מסלול הליכה קצר במרכז זכרון יעקב עם מערה נסתרת

מאת: נופר רונן

בכל פעם מחדש אני נדהמת מכמה דברים יש לעשות בזכרון יעקב. לפני המעבר לכאן התלהבתי מהיקבים והמדרחוב ועכשיו אני קולטת שיש פה המון טבע ומסלולי הליכה.

אנחנו בחרנו לגור במיקום מרכזי ממש ליד המדרחוב וחשבתי שזה יהיה מרוחק מהטבע אבל לשמחתי גיליתי שטעיתי ושממש ליד הבית שלנו יש הרבה אזורים לטייל בהם והרבה נקודות תצפית במרחק הליכה.

אתמול נפגשתי עם חברה שלי גילי שהיא גם מורת דרך  ולפני שנפגשנו גילי הלכה לבדוק מקום שהמליצו לה עליו שמסתבר שהוא נמצא עשר דקות הליכה מהבית שלי.

כמובן שהיום הלכתי לשם כדי לבדוק את המקום וממש התלהבתי מהמציאה. מדובר במסלול הליכה קצר עם מערה נסתרת ששמה מערת המייש. העליתי כמובן סטוריס לאינסטגרם של הבלוג והם שמורים בהיילייטס של זכרון יעקב אז מוזמנים להסתכל ולעקוב 🙂

איך מגיעים למסלול הליכה ולמערה?

תכתבו בוויז מערת המייש. יש ליד חניה.

האם המסלול מתאים למשפחות עם ילדים ותינוקות?

המסלול קליל ואפשר לעשות אותו עם ילדים אבל אם באים עם תינוקות אז מומלץ לא להגיע לבד עם תינוק אלא עם מישהו שיעזור לכם, כי ההגעה למערה היא בירידה על סלעים וצריך לעשות את זה בזהירות.

אם רק רוצים לעשות מסלול הליכה בלי מערה אז אפשר להסתדר לבד.

מדובר במסלול שהוא חלק מסובב זכרון אז זה מסלול עפר סלול ואפשר לעשות אותו עם עגלה (תלוי עד לאן הולכים, אני הלכתי בערך 2 ק"מ וחזרתי אז אין לי מושג איך ההמשך של המסלול).

האם המסלול מתאים לאופניים?

כן. כלומר אם רוצים להגיע למערה אז צריך להשאיר את האופניים בנקודת תצפית ולרדת בלעדיהם אבל אחרי זה אפשר להמשיך את המסלול עם אופניים.

סובב זכרון יעקב

המערה נמצאת על מסלול חדש שעשו שנקרא סובב זכרון יעקב. ולכן אפשר לבוא למערה וגם לעשות מסלול הליכה בסובב זכרון בלי קשר למערה עצמה.

זהו מסלול מעגלי של 21 ק"מ סינגל ולא מתאים למתחילים אז שימו לב שאם אתם באים עם אופניים אז רצוי שתהיו בכושר מתאים למסלול. או שתעשו רק חלק ממנו .

כמה זמן הליכה עד המערה?

בערך 10 דקות הליכה מהחנייה

מסלול ההליכה עד למערה?

מדובר במסלול קצר ומישורי שעכשיו יש בו גם את פריחת הנרקיסים (לא יותר מדי אבל יש שם כמה מקומות עם נרקיסים ) ובגלל המיקום ההררי אז יש נוף קסום לאורך המסלול. יש סימונים על הדרך אז זה לא בעייתי להגיע למערה (למרות שאיכשהו אני איבדתי אותה לכמה דקות)

מערת המייש

האתר אומץ ע"י המשרד לאיכות הסביבה מועצה מקומית זכרון יעקב. המערה קרויה על שם עץ הצומח מתוכה, מייש דרומי נזכר מראשונה בתלמוד כעץ שגדל בחצר בית המקדש. מערת המייש היא מערה שנמשכת ממזרח למערב באורך 40 מ'. מערת המייש מאומצת ע"י שכבת כיתות ה' של בית הספר הקהילתי "החורש" בזכרון יעקב.

האם נכנסתי למערה?

ברור שלא ! חחח באתי לשם לבד והיה רעש חזק של עטלפים והאמת שאני לא סגורה שהייתי נכנסת אליה גם אם הייתי עם עוד אנשים כי אני פשוט לא מתחברת למערות. הן מלחיצות אותי. אבל היה ממש נחמד לגלות את המערה ולראות אותה מהפתח. היא נראית ממש מגניבה.

עץ המייש

מייש דרומי הוא עץ ים תיכוני מוגן ונדיר. הוא גדל באזורי הארץ השונים.

נקודת תצפית

ממש לפני הירידה למערה יש נקודת תצפית עם ספסלים וגם במסלול עצמו יש עוד שני ספסלים שמשקיפים על הנוף וממש מומלץ לבוא לשם גם סתם כדי להשקיף על ההרים.


כתיבת תגובה

יש להזין תגובה יש להזין שם יש להזין כתובת מייל תקינה מייל לא תקין
תודה! תגובתך נוספה בהצלחה וממתינה לאישור
שגיאה בהוספת ההודעה, אנא נסה שנית מאוחר יותר

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *