סיור אופניים בתל אביב – להכיר את תל אביב דרך העיניים של מדריך מקומי

מאת: נופר רונן

אני ורומן אוהבים מאוד סיורי אופניים ( אם יצא לכם לעקוב אחרי הטיולים האחרים שלנו אז אתם בטח כבר יודעים את זה) , ולמרות שעשינו סיורי אופניים בהמון מקומות בעולם, דווקא בעיר שאנחנו גרים בה (תל אביב) לא יצא לנו לעשות סיור.

אז החלטנו לשנות את המצב הזה ולעשות סיור אופניים דרך אברהם הוסטל (רשת הוסטלים בישראל עם הוסטלים בירושלים, תל אביב ונצרת שמציעה גם הרבה סוגי סיורים). קישור להזמנת סיור דרך אברהם טורס.

דרך אגב ברכישת המדריך תקבלו הטבות רבות, כמו הנחה של 10% לסיור הזה ולעוד סיורים מגניבים בתל אביב, אז אל תפספסו את ההזדמנות!!

סיור אופניים בתל אביב

מסלול הסיור

הסיור יצא בשעה 15:00 מההוסטל בתל אביב ביום שבת(בעונת הקיץ).

היינו קבוצה של עשרה אנשים והמדריך. בהתחלה קיבלנו את האופניים (וקסדה למי שרצה) ועשינו הכרות קצרה של שמות ומאיפה כל אחד מגיע. בקבוצה שלנו היו חבר'ה מקנדה, אוסטרליה, ברזיל, הולנד, ארצות הברית ואני , רומן והמדריך אמיר מישראל (תל אביב). אמיר הסביר כי הסיור יהיה במשך שלוש שעות וכמעט כולו יהיה על שביל אופניים. הוא אמר שנעצור מדי פעם על מנת שיספר לנו על המקום שאנחנו נמצאים בו. מאחר שמדובר בעיר בלי הרבה היסטוריה (קיימת רק 100 שנים) הוא ידבר על קצת ההיסטוריה ויותר על המצב הנוכחי ועל התרבות המקומית.

את הסיור התחלנו ברכיבה על שדרות רוטשילד, משם המשכנו להבימה, שדרות חן וכיכר רבין. בכל אזור היתה לנו עצירה ואמיר סיפר על ההיסטוריה של המקום ועל המצב של ההווה. בכיכר רבין אמיר סיפר בצורה מאוד מוצלחת לטעמי על המצב הפוליטי בישראל. משם המשכנו על שדרות בן גוריון ועשינו הפסקת קפה לרבע שעה וסתם דיברנו עם חברי הקבוצה.


אני מאוד אוהבת את אזור שדרות בן גוריון והיה נחמד לעשות הפסקת התרעננות של קפה וגם לדבר עם האנשים. אחרי ההפסקה המשכנו לרכיבה לאורך הטיילת לכיוון צפון תל אביב (לא הגענו עד לנמל מאחר שביום שבת מאוד עמוס שם).

משם המשכנו את הרכיבה חזרה על הטיילת לכיוון דרום והביקור האחרון היה בשכונת נווה צדק ומשם להוסטל.

דברים שאהבתי בסיור

בתור מישהי מקומית שגרה גם בתל אביב הרבה שנים, הרגשתי שאמיר העביר בצורה נפלאה את הסיור וההסברים שלו על תל אביב היו מעניינים וגם מצחיקים. הוא שילב הרבה מידע על החדשות העדכניות ועל איך זה לגור בתל אביב. הוא הסביר על המצב הפוליטי בארץ, אבל בלי לנקוט עמדה ופשוט עזר לחבר'ה בקבוצה להתחבר לתל אביב בלי לכפות דעה מסויימת.

הסיור היה קליל וכיפי והאמת שהיו המון דברים שאמיר סיפר שלא ידעתי. הוא גם נתן הרבה המלצות למקומות שכדאי לבקר בהם. בנוסף המקומות שביקרנו בהם היו רוב האזורים המרכזיים ששווה לראות בתל אביב.

מה שאהבתי עוד בסיור זה שאברהם הוסטל מאפשר למי שעושה את הסיור להמשיך לטייל עם האופניים גם אחרי הסיור ולהחזיר אותם עד שמונה וחצי בערב.

הערות על הסיור

* הסיור הוא 3 שעות

* יש הפסקת של רבע שעה באמצע

* תל אביב היא עיר מישורית ולכן הרכיבה בה לא דורשת אקסטרה מאמץ והסיור יכול להתאים גם למי שלא רגיל לרכב הרבה על אופניים

* מומלץ להביא קרם הגנה וכובע. הסיור היה מ15:00-18:00 בסוף מאי והיה חם ולח (ככה זה רוב השנה)

* צריך להגיע רבע שעה לפני תחילת הסיור על מנת לחתום על טפסים ולקבל את הציוד

* מומלץ להרשם לסיור לפחות יום לפני כי הסיור מוגבל למספר מסויים של משתתפים אז יכול להיות שלא יהיה מקום.

* סיור מומלץ מאוד למי שרוצה ללמוד על תל אביב מעיני מישהו מקומי

* הסיור היה במסגרת שיתוף פעולה עם אברהם הוסטל

* הסיור היה במסגרת שיתוף פעולה עם ההוסטל

כתיבת תגובה

יש להזין תגובה יש להזין שם יש להזין כתובת מייל תקינה מייל לא תקין
תודה! תגובתך נוספה בהצלחה וממתינה לאישור
שגיאה בהוספת ההודעה, אנא נסה שנית מאוחר יותר

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *