דברים מגניבים ומיוחדים שאתם חייבים לעשות בבנגקוק

מאת: נופר רונן

בנגקוק היא אחת הערים האהובות עליי בעולם. היא שילוב של חוויה מקומית ויוקרה. היא מעצמה של אוכל רחוב ועם המון אטרקציות ודברים לעשות. יש בה חיי לילה, מסאג'ים, בתי קפה מטורפים, קניונים עצומים, ברים מושקעים על גגות של בניינים ומלונות, רחובות הומי אדם והמון המון מסעדות, חנויות , שווקים וכל מה שאפשר לדמיין יש שם.

אם עוד לא עשיתם ביטוח לטיול אז הנה פוסט שכתבתי עם מידע שכדאי לדעת על ביטוח נסיעות לחו"ל לתאילנד ואם אתם מחפשים מלונות וטיסות אז כדאי שתעזרו במנוע השוואת מחירי מלונות ומנוע להשוואת מחירי טיסה. 

טיפים לפני שטסים לבנגקוק

חברת הסעות וטיולים בבנגקוק והאזור – נהג בבנגקוק

אם אתם מחפשים נהג שיסיע אתכם משדה התעופה בבנגקוק או שיקח אתכם לטיול פרטי באזור, אז אני ממליצה על חברת Naka service. שירות הסעות וטיולים פרטיים שמנוהל ע״י זוג מקסים די Dee וטום Tom.
די מנהלת את העסק וטום הוא הנהג. עשינו עם טום טיול של יומיים בקנצ׳נבורי. טום מקסים וחייכן, אבל חשוב לדעת שהוא לא דובר אנגלית טוב. התקשורת מולו היא דרך גוגל טרנסלייט. הוא לא מדריך טיולים! רק נהג. את המסלול סוגרים מראש מול די ואז טום מסיע אתכם מיעד ליעד. 

דיברתי עם די בנובמבר 2023 והיא אמרה לי שהעסק התרחב ויש יותר נהגים. אתם יכולים לברר מולה אם יש נהגים דוברי אנגלית טובה יותר אם זה חשוב לכם. אנחנו אישית היינו עם טום ומאוד נהננו. 
לקוראי הבלוג תינתן הנחה של 5% על שירותי ההסעות החל מה15.1.24 (תציינו שהגעתם דרך הבלוג)

סים לחו"ל 

אני אישית ממליצה על Esim שזה סים אלקטרוני אני ממליצה על חברת Airalo. הייתי מאוד מרוצה מחווית המשתמש שלהם (סרטוני הדרכה פשוטים לתפעול כרטיס הסים) והכל עבד בלי בעיות מיוחדות. כתבתי עליהם יותר בפוסט מורחב בנושא כרטיס סים לחו״ל וגם על אפשרויות אחרות כמו לקנות כרטיס סים מקומי. 

מטבע בבנגקוק

בבנגקוק ובתאילנד בכללי משתמשים במטבע באט Baht. אפשר לשלם בכרטיס האשראי שלכם, רק קחו בחשבון שיש עמלות של המרת מט"ח ברוב כרטיסי האשראי של כ-2.5% וגם השער המרה של חברות האשראי הוא בפער של עוד בערך אחוז מהשער הרשמי. זה אומר שאם אין לכם הטבות מיוחדות בכ. האשראי אתם בעצם תשלמו בערך 3-4 אחוז יותר על כלל ההוצאות שלכם בחופשה, אבל זאת האופציה הכי זמינה.

אני ממליצה לפני הטיסה לעשות המרת מטבע דרך פליי מאני FlyMoney (קישור לאתר) כי תמיד צריך גם מזומן וזה יכול לחסוך תקלות שפתאום כ. האשראי לא עובד או שנחסם. מזמינים מראש באינטרנט ואוספים בשדה התעופה בדלפק של בנק הפועלים (יש להם דלפקים בדיוטיפרי גם בטרמינל 3 וגם בטרמינל 1). שער ההמרה מהם זול יותר מהבנק והדואר וגם תמיד אפשר לבטל בחינם אם בסוף הטיסה מתבטלת.

ביטוח נסיעות

במידה שעוד לא עשיתם ביטוח נסיעות לטיול אני ממליצה לא לחכות לדקה ה90. למה לא לחכות? כי הביטוח כולל הגנה גם לתקופה שלפני היציאה לחו"ל – למשל אם יש אשפוז או מחלה עוד בארץ, לפני הטיסה עצמה! אני ממליצה על סוכנות הביטוח Safe4you – הם עובדים עם כל חברות הביטוח, המחירים זולים והשירות שלהם יוצא דופן לטובה (מנסיון). כדאי שתקראו גם את הפוסט שכתבתי לגבי איפה משתלם לעשות ביטוח נסיעות לחו"ל.

איך מגיעים לבנגקוק?

מהארץ יש טיסה ישירה לבנגקוק עם אל על במחירים טובים אבל יש מצב שהאופציה היותר זולה תהיה טיסה עם עצירת ביניים.
חיפוש טיסות זולות לתאילנד

המלונות שישנו בהם בבנגקוק היו : מלון בוטיק מקסים עם בריכה ובר על הגג Casa Nithra במרחק של 10 דקות הליכה מהקאוסאן Khaosan road.
מלון בוטיק טוב עם בריכה ובר על הגג Solo Sukhumvit 2 בסוקומביט . 
גסטהאוס ביתי ונקי Pho Place בצ'ינה טאון China town

השוואת מחירי מלונות בבנגקוק

אטרקציות בבנגקוק

כתבתי פוסט מפורט על דברים מגניבים לעשות בבנגקוק . אני ממליצה לחפש באתרים הבאים: Get your guide ו-Viator ו Tiqutes

 

לצאת לברים על הגג

בבנגקוק יש הרבה ברים שנמצאים על גגות של בניינים או מלונת ויש מהם נוף יפה על העיר ובנוסף הם ברמה גבוהה עם אווירה טובה. לנו יצא להיות בשני ברים כאלה אחד   Octave bar  והשני  Above Eleven.

בר Octave bar היה בסטייל מאוד יוקרתי והוא נמצא על גג של מלון Marriot בקומות 45-49. הכניסה אליו היא דרך המלון עצמו. ממליצה להזמין אליו מקום כמה ימים לפני כי הוא מלא כל הזמן. אם מגיעים בין 17:00-19:00 אפשר להנות  מ Happy hour שבו הקוקטיילים ועוד משקאות בחצי מחיר.

בנוסף עד השעה תשע בערב הם מגישים שם ארוחת ברים זוגית ב1500 באט. הארוחה מוגשת בתוך קופסא עם מגירות ובכל מגירה יש אוכל כמו שני המבורגרים קטנים, נגסוני עוף ועוד וזה היה ממש טעים! מאוד נהננו מהחוויה של האוכל והשתייה בבר, מהאווירה היוקרתית והנוף היפה.

הבר השני היה Above Eleven  בקומה 33. הכניסה אליו היתה מאחורי המלון והיתה פחות מרשימה לעומת הOctave bar  וגם העיצוב של המקום פחות מרשים, אבל יש להם תפריט משקאות ואוכל מגוון ואחלה אווירה. ישבנו שם על הבר והזמנו שני קוקטיילים ומנת סושי שהיתה ברמה ממש גבוהה. זהו בהחלט בר ששווה ביקור, במיוחד אם אתם מחפשים אווירה קלילה יותר ואוכל ושתייה ממש טעימים.

ללכת לבתי קפה עם קונספט מגניב ביותר

בית קפה של חד קרן  Unicorn Cafe.
בית קפה של מומינים  Moomin Cafe.
בית קפה של הלו קיטי Hello Kitty.
בית קפה של אליסה בארץ הפלאות Perhaps Rabbits'.
בית קפה של עוזרות בית מהחלומות- סגנון יפני Maidcafe Maidreamin.
בית קפה של אגדות וספרות בדיונית Mocking Tales.
מסעדה יפנית שרובוט מגיש בה את האוכל וגם רוקד  Hajime Robot. אפשר לקרוא בהרחבה על החוויה שלנו בבתי קפה בפוסט "בתי קפה עם קונספט מגניב ביותר בבנגקוק".

להשתתף בשיעור אוכל בשוק הפרחים

באחד מהימים שהיינו בבנגקוק הלכנו לעשות שיעור בישול בתוך שוק הפרחים. מעבר לכך שהשוק עצמו ממש מיוחד ונחמד להסתובב בו. למדנו גם לבשל מנות תאילנדיות מסורתיות בצורה כיפית וחוויתית והשיעור גם כלל סיור בשוק. המדריכים שלנו היו מקסימים ושפים במקצועם אז יצאה לנו ארוחה טעימה וצבעונית ביותר.

אפשר לקרוא על החוויה שלנו בשיעור בישול בפוסט "שיעור בישול בבנגקוק – חוויה קולינרית בתוך שוק פרחים" – לצערי, בעקבות הקורונה הם סגרו את הבית ספר לבישול 🙁

לעשות סיור אופניים מגניב ביותר

יצא לנו לעשות סיור ממש מגניב בבנגקוק ששילב סיור בפארק יפה, שוק מקומי אותנטי (לטוב ולרע) וגולת הכותרת היתה שייט קצר לאי שנמצא בתוך בנגקוק ושם רכבנו בתוך הגו'נגל ובאי עצמו.

אפשר לקרוא בהרחבה על החוויה שלנו בפוסט "סיור אופניים בבנגקוק – סיור שמשלב חוויה מקומית עם רכיבה בג'ונגל"

לנסות אוכל רחוב

אחד הדברים שהכי אהבתי לעשות בבנגקוק זה לשוטט ברחובות ולנסות כל פעם דוכן אוכל רחוב אחר. אני יודעת שיש הרבה שנרתעים מאוכל רחוב ופוחדים ממחלות, אבל דווקא שם התחלופה של האוכל היא בתדירות יום יומית ולנו לא יצא לחוות בעיות עם האוכל ואכלנו כל יום בחוץ. אני כן ממליצה להמנע מבשר טחון או מאכלי ים כי באמת במקרים שהם לא טריים מספיק, זה יכול להיות לא טוב.

ישנו בכמה אזורים בבנגקוק: בצ'ינה טאון, קרוב לקאוסאן וסוקמוביט. המקום שהכי אהבתי בו לנסות אוכל רחוב היה צ'ינה טאון. במיוחד אהבתי לנסות מרקים שונים. יש את הרחוב הראשי Charoen krung מפת הגעה לרחוב שבו יש המון דוכני אוכל רחוב ויש גם את רחוב Itsara Nuphap שיש בו שוק אוכל , עם הרבה דוכנים טובים ובסוף הרחוב יש דוכן של סלט פאפייה Som Tam  ממש מוצלח מפת הגעה לרחוב

בנוסף ישנו במלון בוטיק Casa Nithra שהיה כ10 דקות הליכה מהקאו סאן וברחוב שלו היו גם הרבה דוכני אוכל ממש טובים. שם הרחוב Chakrabongse road מפת הגעה.
מחירי אוכל רחוב נעים בין 20-60 באט אז מעבר לזה שהאוכל ממש טעים הוא גם ממש זול.

להסתובב בקאוסאן ורמבוטרי ולהנות מאווירה שמחה

אם בא לכם להסתובב במקום שוקק חיים עם הרבה מסעדות, ברים ואוכל רחוב אז האזור של קאוסאן הוא בדיוק מה שאתם מחפשים . יש שם גם את רחוב רמבוטרי שקצת פחות עמוס באנשים אבל עדיין יש בו הרבה מסעדות וברים. האזור עצמו מאוד מתוייר ולא תראו שם כמעט מקומיים אבל זה מקום נחמד להיות בו לבילוי בערב. היה בר רחוב קטן עם מוזיקה שחורה טובה וגם לעובדים שם היה סטייל מגניב ברחוב רמבוטרי שמאוד אהבנו. שמו Nhoom's bar  מפת הגעה

לרכב על אופניים בג'ונגל באי בתוך בנגקוק

אם אתם פחות רוצים להשתתף בסיור אופניים אז יש אפשרות גם להגיע לאי בבנגקוק עצמאית ולשכור שם אופניים. תוכלו לטייל עם האופניים בג'ונגל ובאי עצמו ואפילו לישון שם אם תרצו, כי יש שם מקומות לינה ומסעדות. לאי קוראים Bang Kacho. אפשר להגיע למזח קטן Klong Toey port מפת הגעה שממנו יש סירה שתקח אתכם לאי (5 דקות שייט) וישר בכניסה תהיה לכם אפשרות לשכור אופניים ב70 באט ליום שלם או 30 באט לשעה. אם יש לכם אפשרות להגיע לשם באמצע שבוע, אז עדיף מאחר שבסוף שבוע עמוס שם עם תיירים ומקומיים.

לבקר בקניונים הענקיים

האמת שאני מקבלת סחרחורת די מהר בקניונים ובקניונים בבנגקוק היתה לי סחרחורת חזקה, כי הקניונים שם פשוט ענקיים! כל קניון הוא עצום במיוחד הMBK. למרות שאני פחות חובבת קניונים, יצא לנו לבקר בכמה מהם. פעם אחת היתה בשביל לחפש לרומן מכנסיים קצרים (הוא שכח להביא מהארץ ובגלל שהוא ממש גבוה 1.98 זאת היתה משימה לא פשוטה למצוא מכנסיים שיתאימו לו). ביקרנו בMBK בשביל לקנות כרטיס סים בקומה 4 וגם בגלל בית קפה שנמצא שם.

הקניונים שיש שם MBK,  סיאם סנטר Siam Center, סיאם פרגון Siam Paragon , סנטרל וורלד central world  ו קניון emquartier.

אם אתם רוצים לצאת למסע שופינג ואוהבים להסתובב בקניונים אין ספק שתאהבו את הקניונים בבנגקוק.

לבקר בארמון המלך ובמקדש הבודהה השוכב

ארמון המלך The Grand Palace נמצא קרוב לקחוב קאוסאן. ההמלצה שלי היא לבוא לארמון חצי שעה לפני הפתיחה ולחכות שם. מגיעים לשם עשרות אלפים מבקרים ביום ואמנם לקום מוקדם יכול להיות מבאס אבל עדיף לקום מוקדם ולחכות חצי שעה לפתיחה, מאשר להגיע מאוחר ולעמוד בתור שעות. חובה לבוא גם עם לבוש צנוע שזה אומרים מכנסיים ארוכים גם לבנים וגם לבנות ולא לבוא עם גופייה. הארמון די מרשים ושווה לבקר בו. מפת הגעה. הארמון פתוח כל יום מ8:30 עד 15:30 ועדיף גם להגיע באמצע שבוע.

במרחק הליכה קצר מהארמון יש גם מקדש עם בודהה ענקי ששוכב Wat Pho. אם אתם הולכים כבר לארמון אז כדאי לבקר גם במקדש הזה (לי לפחות לא יצא להתקל במקדש דומה לזה). מפת הגעה

לעשות מסאג' תאילנדי

אחד הדברים האהובים עליי בתאילנד זה המסאג' התאילנדי. המחירים שם כאלה זולים וברוב המקומות המסאג' ממש טוב. ובערך כל יומיים הלכתי לקבל מסאג'.

מחירי המסאג' (תאילנדי לשעה) נעים בין 200-500 באט. אני עשיתי לרוב את המסאג' של ה200 באט ולדעתי הוא היה מעולה אבל בדרך המסאג'ים היותר יקרים הם בספאים יותר מושקעים אז אם בא לכם גם אווירה מפנקת אז שווה להשקיע עוד 200 באט. אפשר גם לעשות מסאג' רק לכתפיים ולראש, מסאג' רגליים ומסאג' שמן. אפשר לעשות אותו גם רק לחצי שעה או אפילו שעתיים. בקיצור תאילנד היא גן עדן למסאג' טוב וזול ממש.

מבנגקוק המשכנו לטיול מדהים של שלושה ימים בקנצ'נבורי עם נהג פרטי מקומי ששמו טום (קישור לאתר של טום לקוראי הבלוג תינתן הנחה של 5% על שירותי ההסעות עם הקוד trvbox). אפשר לקרוא בהרחבה על המסלול שעשינו בפוסט " מסלול מושלם לשלושה ימים לקנצ'נבורי – כולל ביקור בשוק הצף ושוק הרכבת".

מקווה שהפוסט שלי עזר לכם. אם כן אשמח מאוד שתגיבו פה בתגובות ואם יש לכם עוד שאלות אז גם מוזמנים לשאול אותן בתגובות או לכתוב לי ברשתות החברתיות של הבלוג: בפייסבוק ובאינסטגרם.מחפשים מידע נוסף על פאפוס? יש לי בבלוג עוד פוסטים על בנגקוק ופוסטים על תאילנד.

כתיבת תגובה

יש להזין תגובה יש להזין שם יש להזין כתובת מייל תקינה מייל לא תקין
תודה! תגובתך נוספה בהצלחה וממתינה לאישור
שגיאה בהוספת ההודעה, אנא נסה שנית מאוחר יותר

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *