מסלול 3 ימים לעיר נירנברג גרמניה – מסלול מפורט עם המלצות לדברים לעשות בעיר

מאת: נופר רונן

החלטנו לבקר בעיר נירנברג בשל הזמנה ממשרד התיירות של העיר. הוזמנו לטיול שכלל גם את העיר נירנברג וגם את האזור פרנקוניה השוויצרית.

בשל אילוצי זמנים הגענו רק לארבעה ימים וזה יצא שבנירנברג היינו יום וחצי (שני לילות). הגענו בשעות אחר הצהריים בטיסה עם חברת גרמניה איירליינס והמשכנו לפרנקוניה השוויצרית יומיים לאחר מכן בבוקר.

ישנו במלון דירות Melter hotel & Apartments. מלון 4 כוכבים מעולה במיקום מרכזי במרכז העיר העתיקה. הדירה שקיבלנו היתה גדולה, נקייה ובעיצוב מודרני. צמוד למלון יש את מסעדת Mondo שמגישה ארוחת בוקר בופה מצויינת. השוואת מחירי מלון וחוות דעת נוספות

המסלול שכתבתי פה הוא מסלול של שלושה ימים למרות שאנחנו עשינו תוך יום וחצי. מאחר שאני בעד לקחת את הזמן ולא לרוץ ממקום למקום כשמטיילים, אז בשבילכם ריווחתי את המסלול וככה תוכלו להנות מהעיר ברוגע ובשלווה. אנחנו בחרנו לעשות המון דברים בזמן קצר על מנת שאוכל לספק כמה שיותר חומר לבלוג ולהראות לכם כמה שיותר אפשרויות ממה שאפשר לעשות בעיר נירנברג.

מסלול טיול בנינרברג – המלצות לדברים לעשות בעיר

 יום 1 – הגעה לנירנברג, צ'ק אין למלון, סיבוב בעיר , שופינג, מסעדה מקומית מודרנית ובר

הגעה לנירנברג בטיסה בשעות אחר הצהריים (נחיתה בארבע אחר הצהריים), איסוף רכב שהזמנו מראש (ניתן להשוות מחירים בין סוכנויות רכב שונות דרך מנוע החיפוש הישראלי פאפם פאפם) אין צורך ברכב בעיר נירנברג אבל בגלל שרצינו להמשיך משם לפרנקוניה השוויצרית העדפנו כבר לשכור את הרכב מראש בשדה תעופה ולהחזיר אותו לשם בטיסה חזור. יש אפשרות להגיע למרכז העיר בסאבווי מהשדה תעופה (רכבת תחתית).

צ'ק אין למלון Melter hotel & Apartments

להסתובב בעיר ולנסות את האוכל רחוב

ביציאה מהמלון צריך לפנות ימינה ואחרי שתי דקות הליכה תגיעו לאזור של מלא דוכני רחוב. שווה לנסות במיוחד את הנקניקיות של נירנברג. מגישים שלוש נקניקיות קטנות בלחמניה.

שופינג

בכל האזור שקרוב למלון יש מלא רחובות עם חנויות. גם מותגים מוכרים כמו זארה, מנגו וכו'.. וגם מותגים מקומיים.

ארוחת ערב במסעדת  Restaurant Etzerdla

במסעדה הזאת נפגשנו עם שרה וג'והנה (נציגות של משרד התיירות של נירנברג שאיתן גם בנינו את התוכנית טיול). המסעדה היתה במרחק של 12 דקות הליכה מהמלון שלנו.  מסעדת Etzerdla   מפת הגעה).  למסעדה יש ביקורות ממש טובות והיא פופולרית בקרב המקומיים,  שזה כבר מראה שמדובר במסעדה עם אוכל מקומי טוב.

המסעדה בעיצוב מודרני יפה והתפריט הוא בהתאם לתוצרת המקומית שיש ולכן המנות משתנות בהתאם לעונה ולחומרי הגלם הטריים. ביקשנו משרה להסביר לנו קצת על התפריט ובסוף החלטנו לנסות שתי מנות ראשונות, שתי מנות עיקריות וקינוח. למנות הראשונות הזמנו פתיח של גבינה מתובלת המוגשת יחד עם לחם ובצל ירוק ורגיל, ומנת נקניק שמוגש בתוך חומץ. למנות עיקריות הזמנו את מנת הדגל של כתף חזיר (בבישול ארוך)  ומנה של הנקניקיות של נירנברג עם תוספת של כרוב כבוש וסלט תפוחי אדמה.

כל המנות היו מוצלחות וטעימות. אני לרוב פחות אוהבת בשר חזיר אבל המנה היתה קראנצ'ית ועשוייה היטב. אך למרות זאת  את רוב המנה רומן חיסל ואני יותר אכלתי מהנקניקיות. הפתיח של הגבינה היה מיוחד ואהבתי את תיבול הגבינה. מנת הנקניק בחומץ קצת היתה פחות לטעמי אבל רומן מאוד אהב אותה.

לקינוח לקחנו פנקייקים מתפוחי אדמה ומחית תפוחי עץ טריים. הפנקייקים לא היו מתוקים ושרה אמרה שהם גם משמשים למנות מלוחות עם ביצה ונקניק. אני ממש אהבתי את מחית תפוחי העץ והאמת שזה היה קינוח קליל וטעים. הזמנו גם בירה אדומה ורומן לקח בירה כהה.

בר מקומי

לסיום הערב החלטנו ללכת לבר מקומי שקרוב ממש למלון שלנו. בר Hannemann (מפת הגעה).

זהו בר שמעוצב כמו סלון ויש בו אווירה כיפית וקלילה. רוב האנשים שם הם מקומיים והתחושה היא כאילו שיושבים בסלון גדול אצל חברים. המקום לא גדול מדי והוא מלא רוב הזמן ,אז מומלץ לבוא כמה שיותר מוקדם.

יום 2 – מוזיאון הרכבות, סיור רגלי בעיר, טירה ובר מקומי

טיפ: מומלץ לקנות את כרטיס נירנברג ליומיים ככה ביומיים האלה תוכלו להנות מכניסה לכל הדברים שאציין פה בחינם (חוץ מהסיור בעיר). את הכרטיס ניתן להזמין מראש ולאסוף בעמדת מידע בשדה תעופה או בעמדות מידע לתייר ברחבי העיר.

ארוחת בוקר במסעדה הצמודה למלון

אכלנו ארוחת בוקר בופה ב12 יורו במסעדה Mondo (מפת הגעה) שצמודה למלון שהיינו בו. גם אם אתם לא ישנים במלון אתם יכולים ללכת לאכול במסעדה הזאת את ארוחת הבוקר שלכם. המחיר שווה לגמרי כי מדובר בארוחת בופה ברמה גבוהה עם גבינות קשות, נקניקים, ירקות, לחמים, פנקייקים של פירות יער ועוד וזה כולל גם שתייה חמה כמו קפוצ'ינו , לאטה וכו'..

מוזיאון הרכבות

מוזיאון הרכבות (מפת הגעה) הוא מוזיאון מרתק ומרשים. הכניסה עם כרטיס נירנברג חינם ובתוספת של יורו מקבלים גם אודיו שמסביר על מיצגים במוזיאון לפי מספר המיצג (מומלץ לקחת את האודיו).

מוזיאון עם שתי קומות די גדולות. בהתחלה רואים מיצג של קרונות עתיקים שאלו הקרונות הכי עתיקים שיש בגרמניה. בהמשך יש מיצג של רכבות קיטור בגודל מלא ובאחת מהן, אפשר ממש לטפס ולראות את תא הקיטור ולראות איך הם היו מפעילים אותו פעם.

בקומה השנייה יש מיצג של גרמניה הנצאית ורכבות בתקופה ההיא. יש גם מופע מעניין של מיניאטורות של מערכת רכבות מלאה שאותה מתפעל מפעיל עם לוח בקרה . יש עוד חלק שבו אפשר לראות כמה מיצגים של רכבים וספינות וגם מזוודות רטרו. יש גם חנות מזכרות מחוץ למוזיאון. היינו שם בערך שעה וזהו מוזיאון שבהחלט שווה ביקור.

סיור בעיר בשעה 13:00

בכל עיר שאנחנו נמצאים בה אנחנו לוקחים סיור מודרך בעיר ובדרך כלל דרך סיורי החינם (מבוססים טיפים) כי זאת דרך מעולה ללמוד על ההיסטוריה של העיר וגם לראות נקודות עניין עיקריות בעיר. משרד התיירות הציע לנו להצטרף לסיור דרכם שעולה 10 יורו לאדם שזהו בדרך כלל הטיפ שאנחנו משאירים למדריך בסיור חינם, אז הצטרפנו לסיור של משרד התיירות (אני ממליצה לעשות סיור כזה,  אז אתם יכולים לעשות אותו דרך משרד התיירות או את הסיור חינם מבוסס טיפים).

היינו קבוצה קטנה של 8 אנשים (מקנדה וארצות הברית) והמדריכה רנאטה Renate שדיברה אנגלית מעולה.  הסיור היה 90 דקות . נקודת המפגש היתה במידע לתייר ליד המזרקה (מפת הגעה). בסיור עברנו דרך נקודות ציון מרכזיות בעיר.  

באמצע הסיור עצרנו גם ליד מאפייה מקומית שמכינה לחם ג'ינג'ר (סוג של עוגיה מקומית שחובה לנסות). רנאטה הצליחה להוציא לנו צלחת של טעימות כדי שננסה אותן. זהו מקום מומלץ כי הם מכינים שם הכל בעצמם.

סיפור נחמד שרנאטה סיפרה לנו הוא על הביטוי הכל חמאה שהם אומרים כשהם רוצים להגיד שהכל טוב (כמו שאצלנו נהוג להגיד : הכל דבש). אז הסיפור הוא כזה,  פעם נהגו להעביר כלי זכוכית ממקומות רחוקים וכדי שהכלים לא השברו הם נהגו להתיך חמאה ולשים את כל הזכוכית בתוך החמאה כדי לשמור עליהם. ואז העבירו אותם התיכו את החמאה והוציאו את כלי הזכוכית. כשהספק היה מקבל אותם והיו שואלים אותו איך הם, הוא היה אומר הכל חמאה. סיימנו את הסיור ליד Imperial castle ואז המשכנו עצמאית לטירה.

טירה  Imperial castle

לפני הכניסה לטירה יש נקודת תצפית מאוד יפה לעיר ואפשר להגיע אליה בכל שעות היום  (מפת הגעה). האזור של הטירה מאוד מטופח ויפה ובנוסף יש את מופע הבאר. בכל שעה עגולה יש מופע קצרצר של 10 דק' שבו רואים באר בעומק של 50 מ' שלקח 10 שנים לחפור אותה באמצעים ידניים. המופע ממש חמוד ושווה ללכת אליו אם אתם שם.

בטירה יש גם מוזיאון ויש גם גנים. הכניסה לגנים היא מסביב לטירה והיא פתוחה כל הזמן (מפת הגעה לגנים). המוזיאון עצמו נפתח ב10 בבוקר. הגנים גם ממש יפים ויש שם ספסלים אז אפשר סתם לבוא ולשבת שם ולהנות גם מהנוף לעיר וגם מהצמחייה שם.

בר מקומי Kater Murr

בר מקומי נוסף שהיה במרחק הליכה קצרצר מהמלון שלנו (Melter hotel). זהו בר מקומי נחמד ביותר עם מוזיקה טובה ואווירה קלילה. אנחנו ישבנו על הבר. האמת שהיינו ממש מותשים מהיום וגם לא התחשק לנו אלכוהול אז לקחנו מיץ פסיפלורה מעורבב עם סודה וישבנו לנו ברגוע. גם בבר הזה לא תראו יותר מדי תיירים אלא יותר מקומיים.  מפת הגעה

יום 3 – סיור במרתפים ששימשו למבשלות בירה, מוזיאון צעצועים, מוזיאון המפלגה הנאצית, אגם ושכונה טרנדית

ארוחת בוקר

במסעדה Mondo שסמוכה למלון Melter

סיור במרתף ששימש למבשלות בירה

סיור History rock cut cellars

בימי שבת וראשון יש סיורים באנגלית ב11:15 בבוקר. אנחנו היינו ביום שישי ולכן עשינו את הסיור בגרמנית אבל קיבלנו אודיו באנגלית (מקישים מספר בהתאם למספר של המיצג) ולמרות שהמדריכה מעבירה את הסיור בגרמנית היא גם דוברת אנגלית אז אפשר לשאול אותה שאלות ולכן זה גם היה ממש סבבה. הסיור בסביבות 75 דקות.

התחנה הראשונה היתה הכניסה למרתף שממנה יורדים למטה ודי בהתחלה יש מנהרה באורך 68 מ' בגובה 1.65 מ' אז היינו צריכים ללכת די מכופפים (במיוחד רומן כי הוא ממש גבוה:)).  למרתף יש ארבע קומות, הקומה הראשונה הכי עתיקה והרביעית הכי חדשה.  וככל שיורדים בקומות התקרות גבוהות יותר. הקומה הראשונה כבר לא קיימת היום כי בנו בה חנייה.

הקימו את המקום לפני בערך 700 שנה לשם הכנת וקירור בירות.. הם הכינו שם כמויות גדולות מאוד של בירה כי פעם היו שותים רק בירה (המים היו מזוהמים). במלחמת העולם השנייה המרתפים שימשו כמקלט נגד ההפצצות (רוב המבנים בנירנברג הושמדו במהלך ההפצצות). האנשים התחבאו במרתפים שחוברו בתעלות כדי שאנשים יוכלו לברוח במידה ויש שריפות.

המרתפים היו פעילים עד לפני בערך 100 שנה, עד שהמציאו את הקירור המודרני לבירות. המרתפים שימשו גם לתקופה מסוימת להכנת שימורים וחמוצים, אבל גם זה הופסק.  והיום אין ממש שימוש למרתפים חוץ מחברת בוטיק שמעשנת שם שנאפס, אבל בכמויות ממש קטנות ולכן כיום זה בעיקר משמש לתיירות.  בסיום הסיור יש גם טעימות של ויסקי ובירות (טעימת בירה ראשונה חינם). רומן מאוד אהב את הויסקי שם והחליט לקנות את הבקבוק לארץ יחד עם שתי כוסות מהודרות. בקיצור אנחנו מאוד נהננו מהסיור ואני חושבת שזה סיור קליל ומעניין.

מוזיאון צעצועים

זהו מוזיאון ממש מקסים שמתאים גם למבוגרים וגם לילדים. גם שם יש אודיו באנגלית שמסביר על כל מיצג. במוזיאון הצעצועים יש שלוש קומות. מתחילים בקומה השלישית ששם יש אזור של משחקי קופסא לילדים. בהמשך רואים צעצועים לפי שנים. שנות ה20, 30, 40 ועוד

אנחנו אהבנו לראות את הצעצועים מהשנים של הילדות שלנו (שנות ה80-90) . ראינו צעצועים שהיו לנו ווזה היה נחמד להזכר כמו בובות טרולי ובובות פרבי.  ובעצם כל אחד בכל גיל יכול לראות צעצועים שהוא גדל עליהם.

בקומות האחרות יש הרבה בתי בובות מ1800-1900 וזה ממש מגניב, כי אפשר ללמוד על אותה תקופה. איך היו נראים הבתים, הכלים בהם השתמשו , הלבוש וכדומה. יש דגמים של רכבות ובובות גדולות יותר.  לסיכום זה מוזיאון ממש נחמד שמחזיר לילדות וגם מאפשר ללמוד על העבר דרך צעצועים. מפת הגעה

ארוחת צהריים במסעדה מסורתית מקומית

מסעדת Bratwursthäusle. מסעדה מומלצת שנמצאת בעיר העתיקה ויש בה את נקניקיות נירנברג טעימות ממש (כפי ששמתם לב התמכרתי לנקניקיות האלה:)). המסעדה מאוד פופולרית גם אצל מקומיים וגם בקרב התיירים והיא מלאה רוב הזמן (אנחנו הצטרפנו לשולחן עם עוד זוג כי לא היו מקומות פנויים). הזמנו שתי מנות של 6 נקניקיות עם סלט תפוחי אדמה (רומן התחרט שלא הזמין מנה של 12 כי הוא היה ממש רעב וגם כי הן היו ממש טעימות). הזמנו גם בירה ומקבלים לשולחן גם לחמים ובייגל. השירות שם מהיר וטוב ואווירה שמחה וכיפית.  מפת הגעה

מוזיאון המפלגה הנאצית

למוזיאון הזה צריך לקחת אוטובוס כי הוא לא נמצא בעיר העתיקה.

זהו מוזיאון שמלמד על ההיסטוריה של המפלגה הנאצית. איך היא קמה ולמה אנשים הלכו אחרי המפלגה הזאת בצורה כה עיוורת ומעריצה (אתר המוזיאון). יש אפשרות לקחת אודיו באנגלית (מומלץ).

טיפ: אם יש תור ארוך לקופה ויש לכם את כרטיס נירנברג, אז אתם יכולים פשוט לגשת ישירות לעמדת האודיו להראות את הכרטיס ולקבל את האודיו בלי לחכות בתור. 

לדעתי חשוב להגיע למוזיאון הזה גם אם זה לקצת זמן כי זה חלק מההיסטוריה שלנו. אחד הדברים שהכי תפס אותי במוזיאון הזה הוא דווקא מיצג שעשו בהקשר לשואה. יש שם מסילת רכבת ועם 60 אלף פתקים ועל כל פתק כתוב שם של יהודי שנרצח במלחמה עם הפרטים שלו. כל אדם כזה מייצג 100 אנשים נוספים שנרצחו, כי אם הם היו רוצים לעשות את המיצג עם 6 מיליון פתקים הם היו צריכים מסילת רכבת באורך 4 ק"מ! מפת הגעה למוזיאון

דרך אגב ליד המוזיאון יש אגם ממש יפה ויש אפשרות לשכור בו סירות פדלים, לעשות מסלול הליכה או לשבת על הספסלים ליד האגם (להפוגה מהמוזיאון).

שכונת GOHO  

שכונה טרנדית עם בתי קפה וחנויות מגניבות (החנויות נסגרות בשבע אז מומלץ להגיע לפני). לצערי אנחנו הגענו כבר די מאוחר אז לא יצא לנו להכנס לחנויות אבל הלכנו לשבת בבית קפה נחמד שנקרא Salon Regina (מפת הגעה).

היה טיפה קריר ולכן החלטתי להזמין תה של ג'ינג'ר לימון ודבש ורומן הזמין מיץ אגס מוגז. הזמנו גם מנות של נקניקיות בקארי Currywurst. (כן בנירנברג אכלתי כמות של נקניקיות שתספיק לי לחודשים הקרובים). המנה הגיעה עם סלט טעים ולחמנייה.  האווירה בבית קפה מאוד נחמדה , הוא כל הזמן היה מלא ואנשים באים לשם אפילו סתם לבד לשתות קפה או באים לעבוד עם עם הלפטופים.

לסיכום החוויה שלנו בנירנברג היתה ממש טובה, עמוסה בדברים וקצרה מדי 🙂 אין לי ספק שנחזור לשם שוב אבל הפעם לזמן יותר ארוך 🙂

10 תגובות בנושא “מסלול 3 ימים לעיר נירנברג גרמניה – מסלול מפורט עם המלצות לדברים לעשות בעיר”

  • וואו! נשמעת עיר ממש מעניינת עם מלא דברים לעשות (אני לא מאמינה שהספקתם את כל זה ביום וחצי!)

    • חחח כן גם כשכתבתי את כל זה היה לי קשה להאמין שעשינו הכל ביום וחצי
      🙂
      זאת באמת אחלה עיר.. אני אשמח לחזור אליה שוב וגם לאזור כולו ..ממש מומלץ
      יש שם באזור הרבה מסלולי הליכה ואופניים ומבשלות בירה

  • וואו , אחלה בלוג , כיף

  • מצטרפת להמלצה- נירנברג מקסימה!! ביקרתי בה כמה פעמים: בקיץ יש פסטיבלי מוסיקה עם מופעים מכל העולם,בסתיו השלכת מאד יפה, ובחורף לקראת חג המולד זו חוויה מדהימה.. והיא נקודת מוצא נפלאה לטייל באזור – טבע, עיירות קטנות נהדרות..

    • היי קרן איזה כיף לשמוע 🙂 וואי בא לי לחזור לשם שוב חח שמעתי שיש להם פסטיבלים ממש כיפיים והאזור עצמו באמת מהמם

  • הי
    אנחנו מגיעים לנירנברג מפרנקפורט. מה האתרים המעניינים בדרך?

  • האם יש לשם טיסה ישירה? והאם יש מה לעשות בחורף? עם בנות מתבגרות ?

    • היי לנה
      כן יש לשם טיסות ישירות עם ריינאייר
      עכשיו זאת תקופה טובה לטוס לשם כי יש את כל שווקי הכריסמס
      לא יצא לי להיות שם בחורף אז אני פחות יוגעת כמה היא אטרקטיבית בחורף

כתיבת תגובה

יש להזין תגובה יש להזין שם יש להזין כתובת מייל תקינה מייל לא תקין
תודה! תגובתך נוספה בהצלחה וממתינה לאישור
שגיאה בהוספת ההודעה, אנא נסה שנית מאוחר יותר

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *