סיורים מומלצים ומיוחדים בברלין

מאת: נופר רונן

ברלין היא עיר ענקית עם כל כך הרבה דברים לעשות ולראות. אחת הדרכים להכיר את העיר היא לעשות סיורים. יצא לי לעשות הרבה סיורים בברלין כי בפעם השנייה שהייתי שם, טיילתי לבד וסיורים היא גם דרך מעולה להכיר אנשים ישנתי בהוסטל Circus hostel שהיה מעולה.

סיורים מומלצים בברלין

סיור בירות

אני חייבת לציין שאני בן אדם יותר של יין וקוקטיילים ופחות של בירה, אבל אני אוהבת ללמוד על ההיסטוריה של המשקאות ועל אופן ההכנה אז כשראיתי שיש סיור בירה שכולל גם טעימות של בירות מיוחדות וגם מספרים בו על ההיסטוריה של הבירה, החלטתי לנסות אותו.

הסיור היה דרך חברת Sandemans Europe (עשיתי דרכם גם סיור מעולה בירושלים). הסיור יוצא בשש בערב שזה ממש נחמד כי אז זה הופך להיות גם סוג שלי בילוי לערב.

היינו קבוצה יחסית קטנה של שבעה אנשים והמדריך. המדריך היה מצ'ילה ומההתחלה ממש אהבתי אותו כי הוא ישר התחיל בלספר עובדות מגניבות על הבירה שלא היה לי מושג לגביהן. כמו למשל באיזה ארץ צורכים הכי הרבה בירה?

מסתבר שזה בצ'כיה (מפתיע לא? אף אחד מאיתנו לא הצליח לנחש את זה). במהלך הסיור עברנו דרך מבשלות בירה ותיקות ששם טעמנו סוגים שונים של בירה ולמדנו על אופן ההכנה ועל דברים שאפשר ללמוד על הבירה עוד לפני שטועמים אותה.

באמצע הסיור עצרנו גם בקיוסק עם מבחר עצום של בירות וכל אחד קנה בירה שונה וטעמנו אחד מהשני את הבירות תוך כדי הליכה ברחוב. הסיור היה קליל והיו חבר'ה סופר נחמדים. כולם היו בסביבות גילאי ה30 והיה לנו חיבור ממש טוב.

הסיור היה שלוש שעות וסיימנו אותו בבר מגניב עם מוזיקה טובה ובירות מיוחדות כמו בירה עם תותים שהיתה מעולה לדעתי. גם אחרי שהסיור נגמר והמדריך הלך נשארנו לבלות יחד בבר ואחרי זה הלכנו לאכול משהו (אחרי כל הבירה היינו צריכים לאכול גם משהו שיספוג את הכל :)).

הסיור היה ממש כיפי בעיניי וממש נהנתי לבלות עם האנשים בו. אני ממליצה בחום על הסיור הזה גם אם אתם פחות חובבי בירות.


סיור אוכל עצמאי

זהו סיור שעשיתי דרך אפליקצית BiteMojo (במיוחד לכם, עוקבי הבלוג קיבלתי קוד שיתן לכם 10 אחוז הנחה ברכישת סיור. הקוד הוא trvbox). משלמים על סיור שכולל 5 טעימות של מנות שונות במהלך הסיור. בהתחלה חיפשתי סיור אוכל בקבוצה אבל המחירים היו יקרים מדי ואז נתקלתי באפשרות הזאת שהמחיר שלה משתלם ביותר וזה גם היה נשמע כמו חוויה מעניינת.

הסיור הוא באמצעות מפה שמכוונת אותך כל פעם לנקודת ציון הבאה חלק מנקודות הציון הם מקומות מגניבים כמו חצרות נסתרות וחנויות מיוחדות וחלק מנקודות הציון הן מסעדות או דוכני אוכל ששם מקבלים את הטעימה של האוכל.

כשהתחלתי את הסיור חשבתי שאולי זה לא כזה קונספט טוב, אבל אחרי כמה דקות ממש נכנסתי לחוויה וזה נהיה הכי מגניב שיש. הרגשתי שאני במשחק חפש את המטמון וכל פעם שהגעתי לנקודת ציון ממש התלהבתי.

על כל נקודת ציון יש תיאור קצר באפליקציה וגם על כל מנה שאוכלים יש תיאור נחמד. כל המנות שאכלתי היו ממש טעימות וגם היה במקום אחד טעימת יין ובמקום אחר קפה עם קינוחון.

הסיור לטעמי היה בנוי בצורה מדהימה והתבאסתי כשהוא נגמר. בברלין יש להם כמה סוגי סיורים וגם סיור טבעוני. אני בחרתי סיור בשכונת Kreuzberg קראוזברג, כי גם המנות היו נראות לי טעימות וגם זאת שכונה שרציתי לחקור ולהסתובב בה.

אני חושבת שזה סיור מעולה גם אם אתם כמה אנשים וגם אם אתם לבד. הסיור לקח בסביבות שלוש שעות ואני ממליצה לבוא רעבים כי המנות ממלאות ותבואו עם נעליים נוחות להליכה.

סיור אופניים

בפעם הקודמת שהייתי בברלין עם רומן זה היה בחורף ועשינו את הסיור חינם כדי להכיר את העיר. הפעם טיילתי בברלין לבד ורציתי לעשות את הסיור הזה, אבל על אופניים כי היה מזג אוויר מעולה. הסיור היה דרך חברת Berlin on Bike והזמנתי אותו דרך האתר Get Your Guide שמציע סיורים רבים ומגוונים.

היו לי טיפה חששות מהסיור אופניים בעיר כי דאגתי שהדרכים יהיו עמוסים מדי, אבל מסתבר שברלין היא עיר נהדרת לרכיבה על אופניים. יש שבילי אופניים ברוב במקומות ואם אין אז הרכיבה על הכביש לא מלחיצה כי אין הרבה רכבים. עשיתי את הסיור בסוף שבוע אז היו אפילו פחות רכבים.

הסיור כלל עצירה בכל הנקודות ציון המפורסמות בברלין ובכל נקודת ציון שעצרנו המדריכה סיפרה על המקום. היינו קבוצה של 12 אנשים ובאמצע היתה גם עצירה בבית קפה שזה היה נחמד לעצור ולשתות קפה.

הסיור אמור להיות 3 וחצי שעות, אבל בדרך חזרה נתקלנו במצעד ענק ברחובות נגד גזענות (שזאת היתה חוויה בפני עצמה לראות הפגנה ענקית כזאת ברחובות) ובגלל ההפגנה היו הרבה רחובות סגורים שלא היה ניתן לעבור דרכם, אז המדריכה נאלצה לאלתר את הדרך חזרה וזה לקח יותר זמן.

אבל אי אפשר להתלונן על זה שיצא לי לרכב יותר על האופניים ולהנות מהעיר. הרכיבה באופניים ברוב הסיור היא בדרך מישורית ויש הרבה עצירות, אבל אם אתם לא רגילים לרכב על אופניים כמעט, יכול להיות שזה יהיה קצת קשה מדי עבורכם. הסיור היה מעניין ומקיף מאוד. האופניים היו נוחות מאוד לרכיבה ומתוחזקות טוב. אם אתם אוהבים לרכב על אופניים אין סיכוי שלא תהנו בסיור הזה.


סיור למקומות נטושים

עדכון יולי 2019 : האתר של החברה כבר לא קיים. יכול להיות שאפשר למצוא סיור דומה באתרים אחרים.

סיור שעשיתי דרך אתר local guddy. זהו אתר שמציע סיורים מגוונים עם אנשים מקומיים. זהו לא סיור דרך חברה אלא סיור עם מישהו מקומי לפי סגנונות שונים.

ראיתי באתר שיש סיור למקומות נטושים בברלין וקראתי חוות דעת טובות עליו. זה היה נראה לי סיור מעניין וזה גם סוג של סיור שאף פעם לא עשיתי.

הזמנתי את הסיור ולאחר מכן המדריכה יצרה איתי קשר וקבעה איתי שעה ונקודת מפגש. למדריכה קוראים אנקה והיא בחורה מקסימה מפולין שעברה לברלין לפני שנתיים והיא מכירה טוב את כל המקומות הנסתרים והמיוחדים בברלין.

נסענו יחד ברכבת למקום הראשון של הסיור שהיה בית חולים נטוש. היתה אמורה להיות פירצה בגדר כדי להכנס, אבל חסמו אותה אז טיפסנו מעל הגדר על מנת להכנס. הבית חולים היה עצום ולקח לנו מעל שעה להסתובב בכולו. היו בו חדרים סופר מגניבים עם גרפיטי ממש מיוחד.

אף פעם לא הייתי במבנה כזה ואנקה הכירה אותו ממש טוב. בלעדיה הייתי הולכת שם לאיבוד ולא מוצאת איך לצאת משם. משם המשכנו למקום אחר שאנקה אמרה לי שעוד לא יצא לה להיות בו ושאלה אם אני רוצה שננסה לראות אותו, אז אני הסכמתי. לצערינו גם שם סגרו את הפירצות שהיו בגדר והגדר שם היתה די גבוהה אז החלטנו לוותר על טיפוס עליה.

משם המשכנו למקום נוסף שהיה מכון לאנטומיה. שם הצלחנו להכנס בין הסורגים של הגדר איכשהו. המקום הזה היה מגניב ממש וגם קצת מלחיץ כי היו מנתחים שם גופות והמחשבה על זה קצת הפחידה אותי. מזל שהיינו שם בשעות היום ולא בלילה כי אני די בטוחה שהוא רדוף רוחות.

הסיור היה מעל לארבע שעות והיה לי ממש נחמד עם אנקה. הרגשתי שאני מסתובבת עם חברה. אני חושבת שסיור עם מישהו מקומי זאת חויה מיוחדת ושונה מאוד מסיור דרך חברה מסודרת. אם אתם בוחרים לעשות סיור כזה חשוב לזכור שמדובר באנשים שלא בהכרח יש להם נסיון בהדרכה. אלה פשוט אנשים שאוהבים להראות לאנשים את העיר בה הם גרים ורוצים לשתף אותם בדרך בה הם רואים את העיר.

הסיור למקומות נטושים מתאים לאנשים הרפתקניים שאוהבים אומנות רחוב וגרפיטי ואוהבים לחקור מקומות לא שגרתיים. חשוב מאוד לבוא לסיור עם נעליים נוחות ושיהיו עם סולייה עבה כי יש הרבה זכוכיות על הרצפה במקומות הנטושים. אני ממש נהנתי מהסיור וגם יצאו לי תמונות אדירות משם.

8 תגובות בנושא “סיורים מומלצים ומיוחדים בברלין”

  • יופי של המלצות, באמת שברלין היא אחד המקומות היותר מיוחדים ברגע שיודעים מה לחפש. בביקור הראשון שלי שם ערכתי סיור מודרך עם אביחי בקר וזה שינה לגמרי את המשך השהייה שלי שם וגם את התפיסה שלי של העיר. הזמן יקר כשנמצאים בחופשות קצרות אבל שווה גם לשקול את האופציה הזו, היא בהחלט יכולה לשדרג את הטיול.

    • היי אחיה 🙂 תודה רבה .. שמחה שאהבת את ההמלצות. אני מסכימה. סיורים היא דרך מעולה ללמוד ולהכיר את העיר , תודה על ההמלצה על הסיור .

    • שלום, בלוג מקסים – תודה. יש לך במקרה הקשר ל-אנקה שעשית עמה סיור? האתר לא עובד לי
      תודה

  • תודה רבה על ההמלצות. יופי של פוסט

  • הי
    תודה על ההמלצות
    ניסיתי להבניס את קוד הקופון לסיור הקולינרי אך הוא לא קיבל אותו
    ידוע לך?

    • היי איציק
      ביררתי את החברה ומסתבר שיש להם תקלה אבל ניתן להכניס את הקופון דרך מובייל של אנדרואיד וזה יעבוד _
      כלומר דרך המחשב או אייפון זה לא יעבוד לך

כתיבת תגובה

יש להזין תגובה יש להזין שם יש להזין כתובת מייל תקינה מייל לא תקין
תודה! תגובתך נוספה בהצלחה וממתינה לאישור
שגיאה בהוספת ההודעה, אנא נסה שנית מאוחר יותר

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *