איוטאיה Ayutthaya- עיר הבירה העתיקה של תאילנד

מאת: נופר רונן

ayutthaya-tamples1

איוטאיה Ayutthaya היתה העיר בירה קודמת של תאילנד מ1350-1767. היא נמצאת 80 ק"מ צפונית מבנגקוק.

העיר נחרבה בן לילה ב1767 ומאז נשארו בה שרידי ארמונות ומקדשים. השרידים מהממים ויש אווירה קסומה בעיר. אם אתם נמצאים בבנגקוק, כדאי לכם לשקול ביקור באיוטאיה ואפילו לישון שם לילה או שניים.
אתם יכולים גם לבקר בה בדרך לצפון תאילנד, במידה ואתם מתניידים עם רכב או קטנוע.

במידה ואתם צריכים: מידע על ויזה לתאילנד, ויזה להודו וויזה לויאטנם.

מלונות באיוטאיה

  • טמרינד גסטהאוס Tamarind guesthouse גסטהאוס במיקום מעולה, הוא נקי מאוד עם חדרים גדולים ומיטה נוחה. ניתן לשכור אופניים שם בעלות של דולר וחצי בערך. עולה בסביבות ה20-30 דולר לזוג.
  • באן טאי האוס Baan Tai house -מלון 3 כוכבים עם בריכה, עם נוף לנהר. עולה בסביבות 40-50 דולר לזוג.

כמובן שיש עוד הרבה מקומות לינה במחירים יותר נמוכים או יותר גבוהים. תלוי מה אתם מחפשים. אנחנו ישנו בtamarind והיינו מאוד מרוצים.

טיפ להוזלת עלות מקום לינה : אחרי הזמנת מלון דרך האינטרנט (עם אפשרות ביטול בחינם) אני ממליצה לכם לשלוח את ההזמנה לחברת  פרובו (קישור לפרובו) . במידה ומחיר החדר שבמלון שהזמנתם ירד הם ישלחו לכם התרעה וכך יתאפשר לכם לבטל את ההזמנה ולהזמין מחדש .במחיר נמוך יותר. ומה שמגניב זה שהשירות הזה הוא בחינם

כיצד מגיעים לאיוטאיה מבנגקוק?

  • רכבת- תחנת הרכבת נקראת Hua Lampong וניתן לקחת sky train כדי להגיע אליה. זמני רכבות . יתרון ברכבת שהיא ממש זולה בערך חצי דולר נסיעה,החסרון שהמושבים בה הם ספסלים מעץ והם לא נוחים. הנסיעה היא בערך שעתיים ככה שזה לא כזה נורא ואם בא לכם להרגיש קצת כמו המקומיים ולחסוך כסף, זאת האופציה הכי טובה.
  • אוטובוס-  יוצא מתחנת הרכבת הצפונית ועולה בערך 2 דולר.
  • מיני ואן- אפשר לתפוס ואן מאנדרטת הניצחון. היא עולה בערך 4 דולר לאדם. אם אתם באזור הקאו סן אפשר לקנות בסוכנות טיולים כרטיס לואן שיאסוף אתכם מליד הסוכנות. חשוב להמשיך עם הואן עד לסוף המסלול שלו. יכול להיות שהוא יעצור במקדש אחד לפני הכניסה לעיר, אז תחכו לו עד שהוא ממשיך את הנסיעה למרכז העיר.
  • טיול מאורגן- אפשר לסגור דרך כל סוכנות או במלון/גסטהאוס שאתם נמצאים בו.

אני אישית חושבת שהכי טוב זה להגיע בכוחות עצמכם, אבל אם אתם בלחץ של זמן, אז גם טיול מאורגן של יום הוא חוויה מצויינת וקצת שונה ממה שרואים בבנגקוק ובאיים.

אנחנו הגענו לשם במיני ואן וחזרנו ברכבת לבנגקוק. אין ספק שהמיני ואן היה יותר נוח אבל מצד שני הנסיעה ברכבת היתה חוויה מקומית נחמדה. אם אתם מעדיפים לנסוע לשם עם נהג פרטי אז יש חברת הסעות שאני ממליצה עליה.  Naka service. שירות הסעות וטיולים פרטיים שמנוהל ע״י זוג מקסים די Dee וטום Tom.

די מנהלת את העסק וטום הוא הנהג. עשינו עם טום טיול של יומיים בקנצ׳נבורי. טום מקסים וחייכן, אבל חשוב לדעת שהוא לא דובר אנגלית טוב. התקשורת מולו היא דרך גוגל טרנסלייט. הוא לא מדריך טיולים! רק נהג. את המסלול סוגרים מראש מול די ואז טום מסיע אתכם מיעד ליעד.

דיברתי עם די בנובמבר 2023 והיא אמרה לי שהעסק התרחב ויש יותר נהגים. אתם יכולים לברר מולה אם יש נהגים דוברי . אנגלית טובה יותר אם זה חשוב לכם. אנחנו אישית היינו עם טום ומאוד נהננו.

לקוראי הבלוג תינתן הנחה של 5% על שירותי ההסעות החל מה15.1.24 (תציינו שהגעתם דרך הבלוג)

אטרקציות באיוטאיה

  • לטייל בין כל שרידי המקדשים והארמונות- אפשר לעשות זאת על ידי השכרת אופניים ולרכב בין כל השרידים. אפשר גם לקחת נהג מונית/טוק טוק שיקח אתכם ממקדש למקדש ואפשר גם ללכת ברגל, או שילוב שלהם. יש המון מקדשים וגם אחרי כמה שעות לא תספיקו הכל, אז בכיף אפשר יומיים לטייל ככה.
  • שווקים– יש שוק של פירות וירקות מאוד נחמד ואפשר גם לאכול ארוחת צהריים שם. יש את השוק הצף ויש עוד כמה שווקים ממש נחמדים.  
  • שייט בנהר- אפשר להזמין דרך הגסטהאוס/מלון שאתם ישנים בו או לקחת טוק טוק בעצמכם לנהר. השייט משולב גם עם עצירות במקדשים. בסוף השייט מורידים אתכם בשוק לילה ואז אתם יכולים להישאר בו או לקחת טוק טוק חזרה לאיפה שאתם ישנים.
  • בתי קפה וברים- בערב מאוד נחמד לשוטט ברחובות, כי יש שם בתי קפה וברים מאוד רגועים ונחמדים. המומלצים ביניהם:  בית הקפה coffee old city שיש בו אחלה קפה וארוחות בוקר טעימות. יש את הjazz bar שהוא בר ממש כיפי.

 לסיכום, אני מאוד ממליצה לבקר באיוטאיה. היא מקום פחות תיירותי ואפשר לחוות את תאילנד השונה דרכה.

ayutthaya-tamples2

ayutthaya-tamples-bicycle

ayutthaya-cruize

כתיבת תגובה

יש להזין תגובה יש להזין שם יש להזין כתובת מייל תקינה מייל לא תקין
תודה! תגובתך נוספה בהצלחה וממתינה לאישור
שגיאה בהוספת ההודעה, אנא נסה שנית מאוחר יותר

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *