מול הנוף – המלצות לנקודות תצפית מהממות בזכרון יעקב

מאת: נופר רונן

אני אוהבת לגור באזורים מישוריים כי בחורף פחות קר ואין רוחות חזקות. בנוסף, יותר קל לחקור את המקום עם העגלה בלי למצוא את עצמך באמצע טיפוס קשוח במעלה ההר. אבל זכרון יעקב היא יוצאת דופן בעיניי, כי כל כך יפה פה שהחלטתי שלמרות מיקומה על הר אני רוצה לגור בה (יכול להיות שבחורף אתחרט על ההחלטה חח אבל בינתיים ככה אני מרגישה).

עצם זה שזכרון נמצאת על ההר זה יתרון גדול מבחינת הנופים שיש בה ומה שאהבתי לגלות זה שיש המון נקודות תצפית מהממות בזכרון יעקב . כל פעם אני מגלה נקודת תצפית חדשה ובטח אעדכן עוד הרבה פעמים פה את הפוסט אבל לבינתיים אספתי לכם כמה נקודות תצפית מרשימות

ההמלצה שלי היא לקחת איתכם קפה טייקוואי או שייק פירות, ספר טוב או מצלמה, פלאפון עם אוזניות או סתם ללכ לשם בלי כלום ופשוט לשבת על הספסל וליהנות מהנוף 🙂

נקודת תצפית ברחוב צה"ל – גן רבקה ודב ליטנר

את המקום הזה גיליתי אחרי שחזרנו ברגל ממלון בית מימון. הבית מלון נמצא ממש ליד הגן הזה והנוף משם הוא אחד היפים לדעתי. זה נוף לים בשילוב של פרחים ועצי דקל. מצד ימין לגן יש אזור של חמניות מהממות. האמת ששווה להסתובב ברחוב צהל כי גם יש בו בתים מאוד יפים.
הוראות הגעה

נקודת תצפית ברחוב יגאל אלון

מקום שמצאתי במקרה כשעשיתי אימון בוקר וממש אהבתי את המיקום שלו. זה רחוב שקט שקרוב יחסית למדרחוב (10-15 דקות הליכה) ויש ממנו נוף פתוח לים.
הוראות הגעה

נקודת תצפית מקיבוץ מעיין צבי- מצפה שגיא

מצפה שגיא ,שם מונצחים הנווט שגיא רכס בן קיבוץ מעיין צבי והטייס יאיר רחמילביץ, אשר נפלו בהתרסק מטוסם. על הנקודת תצפית הזאת המליצה לי עוקבת מהאינסטגרם .

הגעה אל התצפית –  מחנים את הרכב של הקיבוץ ליד הבריכה ומצד ימין תראו מחסום עם שלט של המצפה. יש הליכה של כמה דקות בחורש טבעי ואז מגיעים לספסל שממנו נשקף הנוף היפהפה. אנחנו החלטנו לעשות שם פיקניק קטן  לקראת שקיעה והבאנו איתנו דובדבנים, גבינות וקפה.
הוראות הגעה לבריכה

נקודות תצפית מצפה יהודה זמרוני

זוהי נקודת תצפית שנמצאת מול מלון עדן אין. יצא לי לראות אותה הרבה פעמים מהרכב ואז יום אחד החלטתי לעצור שם וממש התלהבתי ממנה. יש שם כמה ספסלים והמקום נקי ומטופח (לצערי יש נקודות תצפית שיש לידם הרבה לכלוך, במיוחד של בדלי סיגריות). יש שם נוף יפהפה לשדות ולהרים.
הוראות הגעה 

נקודת תצפית ליד האנדרטה לזכר יעקב מרוויצה

את המקום הזה גיליתי בדרך לארוחה בבית של נעמה (תוכלו לקרוא על הארוחה שלי בפוסט על חוויה קולינרית בזכרון יעקב – המלצות למסעדות). בפנייה מרחוב היין לרחוב המגינים פתאום יתגלה לפניכם הנוף המהמם הזה שברגע אחד גורם לכם להרגיש בחו"ל. יש שם ספסל אחד אבל זה מספיק.
הוראות הגעה 

נקודת תצפית רחוב ז'בוטינסקי

לפעמים אחרי הצהריים אני ורומן יוצאים לסיבוב התאווררות עם מאיה בעגלה. אחד המקומות שאנחנו אוהבים ללכת בהם זה רחוב ז'בוטינסקי. גם כי זה קרוב יחסית לבית שלנו וגם כי יש משם נוף ממש יפה ונקודת תצפית שכיף לשבת בה.
הוראות הגעה

נקודת תצפית בגבעת עדן

לגבעת עדן יצא לנו להגיע כבר כמה פעמים בגלל שיש שם את אגרה שמבשלת אוכל אתיופי אצלה בחצר של הבית כל יום שישי (ניתן לקרוא על כך גם בפוסט בהמלצות למסעדות שלי בזכרון יעקב ). בכל מקרה בפנייה לכיוון גבעת עדן יש את שדרות בן גוריון. לאורך כל הכביש יש מדרכה עם ספסלים עם נוף לים ולבריכות הדייג. ממליצה להגיע לשם כדי לעשות הליכה מאתגרת בעלייה (או בירידה) ובדרך לעצור להפסקת נוף 🙂
הוראות הגעה 

לסיכום,

בזכרון יעקב יש הרבה אנדרטאות ומצפים עם ספסלים שמהווים נקודות תצפית מקסימות ומאפשרים ליהנות מהנופים הנשקפים מזכרון. כמובן שאמשיך לעדכן את הפוסט בעוד נקודות תצפית יפות שאגלה.

4 תגובות בנושא “מול הנוף – המלצות לנקודות תצפית מהממות בזכרון יעקב”

כתיבת תגובה

יש להזין תגובה יש להזין שם יש להזין כתובת מייל תקינה מייל לא תקין
תודה! תגובתך נוספה בהצלחה וממתינה לאישור
שגיאה בהוספת ההודעה, אנא נסה שנית מאוחר יותר

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *