סיורים מרתקים ומעניינים ביותר בירושלים

מאת: נופר רונן

ירושלים היא עיר מיוחדת במינה בישראל, יש בה המון היסטוריה והמון מה ללמוד ולראות. אפשר לשוטט ברחובות שלה עצמאית ולהתרשם מהמקומות (פוסט עם המלצות לדברים לעשות בירושלים), אבל לדעתי הדרך הכי טובה לחוות ולהכיר את העיר היא לקחת סיורים. הסיורים עוזרים ללמוד את הסיפורים שעומדים מאחורי כל מקום וגם לעשות את זה בצורה מעניינת ומיוחדת. היו מספר סיורים שעשיתי בירושלים שלכל אחד מהם היה את הייחוד שלו ומכל סיור למדתי דברים אחרים.

את הסיורים עשיתי דרך חברות שונות ושניים מהם היו במהלך כנס של בלוגרים לתיירות. הגיעו אליו בלוגרים וחברות מכל העולם. הכנס היה בירושלים וכל מי שנכח בכנס התרשם מאוד מירושלים.

סיורים בירושלים

סיור במנהרות הכותל

מנהרות הכותל החלו להיחשף כבר במאה ה19, אבל רק לפני כמה שנים נחשפו כל החללים התת קרקעיים בעקבות החלטת ממשלת ישראל לחדש את החפירות.

אנחנו מאוד נהנינו מהסיור ומהחוויה לטייל במנהרות הכותל. דבר נוסף שמאוד אהבתי הוא שגם שם אפשר לשים פתק בכותל ושם יש הרבה פחות פתקים, אז זה הרגיש לי אישי יותר. המנהרות ממש יפות ומרשימות וקשה להאמין שהמקום הזה קיים כבר 3000 שנה ובכלל שמקום כזה עצום נמצא מתחת לאדמה.
לכל מי שמגיע לירושלים אני ממליצה בחום לקחת את הסיור הזה. הכי פשוט להזמין את הסיור באינטרנט.

הסיור מועבר במגוון שפות: עברית, אנגלית, ספרדית, צרפתית ורוסית. באתר אפשר לבחור את השפה שרוצים ואז את התאריך והשעה.

הסיורים מועברים ליחידים או לקבוצות.
הסיורים בימי ראשון- שישי.
הסיור נמשך כשעה וקצת.

מחירי הסיורים
מבוגר 30 ש"ח
ילד מגיל 5-18, חייל, אזרח ותיק, סטודנט ונכה בעל תעודה 15 ש"ח
אתר להזמנת סיור

סיור-משחק בשוק מחנה יהודה

את  הסיור עם חברת Israel ScaVentures עשיתי במהלך הכנס. האמת שבהתחלה התלבטתי אם לקחת את הסיור בשוק מחנה יהודה, כי ביקרתי כבר הרבה פעמים בשוק. אבל אז שהגעתי לנקודת המפגש, התברר לי שזה לא סיור רגיל אלא יותר משחק משימות בשוק (כבר התלהבתי מהרעיון).

היינו קבוצה של עשרה אנשים וחילקו אותנו לשתי קבוצות. כל קבוצה קיבלה פנקס משימות, דף לכתוב עליו תשובות, עט ומפה של השוק. המשימות עצמן היו מצחיקות, מעניינות וגרמו לנו ממש להתעמק בשוק ובסוחרים. יש משימות שמצריכות לדבר עם סוחרים או אנשים בשוק, יש משימות של צילום, יש משימות של ניווט.

דרך המשימות יצא לי להכיר את השוק יותר טוב וגם להכיר את האנשים עצמם. השיתוף פעולה בין חברות הקבוצה היה ממש כיפי וממש התחברנו. המדריכים טלי ודובי שהיו אחראים למשחק, היו מקסימים ביותר והוסיפו לחוויה הטובה.

אני חושבת שהרעיון של הסיור/משחק הוא רעיון נחמד ביותר שמאפשר גם גיבוש בין האנשים וגם לחוות את המקום בצורה מיוחדת ומרתקת יותר. הסיורים מועברים לקבוצות.  אם אתם קבוצה של חברים, משפחה גדולה או ארגון שמחפש רעיון מגניב לגיבוש ולמידה על הארץ מזווית שונה, זאת בהחלט חוויה מגניבה ביותר.  יש להם גם טיולים שמיועדים לבר/ת מצווה והם מתאימים את המשחק לפי קהל היעד.

הסיורים מעוברים בעברית, אנגלית , צרפתית וספרדית.
יש להם סיורים ברחבי ירושלים, תל אביב, צפת ומצדה.
ממליצה בחום 🙂

סיור בעיר העתיקה

גם את הסיור הזה עשיתי במהלך הכנס דרך חברת sandemans tours. המדריך שלנו היה אלן, הוא היה מקסים והיה לו ידע נרחב מאוד על ירושלים. הסיור היה בסביבות השעתיים וחצי-שלוש שעות.

במהלך הסיור עברנו בכל ארבעת הרבעים ובכל מקום אלן עצר והסביר במפורט על הכל. אני ביקרתי הרבה פעמים בירושלים העתיקה, אבל לא ידעתי חמישית ממה שהוא סיפר.  אני למדתי המון מהסיור וממש אהבתי את ההסברים שלו.  היינו קבוצה יחסית גדולה ועדיין הוא הצליח להעביר הכל בצורה מעניינת, ברורה ולענות על כל השאלות.

גם אם ביקרתם בעיר העתיקה הרבה פעמים, תאמינו לי שהסיור הזה יחדש לכם דברים. יש להם סיורים בחינם (מבוססים על טיפ) בעיר ירושלים ויש להם סיורים בתשלום בעיר העתיקה.

הסיור עולה 28 יורו בסביבות 110 ש"ח. הסיור מועבר באנגלית. הסיור בירושלים העתיקה יוצא כל יום משער יפו בשעה 11:00

הסיור החינם של ירושלים יוצא כל יום פעמיים ב11:00 וב14:00 גם משער יפו.
לחברה יש גם סיורים בתל אביב , במצדה ובהרבה ערים אחרות באירופה. שווה לבדוק באתר שלהם כשאתם טסים לאירופה או רוצים לטייל פה בישראל.

2 תגובות בנושא “סיורים מרתקים ומעניינים ביותר בירושלים”

כתיבת תגובה

יש להזין תגובה יש להזין שם יש להזין כתובת מייל תקינה מייל לא תקין
תודה! תגובתך נוספה בהצלחה וממתינה לאישור
שגיאה בהוספת ההודעה, אנא נסה שנית מאוחר יותר

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *