צימרים מיוחדים בטרנסילבניה – מקומות לינה ברומניה

לפני שטסנו לרומניה, אבא שלי סיפר לי איך באוסטריה ושוויץ הם ישנו בצימרים וגסטהאוסים ממש יפים שבחלקם היו ארוחות ערב ובוקר טובות. אני התלהבתי מהרעיון והחלטתי לחפש ברומניה גם מקומות לינה מיוחדים. חיפשתי בגוגל "Special cabins Romania".

ואחרי חיפושים רבים מצאתי שני מקומות שממש נראו לנו טוב והתאימו מבחינת המיקום שלהם.
הראשון הוא גסטהאוס ששייך למשפחת אצולה ולפעמים כשהנסיך צ'ארלס מגיע לרומניה הוא מתארח שם. והמקום השני היה צימר מעץ באזור מבודד בתוך יער.
שניהם היו נראים קסומים ושניהם היו במרחק נסיעה סביר מבראשוב וסינאיה שאלו מקומות שרצינו להגיע אליהם גם (המסלול שלנו ברומניה).

גסטהאוס Count Kálnoky's Transylvania

גסטהאוס  Count Kálnoky's הוא בעצם בקתות ומתחם עם אורווה, חצר ואזור שבו מוגשות הארוחות. יש אפשרות להזמין לילה בחצי פנסיון (ארוחת בוקר וערב) ויש אפשרות להזמין לילה הכל כלול (כולל שלוש ארוחות ביום ופעילויות וסיורים של המקום).

את הבקתה הזמנתי באמצעות שליחת מייל למקום ותשלום פיקדון. אנחנו הזמנו את אפשרות החצי פנסיון, כי רצינו רק לילה אחד וידענו שלא יהיה לנו זמן לסיורים שהמקום מציע.הגענו לגסטהאוס בשעות הצהריים מבראשוב (נסיעה של שעה). ההרגשה היתה כאילו חזרנו מאה שנים בזמן.

הגסטהאוס נמצא בכפר לא מתוייר, בלי כמעט מכוניות ועם הרבה סוסים . רצינו לאכול שם ארוחת צהריים, אבל הסתבר שצריך להודיע על כך מראש, מאחר והם מכינים אוכל בהתאם לכמות האנשים. אז נסענו 10 ק"מ לכפר אחר וקנינו שם מצרכים במכולת ועשינו פיקניק קטן של לחם, גבינות, נקניקים וירקות בשולחן הפיקניק ליד הגסטהאוס.

הבקתה עצמה

אחרי ארוחת הצהריים הלכנו לבקתה שלנו. הבקתה שלנו היתה ממוקמת כ400 מ' מהאזור הראשי של הגסטהאוס. מרחק הליכה של 5 דקות. הבקתה הכי מרשימה שהייתי בה. הזמנו את הבקתה של הנסיך שהיתה מרשימה ביותר עם אמבטיה ומיטה מפנקים.

חדרי האירוח מרוהטים אך ורק עם ריהוט טרנסילבני עתיק. בכל החדרים יש מיטות זוגיות עם שמיכות צמר ושמיכה. בחדרים אין טלוויזיה, אבל יש ספרים במקום 🙂 ויש קומקום חשמלי, עם תה וקפה. אין בבקתה wifi, אבל אנחנו פשוט השתמשנו בכרטיס סים עם חבילת גלישה בפלאפון. המקום כל כך רגוע ושלו, פשוט תענוג.

בערב חזרנו לארוחת ערב שהוגשה במרתף יין אלגנטי.  ישבנו בשולחן עם עוד שישה אורחים והיה ממש כיף.  האוכל שהוגש למרכז השולחן היה אוכל רומני מסורתי שהיה ממש טעים. היה סלט ירקות, סלט חצילים, לחם, ממליגה  (פולנטה רומנית), כיסונים ועוף. היו גם בקבוקי יין אדום ולבן מעולים. בסוף הארוחה הוגשו לנו קינוח ותה או קפה.

אם יש לכם רגישויות לאוכל או העדפות תזונתיות כמו טבעונות, צריך לעדכן אותם מראש. ישבנו בארוחה בערך 3 שעות, כי דיברנו עם שאר האורחים המקסימים שהיו איתנו בשולחן.

בבוקר נפגשנו עם כולם שוב בארוחת בוקר שהוגשה בשולחנות הפיקניק במתחם הגסטהאוס.
לארוחת הבוקר הוגשו למרכז השולחן חביתות, צלחת ירקות, צלחת נקניקים וגבינות, לחם, חמאה וריבה, מוזלי, יוגורט וקפה.

אנחנו ממש נהננו מהחוויה בגסטהאוס והתאכזבנו שלא היו לנו יותר ימים להיות שם.  אין לנו ספק שנחזור לשם שוב. המחיר עבור התמורה שווה ביותר. מקום מיוחד בעיצוב, באווירה, בשירות ובפינוק. אנחנו הגענו לשם עם רכב, אבל יש להם גם שירות הסעות. הכרנו זוג שהגיע מארצות הברית לשבוע רק להיות אצלם. הם לא שכרו רכב ולקחו את החבילה הכל כלול.

כתובת
Count Kálnoky's guesthouses
525104 Micloșoara, nr. 186
Jud. Covasna, Transilvania

צימר מבודד ביער

אחרי הגסטהאוס המקסים נסענו לכיוון הצימר המבודד שהזמנו  את הצימר הזמנו לשני לילות.

התכתבתי הרבה עם בעל המקום לפני ההגעה, מאחר שקראנו שהוא מאוד מבודד ורציתי לדעת מאיפה נוכל לקנות אוכל לצימר. הוא נתן לי המלצות לעצור בסופר lidl בעיירה בדרך לצימר כדי לקנות בשרים, פירות וירקות (ומה שנרצה עוד). אחרי זה הוא המליץ לעצור בכפר אחר במכולת, כדי לקנות נקניקים בתוצרת מקומית.

ואחרי זה לעצור לכפר קטן שיש בו מישהי מקומית שמוכרת בבית שלה גבינות ביתיות, חלב אורגני וביצים אורגניות (כדי לקנות ממנה צריך להזמין מראש וזה מה שעשינו). אז הנסיעה לצימר היתה מלווה בשלוש עצירות במקומות שונים לקניית האוכל וזאת כבר היתה חוויה נחמדה ומיוחדת.

כדי להגיע לצימר היה שלב שירדנו מהכביש אל כביש עפר ושם היתה נסיעה של 6 ק"מ שארכה בערך 20 דקות, כי זוהי דרך עם הרבה סלעים ואבנים וצריך לנסוע לאט. כשהגענו לצימר היינו המומים מאיזה יפה הוא ואיזה מגניב זה להיות מבודדים ביער, רק אנחנו והטבע.

הצימר מאובזר ביותר ויש בו כל מה שצריך. יש בו מטבח מאובזר, סלון נחמד, חדר שינה למעלה, שירותים מקלחת, שולחן פיקניק עם מנגל, אח וwifi. לארוחת צהריים רומן הכין סטייקים ותפוחי אדמה על האש. ואני הכנתי סלט ירקות. היה ממש כיף לשבת בחוץ עם יין ואוכל טעים ולשמוע רק ציפורים את הנחל הקטן שהיה לידנו.

חשוב לציין שהחשמל של הצימר הוא מאנרגיה סולרית וזה אומר שאם אין הרבה שמש באותו היום ואם משתמשים יותר מדי בחשמל, אז בשלב מסויים כבר אין חשמל. זה מה שקרה לנו ולכן את ארוחת הערב אכלנו לאור נרות ובלי חשמל. אבל זאת היתה חוויה רומנטית.

בנוסף חימום הצימר והמים הוא בעזרת הבערת עצים, יש כאלה שמבינים בזה, אנחנו קצת פחות אז הסתבכנו קצת עם הנושא הזה. אבל היום אפשר ללמוד הכל מסרטונים מיוטיוב. אנחנו מאוד נהננו מהשהות בצימר ומי שמחפש שקט, שלווה, טבע ולהתבודד זה המקום להיות בו. הכפרים שציינתי הם במרחק של 25 דקות עד ארבעים דקות נסיעה מהצימר. ניתן להגיע לשם רק ברכב.

11 תגובות בנושא “צימרים מיוחדים בטרנסילבניה – מקומות לינה ברומניה”

• מושלם ברמות!

• אהבתי את שני מקומות הלינה – גם האירוח אצל מקומיים והמפגש עם מטיילים נוספים וגם החוויה של השקט והשלווה ביער. צברנו במשך השנים הרבה חוויות אירוח מפתיעות ומרתקות אצל מארחים. לפעמים בהחלט שווה לשלם על זה מקדמה.

• תודה רבה זיוה 🙂 אני לגמרי מסכימה. שתי החוויות היו ממש מיוחדות. אחד הדברים שיכולים להפוך טיול לממש מיוחד זה מקום הלינה.

• נהדר. אך האם בכוונה לא רשמת את העלות . כמה עולה ללילה בכל מקום ?

• היי ליזט. לא כתבתי מחירים כי לפעמים הם משתנים. הגסטהאוס עלה לבקתה משודרגת עם ארוחת ערב ובוקר 154 יורו והצימר המבודד עלה בסביבות ה300 שקל ללילה.

• ממליץ בחום על צימר סמוך מאוד לעיר סיביו 15 דקות מהעיר .גרתי בכפר siBiel שלוש שנים .מופיע ביוטיוב צימר בסיביאל

• היי נופר,
    אשמח לקבל ממך את המקומות המדויקים שקניתם בהם את הבשר והגבינות מהאישה המקומית. בעקבות הבלוג שלך, אנחנו ישנים שם מחר ומחרתיים! אנו גם מעוניינים לסטייקים טובים ולגבינות איכותיות:)

• היי שיר איזה כיף לכם
      את הגבינות בעל הצימר הזמין לנו ואנחנו רק אספנו אותם בגלל שזה בית פרטי של מישהי ולא חנות. אז צריך לבקש ממנו.
      את הבשר קנינו פה
      Grocery store SERGIANA

• מדהים! נעשה זאת!
        והנקניקים תוצרת ביתית? מאותה מכולת של הבשר?
        באותה הזדמנות כבר אציין שהבלוג שלך עשה לנו מלא סדר ותרם רבות בתכנון הטיול:)