מסלול לוינה – מסלול מדהים לטיול של שישה ימים לוינה והסביבה

כבר לפני הרבה זמן יצא לי לשמוע שוינה ואוסטריה בכללי הם יעד מומלץ ביותר. כשראיתי כרטיסי טיסה במחירים יחסית זולים לשם, החלטתי שזה יהיה היעד הבא לטיול שלנו. מהמחקר שעשיתי לפני הטיול יצא לי לגלות שוינה היא עיר עם היסטוריה רבה, ארכיטקטורה מעניינת,  ארמונות יפים, עם היצע של סיורים מרתקים , הרבה יין טוב ותרבות עשירה במוזיקה ואומנות. אחרי הטיול אני יכולה להגיד שהכל התברר כנכון ואפילו יותר.

הטיול שלנו לוינה

יום 1 – סיור חינם, ארוחת צהריים מקומית, שופינג, ארוחת ערב בבר מסעדה

יום 2 – סיור אופניים בעמק ווכאו

יום 3 – סיור מצלמות פולראויד, שניצל וינאי, סיבוב בפארק וגלגל ענק, מסעדה הודית

יום 4 – ביקור באתרים מהממים בוינה, מסעדה ויאטנמית, שדרת קניות, המבורגר טבעוני

יום 5 – טיול יום לאדמונט והאלשטאט וארוחת ערב בשוק

יום 6 – כנסייה, ארוחת צהריים וטיסה חזרה

טסנו לטיול של שבוע אבל צימצמתי עבורכם את המסלול לשישה ימים. במהלך הטיול שלנו עשינו שני טיולי יום מחוץ לוינה שהיו למשך יום שלם. סיור אחר היא סיור אופניים באזור ווכאו Wachau וסיור שני היה למקומות מרוחקים יותר, אדמונט והאלשטאט.

הזמנת כרטיסים לאטרקציות בוינה

מקומות לינה בוינה

התחלנו את הטיול בדירת Airbnb   (הדירה כבר לא זמינה) ואז התארחנו לשלושה לילות למלון בוטיק Harmonie  (קישור לפוסט שכתבתי על המלון) שהיה לו עיצוב מודרני וארוחת בוקר אורגנית מעולה. במיקום מרכזי אך פחות מתוייר.

ממנו עברנו למלון מקסים Beethoven (קישור לפוסט שכתבתי על המלון) בעיצוב קלאסי וינטאג' עם קונצרט בימי ראשון, ארוחת בוקר טובה ובמיקום מרכזי ליד שוק אוכל מקומי. החלטנו לישון בכמה מקומות לינה על מנת לחוות אזורים שונים בוינה.

מטבע בוינה

אוסטריה נמצאת באיחוד האירופאי ולכן המטבע בוינה הוא יורו Euro.

אני ממליצה לפני הטיסה לעשות המרת מטבע דרך פליי מאני FlyMoney (קישור לאתר), מזמינים מראש באינטרנט ואוספים בשדה תעופה בבנק פועלים בטרמינל 3 או 1. שער ההמרה מהם זול יותר מהבנק והדואר.

במידה שעוד לא עשיתם ביטוח נסיעות לטיול , כדאי שתקראו את הפוסט שכתבתי לגבי איפה משתלם לעשות ביטוח נסיעות לחו"ל.

טיסה לוינה

אנחנו טסנו בטיסה שעלתה 250 דולר לאדם אבל יש גם טיסות לואו קוסט עם wizzair במחירים זולים יותר. הכי טוב זה לחפש את הטיסות במנוע חיפוש שמשווה מחירים בין כל החברות כמו אתר אקספלורר או סקייסקנר.

כרטיס סים בוינה

אחרי מחקר מעמיק גילינו שבחנות A1 (סניפים) יש את כרטיסי הסים הכי זולים. כרטיס סים עלה 10 יורו בלבד לאדם לעומת מקומות אחרים שרצו 20 יורו. הוא עבד לנו מעולה במהלך השבוע.

תחבורה ציבורית

מהשדה תעופה לקחנו מונית בעזרת אפליקציית Uber ב30 יורו למרכז העיר. במהלך השהות שלנו התניידנו בתחבורה ציבורית של רכבות קלות, אוטובוסים ומטרו. משרד התיירות המקסים של וינה תומך בבלוגרים שמגיעים לבקר בעיר 🙂 ולכן קיבלנו מהם ארבעה כרטיסים (שיהיו לשנינו ל6 ימים)  City Card של תחבורה ציבורית חופשית לשלושה ימים והנחות לאטרקציות שונות ומוזיאונים.

הכרטיס עצמו מאוד מומלץ כי הוא עולה 10 יורו ליום ואפשר לנסוע כמה שרוצים בתחבורה הציבורית וגם מקבלים הנחות שונות. למשל כשהיינו במבוך בארמון שנוברן קיבלנו הנחה קטנה וגם למוזיאון פרויד היתה הנחה עם הכרטיס.

מסלול טיול וינה – דברים לעשות בוינה

יום 1 – סיור חינם, ארוחת צהריים מקומית, שופינג, ארוחת ערב בבר מסעדה

ארוחת בוקר קלילה של פרעצל בדוכן Bitzinger (מפה) בכיכר אלברטינה

סיור חינם בעיר  (מבוסס טיפים)

הסיור יוצא מכיכר אלברטינה מול המידע לתייר . כל יום בשעה 11:00 . את הסיור עשינו דרך חברת Prime tours. הסיור היה כשעתיים ובמהלכו עברנו דרך אתרים חשובים בוינה והמדריכה סיפרה לנו את ההיסטוריה והסיפורים מאחורי כל האתרים ובכללי על וינה. אנחנו אוהבים מאוד לעשות את הסיורים האלה בכל יעד בו אנחנו מבקרים כי זה עוזר לראות את העיר וללמוד עליה. הסיור הזה לא היה טוב כמו סיורים אחרים שעשינו בערים אחרות (המדריכה לא היתה מספיק מעניינת לדעתי) אבל הוא כן היה אינפורמטיבי ולימד אותי על וינה. יש הרבה חברות שמציעות סיורים בחינם.

ארוחת צהריים

ארוחה מקומית מודרנית במסעדת Cafe Depot (מפה).

מסעדה ממש נחמדה עם חצר שאפשר לאכול בה. יש להם כל יום מנה מקומית מתחלפת ותפריט עם אפשרויות של אוכל מקומי, דגים ומנות טבעוניות. רומן לקח את הספיישל היומי שהיה מרק עוף צח ומנה וינאית עם גבינה ואני הזמנתי מנה טבעונית של ירקות בקארי שהיתה ממש מוצלחת.

אחר צהריים

שופינג

אנחנו לרוב לא עושים שופינג בטיולים אבל הפעם טסנו עם מזוודה גדולה והחלטנו לעשות קצת קניות לכבוד הקיץ. הלכנו לסניף הראשי והכי גדול של רשת C&A (מפה) זוהי רשת של ביגוד ואקססוריז במחירים טובים ועם תמורה מעולה למחיר. מצאנו את עצמינו ממלאים שקיות 🙂 והיינו ממש מרוצים מהחנות.

מעבר לזה שC&A התבררה כחנות מעולה, כל השדרה Mariahilfer  היא שדרה מעולה לקניות ואפשר להעביר שם שעות בין החנויות.

ארוחת ערב

ליד מלון Harmonie יש את מסעדת 1090. זוהי מסעדת בר עם אוכל טעים ואווירה טובה. ישבנו בפנים (בחוץ היה קצת קריר) אני הזמנתי סנדויץ של חזה עוף עם אבוקדו ורומן הזמין המבורגר. אני מוכרחה להודות שהסנדויץ שלי היה בין הטובים שאכלתי. ממש אהבתי את התיבול, הלחמנייה ושילוב כל המרכיבים. בתוך המסעדה יש גם אזור של בר (זהו אזור סגור ומעשנים בו ).

יום 2 – סיור אופניים בעמק ווכאו

ארוחת בוקר

אכלנו בתחנת רכבת מאפה עם קפה במאפייה לפני הנסיעה ברכבת לווכאו.

סיור אופניים בין יקבים באזור Wahchau  משמונה בבוקר עד שבע בערב

הסיור היה באזור פסטורלי יפהפה עם יינות מעולים שנמצא כשעה וקצת מוינה בנסיעה ברכבת. את הסיור עשינו דרך חברת Pedal power.

רכבנו בין עיירות וכפריים ציוריים , עצרנו בשני יקבים לטעימות יין, אכלנו ארוחת צהריים מקומית טובה, עצרנו להפסקת שנאפס משמשים (מדובר בשנאפס ממש משכר עם 40% לא מה שאני רגילה מהארץ :)) על חוף ים. בסך הכל פידלנו 25 ק"מ וכל הזמן התלהבנו מהנוף המדהים שהיה שם. הרכיבה כולה היא בשבילי אופניים רגועים וכמעט בלי רכבים. אזור Wachau נודע גם ביצור משקאות ממשמשים וביינות ממש טובים אז היתה גם חוויה אלכוהולית טובה. . היינו בסיור שישה אנשים, אני, רומן, זוג מקליפורניה, בחור מיפן והמדריך. מי שאוהב יין, רכיבה על אופניים ונופים עוצרי נשימה יעוף על הסיור הזה 🙂 המשך קריאה על החוויה שלנו בסיור.

אכלנו משהו קליל בתחנת רכבת כשחזרנו

יום 3 – סיור מצלמות פולראויד, שניצל וינאי, סיבוב בפארק וגלגל ענק, מסעדה הודית

ארוחת בוקר במלון הרמוני

סיור מצלמות פולארויד- 9:30-12:30

אף פעם לא יצא לי לצלם במצלמת פולארויד ופתאום כשנתקלתי בסיור הזה בוינה אמרתי שזה משהו שאנחנו צריכים לנסות. היה אפשרות לסיור רגיל בין האתרים המפורסמים של וינה או סיור אורבני. בחרנו את הסיור האורבני שהיה נשמע מיוחד יותר (עדכון ינואר 2024 – הסיור כבר לא זמין).

באותו יום היינו היחידים בסיור אז יצא לנו סיור פרטי עם המדריכה נורה. נורה היא גם צלמת במקצועה וזה הוסיף מאוד לסיור , כי היא כל הזמן נתנה לנו טיפים לזוויות מיוחדות או דברים ששווה לצלם עם המצלמה שלא בהכרח חשבנו עליהם.

המשך קריאה על החוויה שלנו מהסיור מצלמות פולראויד.

ארוחת צהריים

שניצל וינאי. כמובן שאם נמצאים בוינה חייבים לנסות את מנת הדגל והיא שניצל וינאי. אני אישית פחות אוהבת מאכלים בטיגון בשמן עמוק אבל החלטתי שזה שווה נסיון. ניסינו את השניצל בשני מוסדות שנחשבים להכי טובים לשניצל (לפני המלצות של מקומיים ותיירים).  אחד היה בFiglmüller והשני בSchnitzelwir.

בFiglmüller השניצל היה יקר מדי לדעתי וגם לא היה כזה מוצלח בSchnitzelwir הוא היה קצת יותר זול וקצת יותר טעים אבל עדיין לא התלהבתי יותר מדי. אבל הגודל של המנה ממש גדול ואפשר להתחלק בה שני אנשים. אבל שני המקומות היו מלאים באנשים ואם בא לכם לנסות שניצל אז אולי הם המקומות ששווה לנסות בהם.

אחר הצהריים – סיבוב בפארק וגלגל ענק

להסתובב בפארק פראטר. זהו פארק יפה שאפשר לעשות בהליכה וסתם לנוח ויש בו גם פארק שעשועים גדול.  יש בו גם גלגל ענק עם תאים גדולים בהם אפשר לבוא ולשלם תשלום סמלי ולהיות עם עוד הרבה אנשים בתא ולצלם את וינה מלמעלה אבל מי שמחפש משהו מיוחד ולא שגרתי אז יש אפשרות לשכור תא פרטי ובו לקבל קפה ועוגה או קוקטיילים או ארוחה גדולה. אנחנו קיבלנו את התא הפרטי לחצי שעה עם קפה ועוגה על מנת לשתף עם הקוראים של הבלוג. המשך קריאה על החוויה שלנו בגלגל הענק.

מסעדה הודית

אנחנו מאוד אוהבים אוכל הודי ותמיד כשיש הזדמנות לאכול במסעדה הודית אנחנו מנצלים זאת. הלכנו למסעדת

Tulsi Indian Cuisine (מפה) הזמנו שתי מנות טאלי (מכיל כמה מנות ואורז) אחת טבעונית ואחת בשרית והאוכל היה טעים ביותר ולא איכזב. המנות היו מאוד משביעות וממש נהננו מהאוכל. אם בסוף הארוחה יגש אליכם הבעלים וישאל איך היתה הארוחה ואם תרצו לנסות את השנאפס שהם מכינים אז שתדעו שזה בתשלום. אנחנו בתמימות חשבנו שהוא מאוד אדיב ושהוא מציע לנו את זה על חשבון הבית וביקשנו כוסית שנאפס לכל אחד והתברר לנו בחשבון שזה לא היה על חשבון הבית.

יום 4 – ביקור באתרים מהממים בוינה, מסעדה ויאטנמית, שדרת קניות, המבורגר טבעוני

ארוחת בוקר במלון הרמוני

מעבר למלון בטהובן

ביקור באתרים מהממים של וינה

מעבר לסיורים והאטרקציות שעשינו גם הסתובבנו הרבה בעיר ואני מוכרחה לציין שבוינה יש מלא אתרים פשוט מדהימים ושבלילה היא ממש מרשימה.

ארמון Schonbrunn palace (מפה)  בארמון Schonbrunn יש גם מבוך מגניב, גן חיות (שניהם בתשלום) ונקודת תצפית יפהפייה על כל אזור הגנים, הארמון והעיר.

ביקור בארמון בלוודר Belvedere palace (מפה) .

ארמון וBelvedere  היה פשוט מהפנט. הצבעים של הפרחים, האגם הקטן והארמון עצמו פשוט נפלאים.

ליד הארמון יש גם גנים בוטניים. יש גנים שעולה תשלום להכנס אליהם ויש גם בחינם. אנחנו הלכנו לאלה שבחינם ופשוט ישבנו שם על ספסל ונהננו מהשקט שהיה שם.

ארוחת צהריים במסעדה ויאטנמית

חוץ ממסעדות הודיות אנחנו בכללי חובבי אוכל אסייתי. קרוב למלון בטהובן  היתה מסעדה ויאטנמית Bep viet restaurant vienna (מפה) עם מחירים זולים ואוכל נפלא. רומן הזמין מרק פו ואני הזמנתי מנה של נודלס עם בשר עטוף בעלים ואגרולים. לקחנו לראשונה סלט מנגו וסוג של דמפלינגס מאורז והכל היה ממש מוצלח.

אחר הצהריים

להסתובב בשדרה Kärntner

שדרת קניות  Kärntner (מפה) היא שדרה יוקרתית לקניות שם תוכלו למצוא את כל חנויות המותגים שתוכלו לחשוב עליהם.

ארוחת ערב

המבורגר טבעוני (גם מי שלא טבעוני יהנה ממנו מאוד) במסעדת Swing Kitchen  (מפה ) זוהי רשת אבל אנחנו אכלנו במסעדה שהיתה קרובה למלון שלנו . ודרך אגב יש להם את העוגת גבינה הטבעונית הכי טעימה שיש.

יום 5 – טיול יום לאדמונט והאלשטאט וארוחת ערב בשוק

ארוחת בוקר זריזה במלון בטהובן

טיול יום לאדמונט והאלשטאט- טיול משמונה בבוקר עד תשע בערב

את הטיול היומי הזה בחרנו מסיבה אחת ברורה. האלשטאט נחשבת לאחד המקומות הכי יפים באוסטריה ובאירופה בכללי. אמנם היא נמצאת במרחק של שלוש וחצי שעות מוינה והיינו בלו"ז צפוף אבל החלטנו שלמרות הכל עדיף לקחת סיור יום לשם מאשר לפספס אותה. בדיעבד היה עדיף לנו לשכור רכב ולעשות את הטיול עצמאי אבל מצד שני יצא לנו לראות עוד מקומות מדהימים על הדרך כמו אגם מהמם וספריית אדמונט.

ואת גולת הכותרת האלשטאט.

קישור להזמנת הסיור דרך אתר Get your guide

המשך קריאה על החוויה שלנו בטיול יום.

ארוחת ערב בשוק Naschmarkt  (מפה) שליד מלון בטהובן

אנחנו אכלנו שם במסעדה איטלקית. היא היתה טובה אבל לא משהו מיוחד מדי. אבל האזור עצמו ממש כיפי גם סתם לבירה או יין וגם לארוחה אז מומלץ מאוד לשבת שם באחת המסעדות או הברים.

יום 6 – כנסייה, ארוחת צהריים וטיסה חזרה

ארוחת בוקר במלון בטהובן

כנסיית Karlskirche  (מפה) – כנסייה שנראית כמו ארמון וכל האזור שלה ממש מקסים, הרבה באים לשם כדי לקרוא ספר, לשמוע מוזיקה או סתם להרגע.

ארוחת צהריים

נקניקיה בדוכן של נקנקיות Bitezinger  (מפה) מי שמחפש דרך לחסוך בכסף על אוכל אז האוכל רחוב בוינה הוא ממש סבבה וגם זול. אנחנו ממש אהבנו את הנקניקייה המעושנת והחריפה שלהם.

או בדוכן happy noodles  (מפה)  ששם יש גם נקניקיות ממש טעימות ויש גם נודלס זול

טיסה חזרה

15 תגובות בנושא “מסלול לוינה – מסלול מדהים לטיול של שישה ימים לוינה והסביבה”

• מקסים … מקסים כל הכבוד על הפוסט

• תודה ענקית על ההמלצה על סיורי חינם מבוססי טיפים. אני טיילת ותיקה, אבל בכלל לא ידעתי על האפשרות הזו. אנחנו סיירנו עם חברה שנקראת good vienna tours, שגם הסיור שלהם יוצא מכיכר אלברטינה (כל יום, ב-11:00 וב-14:00), והיה פשוט נהדר. המדריך, וולפגנג, היה מרתק ומצחיק, והסיור היה לאחת החוויות הכי נעימות בטיול. המון תודה על הרעיון!

• הי
    הקישור לדירת אייר בנב לא מוביל לשום מקום
    מה שם הדירה?

• ממש ממש התלהבתי מהסיפור שלכם כמשפחה ובני זוג מדהים 3>
    יש לך המלצה יקירה למסלול של 3 ימים?
    שאלה נוספת חשבנו לסוע ביום ראשון לבושדפסט או צ׳כוסולובקיה יש העדפה לדעתך?

חשוב לומר שמהקצת שראיתי יש שני דברים שנרצה לעשות: ברכת מים מינרלים + קניות במקום של מקומיים ל.בגדים 2. מתנות
    תודה רבה

• היי אינסה 🙂 תודה רבה כיף לשמוע
      אם יש לכם 3 ימים בוינה אז הייתי עושה חלק מהמסלול שהצעתי פשוט את הימים בתוך וינה עצמה כי יש הרבה מה לעשות ולראות שם.
      לא יצא לי להיות בצ'כוסולבקיה אז אני פחות יודעת לגביה אבל בודפשט ממש נחמדה ויש שם בריכות מינרלים ושופינג מקומי

• היי, תודה על הפוסט המצוין! אפשר לשאול באיזה חודש הייתם שם? נראה נעים ואני תוהה אם מתאים גם בסוף נובמבר למשל הטיול להאלשטאט.