שיעור בישול בבנגקוק – חוויה קולינרית בתוך שוק פרחים

לצערי, בעקבות הקורונה הם נאלצו לסגור את הבית ספר לבישול 🙁

באסיה יצא לי לעשות שיעורי בישול בויאטנם ובהודו ומאוד נהנתי מהחוויה ולכן לפני שטסנו לתאילנד החלטתי לחפש שיעור בישול תאילנדי אבל שיהיה בו משהו מיוחד.

אחרי הרבה מחקר באינטרנט יצא לי להתקל בשיעור בישול בבית ספר לבישול ששייך לחברת Expique בבנגקוק.  מה שהדליק אותי לגבי השיעור זה שהוא נמצא בתוך שוק פרחים והשיעור כולל גם סיור בשוק וגם הכנת מאכלים בסגנון קצת שונה מהדרך המסורתית. הזמנתי לי ולרומן מקום לשיעור בישול לשעה תשע בבוקר.

איך מגיעים לשיעור?

מגיעים לשוק הפרחים Pak Khlong Talat ונכנסים לתוכו. בערך במחצית הדרך תראו מכונת ATM ורודה להוצאת כסף ולידה יש מדרגות. עולים במדרגות ושם יש שלט שמראה את הכיוון לשיעור בישול.

שיעור בישול בבנגקוק בתוך שוק פרחים

הגענו לשיעור ופגשנו את אחד המדריכים , טאם שהוא שף במקצועו ועבד כ10 שנים באוסטרליה. טאם סיפר לנו קצת על השיעור בישול ועל ההיסטוריה של השוק. לשוק הזה יש היסטוריה ארוכה. בעברו היה שוק צף ואז נהיה לשוק דגים.

שוק הדגים הוסב בסופו של דבר לשוק התוצרת (פירות , ירקדות ועוד) של היום, אשר קיים כבר למעלה מ -60 שנה. ההתמקדות בשוק עברה מהתוצרת לפרחים, כאשר השוק של טלאט תאילנדית בפאתי בנגקוק הפך לאתר אטרקטיבי יותר לייצור סיטונאי. הוא גם אמר לנו איך להגיד של מיני מילים בתאילנדית כמו "בלי סוכר" ו"קצת חריף". אלה מונחים שטוב לדעת.

היינו קבוצה קטנה שכללה אותי ואת רומן ועוד שלוש בחורות נחמדות מאוד מסינגפור. נפגשנו בתוך חדר וישבנו סביב שולחן. טאם כיבד אותנו בתה פרפר butterfly tea שזהו תה מאוד פופלורי בתאילנד. זהו תה שנראה מאוד כהה אבל אחרי שמוסיפים לו לימון הוא נהיה סגול  לוח הזמנים של השיעור היה הכנת מתאבן, סיור בשוק ואז הכנה של שלוש מנות נוספות.

הכנת מנה ראשונה בשיעור בישול

בתור התחלה הכנו מתאבן ביס שנקרא Miang Kham כדי לפתוח את הבוקר עם משהו טעים. הבישול היה מחוץ לחדר ושם היה לנו נוף של השוק. פגשנו את אליסה המדריכה השנייה שגם היא שפית במקצועה ועבדה כמה שנים באירופה. גם היא וגם טאם היו ממש נחמדים ודיברו אנגלית מעולה.

אליסה נתנה לכל אחד מאיתנו משימות חיתוך ובישול בשביל הכנת המנה. היא סיפרה לנו על חומרי הגלם ונתנה לנו הצעות לתחליפים לחומרים שאין לנו בארץ. המתאבן היה שילוב של טעמים. מתוק, מר , מלוח וחמוץ ובעצם היה מורכב מכמה מרכיבים שאת כולם שמנו על עלה חסה ואז טבלנו ברוטב שהכנו ואכלנו אותו בביס.

סיור בשוק הפרחים

אחרי המתאבן הלכנו לעשות סיור בשוק עם אליסה. אליסה עשתה לנו סיור באזור האוכל של השוק. אמנם זהו שוק סיטונאי שמוכר את הסחורה לבתי מלון, מסעדות ועוד אבל גם תיירים יכולים לקנות שם. אליסה הסבירה לנו על חומרי הגלם שראינו וקנינו איתה כמה מהם בשביל השיעור בישול. במהלך הסיור ראינו דוכן שמכר את "תה הפרפר" אז אני ורומן קנינו שיהיה לנו לישראל וגם הבנות מסינגפור קנו להן ממנו. הסיור היה בערך חצי שעה ואז חזרנו לבשל.

הכנת שאר המנות בשיעול בישול

למנה שנייה הכנו סלט פירות עם טוויסט. חתכנו הרבה פירות ושמנו אותם בקערה ואז הכנו חזיר טחון מבושל עם שום וערבבנו עם הסלט פירות. אני יודעת שזה נשמע לא טעים כל כך אבל זה היה מוצלח. הטעמים של המתוק והמלוח השתלבו טוב. במידה ויש לכם רגישות לאוכל או שאתם לא אוכלים דברים מסויימים אז אין בעיה להגיד להם כשמזמינים את השיעור והם יערכו בהתאם.

אחרי שסיימנו להכין את הסלט פירות המיוחד שמנו אותו בתוך קליפת האננס ואכלנו אותו. ואז המשכנו לבשל את שתי המנות הבאות : קרם קארי (אפשר לבחור בין קארי ירוק שהוא חריף פחות לבין קארי אדום שהוא חריף יותר) ופאד תאי.

לכל אחד היתה עמדה משלו עם כל חומרי הגלם. אליסה עמדה בראש השולחן והראתה מה לעשות ואנחנו בישלנו לפי מה שהיא עשתה והסבירה. טאם עזר לנו ועוד מדריכה הצטרפה כדי לעזור בהכנה. את הפאד תאי הכנו עם נודלס סגול וזאת יצאה מנה ממש יפה.

אחרי שסיימנו לבשל את שתי המנות הלכנו לשבת סביב השולחן שהיה ערוך וגם כל אחד קיבל מיץ קוקוס בתוך הקוקוס וכל אחד קיבל גם צלחת אורז לקארי. ישבנו כולנו סביב השולחן, אני , רומן, שלושת הבנות מסינגפור , טאם ואליסה.

זה הרגיש כמו ארוחה במסעדה עם חברים. ישבנו ודיברנו והכרנו אחד את השנייה יותר טוב ובנוסף לאווירה המעולה שהיתה אז האוכל היה מדהים!!! הקרם קארי היה הכי מוצלח מכל מנות הקארי שיצא לי לאכול בתאילנד (ויצא לי לאכול הרבה). הכל היה מחומרי גלם טריים ובגלל שטאם ואליסה שפים, הם ממש השקיעו בהכנה ובתשומת לב לפרטים הקטנים.

הפאד תאי היה מדהים גם והיה בדיוק במתיקות ובחריפות שאני אוהבת (זה נחמד שאפשר לטעום את האוכל תוך כדי הבישול ולהתאים את הטעמים לפי איך שאוהבים).

דברים שאהבנו בשיעור

• טאם ואליסה היו סופר מקצועיים וסופר נחמדים
  • המנות שהכנו היו ממש טעימות וצבעוניות
  • הסיור בשוק היה מעניין והיה נחמד להסתובב שם עם מישהי מקומית שמכירה אותו טוב
  • קיבלנו את כל המתכונים בצורה מסודרת כebook למייל
  • חווית הבישול בתוך שוק פרחים מאוד כיפית ומכניסה לאווירה מיוחדת. אנחנו מאוד אהבנו את המיקום של השיעור
  • השיעור מתוכנן בצורה מאוד טובה ורואים שחשבו על הכל ועד לפרטים הקטנים.

טיפים והערות על השיעור בישול

• השיעור לקח בערך חמש שעות כולל הסיור בשוק והארוחה. בסוף השיעור קיבלנו מייל עם כל המתכונים שהכנו (עם אפשרויות לתחליפים לחומרי גלם שאין בכל מקום ) וגם סרטי וידאו שמראים איך להכין את המנות.
  • תבואו רעבים לשיעור. אנחנו אישית לא אכלנו ארוחת בוקר לפני וטוב שכך. אבל אם תחליטו כן לאכול לפני, אז אני ממליצה לאכול ארוחת בוקר קטנה כי אוכל במהלך השיעור משביע ומאוד טעים.
  • אין צורך בידע או נסיון בבישול. טאם ואליסה עוזרים בכל שלב, מסבירים ומדגימים והכל באווירה נעימה ורגועה
  • תגיעו כמה דקות לפני לשוק כי אולי יקח לכם קצת זמן למצוא את השיעור אז שלא תהיו בלחץ
  • אם יש לכם רגישות למזון או שאתם לא אוכלים מאכלים מסויימים תעדכנו אותם בעת ההזמנה

כמה מילות סיכום על שיעור הבישול בבנקוק

אם אתם רוצים לעשות משהו קצת שונה בבנגקוק, לחוות חוויה מקומית בשוק בשילוב של אוכל מעולה וללמוד גם איך להכין אותו בעצמכם זהו שיעור שלא תרצו לפספס.

* ההשתתפות בשיעור היתה במסגרת שיתוף פעולה עם החברה

4 תגובות בנושא “שיעור בישול בבנגקוק – חוויה קולינרית בתוך שוק פרחים”