המלצות לדברים לעשות בלוס אנג'לס, קליפורניה – עיר המלאכים ואבק הכוכבים

מאת: נופר רונן

יצא לי להיות בארצות הברית מספר פעמים אבל טיילתי רק בניו יורק, לאס וגאס ופלורידה. אז כשנפלה בחלקנו ההזדמנות לטוס לאזור קליפורניה ישר התלהבנו.

הוזמנו לטיול דרך חברת Tierra Marina Tours (קישור לחברה) שהיא חברה אמריקאית ישראלית חדשה לטיולים מישראל לקליפורניה.

החברה הזמינה אותנו לטיול על מנת שניתן לה פידבק על החוויה שלנו ונספק להם תוכן של תמונות וסרטונים לאתר שלהם וככה יצא שטסנו לטיול של 16 ימים שהתחיל משישה ימים בלוס אנג'לס  משם לסן דייגו לשלושה ימים ואחרי זה לעיירת לורטו במקסיקו לשישה ימים.

אם אתם עושים טיול עצמאי בארצות הברית, אז אתם יכולים להעזר בספרים המקיפים, המסלולים והמפות של נטע דגני שהיא יועצת ומתכננת טיולים לארצות הברית. קישור לאתר של נטע.

מידע על לוס אנג'לס

לוס אנג'לס נחשבת לבירה הבידורית של העולם והיא גן עדן של מזג אוויר אידילי. לוס אנג'לס היא מרכז בינלאומי לעסקים, מסחר, בידור, תרבות, תקשורת, אופנה, מדע, טכנולוגיה וחינוך. זאת עיר מרתקת ביותר עם שפע של דברים לעשות.

איך מגיעים לשם?

אנחנו הגענו בטיסה של חברת United Airlines עם עצירה בסן פרנסיסקו. הטיסה הראשונה היתה 15 שעות לסן פרנסיסקו ולאחר מכן עוד שעתיים טיסה ללוס אנג'לס. זה היה מסע ארוך אך שווה את המאמץ.

איפה ישנים?

אנחנו לנו בבית של החברה בשכונה יהודית שנמצאת קרוב לבוורלי הילס. זוהי שכונה שקטה עם בתים פרטיים. המיקום עצמו נחשב למרכזי אך בלוס אנג'לס חייבים רכב מאחר שהמרחקים בין מקום למקום גדולים מדי.

דיסנילנד

טוב זה לא סוד שאחת האטרקציות המפורסמות בעיר היא דיסנילנד. כאשר הייתי ילדה ביקרתי בדיסניוורלד באורלנדו וממש התלהבתי לחזור לגרסה אחרת בלוס אנג'לס. זוהי אטרקציה שמתאימה גם לילדים וגם למבוגרים. אנחנו היינו זוג בלי ילדים ומאוד נהנינו. יש שם המון סוגי מתקנים ואם קונים כרטיס עם אפשרות לדלג על תורים אז בחלק מהמתקנים אפשר לעלות ישר בלי לחכות בתור. יש מתקנים לילדים, מתקנים לכל המשפחה ומתקני אקסטרים. זוהי אטרקציה ליום שלם ואפילו ליומיים על מנת להספיק לעשות את כל המתקנים.

טיפ: יש בדיקה בכניסה ואסור להכניס מקלות סלפי או מקל גופרו אז אם תכננתם להביא תדעו שזה אסור.

בנוסף מהחניון יש רכבת שלוקחת אתכם לכניסה של הפארק עצמו. מומלץ לבוא עם נעלי הליכה נוחים מאחר שמדובר בפארק גדול ונדרש ללכת הרבה ממתקן למתקן וגם יש המתנה בתורים. מומלץ להגיע כמה שיותר מוקדם על מנת להספיק לעשות מתקנים בלי הרבה זמן המתנה ובנוסף מומלץ להגיע בימים לא חמים מדי.

יוניברסל סטודיוס

עוד מקום שהוא אטרקציה לכל היום וכמו דיסנילנד זה מקום שגורם לכם להרגיש בתוך סרט. יש שם פחות מתקנים מדיסנילנד אבל יש שם גם כל מיני סוגי הופעות שממש ממש אהבנו. בנוסף התפאורה שם מאוד מרשימה. ההתרשמות שלי היא שיוניברסל סטודיוס יותר מתאים לנוער ומבוגרים ופחות לילדים קטנים לעומת דיסנילנד ששם יש הרבה מתקנים שמתאימים גם לתינוקות וילדים קטנים. ביוניברסל סטודיוס רוב המתקנים אתגריים יותר עם רכבות הרים.

סיור בבתים של המפורסמים

זה היה אחד הסיורים שהכי התלהבתי מהם. משדרת הכוכבים יש סיורים שיוצאים כל יום כמה פעמים ביום ואלו סיורים של 10 אנשים ברכב גדול ופתוח. הנהג הוא גם המדריך ובעזרת אוזניות שומעים את ההסברים שלו לאורך הנסיעה. הנהג/מדריך שלנו היה סופר מצחיק והוא סיפר לנו מלא סיפורים על המפורסמים והבתים שלהם.

לא רואים יותר מדי מהבתים עצמם, לדוג' הבית של לאונרדו דיקפריו ששם ראינו רק שער כי יש שומרים שלא מאפשרים להתקדם יותר, אבל אני מאוד אהבתי לשמוע את הסיפורים עליהם. בנוסף המדריך שם מוזיקה בהתאם לסרטים שהוא דיבר עליהם וזה יצר אווירה כיפית וקלילה לסיור. הסיור היה בערך כשעתיים ועשינו אותו דרך חברת Starline.

שוק איכרים וגרוב Farmers Market & Grove

זהו אזור מאוד נחמד שיש בו גם מתחם קניות Grove וגם שוק Farmers market עם הרבה דוכני אוכל מכל המטבחים בעולם. המתחם קניות עצמו מאוד יפה וכולל בתוכו גם בית קולנוע. זהו אזור לא עמוס ועם אווירה נעימה לכן אפשר גם סתם להסתובב שם בלי לעשות שופינג.

חופים במליבו

באחד מהימים הוחלט שנוסעים לחוף "אל מתאדור" במליבו. הנסיעה לשם היתה בערך שעה וזוהי נסיעה ממש כיפית מכיוון ש היא לאורך הים אז רואים גם את הים וגם בתי נופש בארכיטקטורה מעניינת לאורך כל הדרך . מהצד הימני היו נופים של הרים ופריחה ולכן עצרנו גם בדרך כדי להנות מהנוף.

במליבו יש כמה חופים אבל כריסטיאן המארח שלנו המליץ על חוף "אל מתאדור" שנחשב לאחד היפים והמיוחדים באזור. כדי להגיע לחוף צריך להחנות לצד הכביש ואז ללכת מספר דקות בשביל מסומן וממנו לרדת לחוף. הירידה לא קשה אבל לבעלי מוגבלויות פחות מומלץ להגיע אליו.

החוף עצמו מלא בסלעים וצוקים ואפילו מערות קטנות וזה ללא ספק חוף ממש יפה ששווה להגיע אליו אם אתם חובבי חופים (מפת הגעה).

מזח סנטה מוניקה

מזח סנטה מוניקה נחשב לאחד המקומות המפורסמים בעיר והוא נחשב כאזור לצילום של סצנות רבות בסרטים ובסדרות. במזח תמצאו הופעות רחוב, מספר דוכנים, פארק שעשועים עם גלגל ענק, אקווריום, ומשחקיית וידאו. כמו כן גם יש שם חוף ים ומאוד יפה לבוא לצפות בשקיעה משם.

נקודת תצפית על פארק גריפית'

פארק גריפית' הוא אחד הפארקים העירוניים הגדולים ביותר בצפון אמריקה. יש בו מסלולי הליכה רבים ואפשר להגיע אליו בשביל פיקניק, הליכה או סתם להנות מהטבע. לצערי לא יצא לנו להסתובב בו מאחר שהיו לנו מלא פעילויות אחרות אבל כן הגענו לצפות בשקיעה מהמצפה שלו. זהו מקום מאוד פופולרי לבוא לצפות בו בשקיעה וגם בשביל צילומים מאחר שנשקף ממנו נוף על כל הפארק ועל העיר לוס אנגל'ס , בנוסף זוהי אחת מנקודות התצפית הכי טובות כדי לצפות בשלט של הוליווד.

מהחנייה למצפה יש הליכה של כמה דקות בעלייה  אבל זה שווה את זה. יש שם גם מדשאות ואפשר לבוא עם סדין או מחצלת ולשבת שם לפיקניק נחמד ולצפות בשקיעה ובנוף היפהפה (מפת הגעה).

ספריית הנטינגטון, אוספי אומנות וגנים בוטניים  The Huntington Library, Art Collections, and Botanical Gardens

זהו מוסד חינוכי ומחקרי מבוסס אוספים שהוקם על ידי הנרי א. הנטינגטון (1850-1927). זה אחד המקומות הקסומים והמרגיעים שיצא לנו לבקר במהלך הביקור ללוס אנג'לס. מדובר במקום ענקי! מומלץ להגיע מהפתיחה ב10 בבוקר כי המקום נסגר בחמש ורוב הסיכויים שגם ככה לא תצליחו לראות שם הכל. הדבר שהכי אהבתי שם זה מגוון הרחב של הגנים הבוטניים שיש שם: גנים יפניים, סיניים, ורדים ועוד..

אפשר ללכת שם שעות ופשוט להנות מהיופי המיוחד של כל גן וגן. המקום מאוד מושקע ונקי וגם לא עמוס באנשים. גם המוזיאונים היו מעניינים במיוחד. במוזיאון על היצירות באירופה מקבלים גם אודיו וכך אפשר ללמוד על הציורים השונים שקיימים שם. אנחנו מאוד הופתענו מהמקום ולא ציפינו למשהו כל כך יפה ומיוחד. ממליצה בחום לחובבי גנים ואומנות.

טיפ: זהו מקום מאוד פוטוגוני לאינסטגרם אז שווה להשקיע בבגדים יפים ובאביזרים 🙂 אבל כמובן שלבוא עם נעליים נוחות מאחר שהמקום מאוד גדול והולכים שם הרבה. בנוסף יש שם מסעדות שונות שפזורות בין הגנים ובכניסה. המסעדה היפנית בגנים היפניים מומלצת וגם המסעדה הראשית בכניסה שיש בה עמדה מקסיקנית מוצלחת.

רודיאו דרייב

אחד מהרחובות המפורסמים בעולם וגם אחד היקרים בעולם עם יותר מ -100 חנויות בעלות שם עולמי ומלונות יוקרה. רוב הסיכויים שתגיעו לשם ולא תוכלו לקנות שם אפילו עט, ועדיין הרחוב עצמו יפהפה וקל ללכת לאיבוד בקסם והפאר שלו. מומלץ לבקר שם במלון הFour Seasons.  זהו מלון מפורסם מאוד ששימש כביתם של אישים ואיקוניים רבים, כולל וורן ביטי, ג'ון לנון ואלביס פרסלי.

כיום, הוא ידוע בחיבה "מלון אישה יפה" כי הוא סיפק את הרקע לחלק מהסצנות מהסרט הקלאסי "אישה יפה". בנוסף מומלץ לבקר במרכז הקניות שנמצא ממש מול המלון. שם תמצאו חנויות יוקרה כמו ורסאצ'ה, ג'ימי צ'ו, לאנווין וטיפאני ושות ' וגם את מסעדת הסושי Urasawa שנחשבת כאחת ממסעדות הסושי היקרות ביותר בארצות הברית.

שדרת הכוכבים של הוליווד Hollywood Star Walk

חוץ מלעשות את סיור הבתים של המפורסמים בהוליווד אז כמובן שלפני זה חובה לעבור בשדרת הכוכבים של הוליווד ולראות את הכוכבים של המפורסמים האהובים עליכם, כמו כן גם תראו כל מיני אנשים מחופשים לדמויות מסרטים שיציעו לכם להצטלם איתם בתמורה לטיפ. אין ספק שזוהי אטרקציה סופר תיירותית וזה חובה לכל מי שמבקר בלוס אנג'לס בפעם הראשונה.

מאחר שהיה לנו רק שישה ימים להיות בעיר ושניים מתוכם היו בדיסנילנד ויוניברסל סטודיוס אז הספקנו לראות רק חלק קטן מהעיר, אבל בשביל פעם ראשונה בעיר הרגשתי שראינו הרבה מהמקומות המפורסמים המומלצים לחוויה ראשונית בעיר. לוס אנג'לס ענקית וצריך הרבה יותר מכמה ימים כדי לחקור אותה וזה השאיר טעם של עוד. היתרון שהיינו עם כריסטיאן המארח בטיול הוא שהוא ידע לאן לנסוע, איפה להחנות והמליץ לנו על הדברים שהכי כדאי לנו לראות.

קצת מידע על חברת Tierra Marina Tours

זוהי חברה חדשה שרוצה להיכנס לשוק הטיולים ולכן מציעה כרגע טיולים במחירים אטרקטיביים ביותר.

החבילה כוללת לינה בבתים ברמה מאוד גבוהה וחולקים את הבית עם מארח מטעם החברה. הוא אחראי על כל האטרקציות וגם משמש כנהג לכל הפעילויות (קישור לחברה).

הטיול כולו ברמה מאוד גבוהה: בתים גדולים, ממוקמים במיקום מרכזי ובעלי רמת תחזוקה גבוהה, רכב ואן חדיש,למי שרוצה לבשל יש  מטבח מאובזר ומקרר מלא במצרכים לארוחת בוקר וערב והאטרקציות הכי טובות שיש ליעד להציע.

החברה למעשה דואגת להכל, אתם צריכים רק להגיע. הטיול מתאים ל2-7 אנשים. כלומר לזוגות, משפחות וקבוצות. אנחנו ממש נהננו בטיול ואני בהחלט חושבת שזה טיול מדהים עם ערך מעולה למחיר.

2 תגובות בנושא “המלצות לדברים לעשות בלוס אנג'לס, קליפורניה – עיר המלאכים ואבק הכוכבים”

כתיבת תגובה

יש להזין תגובה יש להזין שם יש להזין כתובת מייל תקינה מייל לא תקין
תודה! תגובתך נוספה בהצלחה וממתינה לאישור
שגיאה בהוספת ההודעה, אנא נסה שנית מאוחר יותר

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *