חופשה של 48 שעות בפאפוס- מסלול טיול

כשראיתי באתר של ראיינר Ryanair טיסה ב5 יורו לפאפוס חשבתי שבהתחלה שעובדים עליי, כי אין מצב שטיסה תעלה כל כך זול, אבל אז החלטנו להזמין אותה וראינו שזה אמיתי . טיסות הלוך חזור לי ולרומן עלו 86 ש"ח. מאחר שהיו לנו מחוייבות אחרות החלטנו לקנות כרטיסים משלישי עד חמישי כלומר ל48 שעות.

פאפוס היא עיר חוף בחלק הדרום-מערבי של קפריסין.

לא ידענו אם זה יהיה טרטור או הנאה ובסוף הבנו שזאת היתה גיחה קצרה מוצלחת ביותר. הספקנו לעשות הרבה דברים ולאכול אוכל טעים.

הזמנו מלון בדקה ה90, מלון Pyramos Hotel  שעלה 290 ש"ח לשני לילות כולל ארוחת בוקר בסיסית. הבית מלון עצמו היה מאוד פשוט אבל המיקום שלו היה מעולה. בדיוק ליד הנמל באיזור של הרבה ברים, בתי קפה, מסעדות ואטרקציות.
שכרנו רכב בעלות של 132 ש"ח ליומיים שאספנו מהשדה תעופה. ובמלון היתה חנייה פרטית.

המסלול שעשינו בפאפוס

יום 1- טיסת ערב לפאפוס וארוחת ערב

נחתנו בערב , אספנו את הרכב שהזמנו ונסענו למלון אחרי זה המשכנו לארוחת ערב.

ארוחת ערב

הלכנו לאכול במסעדת פינגווינו  Pingouino, זוהי מסעדה שאכלנו בה כבר לפני ומאוד אהבנו. היא זולה, עם אוכל טעים ונוף לים. כתבתי עליה בפוסט של מסעדות בפאפוס. אני הזמנתי פיתה עם חלומי ועגבנייה. היה ממש טעים ומשביע ורומן הזמין מנת סופלקי עם פוטטו צ'יפס. היה מאוד מוצלח.

יום 2- אוכל טוב, טעימות יין ובר עם תצפית על פאפוס והים

ארוחת בוקר וקפה

בבוקר אכלנו ארוחת בוקר פשוטה במלון שכללה לחם, כמה גבינות וירקות

משם הלכנו לבר- בית קפה Alea Lounge Bar סמוך לים ושתינו קפה

נהנים מהשמש

יצא לנו יום יותר שמשי ממה שחשבנו שיהיה והחלטנו ללכת לשכב על כסאות הנוח שהיו מול בית הקפה ולהנות מהשמש שהיתה. התשלום על שתי מיטות שיזוף עלה 5 יורו. בשלב מסויים רומן קנה לו בירה ולי קולה זירו. היה ממש כיף לשכב שם ולהשתזף קצת.

נסיעה לכפר מקסים וארוחת צהריים בטברנה

אחרי שנהננו בים החלטנו לקחת את הרכב ולנסוע לטעימות יין ביקב שמצאתי באינטרנט. מאחר שהיה כבר צהריים החלטנו קודם לאכול צהריים ומשם להמשיך ליקב. קיבלנו המלצה ממישהי מקומית לטברנה בכפר  Letymbou שנמצא כ30 דקות נסיעה ממרכז פאפוס. נסענו לכפר ונכנסנו למסעדה Letymbou Tavern .

המלצריות היו ממש מקסימות ופגשנו גם את בעלת המקום. בעלה הכין בעצמו את גבינת החלומי והיו להם עוד מאכלים שהם מכינים בעצמם. הזמנו למה ראשונה את גבינת החלומי ולעיקריות אני הזמנתי מוסקה צמחונית ורומן הזמין שפטלייה sheftalia (מאכל קפרסיאי מסורתי). המנות היו ממש טעימות.

מאוד אהבנו את האווירה, האוכל והשירות ומעבר לזה גם הכפר מאוד נחמד ושווה ביקור קצר אם אתם בפאפוס.

טעימות יין

אחרי סיבוב קצר בכפר המשכנו לטעימות היין ביקב Tsangarides winery שהיה במרחק של 10 דקות נסיעה מהכפר. מהרגע שהגנו התאהבנו במקום. אזור פסטורלי ועיצוב ממש יפה. ישבנו בחוץ והבעלים אנג'לוס הביא לנו לטעום ארבעה סוגי יינות. לבן, רוזה, אדום ויין אורגני. בנוסף הוא גם הגיש לנו קצת גבינות וענבים. דיברנו איתו הרבה והוא ממש אדם מקסים וצנוע. בשלב מסויים הגיעה קבוצה של עיתונאים מהונגריה והוא עשה להם סיור ביקב אז אנחנו הצטרפנו לסיור.

ביקב מייצרים כ300,000 בקבוקים בשנה והיה מעניין לשמוע על תהליך הכנת היין. אנחנו מאוד אוהבים לשתות יין וגם לסייר ביקבים. אם באים זוג או קבוצה קטנה הטעימות יין בחינם. במידה ותגיעו קבוצה גדולה המחיר יהיה 5 יורו לאדם. מחיר סמלי ביותר.

אנחנו ממש נהננו מהיקב ומלהכיר את אנג'לוס. אם אתם אוהבים יין אני חושבת שזאת חוויה מעולה למי ששוהה בפאפוס.

משקה עם תצפית

מהיקב חזרנו לאזור המרכזי של פאפוס והלכנו לבר מסעדה Muse Bar בעקבות המלצה שקיבלתי מאחת מקוראות הבלוג. הבר נמצא במעלה הגבעה ויש ממנו נוף מקסים על הים ועל פאפוס.

רומן הזמין קוקטייל ואני הזמנתי תה ונהננו לנו מאווירה נעימה והנוף היפהפה.

יש להם גם תפריט אוכל רחב וקינוחים שנראו טוב (לפחות מהצצה על מה שאנשים אחרים הזמינו בשולחנות לידנו :))

מסעדה יפנית עם זוג חברים

לאחר הבר המשכנו למלון וקצת נחנו ואז נסענו לקניון Kings Evanue כדי לפגוש זוג חברים שגרים בפאפוס. הלכנו איתם למסעדה יפנית Wagamama שגם יצא לנו לאכול בה כמה פעמים והיא מאוד מוצלחת. כתבתי עליה בפוסט המסעדות על פאפוס.

הזמנו לראשונות מרק מיסו נחמד ולקליל לפתיחה ולעיקריות אני ורומן חלקנו מנת אורז פיקנטית עם קרם קוקוס ושרימפס ומנת נודלס עם בשר וביצה. זוג החברים הזמין סושי ומנת נודלס גם. המנות היו טעימות כרגיל.

יום 3- סיור סגווי, סיבוב בטיילת ועוד אוכל טעים

ארוחת בוקר

החלטנו לפסוח על ארוחת הבוקר במלון והלכנו לדיינר נחמד קרוב לים Tea for two. ישבנו בקומה העליונה ואני הזמנתי קרמבל תפוחים עם גלידת וניל וקפה ורומן הזמין ארוחת בוקר אנגלית.

העוגה התבררה כעוגת ענק ואחרי חצי לא יכלתי להמשיך יותר, אבל היא היתה עוגה ביתית ומאוד טעימה ורומן היה מרוצה מהמנה שלו גם.
זהו אחלה מקום לארוחת בוקר במיוחד אם מחפשים משהו זול , מהיר, טעים ומשביע.

סיור סגווי כיפי

אחרי ארוחת הבוקר הגענו לחנות הסגווי של Paphos Segway Tour לסיור סגווי שהזמנו מראש. היינו קבוצה של שמונה אנשים והיו לנו שני מדריכים סופר נחמדים ליאם וקאלום.

במהלך הסיור עברנו דרך מספר אתרים מעניינים בפאפוס ובכל פעם שהגענו לאתר עצרנו והמדריך הסביר לנו על המקום. הסיפורים היו מעניינים מאוד.

בכל עצירה המדריך גם צילם אותנו בנפרד ובכל צילום עשה לנו כיאוגרפיה קטנה לצילום.  הסיור עבר בצורה קלילה, מצחיקה והמזג אוויר היה מעולה.

זאת אחלה אטרקציה וחוויה וזאת דרך נפלאה לראות את פאפוס. ויש להם גם סגווי צבעוניים שזה בכלל מגניב 🙂 כתבתי בהרחבה על הסיור בפוסט על דברים לעשות בפאפוס. המשך קריאה על החוויה שלנו בסיור הסגווי.

ארוחת צהריים בטברנה

כשהסיור הסתיים הלכנו לאכול צהריים במסעדה St Pauls Tavern (מפת הגעה)  שעברנו דרכה בסיור והיא נראתה לנו טוב.

הזמנתי למנה ראשונה סלט ורומן הזמין צדפות (הוא טען שזאת אחת המנות הכי טובות של צדפות שאכל) ולעיקריות אני הזמנתי דג עשוי על מחבת עם רוטב שום ותפוח אדמה (בטעות הביאו לי עם צ'יפס ואז הביאו לי תפוח אדמה בצד בנוסף) ורומן הזמין בשר עם תפוחי אדמה.

בגלל שהמנות היו ממש טעימות רומן רצה גם לנסות את הקינוח שלהם והזמין עוגת גבינה עם תותים מעל.

סיבוב בטיילת ושקיעה מופלאה

אחרי האוכל הלכנו לסיבוב רגלי באזור הטיילת, הלכנו גם באזור הנמל ואחרי זה הלכנו לשכב שוב על מיטות השיזוף. השמש אמנם כבר לא היתה אבל זכינו להנות משקיעה נהדרת.

עבודה בבית קפה וסיום החופשה

אחרי שנהננו מהשקיעה נותרו לנו עוד שעתיים עד לנסיעה לשדה תעופה. החלטנו לנצל את הזמן בלעבוד בבית קפה The moorings cafe. אני עבדתי על הבלוג ורומן עבד על פרוייקט שלו והזמנו קפה. בשלב מסווים רומן הזמין גם פיצה אישית לשנינו שיהיה לנו לארוחת ערב מוקדמת.

הפיצה אמנם לא היתה דקה כמו שאנחנו אוהבים על התוספת של הגבינת חלומי היתה ממש טעימה.

מאוד אהבנו את הבית קפה הזה ואם אתם מחפשים מקום לעבוד בו עם הלפטופ או לבוא לאכול זה אחלה מקום. אמנם הבית קפה באזור תיירותי אבל המחירים שם זולים יחסית והשירות היה טוב מאוד.

טיסה הביתה

מהבית קפה חזרנו לרכב ונסענו להחזיר את הרכב לחברת השכרה ומשם המשכנו לטיסה. השדה תעופה בפאפוס קטן ואפילו אפשר להגיע שעה וקצת לפני הטיסה וזה מספיק.

אז מי אמר שב48 שעות אי אפשר להספיק כלום? 🙂

4 תגובות בנושא “חופשה של 48 שעות בפאפוס- מסלול טיול”