מסלול טיול מדהים להודו לאזור רג'אסטן, דלהי ורישיקש – טיול פרטי בהתאמה אישית

מאת: נופר רונן

יצא לי לבקר בהודו פעמיים, פעם אחת אחרי הצבא לטיול של שלושה חודשים בצפון ולפני שנתיים וחצי לחודשיים כשהחלטנו אני ובעלי רומן להשתקע בעיר בנגלור לחודשיים אחרי חמישה חודשים של טיול במזרח. שנינו התלהבנו ממש מהארץ הזאת וחיכינו להזדמנות לטייל בה שוב.

טיול פרטי בתכנון ובהתאמה אישית

בגלל מחוייבויות נוספות הבנו שיש לנו רק שבועיים לטיול בהודו והתלבטנו אם זה יספיק כדי להנות ממנה באמת. ניסינו להבין איזה סוג טיול כדאי לנו לעשות ובסוף החלטנו לפנות לחבר שלנו נועם שעוסק בתכנון טיולים פרטיים להודו (לאתר שם נועם) אשר הכרנו בעקבות הבלוג. שיתפנו עימו פעולה שיתכנן ויארגן לנו את הטיול וביחד בחרנו את אזור רג'אסטן (חודש דצמבר זאת תקופה מעולה לטיול באזור הזה) ובנינו את המסלול שמתאים לסגנון טיול שלנו.

הטיול נמשך שבועיים שמתוכם 12 ימים נטו של טיול ועוד יומיים של טיסות. טסנו טיסה ישירה עם אייר אינדיה מתל אביב לדלהי. הטיול היה שילוב של יוקרה וחוויה מקומית. היה איתנו נהג פרטי לאורך כל הטיול, מלונות ברמה גבוהה של 4-5 כוכבים ומדריכים בכל יעד אבל יצא לנו גם לחוות את הודו הצבעונית , עם עומסי תנועה, צפירות בלתי פוסקות, זוהמה ברחובות, הליכה ברחובות כשלצידנו פרה, קוף, פיל וגמל, אכלנו אוכל רחוב מדהים בכל הזדמנות ובעצם חווינו מדינת עולם שלישי לטוב ולרע.

תוך כדי הטיול היינו בקשר עם נועם ואף עשינו שינויים במסלול תוך כדי בהתאם לחוויה שלנו שם (למשל הורדנו כמה דברים מהתכנון כי רצינו יותר זמן מנוחה) ונועם היה זמין בכל שאלה ובקשה . אף פעם לא התנסינו בטיול שתוכנן ע"י מישהו אחר והאמת שהיינו ממש מרוצים. נועם תכנן את הטיול בצורה מעולה וכל הטיול עבר חלק ובלי שום בעיות (בהודו זה משהו לא טריוויאלי :)).

טיפים כלליים להודו

עשינו ביטוח מקיף לטיול (למידע אודות ביטוח נסיעות) ועשינו ויזה אלקטרונית בגלל שזה היה טיול רק של שבועיים (למידע על ויזה להודו) ובנוסף כתבתי פוסט על רשימת תרופות שמומלץ לקחת להודו.

https://youtu.be/yvA3Ovcfi3c

מסלול הטיול שלנו בהודו

נחיתה בדלהי והמשך לאגרה

נחתנו בדלהי בבוקר ומשם המשכנו ישירות עם הנהג לאגרה. באגרה היו שני אתרים שהם חובה למי שמבקר ברג'סטאן . הראשון הוא מבצר אגרה. אחד המבצרים הגדולים בהודו ולדעתינו אחד המרשימים שיש. המבצר בעל ארכיטקטורה מעניינת ביותר והמקום עצמו ענקי ויפהפה. מי שמחפש מקום לצלם בו תמונות פוטוגניות זה גם אחלה מקום לזה (המדריך שלנו גם התגלה ככישרון בצילום בפלאפון והוא עשה לנו הרבה תמונות אומנותיות).

האתר השני והבלתי מעורער זהו הטאג' מאהל כמובן.

עבור הביקור בו התעוררנו בשש בבוקר כדי להגיע בשעת זריחה. באופן לא מפתיע גם בשעה הזאת היו כבר הרבה אנשים אבל אם מחכים בסבלנות אפשר להצליח לצלם תמונה שנראית כאילו אין הרבה אנשים באזור. בטאג' שכרנו צלם פרטי (יש הרבה שמחכים בכניסה ואפשר לבחור אחד מהם) השילוב של הצלם יחד עם המדריך שהסביר לצלם מה אנחנו רוצים ומה חשוב לנו עזר לנו להוציא תמונות מרשימות מהמקום וגם לשמוע על ההיסטוריה של הטאג' מאהל עצמו. לפוסט מפורט על הדברים שעשינו באגרה. באגרה היינו במלון חמישה כוכבים  Ramada Plaza Agra .

אגרה לג'איפור ומשם לפושקר

מאגרה היינו אמורים להמשיך לפושקר אבל מאחר שזאת נסיעה ארוכה של מעל 8 שעות, הוחלט שניסע ארבע שעות לג'איפור ונעביר שם את הלילה ומשם בבוקר נמשיך לפושקר. המלון ששהינו בו בג'איפור היה  Alsisar Haveli . בערב הספקנו ללכת לסרט בוליוודי באולם קולנוע מושקע ובבוקר המשכנו לפושקר.

פושקר היא סוג של מיני ישראל. הרבה חבר'ה אחרי צבא באים לשם להשתקע לכמה חודשים ובגלל זה תוכלו למצוא שם המון שלטים בעברית, אוכל ישראלי והודים שיודעים קצת עברית. אבל זה גם מקום קדוש ורגוע. שם לנו במלון בוטיק מפנק Brahma Horizon Pushkar. מצאנו שם מסעדה מקומית מדהימה עם אוכל ברמה גבוהה ובמחירים הזויים של 3-4 שקל למנה עיקרית. סיירנו שם במקדש, בשוק ובאגם קדוש (שהוא מאוד יפה אך אנשים משליכים לשם את האפר של אהוביהם אז הרגשות שלי כלפיו אמביוולנטיות). לפוסט מפורט על דברים לעשות בפושקר.

פושקר לג'איפור

מפושקר חזרנו לג'איפור למלון שנראה כמו ארמון, סיור אוכל רחוב (המדריך לקח אותנו לסמטאות קטנות לדוכנים ספציפיים שבחיים לא היינו מוצאים לבד והכל היה כל כך טעים ומוצלח), ביקרנו במבצר אמבר שזהו גם מבצר ממש מרשים עם דלתות צבעוניות יפייפיות, גנים מושקעים וקישוטי קירות מושקעים וביקרנו גם במצפה אסטרונומי אסטרולוגי שיש כמוהו עוד חמישה ברחבי הודו. לפוסט מפורט על דברים לעשות בג'איפור.

ג'איפור לדלהי

מג'איפור נסענו לדלהי אחת הערים המשוגעות ביותר שיצא לי להיות בהן. העיר מלאת תנועה, ריקשות, אנשים, שווקים, מקדשים.  דיסוננס ענקי בין ניו דלהי העשירה לדלהי העתיקה והענייה ביותר. עשינו שם סיור ריקשה בשוק הכי גדול בהודו (יכול להיות הלם תרבות למי שפעם ראשונה מגיע למדינת עולם שלישית).

ביקרנו במקדש שנחשב לאחד היפים בעולם (לצערי לא ניתן לצלם שם תמונות אבל אני יכולה להגיד לכם שזהו מקדש שאסור לפספס אם אתם בדלהי! הוא עוצר נשימה). ביקרנו שם במקום שבו נרצח גנדי (זהו בית שהוא שהה בו 114 ימים כשהוא הגיע לדלהי ושם הוא גם נרצח בנאום נגד האלימות. הבית הוסב למוזיאון שמראה את כל סיפור חייו מעורר ההשראה של גנדי).ביקרנו בשער של הודו (שער שמשמש כאנדרטה לזכר החללים ממלחמת העולם הראשונה) וביקרנו במקדש באהי היחיד בהודו. המלון ששהינו בו בדלהי The Lalit New Delhi.

דלהי לרישיקש

מדלהי נסענו לביקור קצר ברישיקש. זוהי עיר קדושה ורוחנית שישר כשמגיעים אליה מרגישים איזשהי שלווה נפשית. טיפסנו שם למפל Neer Garh Waterfall (יש שם מקומות עצירה עם שולחנות בתוך המים ואפשר לשתות קפה), היינו בטקס רוחני Aarti שנערך כל יום בחמש בערב והדלקנו נר ששלחנו לנהר הגנגס. המלון שהיינו בו ברישיקש Divine Resort

אמנם זה היה טיול קצר מבחינת ימים אבל הספקנו לחוות הרבה ולראות המון מקומות והאמת שגם לנוח ולהתפנק במלונות תוך כדי. אנחנו בחרנו לעשות מסלול קצת יותר קשוח אבל הודו כל כך גדולה שכל אחד יכול למצוא את האזורים שיותר מדברים אליו.

לגבי האוכל אני יודעת שיש חשש לפעמים לאכול את האוכל רחוב שם, אבל האמת שאנחנו מעדיפים לאכול אוכל כזה. הוא ממש טעים וגם יש תחלופה גבוהה של חומרי גלם כי אוכלים שם המון אנשים כל יום. בכל אופן כמובן שלא חובה לאכול אוכל רחוב ויש אפשרות לאכול במסעדות נקיות ומתוחזקות טוב. הטיול הזה השאיר לנו טעם של עוד ואין לי ספק שנחזור שוב לחקור עוד אזורים שעוד לא יצא לנו לראות.

12 תגובות בנושא “מסלול טיול מדהים להודו לאזור רג'אסטן, דלהי ורישיקש – טיול פרטי בהתאמה אישית”

  • יופי של טיול, נופר. ובהחלט פותח את הצ'קרות לגבי טיול אפשרי בהודו בדרך הזאת. אגרה ורג'סטן נראות לי חלום.

  • אשמח לדעת מה טווח העלויות של טיול כזה לזוג? כולל טיסות מלונות וההתאמה האישית מכל הבחינות

    • היי ירדן, זה תלוי לכמה זמן, לעונה, לאיזה אזור וברמת המלונות. הבנתי שזה בטווח של 1500-2000 דולר לאדם. לטיול כמו שלנו בערך 1800 דולר לאדם לא כולל טיסה לשם
      הטיסה לשם עלתה 700 דולר לאדם.. אפשר למצוא בפחות אנחנו רצינו ישירה…

  • וואו, באמת נראה נהדר. אני אכן נמנעתי מהודו עד עכשיו בגלל כל העוני, הזוהמה וכיוצ"ב. לא הבנתי את ה"קסם" שכולם מדברים עליו. כנראה שטיול כזה זו המסגרת היחידה שאני מוכנה לחוות את הודו דרכה. אפשר לשאול על עלויות?

    • אני חושבת שזה באמת סגנון שיכול להתאים יותר למי שנרתע מהודו בגלל כל מה שציינת.
      אני אישית נהניתי שם גם בטיול של תרמילאים אבל אין ספק שהטיול הזה היה יותר מפנק ובמאוד מיוחד 🙂
      זה תלוי לכמה זמן, לעונה, לאיזה אזור וברמת המלונות. הבנתי שזה בטווח של 1500-2000 דולר לאדם.
      לטיול כמו שלנו בערך 1800 דולר לאדם לא כולל טיסה לשם ..
      הטיסה לשם עלתה 700 דולר לאדם.. אפשר למצוא בפחות אנחנו רצינו ישירה

  • אשמח לקבל פרטים של נועם,הקישור לא נפתח,תודה,אידית

  • בלוג מהמם נופר, איזה כיף לי שגיליתי אותו. אני בדיוק מתכנן טיול לצפון הודו בפעם הראשונה. ונראה לי שהנועם הזה יכול לעזור לי המון. אגב נמעתי מלנסוע לשם עד היום בדיוק בגלל הדברים שכתבת עליהם בפוסט המלחיץ של התרופות, אבל זה עכשיו או אף פעם.

    • וואי אזיה כיף לשמוע 🙂 אני ממש שמחה שכתבת את זה
      באמת הפוסט על התרופות די מלחיץ אבל עובדה שאני חזרתי להודו כבר כמה פעמים למרות זאת
      ואין ספק שהתכנון דרך נועם מאפשר לראות את הודו בדרך פחות קשוחה ומתישה

  • יהיה מאוד יעיל אם תוסיפי לפוסטים שלך אינדיקציות לעלויות

    • היי אבי, מאחר שזה טיול שתוכנן באופן פרטי ולא טיול עצמאי שעשינו
      אז קשה לי פה לכתוב עלויות כי התשלום הוא על כל הטיול
      (כלומר התשלום היה למתכנן הטיולים נועם שהזמין את המלונות, מדריכים נהג ועוד)

כתיבת תגובה

יש להזין תגובה יש להזין שם יש להזין כתובת מייל תקינה מייל לא תקין
תודה! תגובתך נוספה בהצלחה וממתינה לאישור
שגיאה בהוספת ההודעה, אנא נסה שנית מאוחר יותר

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *