סיור מצלמות פולארויד בוינה – סיור אורבני שיעורר את היצירתיות שלכם

מאת: נופר רונן

עדכון 9.9.20 : זה נראה שהחברה כבר לא עובדת עקב הקורונה 🙁

כשתכננתי את הטיול שלנו לוינה נתקלתי בסיור מצלמות פולארויד. עשיתי מחקר איזה חברות עושות את הסיור ומצאתי את חברת Instant tours  שמעבר לסיור אתרים רגיל היא גם מציעה סיור אורבני באזורים יותר היפסטרים מגניבים. ישר נדלקתי על הרעיון והזמנתי איתם את הסיור.

סיור מצלמות הפולארויד

הסבר על תפעול המצלמה

כשהגענו לנקודת מפגש פגשנו את המדריכה ששמה נורה והתברר לנו שאנחנו היחידים בסיור של אותו יום, אז יצא שעשינו סיור פרטי וממש נהננו. בהתחלה נורה לקחה אותנו למקום נוח ששם ישבנו והיא סיפרה לנו על ההיסטוריה של המצלמה וגם הסבירה לנו איך לצלם איתה. התפעול של המצלמה לא מסובך ובסופו של דבר צריך רק ללחוץ על כפתור אחד על מנת לצלם אבל כשהתמונה יוצאת צריך להוציא אותה בעזרת קלף שחור בצורה מסויימת על מנת שלא תחשף לאור.

נורה הביאה פילם נסיון כדי שנתרגל את הצילום והוצאת התמונה בצורה נכונה. במחיר של הסיור מקבלים פילם של 8 תמונות. יש אפשרות לקנות עוד פילם בתוספת של 20 יורו. אני חשבתי שחלק מהכיף זה הצורך לחשוב הרבה לפני שמצלמים תמונה ולחשוב אם זה שווה את זה או לא. נורה גם אמרה לנו לא להסתכל על התמונות שאנחנו מצלמים על מנת שנחשוף אותן בסוף הסיור. אז במהלך כל הסיור היינו סקרנים לדעת איך יצאו התמונות.

נקודות עצירה לצילום

לאחר ההסברים התחלנו את הסיור. הלכנו בהתחלה לאזור היפסטרי מגניב וחיפשנו דברים מיוחדים לצלם. רומן כבר אחרי חמש דקות צילם את התמונה הראשונה, אני הייתי יותר "קמצנית" על התמונות וחיכיתי להמשך לצלם.

אחת העצירות שהיו לנו היתה בתוך גינה מקסימה שבקיץ מקרינים בה סרטים על מקרן ויש בה גם קרקס קטן. זהו איזור צבעוני והיו בו כל מיני פרטים מגניבים שהיה שווה לצלם. שם ביקשנו מנורה לצלם את שנינו יחד עם המצלמה. נורה במקצועה צלמת וזה הוסיף משהו מיוחד לסיור כי היא גם צילמה אותנו ממש יפה וגם נתנה לנו טיפים מה כדאי לצלם ובאיזה זווית.

מהגינה המשכנו לשוק מקומי שפתוח בסופי שבוע אבל גם כשהגענו היו כמה דוכנים פתוחים ושם רומן התעקש לצלם תמונה של תפוחי אדמה והוא טען שזה יצא אומנותי ומיוחד. רמז : זה יצא מכוער!

אחרי השוק המשכנו לאזור של גרפיטי ואומנות רחוב ליד תעלת מים. זהו האזור שהכי אהבתי כי יש שם המון גרפיטי ופסלים מעניינים ושם צילמנו את רוב התמונות שלנו וחשבנו על רעיונות יצירתיים ומקוריים.


סיום הסיור

הסיור היה בסביבות שלוש שעות ובסיומו ישבנו על כסאות וחשפנו את התמונות שצילמנו. רוב התמונות יצאו ממש יפות ומיוחדות וצילמנו קולאז' מהם. הצילום עם המצלמת פולארויד הזכיר לי את מצלמת הפילם שפעם היתה לנו וזאת היתה חוויה מיוחדת לצלם במצלמה כזאת ולא במצלמה דיגיטלית. עצם העובדה שיש לך רק נסיון אחד לצלם תמונה זה משהו שהופך את חווית הצילום למשהו עם יותר מחשבה ויצירתיות ואהבתי את זה מאוד.

הערות על סיור מצלמות הפולארויד

* זהו סיור קליל וכיפי שמוציא את הצד היצירתי ממך

* היה לנו ממש נחמד עם נורה המדריכה שהיתה מקסימה ועזרה לנו לצלם אחלה תמונות

* בסיור האורבני יצא לנו לראות מקומות בוינה שברגיל לא היה יוצא לנו לראות

* הצילום במצלמת הפולארויד הוא ממש חוויתי ומיוחד

* יש אפשרות לרכוש מצלמת פולארויד

* יש אפשרות לרכוש חבילת תמונות של 8 תמונות בתוספת תשלום

* * ההשתתפות בסיור היתה במסגרת שיתוף פעולה עם החברה

2 תגובות בנושא “סיור מצלמות פולארויד בוינה – סיור אורבני שיעורר את היצירתיות שלכם”

כתיבת תגובה

יש להזין תגובה יש להזין שם יש להזין כתובת מייל תקינה מייל לא תקין
תודה! תגובתך נוספה בהצלחה וממתינה לאישור
שגיאה בהוספת ההודעה, אנא נסה שנית מאוחר יותר

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *