קפריסין : מסלול טיול בקפריסין – המלצות למקומות לינה, מסעדות ואטרקציות

מאת: נופר רונן

בשנתיים האחרונות יצא לי להיות בקפריסין שלוש פעמים ולכן החלטתי לכתוב פוסט עם מסלול מסודר לפי כל הטיולים שעשיתיי באי (בצד היווני של האי).

אני חושבת שהאי קפריסין זה אחלה יעד למי שמחפש משהו קרוב לישראל (תוך 45 דקות טיסה אתם שם), למי שמחפש בטן גב וגם למי שמחפש טיולים ונופים.

קצת על קפריסין

קפריסין היא מדינת אי הממוקמת בים התיכון, מדרום לטורקיה וממערב לסוריה. היא נחשבת לאי השלישי בגודלו מבין איי הים התיכון. העיר בירה שלה היא ניקוסיה והשפה המדוברת היא יוונית. המטבע שם הוא יורו.

איך מגיעים לקפריסין

היום מאוד פשוט וזול לטוס לקפריסין (יותר זול מטיסה לאילת). ניתן להגיע בטיסה ישירה ללרנקה או לפאפוס. הטיסה היא בערך 45 דקות. באחת הפעמים שלנו החלטנו לטוס ל48 שעות לפאפוס, רק כי מצאנו טיסה  ב10 יורו לאדם הלוך חזור!!  לטיפים איך למצוא טיסות זולות .

מלונות מומלצים בקפריסין

במהלך הטיולים שלנו לנו במלונות ברמות שונות – ממלונות בסיסיים במיקומים מרכזיים למלונות ברמת 4-5 כוכבים.  המלונות שישנו בהם היו בלרנקה, פאפוס ולימסול

מלונות בלרנקה

ישנו במלון דירות במיקום סופר מרכזי בעיר Elenora hotel apartments (מומלץ לבקש חדר עורפי שלא פונה לרחוב הראשי, כדי שלא יהיה לכם רעש עד השעות המאוחרות של הלילה) .

יצא לנו לישון גם במלון חמישה כוכבים Golden bay beach hotel. העיצוב של המלון קצת מיושן אבל השירות בו טוב, הוא קרוב לחוף ים שקט, הארוחת בוקר טובה והחדרים מרווחים.

מלון בלימסול

אחד המלונות שהכי אהבנו בקפריסין ובכלל בחופשות שלנו. מלון Mediterranean beach hotel מלון ארבעה כוכבים שמרגיש כמו חמש כוכבים., עיצוב מודרני, עם חמש מסעדות מעולות, שירות טוב ומתקנים רבים כמו חדר כושר, ספא ועוד. הוא נמצא על הטיילת ובמרחק של 9 ק"מ מהעיר העתיקה.

מלונות בפאפוס

ישנו במלון Capital coast מלון 4 כוכבים. מלון חביב עם חדרים מרווחים וארוחת בוקר מגוונת. המיקום שלו בסדר אבל לא מרכזי. יש תחנת אוטובוס קרובה ואנחנו היינו שם עם רכב. אין חוף ים ליד המלון אבל יש בריכה חיצונית כיפית. המלון עושה את העבודה אבל לא הייתי אומרת שהוא מפנק במיוחד.

ישנו גם במלון בסיסי של 2 כוכבים במיקום מעולה ליד הנמל (קרוב למסעדות, ברים ולטיילת). מלון Pyramos Hotel. אם מחפשים אלטרנטיבה זולה ובמיקום טוב אז הוא מומלץ.

איך מתניידים בקפריסין

אנחנו העדפנו לשכור רכב בכל הפעמים שהיינו בקפריסין. עלות ההשכרה לא גבוהה ובגלל שרצינו לטייל העדפנו להיות ניידים עם הרכב. אם אתם חוששים לשכור שם רכב כי הנהיגה הפוכה אז שתדעו שאין שם כמעט תנועה ואחרי כמה דקות של נהיגה מתרגלים לכך שהכל הפוך . טיפים איך להוזיל עלויות בהשכרת רכב.

אם תחליטו לא לשכור רכב אז אפשרויות ההתניידות הן אוטובוסים או מוניות או לקחת סיורים יומיים. יש אוטובוס בתוך הערים ובין הערים עצמן.

כרטיס סים בקפריסין

הכי פשוט זה לרכוש כרטיס סים בשדה התעופה אבל במידה ונוחתים מאוחר ואין איפה לקנות סים אז יום למחרת אפשר לשכור בעיר. אפשר לחפש חנויות של Cytamobile-Vodafone או MTN. עלות כרטיס סים בערך תעלה 15 יורו.

מסלול טיול בקפריסין

המסלול הוא שילוב של הטיולים שעשינו בקפריסין. בפעם הראשונה טיילנו עשרה ימים ןאז שילבנו את כל היעדים בפעמים האחרות באנו רק לכמה ימים ואז היינו רק ביעד אחד ועשינו טיולי יום.

המסלול שלנו כולל את לרנקה (עם טיולי יום לאיה נאפה לשמורת טבע וטיול יום לכפר לפקרה) משם לנופש בלימסול ומשם לפאפוס (טיול יום לניקוסיה, טיול יום להרי טרודוס, טיול יום לשמורת אקאמאס וטיול יום ליקב ולכפרים מקומיים באזור).

לרנקה

כמה זמן מומלץ להיות : בין יומיים לשלושה

דברים מומלצים לעשות בלרנקה

להסתובב במרכז העיר  – אזור עם הרבה חנויות, עם מסעדות וברים (מתאים למי שמחפש גם לעשות שופינג). יש גם שוק מקומי קטן וברי קוקטיילים טובים בעיר.

לבקר באגם המלח שבסתו אפשר לצפות פה בפלמינגו.

לבקר במסגד מוסלמי האלה סולטן טקה שנמצא ליד האגם.

ללכת על השביל מKamares Aqueduct עד לאגם המלח או רק על חלק ממנו (4 ק"מ של שביל הליכה).

להסתובב בטיילת של לרנקה.

טיולי יום מחוץ ללרנקה

מקום שמומלץ להגיע אליו הוא שמורת Cape Greco. שמורה מקסימה שנמצאת באיה נאפה (בערך שעה נסיעה מלרנקה). יש שם מסלולי הליכה בדרגות קושי שונות, יש שם גשר טבעי יפהפה ויש שם מקומות לעשות פיקניק. בהחלט שווה להעביר שם יום או חצי יום.

מקום נוסף שמומלץ לבקר בו הוא הכפר לפקרה

כפר ציורי עם מסעדות מקומיות ובתי קפה נחמדים והרבה חנויות של תחרה. אפשר למצוא שם חנות יין מקומית עם מבחר יינות וליקרים. הוא כפר מתוייר אבל אם תגיעו באמצע שבוע יכול להיות שיהיה פחות עמוס שם.

לכל ההמלצות על לרנקה

חופים

למי שרוצה חופים אז אפשר להיות באיה נאפה ומי שרוצה מקום פחות מתוייר ועם חופים יפים ורגועים יכול לנסוע לעיירת פרוטרס (מרחק של שעה נסיעה מלרנקה)


לימסול

זמן מומלץ להיות שם : יומיים -שלושה

הגעה : נסיעה של בערך 45 דקות מלרנקה (ברכב)

דברים מומלצים לעשות בלימסול

אנחנו הגענו ללימסול במטרה להיות במלון  Mediterranean beach hotel ולא לעשות יותר מדי. התחשק לנו להרגיש בחופשה וזה היה המלון המושלם לכך. רוב היום היינו במלון, אבל יום אחד שכרנו אופניים ורכבנו לאורך הטיילת עד לעיר העתיקה. העיר העתיקה מלאה בברים ומסעדות וכיף להסתובב בה. יש בה גם טירה נחמדה ששווה להכנס אליה.

יום אחר רכבנו על האופניים לאמתוס שהוא אתר ארכיאולוגי של אחת מערי המלוכה העתיקות ביותר של קפריסין. למידע על הנופש בלימסול

פאפוס

כמה זמן מומלץ להיות שם? שלושה-שישה ימים (תלוי אם מתכננים לשלב בטן גב וטיולים)

הגעה: מלימסול בערך שעה נסיעה ברכב

דברים מומלצים לעשות בפאפוס

אנחנו מאוד נהננו מסיור סגווי שעשינו בפאפוס.

בנוסף מומלץ לבקר באתר הארכיאולוגי שנמצא בנמל. אנחנו ביקרנו שם באביב והיתה בדיוק פריחה ממש יפה.  האתר עצמו מרשים. יש שם הריסות ופסיפס ושווה לבקר בו.

מקום מוכר נוסף הוא קברי המלכים שיש שם קברים תת קרקעיים מתקופת המאה ה-4.

מומלץ לבקר גם בשוק המקורה (שוק יחסית קטן) שיש בו תוצרת מקומית ומזכרות. הוא פתוח משבת עד שני.

לכל ההמלצות לדברים לעשות בפאפוס

טיולי יום מפאפוס

טיול לשמורת אקאמס

אנחנו נסענו לשם כדי לעשות מסלול הליכה. המסלול הליכה היה ברמה בינונית וכלל עליה להר עם נקודת תצפית מדהימה על הים ופאפוס. בדרך חזרה הארכנו את הדרך כדי לעבור גם דרך הלגונה הכחולה.  יש אפשרות לעשות טיולי ג'יפים באזור ושייט בלגונה. בשמורה יש מסלולי הליכה שונים בדרגות שונות ובאורכים שונים. אם אתם מחפשים טבע וגם לשלב הליכה זה מקום מאוד מומלץ.

טיול לגשרים הונציאניים והרי טרודוס

הרי טרודוס מוכרים כי שם אפשר לעשות סקי בחורף,  אבל כשאנחנו היינו שם בפברואר היה דווקא מזג אוויר נעים ולא מושלג ונסענו לשם כדי לטייל בכפרים שונים בהרים. לפני ההגעה להרים עצרנו גם בגשרים הונציאניים Bridge Tzelefos שנמצאים ביער פאפוס. אפשר לעצור שם רק כדי לראות את הגשרים  וגם אפשר לעשות שם מסלולי הליכה שונים. אפשר לטייל בין הגשרים ברכב או בהליכה ברגל. בגשר הראשון יש אפשרות לעלות במעלה ההר לנקודת תצפית.

טיול לניקוסיה

ניקוסיה היא העיר בירה של קפריסין וחשבנו יום אחד לנסוע לבקר בה. היא מזכירה שילוב של תל אביב וירושלים. יש בה אווירה עתיקה בשילוב עם אווירה מודרנית עם הרבה חנויות, עם ברים ברמה גבוהה ומסעדות איכותיות.  למי שמחפש את חיי העיר ושופינג אז שווה להגיע לשם לביקור.
למידע מורחב על טיולי יום מפאפוס

טיול ליקב ולכפרים באזור פאפוס

בנסיעה של בערך 30 דקות ממרכז פאפוס יש יקב מקסים שמציע טעימות היין למבקרים. יקב Tsangarides winery נמצא במרחק של 10 דקות נסיעה מכפר נחמד Letymbou. בדרך יש הרבה כפרים ואפשר לעשות שילוב של הכפרים והיקב (יש עוד יקבים קצת יותר רחוקים אם בא לכם לעשות טיול בין יקבים).

2 תגובות בנושא “קפריסין : מסלול טיול בקפריסין – המלצות למקומות לינה, מסעדות ואטרקציות”

כתיבת תגובה

יש להזין תגובה יש להזין שם יש להזין כתובת מייל תקינה מייל לא תקין
תודה! תגובתך נוספה בהצלחה וממתינה לאישור
שגיאה בהוספת ההודעה, אנא נסה שנית מאוחר יותר

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *