הדברים שהכי שווה לעשות בירושלים

מאת: נופר רונן

ירושלים היא עיר כל כך מיוחדת עם המון היסטוריה ומקומות קדושים להרבה הדתות. היא מלאת ניגודים שמשתלבים ביחד בהרמוניה:  עתיק מול חדש, חילוני מול דתי, חיי היום מול חיי הלילה, העיר העתיקה מול העיר המודרנית וכל הדברים האלה גורמים לה להיות קסומה ביותר.

כל פעם שאני מגיעה לשם מתל אביב, אני מרגישה כמו תיירת, כל פעם מגלה מקומות חדשים ולומדת דברים מההיסטוריה שלא הכרתי.
מאחר שיש הרבה דברים לעשות בירושלים אני כתבתי את הדברים שהכי נהנתי מהם. אני בטוחה שכל פעם יהיו לי דברים חדשים להוסיף.

דברים לעשות בירושלים

חיזיון אור קולי בעיר דוד

וואוו, לדעתי זה אחד המופעים הכי מרשימים בישראל ובירושלים בפרט. זה פשוט מראה עוצר נשימה ואני לא מדברת רק על החיזיון האור קולי אלא על עיר דוד עצמה. כשנכנסתי למצודה הרגשתי כאילו חזרתי אלפי שנים בזמן. זה פשוט מבנה עוצר נשימה מהיופי והגודל שלו.

אחרי כמה דקות של סיבוב במצודה ישבנו לראות את החיזיון האור קולי. הייתי מרותקת במשך כל החיזיון שמראה את ההיסטוריה של ירושלים. הוא משלב מוזיקה וקטעי וידאו על המצודה עצמה, זה היה ממש מרשים. אני חושבת ששום מילה לא יכולה לתאר את זה. פשוט צריך ללכת ולחוות את זה.

החיזיון הוא בחלל פתוח ולכן מומלץ להביא בגדים חמים במיוחד בחודשים הקרים יותר. אסור לצלם במתחם עצמו ואת החזיון בפרט (מאחר שהלכתי לשם במהלך כנס בלוגרים, נתנו לנו היתר מיוחד כן לצלם ולכן יש לי וידאו משם ותמונות . לא עברתי על החוק :)). אחרי החיזיון האור קולי אפשר לסייר גם במוזיאון (מומלץ).

מחירי כרטיסים
מבוגר חיזיון אור קולי 55 ש"ח , כרטיס משולב לחיזיון ולמוזיאון 70 ש"ח.
אזרח ותיק או סטודנט חיזיון אור קולי 50 ש"ח , כרטיס משולב לחיזיון ולמוזיאון 55 ש"ח
ילד (3-18) חיזיון אור קולי 45 ש"ח , כרטיס משולב לחיזיון ולמוזיאון 55 ש"ח.
חייל/נכה חיזיון אור קולי 30 ש"ח , כרטיס משולב לחיזיון ולמוזיאון 40 ש"ח.

חיי לילה תוססים בשוק מחנה יהודה

כולם מכירים את שוק מחנה יהודה בשעות היום, כי זה אחד השווקים הגדולים והמדהימים בישראל, אבל לא כולם מודעים לעובדה שבערב השוק הופך להיות שוקק חיים מבחינת ברים ואווירת בילויים ואלכוהול. לאורך כל השוק הברים נפתחים ומוציאים המון כסאות ושולחנות למרכז השוק. יש לפעמים זמרים ששרים, יש דיג'ים שמשנגנים. האווירה שם ממש כיפית ומגניבה. לא צריך להתאמץ כדי לצאת לבלות, פשוט להגיע לשוק ולעבור בין הברים ולהנות מהמוזיקה והמשקאות.

עוד דבר שממש אהבתי בחיי הלילה של שוק מחנה יהודה, זה שאם פתאום נהיים רעבים ובא לנשנש משהו, אז יש בשוק כמה מסעדות פתוחות. אנחנו אכלנו בפסטה בסטה אחרי סיבוב בכמה ברים 🙂 מאחר ולא הספקתי לאכול ארוחת ערב לפני, זה היה מעולה שהיה מקום זול, טעים ומשביע לשעות הלילה.

ברגע שהבסטות של היום מתחילות להסגר, הברים והמסעדות של הלילה מתחילים להפתח. השוק הזה לא נח לרגע והאמת שגם לכם לא כדאי 🙂

לאכול ארוחת בוקר מפנקת

ירושלים היא מקום מצויין להתפנק בו בארוחת בוקר טובה. גם אם אתם לא ישנים במלון ועדיין בא לכם להתפנק, יש מלונות שמציעים את ארוחת הבוקר שלהם לא רק לאורחי המלון אלא גם לאורחים מבחוץ.  אנחנו הלכנו למלון ענבל מלון 5 כוכבים עם עיצוב משולב של עתיק ומודרני. בין המלונות היפים שראיתי בישראל.

כבר שנכנסנו למלון הרגשתי שאני במלון של 5 כוכבים ומה שעוד יותר כיף, זה שארוחת הבוקר לא איכזבה. מבחר מדהים של גבינות ברמה גבוהה כמו טום ביין, מבחר של דגים מעושנים, מבחר של ירקות וסלטים, עמדת אומלט, קפה מעולה שמכינים עבורך, בר מאפים ולחמים טריים ועוד.. בקיצור ארוחת בוקר ברמה גבוהה ביותר עם אווירה נעימה, עיצוב יפהפה ושירות מקסים.

הארוחת בוקר עולה כ115 ש"ח לאדם ורצוי להתקשר מראש כדי לוודא שאפשר להגיע  (אם המלון בתפוסה  מלאה יכול להיות שלא יאפשרו לאורחים מבחוץ להגיע גם).
הארוחה מוגשת כל יום מ06:30-10:30

סצנת המסעדות של אסף גרניט

אין ספק שמלך המסעדות של ירושלים הוא אסף גרניט. כל מסעדה שלו מעולה ומיוחדת ובסגנון אחר לגמרי. אנחנו מאוד נהננו במונא שהיא מסעדה יוקרתית.  ישבנו שם על הבר ועד היום אני לא אשכח את ביסק הסרטנים שהזמנו שם. כל מנה היתה שם מעולה וכמובן גם הפולנטה המדהימה עם הפטריות והכמהין.
כל המנות היו עם טעמים עדינים ושילוב טעמים מדהים. הזמנו גם בקבוק יין לבן יבש בהמלצת הברמנית שקלע בדיוק לטעם שלנו.

פעם אחרת היינו במסעדת טלביה שהיא מסעדת בר באווירה יותר קלילה. גם שם ישבנו על הבר והזמנו מספר מנות ויין. זה היה בילוי בערב כיפי וטעים.לא יצא לי להיות במסעדת מחניודה המפורסמת, אבל רומן היה והוא אישר שאכן מדובר במסעדה עם האווירה הכי ישראלית ושמחה שיש.
אז אם אתם מחפשים אווירה סופר רועשת ומגניבה זאת המסעדה להיות בה.

קפה ושטרודל בהוספיס האוסטרי

ההוספיס נמצא ברובע המוסלמי. הוא משמש כבית הארחה לצליינים ולמבקרים ויש בו בית קפה וינאי עם שטרודל תפוחים ועוד מטעמים וינאים. המבנה עצמו מאבן והוא מאוד מרשים וכשנכנסים אליו מרגישים כאילו אתם בחו"ל. יש שם נזירות שמדברות אנגלית. ובחוץ יש גינה קסומה שישר עושה לכם חשק להגיע לאוסטריה.

אנחנו הזמנו קפה ואת השטרודל כמובן. לצערי השטרודל לא היה טוב כפי שציפינו, אבל מצד שני החוויה עצמה מאוד מיוחדת ומלאת קסם. אני הייתי ממליצה לקחת שטרודל אחד לשניים, במקום אחד לכל אחד כמו שאנחנו עשינו. בכל מקרה אם בא לכם להרגיש קצת בחו"ל, אני ממליצה על המקום.

סיורים בירושלים

בירושלים יש המון סוגי סיורים. אני מאוד ממליצה לנסות לפחות אחד מהם, מאחר שזה עוזר לחוות את העיר בצורה שונה. כתבתי פוסט על שלושת הסיורים שאני הכי נהנתי מהם בעיר. להמשך קריאה על הסיורים המומלצים בירושלים

ירושלים מאוד ססגונית ומציעה חוויות שונות מכל הסוגים ולכל הגילאים. ניסיתי לכתוב על הדברים שקצת פחות מוכרים ולחדש לכם קצת, ככה שבפעם הבאה שתגיעו לירושלים תדעו מה עוד אפשר בה.

כתיבת תגובה

יש להזין תגובה יש להזין שם יש להזין כתובת מייל תקינה מייל לא תקין
תודה! תגובתך נוספה בהצלחה וממתינה לאישור
שגיאה בהוספת ההודעה, אנא נסה שנית מאוחר יותר

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *