המדרחוב בזכרון יעקב : המלצות והשראה למקומות יפים לצילום

מאת: נופר רונן

אחת הסיבות שעברנו לזכרון יעקב היא בגלל המדרחוב הקסום שבה. מאז ומתמיד אהבתי מאוד לבוא ולהסתובב בו. אבל תמיד חשבתי שהוא יחסית קטן וממצים אותו די מהר אבל כשעברתי לפה שמתי לב שיש בו המון מה לראות. והאמת שכל פעם אני מגלה בו עוד איזה פינה נסתרת או בית מרתק. ממליצה לכם לשוטט בו ברוגע ולשים לב לכל מה שקורה מסביב ולהכנס גם לכל החצרות והפניות שיש בו. מבטיחה שתגלו עולם שלם שלא ידעתם שקיים 🙂

החלטתי לכתוב פוסט עם המלצות למקומות שאני מאוד אוהבת במדרחוב וגם מקומות יפים לצילומים למי שאוהב לצלם או להצטלם חח וכמובן שאני גם מצרפת לכם נקודות ציון כדי שתוכלו להגיע בדיוק לאותו מקום.

חצר וילדר

חצר קסומה עם מזרקה קטנה, מרתף יינות וכמה חנויות. אני מאוד אוהבת את חנות סמובר שנפתחה לא מזמן. יש שם אומנות וינטג' וגם מגישים שם אוכל ושתייה. אני חושבת שזה אחד המקומות המיוחדים לשבת בהם לפלטת גבינות ויין. הוראות הגעה


חצר לייטנר

החצר הזאת מזכירה סמטא בחו"ל בזכות הבית קפה-פטיסרי, קפה תמר. בית קפה שנפתח לפני כמה חודשים ובהחלט כבש את ליבי ואת ליבם של המקומיים והתיירים. הוא גם מאוד יפה וגם יש בו אחלה קפה וקינוחים (המלצות נוספות לבתי קפה בזכרון יעקב).

בנוסף, אם אתם הורים או מחפשים מתנה לילדים זאת החצר המומלצת ביותר כי יש בה אאוטלט של בגדי תינוקות Nest ועוד חנות עם מלא מוצרים ואביזרים.
הוראות הגעה

תות נייר

אם אתם אוהבים גלריות אז שווה לכם להכיר את גלריית תות נייר שיש שם יצירות נייר למכירה מעץ תות נייר ובנוסף אפשר לעבור שם סדנה קצרה להכנת הנייר (פעילות כיפית לילדים ומבוגרים).

בנוסף הכניסה לשם מאוד מיוחדת ויפה להצטלם שם
הוראות הגעה 

בית אהרונסון – מוזיאון ניל"י

המוזיאון מתעד ומשמר את מורשתם של בני משפחת אהרנסון וחברי מחתרת ניל"י, מספר את מעשה גבורתם ועוז רוחם ומנציח את פועלם ותרומתם לסיום השלטון התורכי וכניסת הבריטים לארץ ישראל.

לצערי בעקבות הקורונה המוזיאון סגור למבקרים אבל אי אפשר לפספס אותו כשעוברים במדרחוב כי הוא הכי ורוד שיש :). ממליצה גם להכנס לסמטא שלו כי זה גם מקום מאוד יפה לצילומים והאמת שמשם גם הכניסה הראשית.
הוראות הגעה

דרך אגב, קרה לי משהו מרגש כשצילמתי שם. בחוץ ישב מישהו מבוגר על ספסל ושאל אותי למה אני מצלמת. סיפרתי לו שאני בלוגרית טיולים והתחלנו לדבר קצת והוא סיפר לי שהספסל שהוא יושב עליו הוא לזכרו של אישתו האהובה וכל יום הוא בא לשבת שם (בדרך כלל עם כוס קפה :)).


בריכת בנימין

בריכת בנימין היא מאגר מים הנמצא במושבה זכרון יעקב. הבריכה נבנתה בשנת 1891, בימיו של מנהל המושבה, יעקב בן שימול, והיא נושאת את שמו של הברון אברהם בנימין אדמונד ג'יימס דה רוטשילד.

מעבר לכך שזה מקום יפה לצילומים יש שם גם את בית מוכתר – מקום יפהפה לאירועים.

וגם יש סיפור מעניין מאחורי בית מוכתר-  שופץ שם נכנס משפחתי ובמהלך השיפוץ נחשפה מנהרה סודית. אבנר רג'ינאנו, הבעלים שהתעקש לשפץ ולממן את השחזור מכיסו ללא עזרת המדינה, משוכנע שמדובר במערה ששימשה לפני מאה שנה את חברי מחתרת ניל"י.
הוראות הגעה


סמטה עם גלריות, חנות יד שנייה וחנות למבוגרים בלבד

מאז שעברתי לזכרון רציתי ללכת לבקר בגלרית Heart Made אבל בגלל כל הסגרים עוד לא יצא לי. אבל זאת נראית גלריה מאוד יפה וגם בסמטה הזאת יש עוד גלריה וחנות למבוגרים בלבד בשם לו לה וחנות יד שנייה.
הוראות הגעה

נקודות ציון נוספות למקומות יפים לצילומים

המיקום הבא נמצא על המדרחוב עצמו ורוב הסיכויים שראיתם אותו ולא התעמקתם בו באמת כי לדעתי הוא מזכיר את יוון עם שילוב הצבעים של הכחול ולבן. וחוץ מזה יש שם חנות למטיילים One house ומסעדה סינית טובה -צ'אנג מאי (אנחנו אוהבים שפ את המרק וונטון, בקר סצ'ואן ושרימפס חמאה ושום עם אורז מאודה :)).
הוראות הגעה 

עוד מקום יפה לצילום – זאת חצר של בית ולא בטוחה כמה זה בסדר להצטלם שם אבל הצטלמתי זריז 🙂
הוראות הגעה

ועוד מקום שלדעתי הוא אחד המיוחדים. בא לי חצר כזאת ואופניים כאלה 🙂
הוראות הגעה 

יש עוד מקומות יפים לצילום ופינות נסתרות. אמשיך לעדכן כמובן.

כתיבת תגובה

יש להזין תגובה יש להזין שם יש להזין כתובת מייל תקינה מייל לא תקין
תודה! תגובתך נוספה בהצלחה וממתינה לאישור
שגיאה בהוספת ההודעה, אנא נסה שנית מאוחר יותר

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *