זכרון יעקב: מדריך מפורט על דברים לעשות, מקומות לינה ואיפה לאכול ולשתות בזכרון יעקב

מאת: נופר רונן

גרנו בזכרון יעקב כעשרה חודשים ב2021. עברנו לשם מתל אביב וההתאקלמות היתה יחסית מהירה. נכון שזה שינוי מאוד גדול מהעיר הגדולה אבל אני חושבת שבגלל הקורונה שגם ככה לא עשינו הרבה בתל אביב גרם למעבר להיות קל יותר ופחות מוזר.

אני תמיד אהבתי את זכרון יעקב בגלל היין והמדרחוב אבל מהרגע שעברנו לפה גיליתי שיש פה כל כך הרבה מעבר ואני עדיין חוקרת את העיר ומגלה כל פעם דברים חדשים . אז החלטתי לכתוב לכם מדריך מקיף על העיר

איפה לישון בזכרון יעקב – מלונות בזכרון יעקב

לא יצא לנו עדיין ללון במלונות בזכרון אבל כן יצא לנו להיות בשני ימי כיף במלונות ולכן החלטתי לכתוב לכם עליהם בכל זאת

מלון אלמא

מלון יוקרתי חמישה כוכבים

למלון אלמא לקחתי את רומן ליום כיף ביומולדת שלו. היינו בם מהבוקר עד אחר הצהריים ולא רצינו לעזוב. היום כיף כלל ארוחת בוקר, עיסוי של 50 דקות בספא ושימוש חופשי במתקנים.

הארוחת בוקר היתה ארוחה ברמה מאוד גבוהה עם מבחר גדול של סלטים, קישים, שקשוקות, גבינות קשות ורכות, לחמים וקינוחים (היה שם טפיוקה שזה אחד הקינוחים האהובים עליי ועוגת גבינה אפויה מצוינת) ובעצם כל מה שצריך כדי להתפנק בארוחה טובה. העיצוב של הספא מיוחד ויוקרתי והעיסוי היה מאוד טוב ויש בריכה מחוממת ובריכה בחוץ.

היינו בבריכה כמה שעות ולקחנו גם מרגריטה קפואה והרגשנו בחופשה אמיתית אפילו שהיא היתה לכמה שעות 🙂

מלון אלמא הוא מלון יוקרתי שמתאים למי שמחפש חופשה ברמה מאוד גבוהה בארץ.

מלון בית מימון – נוף מדהים וחופשה בתקציב לכל כיס

במלון בית מימון יצא לנו לנו להיות כמה פעמים כי סתם באנו לקפה במרפסת המהממת שלהם וגם פעם אחת באנו לחצי יום (ההורים של רומן שמרו על מאיוש ואנחנו יצאנו לחצי יום חופשה ליד הבית חח). האירוח כלל ארוחת בוקר וחדר במלון והחלטנו לנסות את הקונספט הזה. כשהגענו עשינו צ'ק אין וקיבלנו את החדר שלנו ולאחר מכן הלכנו לארוחת הבוקר.

הארוחת בוקר היתה בסיסית שכללה סלט ירקות, מעדנים, גבינות רגילות, לחמים וביצים לפי בקשה.

את הארוחת בוקר אכלנו כמובן במרפסת עם הנוף היפהפה. אחרי זה היינו בג'קוזי חיצוני גדול שבזמן הקורונה הפך לבריכה מחוממת קצת והיה ממש נחמד שם וגם היינו בגינה המטופחת של המלון. בקיצור גם שם הרגשנו בחופשה והיתה לנו אחלה חוויה.


איפה לאכול ולשתות בזכרון יעקב – מסעדות ובתי קפה

מסעדות בזכרון יעקב

בינתיים יצא לנו לנסות כמה מסעדות מעולות פה בזכרון ולא רק מסעדות אלא גם ארוחות מיוחדת בבתים של אנשים. בקיצור תוכלו להנות בזכרון מחוויה קולינרית מעולה ועל כך תוכלו לקרוא בהרחבה בפוסט שכתבתי על מסעדות מומלצות בזכרון יעקב 

בתי קפה בזכרון יעקב

אני בן אדם של בתי קפה! אחד הדברים הכי חשובים עבורי זה שיהיה לי בית קפה טוב ליד הבית ולמזלי בדקה הליכה מהבית שלנו בזכרון יש לי בית קפה כזה ובחמש דקות הליכה נוספות יש עוד בית קפה שאני מאוד אוהבת ויש פה עוד כמה אפשרויות טובות אז על הבתי קפה שאני אוהבת תוכלו לקרוא בפוסט שלי על בתי קפה מומלצים בזכרון יעקב 

דברים שווים לעשות בזכרון יעקב

לחקור את המדרחוב והסמטאות הנסתרות

כולם מכירים את המדרחוב בזכרון כי זה אחד המקומות הקסומים בארץ שלנו. יש שם אווירה של חו"ל ותמיד כיף להסתובב שם. אני הולכת שם כל יום וכל פעם נדהמת לגלות מקומות חדשים. ממליצה מאוד לא ללכת רק על הרחוב הראשי (המייסדים.) אלא לפנות גם לסמטאות הקטנות, תתפלאו כמה חנויות ואוצרות תמצאו שם על הדרך. כמו למשל : חנות אאוטלט של נסט (לביגוד תינוקות וילדים),  סטודיו גלריה HeartMade, חנויות יד שנייה שונות, חצר וילדר שהיא חצר קסומה ושם תמצאו גם את חנות סמובר חנות אומנות עם אוכל (אפשר להזמין פלטת גבינות מעולה ויין) ועוד. בצמוד למדרחוב יש את גן טיול המקסים וחובבי הקפה יוכלו להתענג בבית קפה ניחוח קפה שבו קולים קפה במקום ולהנות מגלידת אלדו המפורסמת.

לבקר בגבעת זמארין

מסתבר ששם התיישבו התושבים הראשונים בזכרון יעקב ב1882. ובמקביל להקמת זכרון יעקב הקימו גם את שפיה ובת שלמה כ"בנותיה" של זכרון.כיום יש בגבעה רק 8 בתים מאוכלסים אבל יש תכנון לשפץ את כל האזור ואפילו להקים שם מלון בוטיק.יש שם את מסעדת אדמה המעולה והגבעה ממוקמת ממש בצד של יקב כרמל.

לשוטט בחורשת לנגה ואחוזת לנגה

האחוזה נבנתה ב-1912. מבנה מיוחד, המוקף גן גדול, בסגנון אירופאי-מזרחי ובו שתי קומות, חצר, אורוות סוסים, רפת ומחלבה ליצור גבינות ומרתף יין. את הסיפור המלא והמרתק של האחוזה תוכלו לקרוא באתר של זכרון יעקב במקום תוכלו למצוא חורשה יפה עם שולחנות פיקניק.
ממה ששמעתי פעם האזור והאחוזה היו יפים ממש אבל עכשיו הם פחות מתוחזקים אבל יש שם שבילים נחמדים להליכה קלילה ומקומות יפים לצילום כמו שביל העצים, האחוזה עצמה ועוד טיפ : מומלץ להביא תכשיר נגד יתושים כי גם בחורף יש שם יתושים

לגלות מערה נסתרת

מדובר במסלול הליכה קצר עם מערה נסתרת ששמה מערת המייש. העליתי כמובן סטוריס לאינסטגרם של הבלוג והם שמורים בהיילייטס של זכרון יעקב אז מוזמנים להסתכל ולעקוב .

המערה קרויה על שם עץ הצומח מתוכה, מייש דרומי נזכר מראשונה בתלמוד כעץ שגדל בחצר בית המקדש. תכתבו בוויז מערת המייש. יש ליד חניה.

פוסט עם פרטים מלאים על מערת המייש והמסלול 

להנות מהנוף המדהים

אחד הדברים שאני הכי אוהבת בזכרון יעקב זה שהעיר נמצאת במעלה ההר ונשקף ממנה נוף מהמם להרים, לים ולשדות. יש בעיר הרבה נקודות תצפית עם ספסלים וככה אפשר לשבת ולהנות מהנוף . פוסט שכתבתי על נקודות תצפית מהממות בזכרון יעקב 

ליצור נייר בגלריית חנות תות נייר

חוויה כיפית וקלילה למבוגרים וילדים של שעה – יצירת נייר מעץ תות נייר. את הסדנה העביר לנו שקד המקסים שם שיטה יפנית ליצירת נייר שההורים שלו למדו בעצם ביפן לפני 35 שנים. בסדנה לומדים על תהליך יצירת הנייר וגם קצת על התרבות היפנית. אם אין לכם זמן לסדנה אז שווה גם לבוא ולהכנס לחנות גלריה של יצירות מהנייר.

לטייל ברמת הנדיב

מאז שעברנו לזכרון יעקב יצא לנו להיות ברמת הנדיב המון פעמים כי זה מקום קסום ביותר שאפשר להעביר בו ימים שלמים. יש שם גנים מדהימים ומטופחים (באמת שזה בין הגנים היפים שיצא לי להיות בהם בעולם). יש מסלולי הליכה בדרגות קושי שונות, מסלולי אופניים, מדשאות, בית קפה כשר ואזור לפיקניק.

טיפ : בימי שישי ושבת יש בכניסה לרמת הנדיב דוכן של אוכל דרוזי עם פיתות דרוזיות מעולות, עלי גפן ממולאים ועוד (מומלץ בחום)..

ללטף חיות בחוות הנדיב

יצא לנו להיות בחוות הנדיב עם מאיוש וגם פעם אחת עם אחותי והילדים שלה בני 7, 6 ושנה וחצי. הילדים הגדולים ממש נהנו בחווה. הם הלכו ללטף את החיות, קטפו ירקות והאכילו את החיות. אני חושבת שזאת אחלה פעילות למשפחות שמחפשות חוויה לכמה שעות שהילדים יכולים להסתובב חופשי ולהנות גם מפעילויות שונות.

להשתכר מיין

בזכרון יעקב תוכלו למצוא הרבה יקבים טובים ולעשות טעימות יין ולהנות גם מאוכל טעים.

אנחנו מאוד אהבנו את יקב סומק שהוא יקב משפחתי שנמצא בחצר של המשפחה. יש להם יין מעולה וגם פלטות מעולות. אנחנו נהננו מאוד מטעימות היין והפלטת גבינות היתה טעימה ביותר.

בנוסף מומלץ מאוד להגיע ליקב תשבי לסיור ביקב וטעימות של יין ושוקולד (שילוב מעניין שניסיתי אצלם בפעם הראשונה).

לסיכום,

יש המון מה לעשות ולראות בזכרון יעקב ולכן מומלץ להגיע לכמה ימים ולא רק ליום אחד 🙂

האמת שעוד לא הספקתי לעשות פה הרבה דברים בגלל הסגרים אבל אני מתכננת לנסות אותם ולעדכן את הפוסט בדברים חדשים בהמשך 🙂

יש גם מלא דברים לעשות בסביבה כמו קיבוץ מעגן מיכאל, קיסריה, בנימינה ופרדס חנה כרכור ובקיצור זה אזור שלם שכיף לחקור.

פוסטים נוספים שיכולים לעניין אתכם:

המלצות של מקומית לזכרון יעקב והסביבה

לאכול ולשתות באזור של זכרון יעקב בשבת – מקומות פתוחים בשבת

4 תגובות בנושא “זכרון יעקב: מדריך מפורט על דברים לעשות, מקומות לינה ואיפה לאכול ולשתות בזכרון יעקב”

  • אנחנו מגיעים לזיכרון יעקוב ביום רביעי הקרוב לחמישה ימים ואנחנו צריכים המלצות לטיולים נגישים אשמח אם נוכל לקבל מידע מרוכז אצלך

    • היי אורלי
      האמת שאין לי יותר מדי לגבי טיולים נגישים באזור
      יצא לי רק לטייל ברמת הנדיב
      אולי אם תפרטי יותר מה אתם מחפשים אוכל להפנות אותך למישהו שכן מבין בזה יותר

  • שלום, אני מעונינת לעבור לגור בזכרון. יש לך המלצה איזה שכונות כדאי ? במחיר סביר בבקשה.

    • היי ענת
      האמת שעזבנו את זכרון לפני שנתיים וחצי ומאז המחירים ממש השתנו אז אני פחות בקיאה איפה יש מחירים סבירים
      אנחנו גרנו ממש ליד המדרחוב ושם המחירים היו די יקרים
      השכונות היותר מרוחקות היו זולות יותר אבל יכול להיות שזה גם כבר לא נכון כל כך

כתיבת תגובה

יש להזין תגובה יש להזין שם יש להזין כתובת מייל תקינה מייל לא תקין
תודה! תגובתך נוספה בהצלחה וממתינה לאישור
שגיאה בהוספת ההודעה, אנא נסה שנית מאוחר יותר

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *