אברהם הוסטל תל אביב – חוויה שהיא הרבה מעבר להוסטל

מאת: נופר רונן

את רשת אברהם הוסטל יצא לי להכיר לפני שנה וקצת בכנס בלוגרים בירושלים. הם עשו סבב ברים שהתחיל בהוסטל שלהם וכבר התלהבתי מהם. לאחר מכן גיליתי שיש להם הוסטל ממש קרוב לבית שלי בתל אביב ושיש להם הרבה אירועים ואזורי עבודה למי שרוצה לבוא עם הלפטופ ולעבוד שם.

מאז יצא לי להיות הרבה באברהם הוסטל, כדי לעבוד עם הלפטופ או כדי להיות באירוע או הרצאה כמו סדנת שיווק בפייסבוק שעשיתי או פאנל בלוגרים שהם אירחו שיצא לי לבוא ולראות. מאחר שאברהם הוסטל מציעים משהו שלא ראיתי באף מקום אחר בישראל ובמחירים מאוד נגישים חשבתי שזה יהיה מעולה להתארח אצלם ולספר על חווית האירוח והאמת שאני ורומן ממש נהננו. ולמרות שהיינו רק כמה דקות מהבית שלנו הרגשנו בחופשה קטנה בחו"ל וזה היה נפלא.

בכניסה להוסטל יש חצר קטנה עם מקומות ישיבה וכשנכנסים יש דלפק קבלה, דלפק של סיורים (מי שישן בהוסטל מקבל 10% הנחה לסיורים של ההוסטל)  וכמה מקומות ישיבה. בנוסף יש לוח בו אפשר לראות איזה אירועים יש בהוסטל לאותו שבוע.

החדר בהוסטל

הגענו להוסטל ביום שישי בסביבות השעה 14:00 והחדר שלנו היה כבר מוכן. קיבלנו חדר פרטי ונחמד. כמו בכל הוסטל החדר מאוד בסיסי , יש בו מיטה שולחן עם כסא, מתלה לבגדים וחדר מקלחת עם דוש ושירותים. אבל החדר הוא חלק קטן ממה שאפשר למצוא באברהם הוסטל.

אזורים בהוסטל

החדר שלנו היה בקומה 3 שבה יש גם חדר טלויזיה ומרפסת מקסימה עם הרבה מקומות ישיבה ובריזה טובה. מי שרוצה יכול לקנות בירה מהבר (בקומה 1) להביא למרפסת ולשבת שם ולהנות מהאווירה.


בקומה 1 יש חלל ענק של מקומות ישיבה, מטבח ובר. במטבח אפשר להכין אוכל ולשים אוכל במקרר ואפשר להכין קפה ותה. בבר יש אוכל ושתייה ומי שישן בהוסטל מקבל 10% הנחה עליהם.  אנחנו ישבנו לעבוד במתחם.

בשעה 16:00 נפתח הבר ומהשעה 17:00 יש גם אוכל אבל באותו יום שהיינו לא היה אוכל בגלל הכנות להופעה שהיתה שם. אז רומן אכל בשאוורמה (מפה) שנמצאת קרוב להוסטל ואני לקחתי קפה וכריך בבית קפה Piece of cake שמול ההוסטל (מפה).

ארוחת ערב שבת

נרשמנו בקבלה לארוחת ערב שישי (עולה 50 ש"ח לאדם למי שישן בהוסטל ולאורחים 70 ש"ח לאדם). אחרי זה ישבנו במרפסת עם בירה ובשעה שבע וחצי ירדנו לקומה אחת לארוחת הערב.

יש שולחנות ארוכים והאמת שכמעט כולם היו מלאים. אחת העובדות סיפרה על מה זה בעצם ארוחת שבת ומה הטקס שעושים בארוחה. עשינו הדלקת נרות , קידוש וברכה על החלה. ואז אפשר ללכת לבופה ולקחת אוכל. היה מגוון נחמד של מנות והאמת שאני הייתי מרוצה מאוד. האוכל היה טעים ובלי הרבה שמן והתאים גם למי שרצה בשר או צמחוני/טבעוני. היתה כרובית בטחינה, בטטות בתנור, פסטה, עדשים, סלק, סלט, קישואים וגרגירי חומוס והיתה עמדה עם עוף ותפוחי אדמה. כל אחד קיבל כוס יין של הקידוש והיתה חלה וטחינה על השולחן. בארוחה הכרנו חבר'ה מקנדה, גרמניה והודו והיה לנו מאוד נחמד. בסוף הארוחה כל אחד צריך לשטוף את הכלים בהם הוא השתמש . משהו שממש אהבתי לראות זה שאת האוכל שנשאר בסוף הארוחה מהבופה הם מציעים חינם לאורחי ההוסטל .

הופעה בהוסטל

מאוחר יותר היתה הופעה של להקת רבע לאפריקה ומסתבר שמי שישן בהוסטל יכול לראות את ההופעה בחינם. אז היינו קצת בהופעה שהיתה ממש מעולה והיו הרבה אנשים שבאו.

ארוחת בוקר

בבוקר הלכנו לארוחת בוקר (מוגשת בין 6:30 ל10:00). הארוחת בוקר היא בופה והיא בסיסית אך מספקת לדעתי. יש מגוון של ממרחים, יש סלט, ביצים קשות, זיתים, חלה ויש מכונת קפה להכנת קפוצ'ינו.

בשעה 12:00 עשינו צ'קאאוט ונשארנו לעבוד בהוסטל.

סיור אופניים

בשעה 14:45 הלכנו לדלפק הסיורים כדי למלא טפסים לסיור אופניים שנרשמנו אליו מראש (קישור להזמנת סיורים דרך ההוסטל). היינו קבוצה של עשרה אנשים והמדריך אמיר. הסיור היה קליל וממש מעניין. הרגשתי כמו תיירת בעיר שלי וזאת היתה הרגשה כיפית. המשך קריאה על החוויה שלנו מהסיור אופניים .

חזרנו מהסיור בערב וזה היה הסיום לסוף שבוע המגניב שלנו בתל אביב.

אני ממש שמחה שיצא לנו להתארח באברהם הוסטל כי לדעתי הם הופכים את ישראל לנגישה יותר מבחינת מחיר ומבחינת חוויות אותנטיות גם למקומיים וגם לתיירים . רואים שהם משקיעים הרבה מחשבה ומאמץ בסוגי הסיורים, הסדנאות וההופעות שהם מציעים.

למי שבא להתארח בהוסטל צריך לדעת שזה לא מלון. החדרים בסיסיים ואין בהם טלויזיה למשל. אחרי שאוכלים צריך לשטוף את הכלים שבהם השתמשתם והאורחים בהוסטל מאוד מגוונים. זה ערבוב של תיירים ומקומיים של צעירים ומבוגרים, של משפחות ושל זוגות. יש שם הכל מהכל וזה מה שהופך את החוויה שם לקסומה יותר.

פרטים על אברהם הוסטל והסביבה

ההוסטל בתל אביב נמצא על רחוב לבונטין שזה מרחק של 2 דקות הליכה משדרת רוטשילד (שדרה שמלאה במסעדות, ברים ובתי קפה). במרחק של 10 דקות הליכה תמצאו את שוק לוינסקי – שוק פחות המוני משוק הכרמל אבל תוכלו למצוא בו חנויות פירות, ירקות, תבלינים, פיצוחים ועוד (מפה)  ושכונת פלורנטין (שכונה היפסטרית מגניבה עם אווירה תוססת והרבה בתי קפה, מסעדות וברים). במרחק של 25 דקות הליכה תוכלו להגיע ליפו (מפה) ולים.

יש אוטובוסים ומוניות שירות בקרבת ההוסטל  (מפה) ,  היתרון של מוניות השירות זה שהן עובדות גם בשישי ושבת ובכל שעה קרובות להוסטל קו 5 עובר בחלק מאלנבי, רוטשילד, דיזנגוף וממשיך לצפון תל אביב) קו 4 נוסע לכל אורך אלנבי (בסוף רחוב אלנבי תוכלו לרדת כדי להגיע לים), נוסע לאורך כל רחוב בן יהודה ומגיע לנמל תל אביב. את המוניות ניתן לעצור עצמאית בהנפת יד לאורך כל המסלול שלה.

מקומות טובים לבקר בהם כשנמצאים באברהם הוסטל

דאנס בר כולי עלמה , בית קפה אלבי (בית קפה היפסטרי שמתאים גם לטבעוניים), מסעדה אתיופית טנאת (מסעדה אתיופית טבעונית מעולה), ומסעדת טאקריה (מסעדה מקסיקנית מודרנית), בנדיקט (מסעדה לארוחות בוקר מושחתות וגם קלילות יותר שפתוחה 24/7) וקצת יותר רחוק תוכלו למצוא את המזנון (אוכל רחוב יוקרתי של השף אייל שני) .

* האירוח בהוסטל היה במסגרת שיתוף פעולה עם ההוסטל

כתיבת תגובה

יש להזין תגובה יש להזין שם יש להזין כתובת מייל תקינה מייל לא תקין
תודה! תגובתך נוספה בהצלחה וממתינה לאישור
שגיאה בהוספת ההודעה, אנא נסה שנית מאוחר יותר

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *