חוויה בלתי נשכחת באונייה שוברת הקרח בלפלנד פינלנד – שייט ושחייה במים הקפואים

מאת: נופר רונן

חודש לפני הטיול שלנו לפינלנד סיימתי לסגור את כל פרטי הטיול ולתכנן את כל המסלול שלנו ואז במקרה נתקלתי בשכנה שלנו. סיפרתי לה שאנחנו טסים עוד חודש לפינלנד והיא אמרה שהם היו שם שנה שעברה בטיול מאורגן ואחד מרגעי השיא בטיול היה שחייה במי הקרח באונייה שוברת הקרח.

באותו הרגע אני התלהבתי והחלטתי שגם אנחנו צריכים לעשות את זה אם זה כזה מוצלח ומיוחד. התחלתי לחקור דרך מי אפשר להזמין את השייט באונייה ומצאתי את אתר Experience365 ששייך למשרד התיירות של העיירה קמי Kemi. פניתי אליהם ואמרתי להם שנשמח להיות בשייט ולשתף את העוקבים שלנו בחוויה של האונייה. לשמחתינו הגדולה הם אהבו את הרעיון וכך יצא לנו לחוות את אחת האטרקציות המטורפות ביותר בפינלנד.

אונייה שוברת הקרח בפינלנד, לפלנד

מדובר באטרקצייה יוקרתית אך משהו ששווה לעשות לפחות פעם אחת בחיים.

ישנו שייט של שלוש שעות עם שחייה במי קרח בעלות של 220-260 יורו לאדם.

וישנו שייט של ארבע שעות שכולל גם סיור מודרך באונייה, ארוחת בופה ושחייה במי הקרח (יותר נכון לצוף על מי הקרח) בעלות של 340-400 יורו לאדם.

איך מגיעים לאונייה שוברת קרח מרובניימי לפלנד

לפעמים יש הסעות מרובניימי לאונייה אך בפעם שאנחנו היינו לא היתה הסעה.

אבל הדרך הינה פשוטה מאוד. לקחנו רכבת מרובניימי לעיירת קמי דרך האתר של VR. עלות הרכבת עלתה 13 יורו לאדם  ואורך הנסיעה הוא כשעה ועשרים דקות.
הנסיעה ברכבת היתה ממש כיפית כי ישבנו כל הנסיעה במסעדה של הרכבת ושתינו שם קפה (יש מקומות שמורים אבל העדפנו לשבת במסעדה שגם מרווחת וגם לא היו שם כמעט אנשים).

מתחנת הרכבת הזמנו הסעה לאונייה שעלתה 40 יורו לשנינו להלוך וחזור (כלומר הסעה מהרכבת לאונייה ואחרי השייט מהאונייה לרכבת).

הגענו שעה לפני הזמן לתחנת רכבת בקמי ושמחנו לגלות שיש בית קפה ממש טוב בתחנת רכבת ושם ישבנו עד שהגיעה ההסעה שלנו.



חווית האונייה שוברת קרח

השייט שלנו היה באחת בצהריים שזה השייט של הארבע שעות. ההסעה אספה אותנו ב-11:50 מהרכבת. הנסיעה היתה בסביבות ה- 15 דקות לאונייה. בהסעה אחת המדריכות סיפרה לנו קצת על עיירת קמי ועל אזור לפלנד ולאחר מכן סיפרה לנו קצת על השייט עצמו כשהגענו לאזור האונייה הלכנו למשרד קבלה כדי לעשות צ'ק אין. קיבלנו את הכרטיסים לאונייה ואת לוח הזמנים של האונייה.

בהתחלה נכנסנו לאונייה ואחת המדריכות ליוותה אותנו לאיזור הלאונג' והיא אמרה שבאחת ועשרים היא תחזור לעשות לנו ולעוד שני זוגות סיור באנגלית באונייה (הסתבר שחוץ מאיתנו ושני הזוגות היו עוד שלושה אוטובוסים של טיולים מאורגנים מסין ולכם היתה הדרכה בסינית). יצאנו קצת לצלם תמונות (והיה קפוא מאוד בחוץ אבל היינו מוכנים לכך נפשית) וחיכינו לסיור המודרך.

סיור מודרך באונייה

תחילה המדריכה הסבירה לנו על האונייה עצמה. למשל איך היא שוברת את הקרח? מסתבר שזה בזכות המבנה שלה והמשקל שלה. האוניה שוקלת 5000 טון ובעצם היא עולה מעל הקרח עם החלק הקדמי ובגלל שהיא שוקלת המון המשקל שלה דוחף אותה למטה וככה היא שוברת את הקרח. לאחר קצת היסטוריה והסבר טכני על האונייה יצאנו לסיור. עברנו בחדרים שונים באונייה כמו חדר הבקרה, חדר המנועים, חדר רדיו (שכבר לא בשימוש) וגם המדריכה הראתה לנו איפה כדאי לנו לעמוד על מנת לראות בצורה הכי טובה איך האונייה שוברת קרח ומפלסת את דרכה.

הסיור נמשך בערך חצי שעה והוא היה ממש מעניין וזו דרך טובה ללמוד עוד על האונייה המיוחדת הזאת. לאחר הסיור המדריכה הובילה אותנו לחדר האוכל.

ארוחת צהריים בופה באונייה

הארוחת צהריים היתה קצת עמוסה בגלל שהאונייה היתה בתפוסה מלאה אבל כעבור כמה דקות השתחרר העומס.  בארוחה היו שני מרקים אחד טבעוני של גזר עם קוקוס שהיה מעולה ומרק סלמון שרומן מאוד אהב. לעיקריות היתה אופציה של תבשיל טבעוני ונזיד בשר, ירקות מאודים והיה גם כמה סלטים ולחמים.  
הארוחה היתה מאוד מוצלחת וטעימה.

שחייה במי קרח

אחרי הארוחה היה לנו זמן חופשי באונייה והלכנו לעשות עוד קצת תמונות וסרטונים ולאחר מכן הלכנו לשבת בלאונג'. בשעה שלוש ועשרים האונייה עצרה ויכלנו ללכת לחווית השחייה. אני צריכה להודות שדי חששתי ממנה הייתי בטוחה שזה יהיה ממש קשוח ושהחליפה המיוחדת שהם נותנים לא תועיל באמת. אבל איכשהו היא באמת עושה את העבודה!!

ירדנו למטה ללבוש את החליפות המיוחדות. יש עובדים שעוזרים עם לבישת החליפה. תיעדנו הכל עם הגו פרו וזוהי מזכרת טובה לרגע מביך מחייינו כי עם החליפות האלה נראים כמו צפרדעים אדומות ענקיות. בכל פעם מכניסים רק כמה אנשים אבל הצוות עובדים שם עבד מהר ובצורה מאורגנת ולא היה תור ארוך.

עלינו במדרגות של האונייה ואז ירדנו מהסיפון. כדי לרדת אל המים יושבים על הקרח ואחד העובדים שם דוחף אותך לתוך המים. ניתן להיות במים בין 2-4 דקות. אני לא יודעת כמה זמן אני החזקתי מעמד אבל זה הרגיש לי מספיק :). שחיתי טיפה כשרציתי להסתובב וכדי לחזור לקרח כדי שהעובד יעזור לי לצאת. האטרקצייה הזאת מתאימה לכל מי שבגובה מעל 1.45 מ'. היא לא מפחידה והאמת שגם לא קרה עד כדי כך והיא ממש מצחיקה וכיפית. הייתי קצת בלחץ לפני שנכנסתי למים אבל מהר מאוד החשש הנעלם כי הרגשתי שהחליפה באמת ממש אטומה ולא הרגשתי את הקור בגוף רק מעט בכפות ידיים.

ללכת על הים הקפוא

אחרי השחייה המרעננת חזרנו לחדר ההלבשה והחלפנו לבגדים רגילים ואז ירדנו שוב מהסיפון והפעם כדי ללכת על הים!! זאת היתה הרגשה מלהיבה ביותר לדעת שאנחנו הולכים על הים. הכל קפוא שם והכל לבן (גם השמיים) ורואים רק את האונייה. זאת היתה חוויה מדהימה. השתעשענו קצת עם מזחלות שלג שהיו שם והצטלמנו קצת ובשלב מסויים כבר הקור הכניע אותי והחלטנו לחזור לתוך האונייה.



משקה חם בלאונג'

אחרי שסיימנו לקפוא בחוץ החלטנו שהדבר הכי טוב לעשות זה ללכת לבר של האונייה לקנות משקה חם אלכוהולי וללכת לשבת איתו בלאונג'. זאת היתה תוכנית מעולה וזה באמת מה שעשינו. אני קניתי מיץ פטל חם יחד עם אלכוהול ורומן קנה מיץ אוכמניות חם עם אלכוהול והלכנו לנוח בלאונג' ולהירגע.

עגינה

בשעה חמש עגנו חזרה בנמל של קמי ויצאנו החוצה. ירד שלג חזק ולפני שעלינו על ההסעה לרכבת קיבלנו גם תעודות הוקרה על כך ששחינו בקרח.

היתה לנו שעה וחצי להעביר עד לרכבת חזרה לרובניימי אז ניצלנו את זה בישיבה בבית קפה הנחמד בתחנת רכבת והזמנו שם קפה וטוסט. ממליצה בחום ללכת לבית קפה הזה כי הוא ממש מעולה.

לסיכום,

חווית האונייה שוברת הקרח היא חוויה בלתי רגילה ובהחלט מהנה. זה משהו שבחיים לא חשבתי שאעשה והרגשתי ברת מזל שיצא לי לחוות משהו כזה מיוחד בטיול שכולו היה קסם אחד גדול.

אין ספק שהקור בטיול לא היה פשוט והיו לי רגעים שהתגעגעתי לחום של ישראל אבל אני תמיד אשמח לחזור לארץ הזאת שמלאה באטרקציות לא שגרתיות, אנשים סופר נחמדים ויופי שנראה מתוך האגדות.

כתיבת תגובה

יש להזין תגובה יש להזין שם יש להזין כתובת מייל תקינה מייל לא תקין
תודה! תגובתך נוספה בהצלחה וממתינה לאישור
שגיאה בהוספת ההודעה, אנא נסה שנית מאוחר יותר

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *