סיור אופניים באתונה – סיור כיפי שיאפשר לכם לראות את אתונה מזווית אחרת

כפי שכבר בטח יצא לכם לראות, אני ורומן מאוד אוהבים סיורי אופניים. אנחנו אוהבים את השילוב של אתגר פיזי ואפשרות לראות כמה שיותר מהיעד בו אנחנו נמצאים ולכסות יותר שטח. לכל סוג סיור יש את היתרונות שלו ולכן אנחנו לרוב עושים גם סיור רגלי וגם סיור אופניים.

לפני ההגעה לאתונה חיפשתי לנו סיור אופניים מעניין. מאחר שידעתי שנעשה סיור אוכל באזורים המרכזיים של אתונה, חיפשתי סיור אופניים שיהיה באזור אחר של העיר. וכך מצאתי את Athens by bike. חברה שמציעה מספר סיורי אופניים ובינהם את הסיור “Athens riviera ride”  שזהו סיור אופניים שבחלקו רוכבים לאורך החוף.

רכיכה לאורך הים נשמעה לי בדיוק מה שאני מחפשת ובאמת היה לנו סיור מדהים, מרגיע ומאתגר.

הגענו בבוקר לחנות אופניים של החברה שנמצאת ממש קרוב לתחנת המטרו של האקרופוליס. הסתבר שאנחנו היחידים שהזמנו את הסיור באותו יום ולכן יצא לנו סיור פרטי. המדריך שלנו היה דימיטריס. בחור מצחיק ומקסים שהיה ממש סבלני ומעניין והפך את הסיור למוצלח ביותר.

התחלנו את הרכיבה ודימיטריס לקח אותנו לנקודה הראשונה. נקודת תצפית על האקרופוליס. זהו מקום לא מוכר ולכן אין בו הרבה אנשים וזה מקום ממש מקסים לבוא ולעשות בו פיקניק מול נוף יפהפה על העיר. זוהי נקודת תצפית מיוחדת ושקטה ואחרי הסיור אני ממליצה לחזור אליה ולהנות מהנוף על העיר.

יכלנו לראות משם את בניין האופרה שליד החוף. ודימיטריס אמר לנו שלשם אנחנו נרכב. משם המשכנו על שביל אופניים שהוא שביל האופניים היחיד בעיר והוא נמשך עד לחוף. זאת הזדמנות מעולה לרכב בעיר בצורה בטוחה ולא על הכביש.

אני מאוד אוהבת לרכב בשבילי אופניים ארוכים, זה מרגיע ושקט ויכלנו לראות אזורים אחרים באתונה. מדי פעם עצרנו ודימיטריס סיפר לנו על המקומות שאנחנו רואים בדרך.

כשהגענו לבניין האופרה (מרשים ביותר). זהו בניין שנבנה מתרומה של 500 מיליון דולר ע"י אייל ספנות יווני. נעלנו את האופניים ועלינו לנקודת תצפית מהבניין שממנה יש נוף פנורמי של הים ועל העיר כי הבניין ממוקם על גבעה מלאכותית.

באזור בניין האופרה יש החלקרח שהוא בחינם ואפשר אפילו להרשם באינטרנט לשיעורי החלקה בחינם. (אחלה אטרקציה לילדים). בנוסף יש כל בוקר שיעור יוגה על הדשא ליד הבניין שגם אליו אפשר להרשם באינטרנט. ויש עוד הרבה פעילויות בחינם. לינק לאתר של הפעילויות שם.

ביקרנו גם בספריה שהיא מאוד יפה ונעימה. היא נפתחה רק לפני שנה ועוד לא הגיעו הספרים אליה. אז היא כרגע ספרייה ללא ספרים אבל יש בה עמדות מחשב ואנשים באים לשם גם סתם לשבת ולשתות קפה.

משם המשכנו לרכב לאורך החוף. היה לנו מזג אוויר מעולה של 20 מעלות. עצרנו מדי פעם לצלם תמונות. עשינו הפסקת קפה ליד הים שזה אחד הדברים שאני הכי אוהבת לעשות, להנות מהדברים הקטנים בחיים. יש אפשרות גם להזמין אוכל בבית קפה למי שרעב. אחרי חצי שעה יש עצירה שבה אוכלים מאכל יווני מלוח ומתוק. לאחר מכן רכבנו גם באיזור המרינה שהיו בה יאכטות מאוד יפות.

בחזור עצרנו לאכול מאכל יווני מסורתי Bougatsa. זה סוג של בורקס (לדעתי הרבה יותר טעים) מלוח או מתוק והוא אחד הדברים הכי טעימים שיש. טעמנו אותו גם בסיור האוכל והם מוציאים אותו טרי מהתנור לשולחן וזה פריך וממש מעולה. זה ממכר ביותר. זאת אחלה עצירה לטעינת מצברים להמשך הרכיבה ואהבתי שיש עצירה נחמדה לטעימת אוכל מקומי. לא ציפינו לזה.

מאחר שהיה לנו עוד קצת זמן דימיטיריס החליט לקחת אותנו גם לסיור גרפיטי קצר ולביקור בכנסיות יפות באזור. לפעמים שיש אקסטרה זמן הוא עושה את זה אז זה ממש נחמד.

הסיור היה כארבע וחצי שעות ואומנם לא רוכבים כל הזמן הזה אבל נדרשת רמת כושר ויכולת לרכב לאורך זמן על האופניים, אם אתם לא רגילים לרכב הרבה יכול להיות שהסיור הזה יהיה קצת ארוך מדי בשבילכם, אבל יש לחברה עוד הרבה סיורים והם קצרים יותר. הרכיבה עצמה היא לאורך מישור ורומן לא הרגיש אתגר פיזי אבל אני הרגשתי מותשת לאחר הסיור.

הסיור הזה בהחלט מומלץ למי שאוהב לרכב על אופניים ומחפש דרך נוספת לחקור את אתונה ולא רק את האיזורים המרכזיים בה. בנוסף בסוף הסיור דימטיריס שלח לנו מסמך עם המלצות להרבה דברים לעשות באתונה ואנחנו ניסינו מסעדה מקומית אחת מהרשימה שהיתה ממש טובה. לסיכום חוויה מומלצת מאוד.

* ההשתתפות בסיור היתה במסגרת שיתוף פעולה עם החברה

4 תגובות בנושא “סיור אופניים באתונה – סיור כיפי שיאפשר לכם לראות את אתונה מזווית אחרת”