חוויה בלתי נשכחת באחד מהכבישים היפים בעולם – כביש טראנספגרשן רומניה

מאת: נופר רונן

שנה שעברה היינו ברומניה ומאוד רצינו לנסוע בכביש טראנספגרשן, אבל לצערי לא יצא לנו מפאת חוסר זמן, אז הפעם כשביקרנו ברומניה באוגוסט, החלטנו שלא משנה מה, הפעם נבקר בכביש הזה. טיילנו במחוז סיביו וביום לפני החזרה לארץ נסענו לכביש טראנספגרשן ושם העברנו את כל היום. מצאנו רכב דרך חברת Autonom (ניתן להשוות מחירים בין סוכנויות רכב שונות דרך מנוע החיפוש הישראלי פאפם פאפם).

מידע על טראנספגרשן

טראנספגרשן נחשב לאחד הכבישים היפים בעולם, הוא כביש שחוצה את חלקו הדרומי של רכס הרי הקרפטים. הוא נבנה בשנות ה70 והאורך שלו הוא 90 ק"מ. הכביש מפותל ומעוקל בעל סיבובים רבים. הכביש עובר בסמוך לאגם בלאה (Bâlea Lake), מפל בלאה ואגם וידרארו.
הכביש מתחיל מכפר קרטישוארה ומסתיים בכפר קורטאה דה ארגס.

איך מגיעים לכביש טראנספגרשן

הכי קרוב להגיע לכביש מהערים פיטסטי וסיביו.
מרחקים מהכביש מהעיר פיטסטי Pitesti במרחק 37 ק"מ.
סיביו Sibiu במרחק 48 ק"מ.
בראשוב Brasov במרחק 105 ק"מ.
בוקרשט Bucharest במרחק 154 ק"מ.
אנחנו הגענו מאזור העיר סיביו ותוך שעה עלינו על הכביש. התחלנו מהכפר קרטישוארה .

מתי כביש טראנספגרשן פתוח

הכביש פתוח כל השנה אבל בחורף 25 ק"מ סגורים מכל הכביש. החלק שסגור הוא מPiscu Negru לBâlea Cascadă. החלק הזה סגור בגלל שבחורף הוא עלול להיות מסוכן לנהיגה. הוא סגור מה31 לאוקטובר עד ה1 ביולי. אבל בחורף יכול להיות מצב שיותר אזורים יהיו סגורים מאחר שזה תלוי במזג אוויר והאם בטיחותי לנהוג שם. אני ממליצה לעקוב אחרי הבלוגר מרטין שמוציא סיורי אופניים בטראנספגרשן והוא מעדכן לגבי המזג אוויר בכביש והאם הוא פתוח או לא.

סיפור דרך מכביש טראנספגרשן

הגענו לכביש באמצע אוגוסט באמצע השבוע בשעות הבוקר המאוחרות (סביבות 10 בבוקר)  עם המון ציפיות ולשמחתינו הכביש עמד בציפיות ואפילו יותר. נפלנו על יום מעולה עם ראות טובה ובלי המון עננים. והאמת שמדי פעם צץ ענן וזה הוסיף להרגשה הקסומה בכביש.

עצירה לא צפויה

התחלנו את הנסיעה ואחרי כמה דקות נסיעה פתאום נאלצנו לעצור, כי הסתבר שהיתה הידרדרות סלעים. מאחר שכבר התחלנו את הנסיעה במעלה ההר המזג אוויר היה נעים אז אפילו העצירה היתה חוויה נעימה ואנחנו וכל שאר האנשים יצאנו מהרכבים וחיכינו שם עד שיגידו שאפשר להתחיל לנסוע. אני חושבת שעצרנו שם בערך לחצי שעה.

נסיעה בכביש

אורך הכביש הוא 90 ק"מ ובהתחלה חשבתי שמהר מאוד נגיע לסופו, אבל מאחר שהוא מעוקל ומלא בסיבובים המהירות המירבית היא 40 קמ"ש ומעבר לכך, כל שתי דקות עוצרים בצד כדי לצלם (כי ממש יפה שם)  אז קחו בחשבון שזה טיול של לפחות חצי יום ואפילו יום מלא.

אגם בלאה – האגם החבוי והקסום

היה שלב שפתאום היתה האטה של רכבים ואז הבנו שהגענו לאגם (מפת הגעה). את האגם לא רואים מהכביש ובעצם מגיעים לאזור חנייה ודוכנים רבים. החנינו את הרכב בחניון שהעלות שלו 5 ליי לשעה. בדוכנים היה אפשר לקנות אוכל רחוב מקומי כמו כדור ממליגה ממולא בגבינה, תירס חם , סוגים שונים של נקניקים, עוגות מקומיות ועוד.
בנוסף יש שם גם אומגה (למי שמחפש קצת אקשן).

מאזור החנייה והדוכנים עולים ברגל עלייה קצרה ומגיעים לאגם החבוי. הקטע הכיפי באגם הוא שאפשר לקנות את האוכל המקומי ולשבת ליד האגם ולעשות פיקניק קטן עם נוף מהמם של ההרים והאגם.

אני ממליצה בחום להגיע באמצע השבוע ובשעות הבוקר כי ככה הרבה פחות עמוס שם. האגם ממש יפהפה ונהננו לשבת שם, לצפות בו ולצלם. 

דברים לעשות באגם בלאה

באזור האגם יש מסלולי הליכה , אז אם בא לכם גם אתגר פיזי נחמד, אתם יכולים להגיע ולעשות שם מסלול הליכה.

עוד דברים נחמדים שיש באגם הן שתי מסעדות עם מרפסות צופות לאגם. אנחנו הלכנו למסעדה הראשונה מלמעלה. אני הזמנתי קפוצי'נו ורומן הזמין מרק צ'ורבה כהרגלו.

אמנם מדובר באגם ובאמצע חודש אוגוסט אבל בגלל שמדובר בגובה של 2000 מ' קריר שם ואפילו יותר נכון להגיד שהיה קר. אני הייתי עם חולצה קצרה וצעיף והיה לי מאוד קר. לכן עוד המלצה היא לבוא עם מכנס ארוך ונעליים סגורות ולהביא ג'קט ( אם אתם מגיעים בחודשים אחרים מיולי אוגוסט אז תביאו מעיל וכובע צמר כי יש גם רוחות חזקות).

בנוסף יש באגם גם רכבל שנוסע לאורך הכביש. אנחנו לא ניסינו את הרכבל, אבל זאת היתה נראית חוויה נחמדה. בנוסף יש גם את האומגה שהזכרתי לפני.

חוויה טיפשית שלנו באגם

לפני שחזרנו לרכב רומן החליט לקנות נקניקים ואני קניתי קינוח מקומי ובמסעדה שילמנו במזומן. כשבאנו לרכב קלטנו שנותרנו בלי מספיק מזומן בשביל התשלום לחנייה. מסתבר שאין אף כספומט באזור וניסינו לחפש דרכים להשיג כמה ליי לחנייה ללא הצלחה. בסופו של דבר השומר בחנייה ויתר לנו אבל הרגשנו מובכים וזה היה לא נעים. אז טיפ חשוב: תשאירו כסף מזומן בצד לחנייה ותוציאו כסף לפני הנסיעה לכביש 🙂

הערות נוספות על כביש טראנספגרשן

הרבה אנשים מגיעים לכביש ועושים פיקניקים לאורך הדרך, יש מקומות עצירה לאורך כל הכביש. יש כאלה שאפילו עושים שם קפמינג. אם אתם רוצים לעשות שם מסלולי הליכה אז זאת אופציה נחמדה. 

יש הרבה רוכבי אופניים ואופנועים בכביש אז צריך לנהוג לאט ובזהירות.

מומלץ להגיע לכביש בשעות הבוקר ובאמצע שבוע, אחרת יכול להיות עומסי תנועה במיוחד באזור אגם בלאה.

אנחנו נסענו באמצע שבוע בשעות הבוקר, כשעשינו את הדרך חזרה מהצד השני (בסביבות השעה חמש בערב) היה פקק די ארוך באזור האגם.
תביאו איתכם בגדים ארוכים, גם בחודשי הקיץ. אני לא עשיתי את זה והיה לי ממש קר.

יש דוכני אוכל באגם בלאה וגם מדי פעם לאורך הכביש.

13 תגובות בנושא “חוויה בלתי נשכחת באחד מהכבישים היפים בעולם – כביש טראנספגרשן רומניה”

  • נסענו בכביש בחודש ספטמבר שנה שעברה 2017, בשלב מסויים נכנסנו לערפל כבד שלא ראינו מסנטימטר ונסענו עם אורות מהבהבים. לאגם אי אפשר היה להתקרב אבל קנינו בדוכנים את אחת הריבות הכי הכי טעימות תוצרת בית ושוקולד. מחכה לפעם הבאה.

  • הי נופר!! תודה רבה על הפוסט היפה והאינפורמטיבי. יש לי שאלת התמצאות: את כותבת שהגעתם מסיביו, כלומר מהצד ה"עליון" של הכביש. השאלה היא עד לאן ירדתם בכביש? ואז – איך חזרתם חזרה? האם פשוט הסתובבתם וחזרתם מאותה דרך, או שיש דרך אחרת? תודה רבה!

    • היי רונה 🙂
      איזה כיף.. שמחה לשמוע
      אנחנו התחלנו מהכפר Cârțișoara
      זוהי נקודת ההתחלה מהצד "העליון" של הכביש
      ירדנו את כל הדרך כלומר נהגנו לאורך כל כביש
      7C
      ואז חזרנו באותה דרך
      ממה שידוע לי אין דרך אחרת לחזור ממנה .. גם לפני מה שקראתי וגם לפי המפה זאת נראית האפשרות היחידה
      בהלוך עצרנו וצילמנו המון ובחזור נסענו בלי עצירות ככה שזה שהחזור היה מהיר

  • נהדרת , תודה ! ועוד שאלה, את חושבת שיש משמעות לרדת את כל הכביש? או שיש איזשהי נקודה שבה ממצים אותו ואפשר להסתובב ולחזור למעלה (כדי לחסוך קצת שעות נהיגה…)?

    • 🙂
      האמת שכמה דקות אחרי אגם בלאה כבר הרגשנו שמיצינו ולא היה עוד משהו ממש מעניין על הדרך
      אז יכול להיות שמספיק להמשיך עוד קצת ולא יותר מזה

  • אפשר לצאת מהחלק הדרומי ולנסוע לבראשוב.

  • לנופר שלום,
    זמן רב חלף מאז שכתבת את המידע על הכביש ורצינו לומר לך תודה לך על כל הטיפים החשובים. הם יעזרו לנו מאד.
    שנה טובה

  • היי נופר
    אנחנו לנים הלילה בקרטיסאוארה יתכננו מחר לצאת אל מפלי הלאה.אני קוראת המון על האגם אך לא מוצאת חומר על המפלים ואיך להגיע אליהם.
    מקווים שהספיק לקרוא את תשובתך.
    המון תודה מראש
    רונית ומשה

  • היי
    אנחנו מגיעים 6 באפריל 2020 לבראשוב האם את יודעת אם הכביש בדרך פתוחה בעונה זו?
    תודה אורן.

כתיבת תגובה

יש להזין תגובה יש להזין שם יש להזין כתובת מייל תקינה מייל לא תקין
תודה! תגובתך נוספה בהצלחה וממתינה לאישור
שגיאה בהוספת ההודעה, אנא נסה שנית מאוחר יותר

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *