מידע על העיר פושקר, רג'אסטן הודו – דברים לעשות בפושקר

אחרי פעמיים בהודו לתקופות של כמה חודשים הפעם הגענו לטיול קצרצר.
מאחר ששבועיים זאת תקופה קצרה לטיול בארץ כמו הודו החלטנו ללכת על טיול בסגנון שונה ממה שיצא לנו לעשות. שיתפנו פעולה עם חבר שלנו נועם שעוסק בתכנון טיולים פרטיים להודו (קישור לאתר של נועם) והוא תיכנן לנו את הטיול מא'-ת' עם נהג פרטי, מדריכים לכל יעד ומלונות ברמת 4-5 כוכבים.

התחלנו את הטיול שלנו באגרה , משם המשכנו לפושקאר, ג'איפור, דלהי ורישיקש.

טיפים כלליים לטיול בהודו

לפני הטיול פרסמתי פוסט על תרופות שצריך לקחת איתכם להודו לאחר נסיון של שני טיולים בה. מכיוון שהיו מספר מקרים רפואיים בטיולים הקודמים היה חשוב לנו לעשות ביטוח מקיף לטיול הפעם. מאחר שטסנו לתקופה של שבועיים, עשינו ויזה אלקטרונית.

מידע על פושקר

פושקר היא עיירה ברג'אסטן המהווה עיירה קדושה להינדים והיא אחת ממקומות העלייה לרגל המרכזיים והעתיקים בהודו. זוהי עיירה יחסית קטנה ומה שנחמד בה זה שאפשר להגיע בה ממקום למקום ברגל  או בריקשה ואין צורך בתחבורה ציבורית או רכב.

איך מגיעים לפושקר?

אנחנו הגענו עם הנהג שהיה איתנו לאורך כל הטיול. הגענו מאגרה. מאחר שמדובר בנסיעה ארוכה מאגרה עשינו עצירה בג'איפור ושם העברנו את הלילה ובבוקר המשכנו לפושקר. נסיעה ישירה מאגרה לפושקר היא בסביבות ה-8 שעות. נסיעה מאגרה לג'איפור היא בסביבות ה4-5 שעות ואז מג'איפור לפושקר זה עוד 3 שעות נסיעה. יש אפשרות גם לקחת רכבת מג'איפור לפושקר ואז הנסיעה היא בסביבות השעתיים.

איפה ישנים בפושקר?

אנחנו ישנו במלון בוטיק מהמם שהיה אחד האהובים עלינו בטיול. מלון Brahma Horizon Pushkar. מלון עם שירות מעולה, חדר מרווח ונקי עם נוף יפה, בריכה כיפית לא מקורה עם מיטות שיזוף, שירות חדרים עם אוכל טעים וארוחת בוקר עם אפשרויות של אוכל הודי או מערבי. המלון במרחק של 10 דקות הליכה מהרחוב הראשי ובערך כ-20  דקות הליכה עד לשוק.  השוואת מחירים למלון

דברים לעשות בפושקר

יש הרבה ישראלים שמגיעים לפושקר ומשתקעים שם. תוכלו לראות שם שלטים בעברית והודים שמבינים קצת עברית. אין שם יותר מדי מה לעשות מבחינת אטרקציות אבל זה מקום נחמד ושקט יחסית. אני חושבת שזה מקום נחמד לבוא אליו לכמה ימים.

שוק רחוב לתיירים Sadar Bazaar

שוק ארוך שמכסה בערך ק"מ של חנויות קטנות משני הצדדים.  בשוק אפשר למצוא הכל מהכל, מזכרות, תכשיטים (מי שאוהב תכשיטי כסף פושקר ידועה במחיריה הזולים), בגדים ועוד .

מקדש ברהמה

מקדש ברהמה Pushkar Brahma הוא המקדש היחידי המוקדש ללורד ברהמה בהודו בגלל זה עולים אליו המוני הודים מדי שנה. הוא מנציח את לורד ברהמה, אשר נחשב ליוצר של היקום על פי ההינדואיזם. אנחנו הגענו לשם עם המדריך שהיה לנו בפושקר. בהתחלה הוא לקח אותנו לחנות קרובה למקדש ששם יש אפשרות לשכור תא ולהשאיר את הנעליים במידה ולא רוצים להשאיר אותם מחוץ למקדש (חייבים להוריד נעליים בכניסה אז אני אישית ממליצה לבוא עם נעליים וגרביים ולא עם כפכפים כי אז תאלצו להכנס לשם יחפים). המקדש עצמו יחסית פשוט ולא גדול מדי, אבל זה מעניין לראות את המקדש היחיד בהודו שמוקדש לברהמה ומהווה מקום כל כך קדוש עבור ההודים.  מפת הגעה

אגם פושקר

הוא נחשב לאחד היעדים הקדושים ביותר עבור ההינדים ומסתבר שהוא במעמד שווה לנהר הגנגס הקדוש בהודו. לפי האגדה, בורא היקום, לורד ברהמה Brahma התפלל יחד עם מאטה סבריטי  Mata Savitri על גדות הנהר הזה. לפי המיתולוגיה ההינדית, כאשר נפלו מידיו של ברהמה עלי פרח הלוטוס על כדור הארץ האגם הזה נוצר.
לכן תראו הרבה הודים על הדרך שינסו למכור לכם פרחי לוטוס למזל טוב.
האגם יפה מאוד, אבל לפני שתחשבו על להתרחץ בו בשביל מזל טוב , חשוב שתדעו כי ההודים זורקים לשם את האפר של הגופות. עוד דבר שחשוב לדעת זה שבגלל שהאגם קדוש אסור ללכת לידו עם נעליים. מותר להיות עם נעליים רק במדרגות העליונות הסובבות אותו. אנחנו הגענו לשם עם המדריך שסיפר לנו על האגדה ולמה האגם הזה חשוב כל כך וביום למחרת הגענו לשם שוב כדי לצלם.

בית קפה נחמד ליד האגם

אם בא לכם לשתות כוס קפה או תה עם נוף לאגם אז אנחנו מצאנו מקום ממש נחמד עם שולחן קטן בחוץ שאפשר לשבת בו וגם להזמין איזה עוגיה טעימה לנשנוש (מפת הגעה).

חנות למוצרי טקסטיל

Desert Patch Work & Handicrafts warehouse

הטקסטיל בחנות מיוצר במדבר. מאחר שאין באזור הנ"ל חקלאות אז זה הדבר היחיד שהם יכולים להתפרנס ממנו והם עובדים על כל מוצר בין חודשיים לשלוש שנים !!). המוכר שם היה המוכר הכי משכנע שיצא לי לפגוש ולכן התפתנו לקנות כיסוי מיטה יקר  (אך איכותי, לפחות ככה המוכר טען ), מפת הגעה החנות ליד הבית קפה

מסעדת אוכל רחוב מדהימה

אנחנו ממש אוהבים אוכל רחוב והאמת שבפושקר קצת התקשינו למצוא מסעדות למקומיים בלבד בגלל שהיא מתויירת אבל איכשהו מצאנו מקום מדהים שאכלנו בו פעמיים. יש שם מישהו שמכין אוכל על המקום בכיריים ליד השולחנות. האוכל סופר טעים וזול ביותר. אם אתם לא נרתעים ממסעדות מקומיות אותנטיות אז אני בטוחה שתתלהבו ממש מהמקום הזה. (מפת הגעה – צמודה לדוכן הזה)