להגיד וואוו! זה השטרודל הכי טעים שאכלתי. הוא היה עדין ומלא בתפוחים ועם מעט בצק. בדיוק כמו ששטרודל אמור להיות.
ממליצה על המסעדה הזאת מאוד.

Strada George Barițiu 13, Brașov
כל יום 11:00-00:00

מאפייה עם קינוחים מעולים Zoomserie

את ההמלצה למאפייה הזאת קיבלתי מאבא שלי. הוא טען שיש שם את עוגת הסברינה הכי טעימה שהוא אכל.
אני פחות חובבת של עוגות כאלה, אז רומן הזמין את העוגת סברינה עם קפה והוא ממש אהב אותה.

Strada Apollonia Hirscher 1, Brașov
כל יום 08:00-22:00

22 תגובות בנושא “דברים מומלצים לעשות בבראשוב”